Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

AFC Ajax - Against modern football

46 svar till detta ämne

#1   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6 179 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 08 juni 2016 - 15:00

Postad bild

1. Tim Krul Ny!
2. Kenny Tete
3. Joël Veltman
4. Jairo Riedewald
5. Davinson Sanchez Ny!
6. Riechedly Bazoer
7. Anwar El Ghazi
8. Daley Sinkgraven
9. Bertrand Traoré Ny!
10. Davy Klaassen
11. Amin Younes
16. Heiko Westermann Ny!
17. Vaclav Cerny
19. Mateo Cassierra Ny!
20. Lasse Schöne
21. Frenkie de Jong
22. Hakim Ziyech Ny!
24. André Onana
25. Kasper Dolberg
26. Nick Viergever
27. Nemanja Gudelj
30. Donny van de Beek
33. Diederik Boer
34. Abdelhak Nouri
35. Mitchell Dijks

Tränare: Peter Bosz
Assistenter: Hennie Spijkerman, Dennis Bergkamp, Hendrie Krüzen

Övergångar

Detta inlägg har redigerats av Bütters: 04 september 2016 - 15:11

#2   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 179 Inlägg:

Postad 26 juli 2016 - 17:30

Milik nära Napoli för 35 miljoner euro, rekordsumma för Ajax.

#3   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15 208 Inlägg:
  • Yrke:Rosteri

Postad 26 juli 2016 - 22:44

Vad menas med trådtiteln?

.dret

#4   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 330 Inlägg:

Postad 26 juli 2016 - 22:55

Visa inläggHenke skrev:

http://www.urbandict...dern%20Football

Kanske?

#5   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 179 Inlägg:

Postad 26 juli 2016 - 23:03

Visa inläggHenke skrev:

Postad bild

Banderoll vid segern över Manchester City 2012. Skrev det här efteråt om detta.

Tänkte ha en annan titel den här säsongen, något Cruijff-inspirerat men kunde inte bestämma mig när jag skapade tråden och tänkte ändra sen men inte fått tummen ur.

#6   zero1337

Sportchef

• Medlem
  • 5 294 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg & Manchester City

Postad 28 juli 2016 - 02:07

Ligger och småkikar lite på Copa Libertadores-finalen och måste säga att Davinson Sanchez ser väldigt spännande ut. Ska bli spännande att följa hur han anpassar sig till Ajax. Kan bli riktigt bra.

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

#7   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 179 Inlägg:

Postad 28 juli 2016 - 17:36

Fan vad jag hatar silly season och alla slöa medier, typexempel idag:

De Telegraaf frågar Davy Klaassen om Milik till Napoli. Klaassen säger: "Vad jag tänkte när jag hörde om det? Att det var mycket pengar!" sen "att det är synd för oss men underbart för honom". Sedan säger han att han hörde om att Milik till Napoli var aktuellt efter EM. Sen frågas han om när han själv nobbade Napoli i vintras: "Jag hörde inga summor då jag direkt tackade nej för jag ville stanna i Ajax."

Någon jävla pellejöns på Football Italia drar det i google translate eller bara ljuger medvetet, för de får det till: "He did it for the money". Sen plockar Squawka upp denna felöversättning och sprider det till fler. Och nu har också Football Oranje gjort det. Man kunde ju hoppats på att de som skriver på Football Oranje i alla fall kunde nån holländska eller i alla fall läser fucking De Telegraaf istället för att läsa en felöversättning.

Töntsidor men lik förbannat. Falska rykten sprids.

#8   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 4 964 Inlägg:

Postad 29 juli 2016 - 16:43

Läste att det ryktades att Ajax är intresserade av Balotelli, ligger det någon sanning i det tror du Bütters? Känns ganska osannolikt då jag kan tänka mig att han ligger lite väl långt utanför er lönebudget med sina £80-90.000/vecka.

#9   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 179 Inlägg:

Postad 29 juli 2016 - 19:24

Visa inläggEl Payaso skrev:

Läste att det ryktades att Ajax är intresserade av Balotelli, ligger det någon sanning i det tror du Bütters? Känns ganska osannolikt då jag kan tänka mig att han ligger lite väl långt utanför er lönebudget med sina £80-90.000/vecka.
Var nån tomte vid namn Gianluca Di Marzio som skrivit detta. Har ingen aning om hans trovärdighet men litar generellt inte på sillytomtar. Nej jag kan inte föreställa mig att vi skulle vilja/ha råd att ta hit honom.

Enligt De Telegraaf, som alltid har bra insyn i Ajax är topp tre på önskelistan Bertrand Traoré (som inte är tillgänglig), Sebastien Haller och Bas Dost. Själv tycker jag ju att vi klarar oss på Dolberg, Cassierra och Zivkovic men men. Å andra sidan vill jag typ aldrig värva någon.

#10   Argt Challa

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 984 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 29 juli 2016 - 19:53

Visa inläggBütters skrev:

Var nån tomte vid namn Gianluca Di Marzio som skrivit detta. Har ingen aning om hans trovärdighet men litar generellt inte på sillytomtar. Nej jag kan inte föreställa mig att vi skulle vilja/ha råd att ta hit honom.

Enligt De Telegraaf, som alltid har bra insyn i Ajax är topp tre på önskelistan Bertrand Traoré (som inte är tillgänglig), Sebastien Haller och Bas Dost. Själv tycker jag ju att vi klarar oss på Dolberg, Cassierra och Zivkovic men men. Å andra sidan vill jag typ aldrig värva någon.

Di Marzio mycket trovärdig tidigare, men har sålt ut sig och tappat det helt i år tyvärr.
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#11   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 179 Inlägg:

Postad 29 juli 2016 - 20:10

Visa inläggArgt Challa skrev:

Di Marzio mycket trovärdig tidigare, men har sålt ut sig och tappat det helt i år tyvärr.
Får hoppas det. Vet inte om jag missat nåt mer men och om jag förstår det rätt men i den text på hans hemsida jag hittar om Balotelli så skriver han att Balotelli och Raiola hört sig för hos Napoli men att de "har andra prioriteringar" och sen nämner han Ajax som trolig destination om vi klarar oss igenom CL-kvalet. Men hittar inte vad fan baserar det på. Om det bara är för Ajax-Napoli-kopplingen i och med Milik eller vad. Ajax är knappast sugna på att deala med Raiola.

#12   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 4 964 Inlägg:

Postad 29 juli 2016 - 20:18

Di Marzio har ändå haft lite trovärdighet innan, men det är möjligt att han tappat det, har inte riktigt hängt med där får jag erkänna men när ja läste hans namn så tänkte jag ändå att där måste finnas någon substans i det.

Napoli har ju värvat Milik så kanske är det bara den lilla kopplingen. Jag hoppas iaf att Balotelli hamnar i en vettig klubb, tycker han får för mycket skit och det hade vart kul att se han få ut en del av den potential som finns där.

#13   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 179 Inlägg:

Postad 30 juli 2016 - 11:21

De Telegraaf bekräftar att Ajax faktiskt frågat Raiola om Balotelli......skjut mig.

Käre Meep-Meep Overmars. Milik-transfern skulle bli en stor fjäder i hatten för dig och visa att även du kan lyckas med något, ska du genast förstöra det genom att plocka hit en överskattad överprisad överjävlig bråkstake?

#14   Folke

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 005 Inlägg:

Postad 30 juli 2016 - 11:31

Tror han passar bra in i sekten.
"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#15   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 436 Inlägg:
  • Yrke:Kock
  • Favoritlag:Chelsea FC
  • Tränar:Chimney Corner

Postad 14 augusti 2016 - 20:26

Vad är tanken nu med Traorè hos Ajax när ni väl har ok bredd och spets på topp? Bosz-favorit efter tiden i vitesse? Känns inte som han uppfyller nåt behov direkt annars. Känns icke-ajaxigt att låna in nån också istället för att släppa fram nån egen pöjk även om traore kanske är mer etablerad i eredivisie än valfri jong ajax-striker (utan att ha nån koll på vad ni har för alternativ där). Går han före Zivkovic och gänget som startman?
[hasse77] universum är 13.7 år gammal

#16   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 179 Inlägg:

Postad 14 augusti 2016 - 21:44

Visa inläggJohnTerry skrev:

Vad är tanken nu med Traorè hos Ajax när ni väl har ok bredd och spets på topp? Bosz-favorit efter tiden i vitesse? Känns inte som han uppfyller nåt behov direkt annars. Känns icke-ajaxigt att låna in nån också istället för att släppa fram nån egen pöjk även om traore kanske är mer etablerad i eredivisie än valfri jong ajax-striker (utan att ha nån koll på vad ni har för alternativ där). Går han före Zivkovic och gänget som startman?
De ville ha in en till för att man inte ville förlita sig på två 19-åringar (Dolberg och Cassierra) hela långa säsongen, Zivkovic (också 19) är inte helt säkert att han blir kvar, Utrecht är intresserade och man är inte helt nöjd med hans utveckling (men det tycker jag är de Boers fel, han fick ju fan aldrig chansen).

Traoré mycket riktigt Bosz-favorit sen Vitesse, Traoré gillar Bosz med. Lär roteras mycket på centerplatsen. Jag tycker ju att man ska köra på Dolberg då han är bra för i helvete. Cassierra gjorde visserligen mål på Sparta men är emot den värvningen då man har Dolberg. Och Zivkovic. Och lånade ut El Azzouzi. Lira killarna för fan. Är ok med Traoré just då det bara är lån, men vill ju egentligen helst att Ajax typ aldrig ska värva spelare haha.

Vill dock ha in en vänsterback nu då Dijks är för dålig. Men mest av allt att man börjar spela Appie Nouri på mittfältet så man har lite jävla kreativitet.

#17   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8 216 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 25 augusti 2016 - 16:59

Hur länge sitter Peter Bosz säkert?

#18   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 179 Inlägg:

Postad 25 augusti 2016 - 18:09

Visa inläggPontarii skrev:

Hur länge sitter Peter Bosz säkert?
Med det här styret har jag ingen aning men just nu skulle jag tippa att det blir så här: Overmars panikvärvar Hakim Ziyech på deadline day trots att Bosz inte vill, man fortsätter att haverera tills Bosz får sparken i typ november.

#19   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 179 Inlägg:

Postad 04 oktober 2016 - 15:44

F-Side fyller 40 år, firade i helgen med denna version av Rembrandts 'Nattvakten'. Älskar Amsterdam.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

#20   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 179 Inlägg:

Postad 19 oktober 2016 - 19:16

Kaj Sierhuis med det snyggaste målet ni kommer se ikväll.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar