Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Hearts of Iron IV

59 svar till detta ämne

#41   MisterMjau

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1141 Inlägg:

Postad 20 June 2016 - 16:36 PM

Jag har gjort två försök och det har gått riktigt dåligt för mig. Ska försöka på nytt snart
Twitch: http://www.twitch.tv/killercowdivine/

#42   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15269 Inlägg:
  • Yrke:Rosteri

Postad 20 June 2016 - 17:07 PM

Sverige

Demokrati är bra. Det har svenskarna nu insett. Ledarna tänker efter lite mer och är inte naiva. Fosterlandet är bra men det blir inte bättre än vad ledarna gör det till. Fascisterna hade ingen aning om vad de höll på med. 1946 slutade med ett Sverige som varit tillbakapressat men vi har försökt trycka oss utåt igen för att vinna tillbaks våra fabriker och landmassor. Nassarna hjälper oss söderut och vi själva får trycka på från Stockholm. I början av 1947 så har vi avancerat norröver och västerut. Vi har ett häftigt motstånd sydväst i form av de brittiska styrkorna. Skåne är nästan under svensk kontroll igen.
Postad bild

I slutet av januari har vi nått den norra linjen och flyttat fokus västerut istället, vi kan se att de allierade inte riktigt gillade vårt avancemang och de har på nytt mobiliserat en ny front från Värmland till ~Sundsvall. Jag tror inte det kommer sluta väl för oss med tanke på vad vi slåss med i Dalsland.
Postad bild

Det går 2 veckor och de allierade har skickat upp fler divisioner till den norra linjen, vi har knappt kommit någon vart alls i Dalsland.
Postad bild

Två dagar senare, 16 februari, får nyheter om att Iran har fallit till amerikanska styrkor. Det kommer förmodligen resultera i att Sovjet kan skicka fler trupper till den tyska fronten. Inte bra.
Postad bild
Postad bild

20 februari bestämmer vi oss för att göra ett riktigt försök på Dalsland.
Postad bild

Det lyckas sådär och den 8 april får vi inse att det inte är någon idé att fajtas längre i den regionen. Britterna är för starka för oss just nu. I mitten av Småland har vi en norskstyrd klump som vi inte alls fokuserat på.
Postad bild

Vi tar en kik söderut och där kan vi se att Amerikanska styrkor har intagit Normandie och pushat in i Belgien, historien upprepar sig?
Postad bild

26 april kapitulerar även Irak till amerikanska styrkor. Skit!
Postad bild

En månad senare så kan vi se att Tyskarna har pressat tillbaks den amerikanska offensiven i nordfrankrike/Benelux regionen. Det är positivt. Fler styrkor kan då skickas till Moskvafronten. Sovjet måste kapitulera!
Postad bild

Kineserna biter sig kvar i Europa också. Jösses.
Postad bild

I slutet av maj kan vi konstatera att vi har förlorat lite mark mot Moskva och tyskarna pressas tillbaks.
Postad bild
31 maj inleder vi en enkel offensiv att ta tillbaks den där plätten i Småland.
Postad bild

Demokratin skall segra!

.dret

#43   Nemanja

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4144 Inlägg:

Postad 20 June 2016 - 18:59 PM

Demokrati?! Karl XII vänder sig i graven...
"I'm not a man of many words. But I can honestly say playing football is all I ever wanted to do"

-Paul Scholes

#44   TornFalken

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 917 Inlägg:
  • Yrke:Fönstermontagechef
  • Favoritlag:Hammarby , Liverpool

Postad 21 June 2016 - 18:06 PM

haha vad kaos det är i europa ! Shit ser lite halvmörkt ut för din del endå ... Kämpa !

Själv kämpar jag nu med Etiopien ! ;) Tagit tillbaka landet från Italien ivf och tagit över yemen ;)

http://i.imgur.com/723jG32.jpg

Detta inlägg har redigerats av TornFalken: 21 June 2016 - 18:17 PM

#45   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 21 June 2016 - 18:13 PM

Bolivia

Sydamerika
Vi startar 1936 och tidigt sätter vi fokus på kommunismen och att bygga upp en stark armé. Bolivia är ett av få länder utan hamn i sydamerika vilket gör att vi enbart koncentrerar oss på marktrupper och flyg. Snabbt får kommunismen ett starkt fäste i Bolivia och vi är inom några år uppe i 70% Kommunism och 30% demokrati.

1938 väljer vi att starta krig mot Paraguay (det andra landet utan hamn) och efter två månaders krig så står vi som vinnare. Dock väljer vi att ta en stor region som blir under Boliviansk flagg men sedan sätta upp en "puppet state" av det som blir kvar i Paraguay. Samtidigt startar vi upp en egen faction under namnet "The red states" och Paraguay joinar oss direkt.

Efter det står det stilla ett tag, vi börjar boosta upp kommunismen i Chile och Argentina samtidigt som vi skapar en front mot Peru med våra trupper och väntar på ett tillfälle att anfalla. 1941, alltså två år efter kriget med Paraguay har dom lyckats bygga upp en hyggligt stark armé och plötsligt slår det mig att vi kanske kan utnyttja Paraguays överraskande stora armé till att slå mot Argentina och byter genast front från Peru till Argentina. Samtidigt i hemlighet har vi håller vi på att starta en revolution i Argentina då vi förser kommunsterna (40 % i landet) med utrustning för att röra om i grytan. Tanken är att vi ska vänta tills något händer och då slå till med full kraft mot Argentina. Kanske att Chile kan joina vår faction då, vem vet. Låter som en bra plan, jag tror på mina grabbar i armén.

Kriget i övriga världen
Mycket har hänt på otroligt kort tid. Vi är inne i början av 1942 och Europa är sig inte likt. Frankrike sket i de allierade, startade en egen faction och erövrade Spanien. USA har landstigit och erövrat Tokyo och Sovjet har slagit tillbaka Tyskland och tagit både Rom och Berlin som därmed har fallit. Tyskland är instängd och ser ut att gå en tidig undergång till mötes. Italien har kapitulerat.

Viva Bolivia!

#46   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15269 Inlägg:

Postad 21 June 2016 - 18:43 PM

Sverige - 1947 del 2.

1 juni närmar sig trupperna det norskstyrda Småland sakta men säkert.
Postad bild

2 juni börjar de allierade att trycka på norrifrån. Frågan är vad deras battleplan är.
Postad bild

10 dagar senare har vi fått ut en försvarslinje med 18 divisioner som skall sätta stopp för en allierad offensiv. Tyvärr ser det ut som vi är gravt underbemannade.
Postad bild

Det positiva är i alla fall att våra tre divisioner har gjort hela södra Sverige svenskt igen. De divisionerna skickas snabbt upp till försvarslinjen i norr.
Postad bild

2 juli trycker de på "GO" knappen och attacken kommer. Det ser inte bra ut.
Postad bild

På två dagar har vi tappat några kommuner till britterna så vi måste agera på ett eller annat sätt snarast.
Postad bild

Vi dyker ner och kollar vad som finns i skafferiet. Där har vi inget annat än tomma stora lagerhus. Vi har väl i ärlighetens namn inte haft någon chans att fylla dessa förråd eftersom vi inte haft våra fabriker igång för vår räkning.
Postad bild

15 juli inser vi att vi måste lägga oss på försvar och rädda det vi kan istället för att försöka hålla linjen.
Postad bild

2 veckor senare sitter vi i skiten igen och halva vår arme håller på att kapas av vid Oxelösund.
Postad bild

11 augusti så har norskarna återtagit Malmö och Hitler skickar hjälp direkt.
Postad bild

23 augusti och britterna har lämnat allt i händerna på norskarna och de allierade styrkorna har i princip försvunnit. Vi har två armeér som vi ger order att börja återerövra götaland och svealand... igen.
Postad bild

13 september, norra armén har gjort sitt och de i Småland jobbar på bra, de har numerärt överläge i alla fall. De allierade styrkorna visar inte att de är intresserade av regionen just nu, vi har dock sett det förut. De har kommit efter vi närmat oss Oslo och avancerat till södra norrland.
Postad bild

16 september sätter vi en plan på att avancera mot Göteborg och säkra västra och östra götaland.
Postad bild

Det går trögt att gå mot Göteborg. Den norra armén får istället order att gå mot Oslo och kapa av fiendernas supplylinjer så de inte får mat eller ammonution.
Postad bild

2,5 veckor senare har vi avklarat Göteborg med råga och Oslo är på tur. Vi bestämmer oss för att avancera på BRED front också eftersom vi inte ser något motstånd alls. Vi har också slagit ihop armén till en enda.
Postad bild

20 oktober avancerar vi mot Oslo. Äntligen!
Postad bild

Det ser dock inte skitbra ut för fascismen i Europa.
Postad bild

11 november sätter vi planen på att ta södra delen av Norge för att sen avancera norrut. Det var detta vi inte lyckades med tidigare, det blir en stor linje att ta hand om men ni har vi en större armé, plus ett ganska dåligt motstånd.
Postad bild

1,5 månad senare och vi har lyckats med nästan hela södra delen av Norge. Vi kämpar hårt i fjällen men det går framåt.
Postad bild

Vi avslutar 1947 med att tyskarna återtagit Paris!
Postad bild

Norge Norge är snart svenskt!

.dret

#47   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 21 June 2016 - 19:00 PM

Bolivia

Sydamerika 1942

Vår kupp lyckades och Kommunisterna förklarade krig mot Argentina nere i Pentagonien med ledning av en tjej med namnet Fanny. Dock skulle revolutionen inte klara sig länge utan efter 3 månader var upproret nedslaget. Men det gjorde inget för oss, revolutionen betydde att Argentina flyttade ner alla sina trupper till söder och lämnade gränsen mot oss obevakad. Kriget närmar sig!

Kriget i övriga världen 1942
Kära Adolf, att kapitulera enbart tre år efter du startade kriget kan du inte vara helt nöjd med. Tyskland har fallit och Sovjet, Kanada och UK gör upp om landsytorna i ett förstört Europa. Japan tappar mark och USA tar över mer och mer vilket antyder att även det krigen inom kort kommer vara över. Vad kommer då hända i Europa? Kommer Sovjet sitta och hålla hand med UK och övriga? Hur påverkar det mina planer nere i Sydamerika?

Viva Bolivia!

#48   TornFalken

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 917 Inlägg:

Postad 21 June 2016 - 21:41 PM

Är det okej om man skriver ner lite vad som händer o sker här på sin save också ? :P

#49   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 21 June 2016 - 22:08 PM

Bolivia

Sydamerika 1944

Det blev inget krig mot Argentina, dom var garanterade självständighet av USA, vilket skulle betyda att om jag gick i krig mot Argentina, går jag även i krig mot USA vilket resulterar i ett krig mot de allierade. Vilket inte kändes helt lyckat med tanke på att de allierade just vunnit kriget i Europa och enbart kunde koncentrera sig på mig. Istället har jag spenderat två år med att jobba in kommunismen i mina grannländer för att få dom att joina vår faction. Jaja, väldigt mycket status que nu, men något bör hända snart! Val i det demokratiska Chile i början av 1945, just nu har kommunismen 44% populäritet, kanske kan något hända där? Vore schysst med en hamn.

Kriget i övriga världen 1944
Europa är splittrat mellan Sovjet och de allierade, Japan har kapitulerat till USA och det som är kvar har joinat de allierade. Kalla kriget börjar tidigt i år och jag väntar med spänning på vad som händer. Skulle Sovjet och USA starta krig kan det ge mig en öppning att börja gå in mot länder i Sydamerika. Hoppet är det sista som överger oss.

Viva Bolivia!

#50   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3469 Inlägg:
  • Yrke:Handläggare
  • Favoritlag:Frölunda HC, IFK Göteborg

Postad 21 June 2016 - 22:13 PM

Visa inläggTornFalken skrev:

Är det okej om man skriver ner lite vad som händer o sker här på sin save också ? :P
Givetvis, kör på du! :)

#51   TornFalken

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 917 Inlägg:

Postad 21 June 2016 - 23:43 PM

Postad bild

Ethiopia

1936 Etiopien börjar ett krig mot Italien där italienarna har börjat invaderat oss, våran första uppgift blir att stoppa framfarten och ta tillbaka hamnarna och flygplatserna. Detta lyckas vi ganska bra med relativt fort. Första halvåret utav 1939 lyckas vi även bygga upp ett bra försvar och återta vårat land. Italien fortsätter dock att skicka in trupper för att försöka men vi har både berg och hamnen som ger oss extra bra försvar. Siktet är nu inställt på att ta över Yemen, detta börjar vi med lagom när Tyskland börjar att invadera Polen.

Postad bild

I andra halvan utav 1939 lyckas vi snabbt att ta över Yemen ganska enkelt med fallskärmsjägare. Nu får viktiga fabriker och tillgånger, även en bra hamn så att vi kan börja bygga upp våran handelsflotta. Vi börjar även direkt sikta in oss på Saudiarabien och Oman.

Postad bild

Vi lyckas efter ytterligare några år även ta över detta utan större problem, dock var det tufft med strategiskt lyckades vi slå ut Saudiarabien tillslut. Året är nu 1942 och vi har byggt upp ett fint försvar och ett fruktat anfall. Dock är Axelmakterna väldigt starka och eftersom vi är i krig med Italien är vi i krig med hela axelmakten. Har börjat planera ett övertag utav Irak också.

Postad bild

Såhär ser det ut i Europa just nu. Frankrike är helt borträknade och har bildats om till Vichy France och gått med i Axelmakterna.

Postad bild

Resan fortsätter

Detta inlägg har redigerats av TornFalken: 21 June 2016 - 23:52 PM

#52   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 23 June 2016 - 11:42 AM

Bolivia

Sydamerika 1949

Mycket har hänt ideologiskt i Sydamerika. Brasilien, Chile, Argentina och Uruguay har alla fått ett kommunistiskt styre efter lyckade statskupper från min sida och börjar sakta men säkert närma sig min faction. I Peru ledde kuppen till ett inbördes krig där "Revolution Peru" har två provinser, snabbt skickade jag trupper dit som frivilliga för att hjälpa kommunisterna i kampen mot Peru. Revolution Peru stretade emot bra och ägde berg längs kusten, strax söder om Lima.

För att hjälpa våra kommunistiska kamrater så förklarar vi krig mot Peru. Revolution Peru kliver in i vår faction samt att Chile, Brasilien och Sovjet skickar frivilliga trupper för att hjälpa oss. USA kliver in på Perus sida och förklarar krig mot oss, men som av ett mirakel slipper vi resterande allierade. Snabbt erövrar vi all mark i östra Peru från gränsen till oss längs hela Brasilien och upp mot Venezuela och Colombia. Mycket djungel som våra trupper enkelt kör över. Vi har skapat en remsa som är skyddad från övriga Peru av en stor flod.

Samtidigt anfaller vi med fallskärmstrupper och bergstrupper genom Revolution Peru och tar bergsområden intill Lima. Dock landsätter USA med trupper i Lima och vi har ingen möjlighet att invardera huvudstaden. Istället råder status que. Peru har en del provinser kvar som är försvarade av starka amerikanska trupper och vi försöker hitta väger för att kliva in. Dom är skyddade av bergen och havet. Fan vad vi skulle behöva en hamn. Dag och natt bombar vi Lima intensivt.

Samtidigt har inbördeskrig startat även i Ecuador. Galapagosöarna är området där kommunismen slagit rot och dom förklarar krig mot övriga Ecuador. Kanske att man kan joina dom? Då får vi en hamn, vore najs.

Kriget i övriga världen 1949
Inte mycket nytt här. Sovjet äger fortfarande halva asien och halva Europa. Inbördeskrig härjar i Bulgarien och Polen utan att något direkt händer. Luxemburg har klivit fram som en outsider och äger nu hela gamla Litauen.

Viva Bolivia!

#53   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15269 Inlägg:

Postad 23 June 2016 - 16:39 PM

Sverige - 1948 del 1.

Norge faller! Vår armé på 25 divisioner are movin’ out! De gör sig redo för att äta sig in i de norskstyrda delarna av Norge och Sverige! Ingen allierad militär så långt ögat kan nå!
Postad bild

Meeeen. Belgarna. The grand partypoopers dyker upp i Lyngdal den 21 januari. Vi tar snabbt 6st divisioner från linjen för att kontra Belgarnas invasion.
Postad bild

Vi är på plats på 5 dagar och kan kontra deras framfart, vi skapar en ny frontlinje och inväntar på att alla är på rätt ställe innan vi skickar ut de i havet och dränker de. Som de hundar de är!
Postad bild

4 februari är the day of the reckoning för belgarna.
Postad bild

En månad efter belgarna dök upp i södra Norge så har de skickats hem och vi har gjort progress norröver och stött på lite fiender ändå. Vi ligger i höjd med Trondheim – Sundsvall nu. Sakta men säkert och metodiskt äter vi oss uppåt.
Postad bild

22 februari och Europa är ett jävla clusterfuck med bataljer överallt. Kommentar överflödig.
Postad bild

23 februari kapitulerar Siam. Alltså dagens Thailand. Kina är överallt! Vad håller japanerna på med?
Postad bild

20 april, vi har snart nått vårt mål. Framåt och framåt. Stackarna som tar över bergsområdena har det inte kul. Vem kom på att göra det hör på vinter/våren? Varför inte vänta till sommaren? För att vi inte har tid.
Postad bild

23 maj. Vackert. Förutom att vi har loppor i form av amerikaner i södra norge. 1 ynka division skickar de för att ta invadera Sverige. En.
Postad bild

5 juni kapitulerar norskarna. BOOM!
Postad bild

Victory.

.dret

#54   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 23 June 2016 - 18:54 PM

Bolivia

Sydamerika 1950

6 april var en svart dag för mänskligheten. USA valde att släppa två atombomber över Boliviansk mark. Inga trupper skadades (konstigt nog) men hela min infrastruktur och fästningar i provinserna försvann. Kvar var min huvudarmé fast i djungeln, utan infrastruktur skulle det ta en evighet att retirera, som blev ett enkelt byte för en forcerande amerikansk offensiv. När huvudarmén var förintad hade vi inte mycket att sätta emot och vi kapitulerar två månader senare. För USA var kriget över väldigt tidigt då Tyskland och Japan kapitulerade redan 1942 och USA har haft åtta år att bygga upp en stark armé. Var inte jättesvårt att landsätta den i Peru och skölja över mig totalt. Lilla Bolivias hybris är över.

Nu har jag börjat lära mig spelet och kommer ta mig an Argentina. Fyfan vad ja längtat efter lite connection med vatten.

#55   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15269 Inlägg:

Postad 27 June 2016 - 17:30 PM

Sverige - 1948 del 2.

Norge är äntligen svenskt! Men vad fan ska vi göra nu? Gå ner på kontinenten och hjälpa Tyskland? Nej. Jag tror att vi måste nöja oss här, vi har ju tagit Norge och kriget är väl de facto slut. Vi måste nog rikta in oss på att skydda oss med näbbar och klor för att inte tappa mark igen. Vi har säkrat fastlandet, nu måste vi förhindra att de allierade kommer och ska ta den skandinaviska halvön något mer. Frankrike har återuppstått och Storbritannien har skurit Tyskland i två delar. Inte alls bra för Hitler. Han lever för övrigt ännu. Den fascistiska franska Vichystaten kapitulerar de 15 juni och det säger en hel del. VE-day snart? (Victory in Europe… USA-språk)
Postad bild

22 juni har vi tappat kontakt med 4 av våra konvojer. Det visar sig att de stötte på 51 jävla ubåtar i Asien. 51! Amerikanarna har inte problem med sin tillverkning i alla fall.
Postad bild
Postad bild

24 juni försöker amerikanarna att landstiga i södra Norge och vi kontrar med att skicka lite folk.
Postad bild

Norskarna har lyckats ta mark uppe i nordnorge, hur det gick till är oklart men vi måste svenskifiera regionen igen.
Postad bild

7 juli 1948 kommer nog bli ett historiskt datum då Berlin faller, britterna kontrollerar den tyska huvudstaden nu.
Postad bild

Lagom till att vi tar de norska regionerna i norr så skickar vi hem trupperna snabbt som själva f*n. Britterna närmar sig Danmark med stormsteg och det är riktigt långt ner till Skåne. Attacken av amerikanarna i södra Norge är avklarad men de attackerar igen i Trondheim.
Postad bild
Postad bild

Kollar vi hur kriget går så förlorar vi. Tyskarna håller på att kasta in handduken.
Postad bild

30 juli så blir vår första tankdivision utrullad i Stockholm. Fuck yeah! Wreck havoc!
Postad bild

1 augusti så ser vi hur britterna äter tyskkontrollerad mark. Vi har fått ner lite trupper till Skåne i alla fall så vi ska nog klara att hålla gränsen ren där nere.
Postad bild

Vi påbörjar även 5 augusti en prioriterad byggnation av 3 fort mot havet för ytterligare fortifiering.
Postad bild

Vi placerar trupper på strategiska ställen, vid hamnar och flygplatser.
Postad bild

9 augusti faller Ungern. Ytterligare en allierad kastar in handduken.
Postad bild

En bra grej händer i öst däremot! Tyskarna och Lettland belägrar och går in i Leningrad. I samband med det så försvinner Sovjeternas flottbas i Östersjön. Viktigt om vi hade en flotta att skryta med. Vilket vi inte har, för då kommer fienden med tusen plan och bombar sönder våra ensamma båtar.
Postad bild

5 september gör USA ett nytt försök på Trondheim med 3st divisioner.
Postad bild

3 dagar senare kapitulerar Slovakien. En till allierad mindre. Vi försöker kontra amerikanarnas framfart också när vår första division når Trondheimsbergen.
Postad bild

3 veckor senare har resterande divisioner kommit fram och vi bygger upp en linje så att USA inte kommer längre in på fastlandet. Sen kan slakten börja. He-he-he.
Postad bild

Samtidigt så håller Stalin och Halifax en konferens i Yalta. Det är dags att dela upp Europa sinsemellan. Usch.
Postad bild

Amerikanarna har det jobbig i bergen utanför Trondheim nu. Helt inringade och utlämnade. De borde visa upp den vita flaggan istället för att dö. Vi behandlar våra POW bättre än tyskarna.
Postad bild

15 oktober har vi lite problem, 3st landstigningar samtidigt och nu får vår arme ngt att bita i. Vi ser också att de allierade håller på att frita Danmark. Snart kommer de till Skåne.
Postad bild

KARTBILD, 28 oktober. Tyskland är i princip borta. De gör sitt sista last stand i typ Bayern/Alperna.
Postad bild
Postad bild

26 november kan vi även konstatera att snart kommer de allierade att knacka på dörren vid Öresund.
Postad bild

Lettland borta från kartan den 11 december.
Postad bild

Stalin vill ha mer. Han skall ha Polen och förklarar krig mot de allierade staterna. Är detta vår räddning? Sovjet och de Allierade kommer nu alltså vara i krig med varandra.
Postad bild

Det tar en dag, sen är Stalin i Warszawa. Intressant. Fortsätt tack.
Postad bild

Vi har två nya invasioner att brottas med. I södra Norge samt i Stockholm. Men vi har ett bra försvar och vi kommer förmodligen hantera detta på samma sätt som vi gjort under hela hösten.
Postad bild

Winter is coming.

.dret

#56   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 30 September 2016 - 13:22 PM

Afghanistan

1936
Tidigt handlar det om att bygga upp landet. Vi bygger många civila fabriker och försöker få produktionen att rulla på i allt högre fart. Runt om oss finns Sovjet i norr, Iran i väst och England i öst. En kommunistisk reform startar och vi närmar oss ideologiskt Sovjetunionen och bara en månad senare ansluter vi oss till dom. Avundsjukt har vi blickat mot Iran och dess olja och med min nya starka allians med Stalin så borde en invasion av Iran vara möjlig.

1937
Mina soldater står uppradade vid gränsen. Den ena styrkan ska bryta sig igenom landet centralt och bort mot Teheran medan den andra styrkan står beredd för att ta sig ner mot vattnet, erövra några viktiga hamnar och isolera iranska trupper. Mina förhoppningar är att kriget ska gå snabbt, att vi tillsammans med Sovjet ska kunna få Iran att kapitulera tidigt för att sedan blicka mot Irak och fortsätta den vägen. I november förklarar vi krig mot Iran. Sovjet följer med och börjar invadera från norr. Det skulle bli startskottet världen behövde för att gå i krig.

1938
Iran allierar sig med Tyskland som i sin tur förklarar krig mot oss och Sovjet. Japan ansluter och attackerar Sovjetunionen i öst. Italien hänger på Tyskland och förklarar krig mot oss. Frankrike som har fått ett kommunistiskt styre hakar på oss och attackerar Tyskland och Italien. Kina följer oss och attackerar Japan från söder. Plötsligt har ett världskrig startat och Sovjet har fått tre fronter att slåss på. I kriget mellan oss och Iran finns det folk från hela världen. Volontärstyrkor från Ungern, Tyskland, Italien och Japan slåss på Irans sida och styrkor från Sovjet, Belgien, Kina, Frankrike och Holland slåss på min sida.

1939
Ett år in i kriget och vi börjar sno åt oss landsyta. Teheran har fallit i händerna på Sovjet och i söder har vi nått ner till vattnet och stängt in en hel del iranska trupper som därmed inte får tillgång till supply. Tyskland har invarderat Polen och anfaller nu Sovjet med full styrka. Frankrike har just intagit Frankfurt och fortsätter in i Tyskland. Japan har det tufft och slås tillbaka av Kina och Sovjet.

1940
Turkiet ansluter sig till Tyskland och anfaller Sovjet. De allierade ansluter sig till oss och England från Indien hjälper mig att slå tillbaka Iran. I oktober faller Iran och vi börjar skicka trupper för att hjälpa Sovjet vid den turkiska gränsen. Irak får vänta, just nu är det viktigt att hjälpa Sovjet. Men sen går allting fort. I november faller Paris och Jugoslavien och i december faller Moskva, Albanien och Danmark. Den tyska krigsmaskinen dundrar på med full fart.

1941
Japan får en nytändning och vinner mark i öst mot Sovjet. Tyskland erövrar Holland och Belgien och fortsätter trycka sig in mot de ryska inlandet. Vi håller tillbaka Turkiet och börjar bygga tanks för att lättare kunna hålla turkarna i schack och kanske vinna lite landyta. Men i juni faller Sovjet och de tyska pansarvagnarna kör över det lilla försvar jag har. Afghanistan faller i september 1941. Vårt krig mot Iran startade andra världskriget 1937 och bara fyra år senare skulle vi tillsammans med Sovjetunionen falla.

#57   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5439 Inlägg:

Postad 30 September 2016 - 13:35 PM

Bra kämpat Yaya och bra plan men ojoj va fort det kan gå!

#58   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15269 Inlägg:

Postad 05 October 2016 - 17:02 PM

Öööööö.

Vad hände med de allierade? Sket de helt i Tyskarna?

.dret

#59   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 05 October 2016 - 17:04 PM

Det var väldigt oklart. Tyskarna körde över Frankrike och resten av Europa väldigt tidigt. USA såg jag inte till alls och Sovjet blev tillslut också överkörda. För dom vart det ju problem när dom fick slåss mot Japan i öst, tyskland i väst och Iran och Turkiet i söder. England gjorde inte heller mycket väsen av sig förutom att skicka några volontärer till mig.

#60   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • 3074 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 05 March 2017 - 14:21 PM

Jag började med Italien och startade ett krig mot Etiopien, som jag förlorade. Etiopien valde sedan att gå in på Italiensk mark och erövra halva landet. Jag sneade totalt och startade ett krig mot Sverige som gjorde att hela Europa, med undantag till det Tyska riket, gick emot oss.

Jag skickade 25 divisioner till den Danska gränsen för att få reda på att Danskjävlarna skulle vägra att släppa igenom oss. Skiter fan i Danmark, ville ha Sverige. Det sket sig även det, och kriget var mer eller mindre över redan 1940, det var då Tyskarna tvingades till kapitulation. Spelet avslutades med att jag hade forskat till mig det mesta inom vapenteknologi och atombomber, men allt var försent då Fransmännen hade redan ockuperat oss.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar