Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Juventus F.C 2016/17

337 svar till detta ämne

#41   vicke231

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3495 Inlägg:

Postad 27 June 2016 - 13:39 PM

"Klart godkänd" vinner inga Champions League titlar. :)

Fin värvning av Dani Alves. Bra facit gällande free transfers dem senaste åren, gillar Khedira om inget annat.
Pogba var väll också gratis, hade varit underbart om United värvade tillbaka honom för en miljard eller något..
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#42   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2178 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 27 June 2016 - 13:44 PM

Visa inläggvicke231 skrev:

"Klart godkänd" vinner inga Champions League titlar. :)

Fin värvning av Dani Alves. Bra facit gällande free transfers dem senaste åren, gillar Khedira om inget annat.
Pogba var väll också gratis, hade varit underbart om United värvade tillbaka honom för en miljard eller något..

Man har ambitionen att vinna CL inom två år, är övertygad om att någon annan anfallare än Mandzukic kommer att vara startman då.

En lista över freetransfers Juventus gjort de senaste åren:
Dani Alves
Khedira
Evra
Coman
Llorente
Pirlo
Pogba
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#43   Folke

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4013 Inlägg:

Postad 27 June 2016 - 15:45 PM

Dani Alves är ju en klassisk Serie A-värvning, skulle inte förvåna mig ifall han håller klass i 3-4 säsonger.

Detta inlägg har redigerats av Folke: 27 June 2016 - 15:45 PM

"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#44   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2178 Inlägg:

Postad 27 June 2016 - 16:05 PM

Visa inläggFolke skrev:

Dani Alves är ju en klassisk Serie A-värvning, skulle inte förvåna mig ifall han håller klass i 3-4 säsonger.

Tror det kan bli riktigt bra. Det kommer att finnas fina valmöjligheter, Lichtsteiner och Evra för mer defensiva alternativ och Alves och Sandro för mer offensiva alternativ.

Detta inlägg har redigerats av Argt Challa: 27 June 2016 - 16:06 PM

När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#45   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1886 Inlägg:

Postad 27 June 2016 - 17:44 PM

Juventus likar nu ju mer och mer en själv på FM. Varje år fyndar man en bra jävel på free transfers.... Trodde det bara hände på FM, tills nu på senare tid.

#46   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2178 Inlägg:

Postad 27 June 2016 - 18:59 PM

Visa inläggOnkel Fester skrev:

Juventus likar nu ju mer och mer en själv på FM. Varje år fyndar man en bra jävel på free transfers.... Trodde det bara hände på FM, tills nu på senare tid.

Firma Marotta-Paratici kan sin grej!

#47   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 27 June 2016 - 19:15 PM

Mm, oerhört imponerande. Är väl dessutom endast Llorente som inte riktigt funnit sig tillrätta i Juve av dessa värvningar heller.

#48   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2178 Inlägg:

Postad 27 June 2016 - 19:59 PM

Visa inläggOnkel Fester skrev:

Mm, oerhört imponerande. Är väl dessutom endast Llorente som inte riktigt funnit sig tillrätta i Juve av dessa värvningar heller.

Coman var inte mycket att hänga i granen heller men det betalar ju av sig i bra med pengar!

#49   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 27 June 2016 - 20:14 PM

Säger sig självt å att en spelare med noll spelförståelse inte grejar italiensk fotboll.

#50   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2178 Inlägg:

Postad 28 June 2016 - 10:09 AM

Nu är Dani Alves presenterad, han tar tröja nummer 23!

#51   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 29 June 2016 - 19:13 PM

Visa inläggArgt Challa skrev:

En lista över freetransfers Juventus gjort de senaste åren:
Dani Alves
Khedira
Evra
Coman
Llorente
Pirlo
Pogba

Satt och pratade med ett par kompisar om det där, det är verkligen sinnessjukt bra gratisvärvningar, bara att lyfta på haten.

Och Pjanic säger jag ingenting om...

C'è solo un Capitano!

#52   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2178 Inlägg:

Postad 30 June 2016 - 13:19 PM

Idag går Jorge Martinez kontrakt ut, äntligen!

#53   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• FMSU-Crew
  • 818 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 30 June 2016 - 14:59 PM

Martin Cáceres lämnade idag Juventus på free transfer. Milan nästa?

#54   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4943 Inlägg:

Postad 30 June 2016 - 15:30 PM

Idag går Jorge Martinez kontrakt ut, äntligen!

Oj. Har han varit utlånad senaste åren eller?

#55   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2178 Inlägg:

Postad 01 July 2016 - 10:29 AM

Visa inläggfriggan skrev:

Oj. Har han varit utlånad senaste åren eller?

Ja, man förlängde kontraktet med lägre lön både 2013 och 2014 för att frigöra plats i budgeten för viktigare spelare, annars hade han lämnat redan. Han har ju härjat runt i bland annat Cesena, Cluj och Novara, naturligtvis utan att göra något vidare avtryck.

Detta inlägg har redigerats av Argt Challa: 01 July 2016 - 10:32 AM

#56   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2178 Inlägg:

Postad 01 July 2016 - 11:21 AM

Även Rubinhos kontrakt gick ut igår och man kommer inte att förlänga. Med tanke på de nya reglerna tror jag även att man kommer försöka sälja Neto och plocka in Mirante, som räknas som egenprodukt, samt att man håller kvar Emil Audero som tredjemålvakt.

Övriga spelares kontrakt som skall ha gått ut igår: Belfasti, Liviero, Nocchi och Fausto Rossi.

#57   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• FMSU-Crew
  • 818 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 01 July 2016 - 11:25 AM

Även Rubinhos kontrakt gick ut igår och man kommer inte att förlänga. Med tanke på de nya reglerna tror jag även att man kommer försöka sälja Neto och plocka in Mirante, som räknas som egenprodukt, samt att man håller kvar Emil Audero som tredjemålvakt.

Övriga spelares kontrakt som skall ha gått ut igår: Belfasti, Liviero, Nocchi och Fausto Rossi.

Fausto Rossi har skrivit på för Pro Vercelli, kontrakt till 2019.

#58   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2178 Inlägg:

Postad 03 July 2016 - 10:55 AM

Pratas mycket om att det bara återstår detaljer innan Benatia är klar för Juvenuts, det skulle i så fall röra sig om ett lån med köptvång beroende på antalet spelade matcher.

Detta inlägg har redigerats av Argt Challa: 03 July 2016 - 12:20 PM

#59   Jardeby

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 352 Inlägg:
  • Favoritlag:AC Milan, Chelsea
  • Tränar:Everton

Postad 03 July 2016 - 17:55 PM

Pratas mycket om att det bara återstår detaljer innan Benatia är klar för Juvenuts, det skulle i så fall röra sig om ett lån med köptvång beroende på antalet spelade matcher.

Betyder det att Bonucci är tillgänglig?

För ni har ju Rugani som reserv bakom BBC och Barzagli håller fortfarande hög klass så jag har svårt att se Benatia ta hans plats i startelvan, den borde vara vikt åt Rugani om 1-2 säsonger.

#60   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2178 Inlägg:

Postad 03 July 2016 - 18:03 PM

Visa inläggJardeby skrev:

Betyder det att Bonucci är tillgänglig?

För ni har ju Rugani som reserv bakom BBC och Barzagli håller fortfarande hög klass så jag har svårt att se Benatia ta hans plats i startelvan, den borde vara vikt åt Rugani om 1-2 säsonger.

Nej, Juventus kommer med största sannolikhet att spela 3-5-2 nästa säsong också och då behövs det en hel del mittbackar. Benatia kommer naturligtvis vara fjärdeval till backlinjen om han skulle komma men Chiellini har en del skadebekymmer så speltid kommer inte vara något problem att lösa varken för Rugani eller Benatia.

Detta inlägg har redigerats av Argt Challa: 03 July 2016 - 18:05 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar