Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM16-SR] Bucaspor - Turkisk talangutveckling

23 svar till detta ämne

#1   melodizer

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3166 Inlägg:
  • Yrke:Projektering / Design
  • Favoritlag:AIK, Newcastle

Postad 24 May 2016 - 09:07 AM

Postad bild

| TURKISK TALANGUTVECKLING |

Efter att ha haft ett väldigt långt break från FM har suget börja komma tillbaka att dra igång en långkörare igen. Jag har inte riktigt fastnat för FM16 men hoppas göra det under denna save. Jag har en förkärlek att utveckla egna talanger och givetvis är det vad fokus skall ligga på även i denna save. Valet på land blev Turkiet då det är lite av ett outforskat land för mig på FM genom alla årgångar av spelet, men jag vet att det brukar blomma upp fina talanger därifrån. När jag sedan hitta klubben Bucaspor kändes det som en klubb skapad för mig. Klubben spelar i Spor Toto 2. League Group 2 vilket motsvarar Svenska division 1. Klubben börjar även säsongen med ett poängavdrag på 3 poäng. Men det mest intressanta är att klubben, liganivån till trots har Turkiets största ungdomsakademi tillsammans med Galatazaray. Här kommer jag garanterat kunna använda mig av egna talanger och utveckla dom längst vägen.

| INFO | HISTORIA | FACILITETER | TRUPPEN |

Det finns flera utmaningar i den här klubben. Man börjar som sagt med ett poängavdrag, man är ett på förhand tippat bottenlag. Lönebudgeten är sprängd och där finns inget utrymme och man har en del positioner i laget med total avsaknad av bredd. Som synes inte dom bästa förutsättningarna. Men tar man en titt på truppen så tycks det ändå finnas en del kvalité här och fram för allt utvecklingspotential. Man sitter även inne på en väldigt fin arena, träningsanläggning och ungdomsakademi.
Klubben äger dock inte arenan själva utan det gör myndigheterna vilket också betyder att man betalar en hyra samt att 7% av biljettintäkterna går bort.

Lagets tre största stjärnor stavas Ferhat Çulcuoğlu, Batuhan İşçiler och Ömer Kahveci.
Medans lagets tre största talanger heter Kadir Bilimlier, Adil Demirbağ och Hüseyin Koç.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av melodizer: 25 May 2016 - 07:24 AM

Läs gärna min saverapport ..
Bucaspor - Turkisk talangutveckling

#2   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 24 May 2016 - 11:51 AM

Postad bild

| TURKISK TALANGUTVECKLING | UNGDOMSKANDIDATER 2015 |

Då jag tänkt att fokus skall ligga på just talangutvecklingen under den här rapporten tänker jag hålla mig till endast en uppdatering gällande det sportsliga varje säsong. I alla fall till en början så får vi se om det på sikt kanske blir en halvårsrapportering och sedan en summering. Första säsongen är hur som helst redan färdigspelad och här kommer dom mest nämnvärda talangerna under den säsongen. Det kommer också bli dessa herrar som vi på sikt nu kommer följa upp under deras resa mot seniorspel och utveckling.

NECMI AKKURT | Målvakt | Postad bild | * / ***
En greppsäker målvakt som har sin styrka i luftrummet. Han besitter även bra reflexer. Har dock brister i närspelet och positionsspelet. Finns potential men lär på sikt endast bli en backupmålvakt.

TOLGA KALABALIK | Defensiv mittfältare | Postad bild | * / ****
En bollvinnande mittfältare som har sin styrka i närkampsspelet. Inga tydliga kvalitéer som sticker ut men heller ingen större avsaknad av något förutom vissa tekniska moment. En jämn spelare som har stor potential och med rätt utveckling kan det bli en viktig kugge på det centrala mittfältet.

GÖRKEM ODABAŞI | Central mittfältare | Postad bild | * / ***
Ytterligare en bollvinnande mittfältare som har sin styrka i sin grundkondition och sitt mod. Besitter även fin finess men har sin storlek emot sig. Endast 63kg stor gör att han måste biffa till sig en aning för att kunna erövra bollar på det centrala mittfältet.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av melodizer: 24 May 2016 - 21:36 PM

#3   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 26 May 2016 - 08:12 AM

Postad bild

| TURKISK TALANGUTVECKLING | SÄSONGEN 2015/16 |

| TABELL | KVALTRÄD | STATS | UTMÄRKELSER |

Första säsongen är avslutad och sportsligt blev det en succé då man tog sig hela vägen till kval för spel i division 1. Väl där tog det dock stopp efter en plattmatch på hemmaplan mot Manisaspor efter att vi skaffat oss ett bra utgångsläge via vinst på bortaplan med 0-1. Hur som haver var det över all förväntan då man hade som mål att hålla sig kvar i division 2 inför säsongen. Så med detta resultat i ryggen och en ny säsong på gång där vi inte börjar med poängavdrag så ser det ljust ut. Om vi på skoj räknar bort poängavdraget den här säsongen hade vi slutat endast 1 poäng från serievinnarna Karagümrük och i så fall direkt uppflyttning till division 1.

BATUHAN ISCILER | Vänsterback | Postad bild |
Lagets bästa snittbetyg under säsongen men skadade sig allvarlig efter halva säsongen och missade därför andra halvan. Lär bli en oerhört viktig kugge under nästa säsong förutsatt att han får hålla sig skadefri.

EMRE SAHIN | Anfallare / Vänsterytter | Postad bild |
Med en favoritposition som offensiv mittfältare förflyttades dock Emre upp i anfallet och som han levererade. Lagets bäste målskytt med 17 fullträffar. Meddela tidigt att han ville lämna klubben för större utmaningar men tycks ha ångrat sig och trivs mycket bra i klubben just nu.

MEHMET INCEBACAK | Mittfältare | Postad bild |
Oerhört viktig spelare som spelat överallt på mittfältet under säsongen och gjort det riktigt bra. Ingen poängmaskin men likväl en väldig hög lägsta nivå. Lagets näst högsta snittbetyg. Har ögonen på sig från klubbar högre upp i seriesystemet och frågan är om man kan lyckas behålla honom.

Efter säsongen meddelas att man levererat ett positivt resultat ekonomiskt. Mycket tack vare placeringen i serien som gav en hel del prispengar. Annars ser ekonomin inte allt för ljus ut då man spenderar väldigt mycket pengar på ungdomsverksamheten bland annat. Vi lär bli tvungna att avancera uppåt i seriesystemet för att kunna bibehålla den stora satsningen på ungdomsverksamheten. Annars kan det mycket väl bli så att vi får sänka insatserna där för att säkra upp ekonomin på lång sikt.

Till sist meddelades också att Sinan Kücük blivit vald till ny president för klubben. Han meddelade dock fort att han inte har några intentioner på att investera i klubben och således är det fortfarande upp till mig att se till att ekonomin löser sig.

Postad bild

#4   André

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1682 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, Malmö FF

Postad 26 May 2016 - 09:23 AM

Känns som att det kan skapas Kalabalik på mittfältet i ditt lag. Hehe.

Bra och intressant projekt som vanligt från dig. Ser fram emot att följa.

#5   Lindfors

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1139 Inlägg:
  • Favoritlag:Atletico de Madrid

Postad 26 May 2016 - 18:35 PM

Härligt att du är igång igen!

#6   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 26 May 2016 - 20:47 PM

Tack grabbar!

Kalabalik skall det absolut bli :)

#7   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 27 May 2016 - 11:11 AM

Postad bild

| TURKISK TALANGUTVECKLING | INFÖR SÄSONGEN 2016/17 |

| TRUPPEN | MATCHER | STATS | EKONOMI | SPELARE UT |

Efter förra säsongens bländade spel och fina tabellplacering kändes det som att kraven på oss skulle vara högre. Visst är vi tippade högre enligt media i år men klubbens mål är i linje med förra säsongen, håll er kvar i division 2. Jag personligen siktar högre än så och anser att vi även i år skall vara med och slåss om titeln. Detta trots att vi gjort oss av med en av förra årets absolut bästa spelare i form av Mehmet Incebacak. Men ett relativt högt bud och chansen att sänka lönekostnaderna gjorde valet enkelt. Att vi även har väldigt mycket talanger just på innermittfältet gjorde det än enklare att ge Incebacak chansen i en serie högre upp. Anfallaren Anil Dilaver släpptes även iväg på free transfer då han floppade rejält förra säsongen och satt på en av dom absolut högsta lönerna.

Postad bild

#8   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 30 May 2016 - 06:40 AM

Postad bild

| TURKISK TALANGUTVECKLING | UNGDOMSKANDIDATER 2016/17 |

Då var det dags för den andra upplagen av ungdomskandidater och även i år hittar vi några väldigt spännande spelare som med rätt träning absolut skall kunna ta sig hela vägen upp till A-truppen.

TURGUT CAMBAZ | Målvakt | Postad bild | * / ****
Intressant målvakt med stor potential. Har inga attribut som verkligen sticker ut men likväl fler bra grunder i form av greppsäkerhet, reflexer samt straffområdeskontroll för att nämna några. Har stora brister i en del tekniska moment samt att han saknar både uthållighet och beslutsamhet. Med rätt utveckling är det dock en mycket spännande målvakt.

BURAK CICEK | Vänster/Högerback | Postad bild | * / ****
Brytningssäker ytterback med bra fart. Besitter även hög arbetskapacitet. Har sina brister i dom tekniska momenten samt att han saknar speluppfattning. Han har dock potentialen och att han är vänsterback skadar inte då vi saknar konkurrens där.

ERKAN KOCAK | Mittback | Postad bild | ** / ****
Årets mest intressanta kandidat är en teknisk mittback som även är bra i brytningsspelet och luftrummet. Han är aggressiv men fattar mogna beslut för sin ringa ålder. Han besitter även fina värden inom dom fysiska attributen. Har egentligen inga större brister för en mittback bortsett från speluppfattning. Detta kan mycket väl bli en guldklimp med rätt utveckling.

| UNGDOMSKANDIDATER SOM SPELAT I A-TRUPPEN |

TOLGA KALABALIK | Centralmittfältare | Postad bild | */ **** | 8 Matcher, 0 mål | Börjat spela till sig en ordinarie plats
CANER ÖZ | Vänsterback | Postad bild | */ *** | 5 Matcher, 0 mål | Reserv på vänsterbacken som verkligen tagit sina chanser
YALCIN IPEK | Vänstermittfältare | Postad bild | ***/ * | 3 Matcher, 0 mål | Inte gjort något större väsen av sig
GÖRKEM ODABASI | Centralmittfältare | Postad bild | ****/ ***| 3 Matcher, 0 mål | Inte riktigt tagit chansen
MUTLU ÖZGEN | Centralmittfältare | Postad bild | *****/ *** | 2 Matcher, 0 mål | Har dominerat i U-19 och fått välförtjänt chans i A-truppen
KAREM BILGIN | Anfallare | Postad bild | ** / ** | 1 Match, 0 mål | Blivit en match pga av skador. Tveksamt till fler

Postad bild

#9   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 31 May 2016 - 06:17 AM

Postad bild

| TURKISK TALANGUTVECKLING | SÄSONGEN 2016/17 |

| TABELL | STATS | EKONOMI| SPELARE UT | UTMÄRKELSER |

En fantastisk säsong som avgjordes i absolut sista omgången och där fyra lag hade chans på titeln inför den omgången. Våran motståndare var Aydinspor som vid en vinst skulle gå upp på 58 poäng och vi skulle vid en förlust också hamna på 58 poäng. Aydinspor tog också ledningen i matchen och vid den punkten var det ett riktigt getingbo mellan dom 4 lagen om titeln. Vi lyckades dock vända på steken och vann till slut med 2-1 vilket gav oss titeln och avancemang till Turkiska division 1. Det är en grym insats av den här truppen som visar vilken bredd det finns på ungdomssidan. Vi sålde inför säsongen lagets kanske bästa spelare Mehmet Incebacak, vi sålde även en av lagets stora stjärna på pappret i anfallaren Anil Dilaver. Vi var då ganska tunna i anfallet men ändå skeppades anfallaren Melih Vardar iväg till konkurrenten Amed Sportif under brinnande säsong. Likväl står vi som segrare utan att han värvat några spelare. Det är en härlig bedrift och det blir intressant att se hur det här laget står sig i Division 1.

BURACKAN KUNT | Högermittfältare | Postad bild |
Tar plats i årets lag. Har lagets näst högsta snittbetyg och gör 10 mål samt 7 assist från sin yttermittsposition. Burackan gör en riktigt stark säsong och kröner den även med titeln som årets spelare i Turkiska division 2.

20 mål talar för sig självt. För andra året i rad blir han lagets målkung, men i år även seriens bäste målskytt. Pålitlig målskytt helt klart. Blir intressant att se hur han klarar sig en division högre upp.

ÖMER KAHVECI | Målvakt | Postad bild |
Varit jämn i målet under hela säsongen. En viktig kugge helt klart och tog en välförtjänt plats i årets lag. Flera lag jagar våran målvakt och vi får se hur länge vi kan lyckas behålla honom. Avancemanget i seriesystemet kan vara till våran fördel helt klart. Har tyvärr en ruskigt låg klausul för bud från inhemska klubbar i en högre serie som talar emot oss dock.

| ÅRETS LAG | ÅRETS MÅLKUNG | ÅRETS SPELARE |

Postad bild

#10   André

Favorit

• Medlem
  • 1682 Inlägg:

Postad 31 May 2016 - 08:38 AM

Härligt med uppflyttning!

I fortsättningen vill jag gärna se screens på de tre du tar ut som de bästa spelarna för säsongen. Kan vara bra att få en bild av vilken kvalité spelarna håller med tanke på att du endast screenar truppen på truppsidan :) I övrigt är allting jättebra, kort och informationsrikt. Keep it up.

#11   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 31 May 2016 - 09:53 AM

Tackar.
Skall ha det i åtanke.
Fokus skall försöka vara på talangerna, men givetvis skall jag kunna smyga med screens på dom som presterar bäst varje säsong :)

#12   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 01 June 2016 - 09:58 AM

Postad bild

| TURKISK TALANGUTVECKLING | INFÖR SÄSONGEN 2017/18 |

| TRUPPEN | U21 | U19 | MATCHER | STATS | EKONOMI | ÖVERGÅNGAR |

Den här säsongen går man in i helt utan förväntningar. Det enda målet jag kan ha är att försöka hålla laget kvar i division 1. Jag förutsätter att vi kommer få det tufft och därav har jag inte heller lagt några större pengar på övergångar i nuläget. Har endast stärkt upp där vi var svaga och utan att spendera för mycket av lönebudgeten. Detta för att smällen inte skall bli så hård ekonomiskt om vi skulle åka ur. Då vill jag inte sitta på löner som speglar en division 1 spelare om vi spelar i division 2. Tar vi en titt på vad media tror så är vi också tippade toksist utan större chans att hålla oss kvar. Skall väl till ett större mirakel. Jag är dock försiktigt optimistisk med tanke på hur vi spelade förra säsongen och jag är rätt övertygad om att vi håller oss kvar och kanske i bästa fall når en plats i tabellens mitt.

KAMIL ICER | Mittback | 27 år | Postad bild | ****/ **** | Värvad för 150.000:-
En ledargestalt som är bra i markeringsspelet och luftrummet. Har bra fysiska attribut och är värvad för att styra upp min unga backlinje. Kommer få fungera som mentor till våra talanger.

JOSE LUIS MAMANI | Innermittfältare | 18 år | Postad bild | ****/ **** | Värvad gratis
Ingen position jag tänkt stärka upp men när Mamanis agent kontaktade mig kunde jag inte låta bli. 12 mål på 12 U20-landskamper för sitt Bolivia kan man liksom inte tacka nej till. Detta kan bli både flipp och flopp. Men han är värvad gratis så någon ekonomisk smäll blir det inte hur som haver.

KARAHAN SUBASI | All-around | 21 år | Postad bild | ****/ **** | Värvad för 44.000:-
En talang fostrad i Fenerbache. Kan spela på flertalet positioner och därav en mycket användbar spelare. Oklart i nuläget vilken position han kommer nyttjas i, men med tanke på hans snabbhet och att han även är passningsskicklig kan han skolas in som vänsterback. Vi får prova oss fram gällande Subasi helt enkelt.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av melodizer: 01 June 2016 - 11:31 AM

#13   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4054 Inlägg:

Postad 03 June 2016 - 14:52 PM

Just det där med U20-landskamper/mål är en bugg som även fanns på FM15 om jag inte missminner mig. Alltså att det står att de har gjort lika många mål som matcher de har spelat.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#14   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 04 June 2016 - 09:09 AM

Aj fan, Kanske gått på en nit där då :)
Får utvärdera efter säsongen om den chansvärvningen gick hem helt enkelt ..

#15   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 07 June 2016 - 05:55 AM

Postad bild

| TURKISK TALANGUTVECKLING | UNGDOMSKANDIDATER 2017/18 |

Tredje kullen och egentligen ingen som sticker ut i mängden. Potentialen finns som vanligt och här blir det att hålla koll på hur ungdomarna utvecklas helt klart.

FIKRET ATES | Vänsterback | Postad bild | * / ****
Har både fysiska och tekniska förutsättningar för att bli en bra ytterback. Har egentligen inga svagheter bortsett kanske från sin storlek. Vänsterbackspositionen gör även att han redan ny ligger nära till hands för spel i A-truppen.

TANSU CEZAYIR | Innermittfältare | Postad bild | * / ****
Tekniskt yrväder som är passningssäker. Besitter även bra markeringsspel samt att han även är relativt brytningssäker. Kan absolut bli en viktig kugge på mittfältet på sikt. Saknar dock beslutsamhet vilket kan vara en viktig ingrediens för en ung talang.

GÖRKEM SEZER | Högerback | Postad bild | * / ****
Smidig brytningssäker och relativt snabb ytterback. Har en del brister i dom tekniska delarna men en del fysiska attribut väger upp det hela. Svårt att se Sezer som en blivande A-lagsspelare i nuläget, men vi får se hur han utvecklas.

TOLGA KALABALIK | Centralmittfältare | Postad bild | ** / **** | 29 Matcher, 0 mål | Utlånad för mer speltid
UGUR BALABAN | Anfallare | Postad bild | *** / ** | 23 Match, 6 mål | Verkligen tagit chansen. Nästan ordinarie
ERKAN KOCAK | Mittback | Postad bild | ***/ ****| 20 Matcher, 1 mål | Ordinarie. Backklippa!
CANER ÖZ | Vänsterback | Postad bild | **/ *** | 14 Matcher, 0 mål | Gör det riktigt bra när han får chansen
MUTLU ÖZGEN | Centralmittfältare | Postad bild | */ *** | 5 Matcher, 0 mål | Forsätter dominera i U19. Svårare i A-laget
GÖRKEM ODABASI | Centralmittfältare | Postad bild | ****/ ***| 4 Matcher, 0 mål | Utvecklingen går tyvärr åt fel håll

Postad bild

#16   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 09 June 2016 - 07:04 AM

Postad bild

| TURKISK TALANGUTVECKLING | SÄSONGEN 2017/18 |

| TABELL | STATS | KVALTRÄD | EKONOMI | ÖVERGÅNGAR | UTMÄRKELSER |

En säsong över alla förväntningar är till enda. Vi var tippade sist av alla experter och skulle få kämpa för överlevnad. Nu var vi endast 1 match från att avancera till högstaligan, detta under våran första säsong i division 1. Vi gör det med i stort sett samma lag som förra säsongen bortsett från 3 värvningar i Icer, Subasi och Mamani. När väl transferfönstret öppnade igen under brinnande säsong plockade vi även in V.Kamunhanga, en ytterbackstalang från Kongo. Endast värvad för att stå på tillväxt dock och spelade ingen match i A-truppen i år och således ingen "förstärkning" i den meningen den här säsongen. Vi lånade även in J.Komenan, en anfallstalang från Elfenbenskusten. Dock bara som reserv då jag primärt vill ge våra egna spelare speltid. Komenan gjorde heller inget större väsen av sig under sin sejour här utan gjorde endast 1 mål på 3(13) matcher. Han har dock stor talang och bör kunna lyckas i Turkiet på sikt. Ekonomiskt har laget också gått som tåget i år. Men lönekostnader som låg långt under budget i början av säsongen har vi gjort ett plusresultat mer eller mindre varje månad under säsongen. Lägg där till våran fina slutplacering och pengarna vi fick för det och vi landar vid säsongen slut på ett saldo av nästan 25 miljoner. Med dessa pengarna på kontot går vi i planer att uppgradera våra faciliteter. Vi får se vad vi kan presentera inför nästa säsong.

JOSE LUIS MAMANI | Innermittfältare | Postad bild |
Chansvärvningen gick hem. Vilken spelare! Lagets bästa snittbetyg och även ett av seriens bästa. Utsedd till årets unga spelare i Division 1 och utvecklingskurvan pekar uppåt. Konstigt nog inget intresse från större klubbar. Men fortsätter det så här lär det knacka på dörren.

Intern målkung även i år. 1 mål mindre än föregående säsong, men vi har spelat en serie högre upp och Emre har bara bevisat att han håller även mot tuffare motstånd. Ständigt jagad av andra division 1 klubbar. Men Emre verkar nöjd med tillvaron i Bucaspor och så länge ingen klubb från högstaligan hör av sig lär han stanna.

HASAN KARAKAS | Vänstermittfältare | Postad bild |
Lagets tredje bästa snittbetyg och lagets näst bästa poängspelare med 9 mål och 7 assist från sin vänsterkant. En riktigt bra säsong av Karakas som verkligen tog chansen när hans konkurrent på vänsterkanten Balikov blev utlånad.

| ÅRETS LAG | ÅRETS UNGA SPELARE | ÅRETS ÖVERRASKNING |

Postad bild

#17   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 09 June 2016 - 09:44 AM

Just det .. Top3-spelarna är nu klickbara med screens efter önskemål från Andre :)

#18   André

Favorit

• Medlem
  • 1682 Inlägg:

Postad 09 June 2016 - 09:50 AM

Härliga resultat och skön värvning i Mamani! Hoppas på ytterligare kliv nästa säsong.

#19   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 16 June 2016 - 11:59 AM

Postad bild

| TURKISK TALANGUTVECKLING | INFÖR SÄSONGEN 2018/19 |

| TRUPPEN | U21 | U19 | MATCHER | STATS | EKONOMI | ÖVERGÅNGAR |

Det främsta jag lärt mig under denna försäsong är att jag måste bli en bättre förhandlare. Våran supertalang Ercan Kocak blev som väntat ett hett villebråd på transfermarknaden med tanke på sin säsong och sin utveckling. Besiktas och Galatazaray gav sig in i racet om hans underskrift. Första buden som kom in låg under 1 miljon och jag lyckades trissa upp priset till 15 miljoner vilket också blev slutbudet. Riktigt bra summa, men det jag missade helt var att skriva in en vidareförsäljningsklausul vilket jag garanterat kommer få sota för då jag är övertygad om att Kocak kommer säljas ännu dyrare om några säsonger om hans utveckling fortsätter i samma bana. Jag drog dock snabbt lärdom av det och fick in en 40% vidareclausul på min nästa försäljning i form av Hüsein Genc.

Går vi mer in på det sportsliga så vann vi 3 träningsmatcher, spelade 1 oavgjord och förlorade 1. Ett bra genrep inför säsongen där vi tippas på en 13:e plats i år. Känns som media och motståndarna fått lite större respekt för oss i år och det blir spännande att se om vi kan följa upp förra årets succésäsong. Vi passade även på att uppgradera våran träningsanläggning i och med förra årets ekonomiska resultat. Konstigt nog nekade klubben en uppgradering av ungdomsanläggningen då dom hellre ser att vi värvar färdigutvecklade spelare. Det går ju emot min filosofi, men än så länge har vi dock tillräckligt bra ungdomsakademi för att få fram tillräckligt bra spelare.

FURKAN AYDOGDU | Vänstermittfältare | 30 år | Postad bild | **** / **** | Värvad gratis
Rutinerad herre som kan spela både på innermittfältet och ute på kanterna. Blir nyttig både med sin rutin och mångsidighet. Teknisk spelare med bra inlägg och kommer främst anvädas som ytter.

JAMES CHIDI | Mittback | 18 år | Postad bild | *** / **** | Värvad för 2.500.000:- från Kano Pillars
Talang som har potential att bli en riktig mittbacksgeneral. Med sina 191cm har han givetvis sin styrka i luftrummet. Men han är även markeringssäker och sin ålder till trots även riktigt stark.

CELAL HANALP | Anfallare | 22 år | Postad bild | * / *** | Värvad gratis
Värvad för att bredda anfallet. Lär inte ha någon betydande roll i laget i år. Men kan utvecklas. Har sin styrka i sin snabbhet och avslut. Kan avsluta både med huvudet och fötterna.

DMYTRO SKYDAN | Anfallare | 19 år | Postad bild | *** / **** | Lånad av Dynamo Kyiv
En spelare vi scoutat ett tag. När chansen till ett lån dök upp tog jag den. Perfekt tillfälle att se hur Skydan passar i våran verksamhet och i så fall utvärdera om ett köp kan vara aktuellt. Med sina 194cm är han livsfarlig i boxen.

Postad bild

#20   melodizer

Manager

• Medlem
  • 3166 Inlägg:

Postad 17 June 2016 - 07:46 AM

Postad bild

| TURKISK TALANGUTVECKLING | UNGDOMSKANDIDATER 2018/19 |

Fjärde kullen och äntligen får vi lite offensiv talang att utveckla. Kan det vara en framtida stormålskytt som precis kommit till klubben?

MUSTAFA BAYINDIR | Innermittfältare | Postad bild | * / ****
Innermittfältare med bra fart och härlig bollkänsla. Föredrar att spela mer offensivt i banan och med tanke på lagets taktik är det inte till någon fördel för Mustafa. Kanske kan skolas om till att föredra spel på det centrala mittfältet. Stor saknad av beslutsamhet kan ställa det i hans utveckling.

ZEKI ÖZEN | Anfallare | Postad bild | * / ****
Äntligen en anfallstalang. Zeki besitter bra fysiska attribut och har en härlig beslutsamhet. Han gillar att skjuta med kraft och kan mycket väl bli en fruktad målskytt på sikt. Blir spännande att följa.

ÖZDEMIR ÖZGÜR | Högerytter | Postad bild | * / ****
Relativt kvick ytter med härlig finess och bra passningsspel. Kan spela på flertalet positioner men har brister i en del tekniska attribut beroende på vilken position han kommer spela på. Som ytter måste han förbättra sitt inläggsspel och som anfallare bör han förbättra sitt huvudspel för att även kunna hota i luften. Känns spontant som Özgür endast kommer bli en rotationsspelare. Men allt beror på utvecklingen.

TOLGA KALABALIK | Centralmittfältare | Postad bild | ** / **** | 52 Matcher, 0 mål | Utvecklas tyvärr inte i den fart man hoppats
UGUR BALABAN | Anfallare | Postad bild |
***** / ** | 47 Match, 11 mål | Fortsätter att göra en del mål
CANER ÖZ | Vänsterback | Postad bild | ** / *** | 44 Matcher, 0 mål | Väldigt stabil, ordinarie!
MUTLU ÖZGEN | Centralmittfältare | Postad bild | * / *** | 11 Matcher, 0 mål | Stabil när han får chansen
GÖRKEM ODABASI | Centralmittfältare | Postad bild | **** / *** | 4 Matcher, 0 mål | Troligen gjort sitt i klubben. Inget nytt kontrakt?

TANSU CEZAYIR | Centralmittfältare | Postad bild | * / **** | 4 Matcher, 0 mål | Utvecklas i rasande fart. Spännande!
ERCAN ALICI | Centralmittfältare | Postad bild | * / *** | 2 Matcher, 0 mål | Talang som gått under radarn förut. Spännande utveckling
FIKRET ATES | Vänsterback | Postad bild | ** / **** | 1 Matcher, 0 mål | Spännande talang. Backup till Caner Öz

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar