Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM16-BRG] Rayo Vallecano 2.0

86 svar till detta ämne

#1   Soap

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2006 Inlägg:

Postad 26 June 2016 - 19:43 PM

Postad bild

We’re back! En lång tid har gått, men nu tycker vi att det har blivit dags att föra Rayo Vallecano tillbaka till toppen där laget hör hemma. Det var på FM13 som vi hade en magisk resa med Madrid-klubben, där vi tog de från botten till en efterlängtad ligatitel (ni kan läsa om den här). Ibland har det funnits tankar på att börja en ny resa med Rayo, men det har aldrig blivit av. Säsongen 2015-16 blev ingen höjdare för Rayo Vallecano, och man åkte ur Liga BBVA i sista omgången. Då bestämde vi oss för att starta upp igen, och första målet blir att föra upp klubben till finrummet igen.

Vilka är då "vi”? Det är jag själv, det är Niklas7 och det är självklart anth, Sveriges största Rayo-supporter. Det var vi som körde tillsammans förra gången (tillsammans med trashbag) och det är vi som ska göra det igen. Managern vi kommer att spela med är självklart Jesús Diego Cota, ”El Gran Cápitan”, samma manager som vi spelade med förra gången det begav sig. En riktig Rayo-legendar, som innehar rekordet för antal matcher med 401. Nu ska han bli störst även på sidlinjen.

Vi kommer att spela med intervaller på två månader åt gången, innan vi skickar den vidare. Jag inleder med juli-augusti, sen tar Niklas över september-oktober, och så vidare. Vi hoppas på en ny och lika framgångsrik karriär den här gången, och vi hoppas självklart ni vill hänga med. För kul, det kommer det bli! ¡Aupa Rayo!

MANAGER: Jesús Diego Cota

LIGOR: 28 laddade från 26 länder

Detta inlägg har redigerats av micke122: 18 January 2017 - 23:22 PM

#2   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5355 Inlägg:

Postad 26 June 2016 - 19:52 PM

Härligt boys! Tjingpaxar första reservplats om någon får en FM-svacka :)

#3   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • 5606 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 26 June 2016 - 22:15 PM

Hoppas verkligen att denna kan nå upp till samma standard som er förra. Lycka till!

#4   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2265 Inlägg:

Postad 26 June 2016 - 22:19 PM

Mysigt värre

#5   Soap

Ikon

• Medlem
  • 2006 Inlägg:

Postad 27 June 2016 - 17:37 PM

Postad bild

TRUPPGENOMGÅNG |2015-16

Postad bild David COBEÑO | 33 år
Postad bild TOÑO | 35 år
Postad bild Juan CARLOS | 27 år

En stark målvaktssida sett till ligans standard. Rayo-produkten Juan Carlos är, efter några år i Hércules och Córdoba, tillbaka där han hör hemma och han blir direkt förstemålvakt. En reflexsnabb målvakt som blir viktig för oss. Bakom honom finns två rutinerade herrar i Toño och Cobeño, där den senare även han är egen produkt. Vi står väl rustade på den här positionen.

Postad bildCASTRO | 32 år
Postad bild Chechu DORADO | 33 år
Postad bild Antonio AMAYA | 32 år
Postad bild Ousseynou CISSÉ | 24 år
Postad bild TITO |30 år
Postad bild Răzvan RAT | 34 år
Postad bild NACHO | 26 år
Postad bild QUINI | 25 år

Ett rutinerat försvar, minst sagt. Vi kommer mönstra en rak fyrbackslinje. Ena positionen är given till Zé Castro, som har en landskamp för Portugal på meritlistan. Efter sejourer i Atlético och Deportivo landade han i Rayo, och han är den bäste mittbacken vi har. Bredvid honom är det jämnt mellan Amaya och Dorado, men Amaya får platsen i inledningen, då han är lite vassare i det defensiva spelet. På kanterna har vi det bra ställt med egna produkten Tito på högerbacken, och rumänske veteranen Rat på vänsterbacken. Nacho och Quini backar upp på ett bra sätt. Men vi kommer behöva föryngra på backsidan snarare förr än senare.

Postad bild Johan MOJICA | 23 år
Postad bild Diego AGUIRRE | 24 år
Postad bild Raúl BAENA | 26 år
Postad bild PITI | 34 år
Postad bild Roberto TRASHORRAS | 34 år
Postad bild Adrián EMBARBA | 23 år
Postad bild Patrick EBERT | 28 år
Postad bild Lass BANGOURA | 23 år
Postad bild Àlex MORENO | 22 år
Postad bild JOZABED | 24 år

Mittfältet håller hög klass, speciellt innermittfältet där vi har tre oerhört vassa spelare i Trashorras, Baena och Jozabed. Barcelona-produkten Trashorras har en passningsfot av toppklass, och trots att snabbheten inte är den bästa så är han en nyckelspelare. Dessutom är han lagkapten. Jozabed är den som kan ta över efter Trashorras på innermittfältet, och troligen är det dessa två som kommer kampera ihop i inledningen. Men Baena kommer få sina minuter han med. På yttrarna så har vi fyra vassa spelare, som alla har kvalité nog att vara startspelare för oss. Lass är en favorit, men han har utgående och just nu kan vi inte förlänga, får se vad som händer där. Ebert är en duktig ytter, som närmast konkurrerar med Piti och Embarba om att starta på högerkanten. Talangen Moreno kommer få speltid han med på vänsterkanten.

Postad bild MIKU |30 år
Postad bild Javi GUERRA | 33 år
Postad bild MANUCHO | 32 år

Vi kommer oftast spela med två anfallare, och det är Miku och Javi Guerra som är förstavalen. Miku har harvat runt i många spanska klubbar, och han faktiskt gjort över tio mål i både Primeran och Segundan. Han kommer göra sina mål här med. Guerra är även han en rutinerad målskytt, som slutade tvåa i Segundans skytteliga 2011 med 27 mål för Real Valladolid. Manucho är den före detta Manchester United-spelaren som efter lite äventyr i Turkiet och Spanien hamnat i Vallecas. Han är tredjevalet här, men förhoppningsvis kan han göra nytta som det med. Precis som försvaret är detta en position som är i behov av föryngring.

Detta inlägg har redigerats av Soap: 27 June 2016 - 17:42 PM

#6   Soap

Ikon

• Medlem
  • 2006 Inlägg:

Postad 28 June 2016 - 16:31 PM

Postad bild

MATCHSPELANDE | JULI-AUGUSTI | TABELL

träningsmatch | RAYO VALLECANO B [0-0]
träningsmatch | GETAFE [1-2] | Manucho
träningsmatch | FC CARTAGENA [4-0] | Guerra x2, Dorado, självmål
träningsmatch | SEGOVIANA [5-1] | Miku x3, Trashorras, Embarba
träningsmatch | VALLECAS [7-0] | Guerra x3, Miku x2, Embarba, Zé Castro
träningsmatch | SC BEIRA-MAR [2-1] | Bangoura, Santos
träningsmatch | REAL MADRID [1-2] | Baena

En blandad kompott av träningsmatcher, mot både bättre och sämre motstånd. Att inleda med 0-0 mot B-laget är väl inte jätteövertygande, och vi åkte även på en förlust i en jämn match mot Getafe. Sedan fick vi möta lite enklare lag, som vi helt enkelt körde över. Guerra och Miku hade ett par bra matcher här. En knapp seger mot portugisiska Beira-Mar hanns med, innan vi avslutade försäsongen med en förlust mot Real Madrid. Överlag en bra försäsong, där vi fick göra lite mål och även spelade jämnt med Real.

liga adelante | ELCHE [1-0] | Miku
liga adelante | CD LUGO [3-1] | Guerra, Miku, Bangoura
liga adelante | ALMERÍA [2-3] | Ebert x2

Vi inleder med en bortamatch på östkusten, närmare sagt i Elche, och det är en svängig match där båda lagen skapar några farligheter. Men en bit in i andra halvlek så tar Miku hand om bollen efter ett misstag och sätter dit bollen, vilket blir matchens enda mål. Skön start med tre poäng direkt, dessutom på bortaplan. I hemmapremiären stod CD Lugo för motståndet, och vi dominerar matchen sett till bollinnehavet. Vi skapar inte så mycket, men går till pausledning ändå med 2-0. De reducerar tidigt i andra, men direkt efteråt sätter Lass 3-1 och avgör matchen. Min avslutande match är hemma mot Almería, och det skulle bli första förlusten. Trots att Ebert gör sitt andra mål för matchen och kvitterar till 2-2 i 85e minuten så sätter andalusierna 3-2 nästan direkt på avspark och en sur förlust avslutar jag med.

ÖVRIGT

- Vi har vunnit bollinnehavet i alla tre matcher hittills, precis som Rayo ska spela!
- Lass har utgående kontrakt, och då han ägs till 30% av en agent kan vi inte förlänga. Vi har inga pengar heller att köpa loss honom. Klurigt värre…

#7   Niklas7

Ikon

• Medlem
  • 2657 Inlägg:

Postad 29 June 2016 - 21:07 PM

Postad bild

MATCHSPELANDE | SEPTEMBER-OKTOBER | TABELL

liga adelante | HUESCA 4-0 | Embarba 24', Zé Castro 29', Ebert 31', Guerra 37'

copa del rey | GETAFE 2-0 | Embarba 71', Dorado 90+3'
liga adelante | GETAFE 2-2 | Manucho 65', Baena 83'

liga adelante | GIRONA 4-4 | Ebert 8' 13', Bangoura 79' 83'
liga adelante | BILBAO 2-5 | Trashorras 27', Ebert 75'
liga adelante | CÓRDOBA 3-3 | Ebert 17', Trashorras 33', Guerra 66'
liga adelante | MIRANDÉS 1-0 | Guerra 45+1'
copa del rey | ELCHE 1-1 [förlust på straffar] | Bangoura 33'
liga adelante | MALLORCA 0-0 |
liga adelante | NÀSTIC 2-1 | Trashorras 29', Manucho 83'
liga adelante | ZARAGOZA 1-0 | Embarba 37'

- Med två vinster inför mitt övertagande så verkade det som vi hade en bra form på laget och när jag väl hade spelat mina första 90 minuter så hade gubbarna svarat mig gott och väl, ren och skär uppvisning där jag trodde vi skulle vinna med ännu större siffror. Getafe sedan i Copa del Rey och där ska jag ärlig säga att jag väntade mig en förlust, men vi var det bättre laget och vann rättvist. Getafe hade dock inte fått nog utan vi skulle ställas mot dom i matchen därefter, men detta i ligan. Lagom trötta spelare lyckas ändå få resultatet till det oavgjorda. Matchen mot Girona blir nog säsongens publikmatch där dom fick se 8 st mål, 2-0 hade vi ledningen med när Girona vände till 2-4, en inbytt Lass kunde dock vända tillbaka det hela till ett oavgjort resultat igen.

Sen började vår tunga period. Bilbao gjorde mål på allt dom skapade och kontrade sönder oss helt och hållet, våra två mål gjorde inte så mycket tyvärr. Vid en så stor förlust väntar man sig en liten formsvacka, men vi lyckas ändå plocka poäng i matchen efter, Cordoba kan nog inte vara allt för nöjda med det resultat dom lyckades med mot ett ganska formsvagt försvar som vi i Rayo har haft. Detta svaga försvar överraskar mig återigen i matchen därefter då man helt plötsligt kan hålla tätt. Mirandés ger oss vår första trepoängare på ett tag och det smakar gott.

Copa del Rey-fortsättningen blev tyvärr inte längre än såhär, men kanske var det bara bra så vi kunde lägga allt vårt fokus på ligan istället. Elche lyckades vara lite säkrare än oss från elva meter, det var där vi tappade det. Av det tre sista matcherna så spelas två av dom på bortaplan, men vi lyckas ändå ta vinster 2/3 matcher, vilket jag får nöja mig med.

ÖVRIGT

- Nu lämnar jag över som 2:a i ligan, något sånt lär vi väl hålla i ligan kan jag tycka.
- Är inte speciellt nöjd med våra försvarare, både Ze Castro och Amaya kan mycket bättre.
- Yttern Ebert visar sig vara målfarlig, delad tvåa i skytteligan med sina 7 mål.

#8   anth

Retired Mod

• Medlem
  • 2454 Inlägg:

Postad 01 July 2016 - 00:59 AM

Postad bild

MATCHSPELANDE | NOVEMBER-DECEMBER | TABELL

liga adelante | REAL OVIEDO 1-0 | Cissé 24'
liga adelante | LLAGOSTERA 2-0 | Manucho 54', Självmål 80'
liga adelante | ALCORCÓN 2-1 | Jozabed 2', Guerra 60'
liga adelante | ALBACETE 2-0 | Bangoura 43' 90'
liga adelante | TENERIFE 2-0 | Bangoura 86', Embarba 87'
liga adelante | NUMANCIA 1-1 | Guerra 89'
liga adelante | PONFERRADINA 1-0 | Moreno 7'

- När det nu äntligen blev dags för min tur att spela, så visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Jag har sedan releasedagen orkat samla ihop pinsamma 60 speltimmar och det är det absolut minsta jag någonsin spelat någon version. I min första match så sneglade jag därför lite på hur Soap och Niklas hade ställt upp laget och jag valde att köra i samma riktlinje, bortsett från ett par skador vi hade samlat ihop i truppen. Det blev en tråkig match där båda lagen hade problem att skapa några chanser, men vi lyckades knipa segern efter ett hörnmål av Ousseynou Cissé. Bra för laget och bra för mitt eget självförtroende.

Efter våra tre poäng så var det dags för landslagsmatcher. Manucho, Miku och Lass var alla iväg för att spela med respektive land och vi fick därför chansen att skjuta upp matchen mot Llagoestera, vilket jag valde att göra. Fjorton dagars vila och ett par viktiga spelare att få tillbaka från skadelistan.

I den tredje matchen så mötte vi Alcorcón, som Esteban Vigo precis tagit över, och det var en match jag såg fram emot. Vigo har nämligen viss rutin i denna serien, då han vunnit den både som spelare med Málaga och som manager för Xerez. Vi hade fortfarande lite skadeproblem defensivt och jag valde att låta Toño och Mojica starta för första gången denna säsong. Den förstnämnde måste ha varit riktigt nervös, för efter 18 sekunder så släppte han in 1-0 och jag visste inte vad jag skulle tro. Lyckligtvis för oss, så var även Jozabed på spelhumör och nätade i den andra spelminuten. Mojica stod sedan för en assist när han gjorde ett snyggt inlägg på främre stolpen till Guerra. Målet var kanske inte var helt välförtjänt, men matchavgörande.

Min match Albacete var nog den absolut roligaste matchen under dessa två månaderna. Jag kunde ställa upp med bästa möjliga elva och jag hade inför matchen plockat upp en 16-åring vid namn Fran Beltrán. Absolut ingen spektakulär talang, men vi saknar verkligen bredd på innermittfältet. Det var en match vi hade under total kontroll och efter en timmes spel lät jag därför Beltrán hoppa in och göra sin första match på Estadio de Vallecas. 16 år, 299 dagar. Där sätter vi ribban inför framtida rekordjakter.

ÖVRIGT

- Vi är fortsatt på andra plats i ligan och jag åkte inte på någon förlust. Otroligt nöjd!
- Det känns som att vi har lite problem med bollinnehavet. Endast i sista matchen som jag var nöjd.

- Beltrán hoppade även in mot Numancia där han gjorde assist.
- Vårt givna förstaval i målet, Juan Carlos, åkte på en skada. Borta två-tre månader...

#9   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5355 Inlägg:

Postad 01 July 2016 - 01:03 AM

Beltrán nya stjärnan alltså! Bara hoppas han håller sig i skinnet på sidan av planen och inte inspireras av sin, kanske(?!) avlägsne släkting, Tito.

Dig kan man lita på anth, inga 1-10 förluster á la trashbag här inte. Se nu till att ni håller Getafe kvar nere i Adelante där dom hör hemma :)

#10   Soap

Ikon

• Medlem
  • 2006 Inlägg:

Postad 01 July 2016 - 21:27 PM

Postad bild

MATCHSPELANDE | JANUARI-FEBRUARI | TABELL

liga adelante | LEVANTE 1-3 | Guerra
liga adelante | REAL VALLADOLID 1-2 | Embarba
liga adelante | ELCHE 0-1 |
liga adelante | CD LUGO 1-1 | Moreno
liga adelante | ALMERÍA 1-2 | Jozabed
liga adelante | GETAFE 1-1 | Jozabed
liga adelante | SD HUESCA 2-0| Guerra, Miku
liga adelante | GIRONA 3-2 | Miku, Amaya, Ebert
liga adelante | ATHLETIC BILBAO B 0-1 |

Vilket bottennapp detta blev. Niklas och Anthon lämnade mig i goda händer vid årsskiftet, en klar andraplats med häng på serieledande Almería. Vi hade ett tufft spelschema kommande matcher, med lag från övre halvan, men jag gick in i matcherna med gott mod. Vi lyckades ta ledningen mot Levante i första matchen också, Guerra med mål i mitten av andra halvlek, men sedan släppte det helt och Levante gör tre mål och vänder matchen. Och det var ju tyvärr bara början på raset.

Mot Valladolid har vi stora problem, och trots att motståndarna missar straff i mitten av första halvlek så tar dom ledningen, och i början på andra halvlek gör Juan Villar sitt andra mål för matchen och utökar till 2-0. Trashorras missar en straff för reducering, och trots Embarbas mål så är andra förlusten i rad ett faktum. Kräftgången fortsatte hemma mot Elche, där vi släppte in 0-1 tidigt, och sedan hade vi ingenting att sätta framåt. Taktiken fungerade inte alls nu, och anfallarna var stora besvikelser. Vi lyckades lyckligtvis få med oss en poäng mot Lugo, men det borde varit tre, så mycket som vi dominerade matchen.

Sedan mötte vi serieledarna Almería borta, och det skulle bli en oerhört svår match, inte minst med tanke på vår katastrofala form. Matchen är förhållandevis jämn, och vi är nog lite bättre faktiskt, men det hjälper ju inte när Almería gör två mål, och vi bara ett. Den ende jag kände presterade på ett bra sätt var Jozabed, som gjorde målet mot Almería, och även räddade en poäng i matchen mot Getafe, vilket var mycket viktigt eftersom vi inte hade råd att hamna ännu längre bakom dessa i kampen om en andraplats och direktuppflyttning. Men det började bli dags att ta lite segrar så inte hela säsongen skulle hamna i gungning.

Till matchen mot Huesca fick vi äntligen tillbaka Juan Carlos i målet, och det gav spelarna en boost verkade det som. Äntligen en hållen nolla, och främst äntligen en seger igen. En stabil seger med 2-0, efter mål av Guerra och Miku, som verkade vakna till liv något efter en lång tid av sämre insatser. Vi fortsatte sedan med att slå katalanska Girona, även om det var på håret. Ett mål av inhopparen Patrick Ebert med två minuter kvar gav oss tre oerhört sköna poäng. I min sista match för omgången stod Bilbao B för motståndet, och vi lyckades inte alls med mycket i matchen. Ager Aketxe gör matchens enda mål för baskerna, och lämnar över till Niklas som trea i ligan.

TRANSFERS

IN
-

UT
Postad bild LASS BANGOURA [Granada] | 15 miljoner kronor + klausuler

Tyvärr så hade Lass utgående kontrakt, och då hans agent ägde 30% hade vi ingen möjlighet att förlänga, och inga pengar att köpa loss honom. Valet stod då mellan att sälja honom för att få några pengar, eller ha kvar honom för att satsa på en uppflyttning, men sedan tappa honom gratis. Vi valde att casha in, och fick bra pengar för honom från andalusiska Granada. Vi önskar honom lycka till i Primeran. Jag försökte även få in några spelare på lån, men klubbarna krävde att vi skulle betala för hög lön för att vi skulle ha råd.

ÖVRIGT

- Våra anfallare har varit riktiga besvikelser, speciellt Miku. Fyra mål hittills är underkänt, jag hade förväntat mig mycket mer. Guerra står på åtta mål, dugligt men skulle kunna ha mer. Manucho står på tre mål och bör säljas i sommar.
- Jozabed är en spelare vi ska hålla riktigt hårt i. Enda spelaren som spelade på en hög nivå över min period.
- Inte bara spelet på planen misslyckades. La bud på sex talangfulla spelare som hade utgående kontrakt, men alla sex valde att förlänga med sina klubbar, vilket var en stor besvikelse.

Detta inlägg har redigerats av Soap: 01 July 2016 - 22:03 PM

#11   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5355 Inlägg:

Postad 01 July 2016 - 21:39 PM

Det finns ändå två saker som är positiva med denna period.

1. Getafe är fortfarande bakom.

2. Om jag i ett senare skede kliver in i spelandet har du sänkt pressen på mig :)

Kämpa på!

#12   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1407 Inlägg:
  • Yrke:Grytslyna
  • Favoritlag:Liverpool F.C.
  • Tränar:Bävrar

Postad 02 July 2016 - 08:20 AM

Tung start på det nya året, kriga på för uppflytting!
Oh Gravity, thou art a heartless bitch!

#13   Niklas7

Ikon

• Medlem
  • 2657 Inlägg:

Postad 04 July 2016 - 22:19 PM

Postad bild

MATCHSPELANDE | MARS-APRIL | TABELL

la adelante | CÓRDOBA - [1-0] Jozabed 28'
la adelante | MIRANDÉS - [1-1] - Trashorras 18'
la adelante | MALLORCA - [3-0] - Självmål 56', Amaya 67', Miku 86'
la adelante | NÀSTIC - [3-6] - Guerra 15', Moreno 38', Miku 81'
la adelante | REAL OVIEDO - [3-2] Guerra 10', Miku 48', Moreno 50'
la adelante | ZARAGOZA - [2-1] - Miku 23' 40'
la adelante | ALCORCÓN - [1-2] - Moreno 40'
la adelante | TENERIFE - [1-1] Självmål 29'

- Det var mycket att bygga på, laget behövde gå tillbaka till det vinnande spåret på heltid, vi kan inte vara nöjda med att sluta sämre än 2:a. Att starta med en vinst mot Córdoba var den bästa starten jag kunde få. Däremot, att bara lyckas sno åt oss en poäng mot Mirandés är något jag är mindre nöjd över, men man kan ju tyvärr vara nöjd över allt. För bättre skulle vi vara mot Mallorca, dom hade inte så mycket att säga om, vi var storleken större på alla delar av planen.

Gör man tre mål så vinner man allt som oftast, man kan påstå att man borde ha vunnit, men att släppa in det dubbla, det trodde jag inte väntade inför matchen. Ett resultat i helt fel riktning. Det enda lilla man kan vara nöjd över är att Miku verkar ha satt på sig målgörarskorna. Tre mål skulle vi göra återigen i matchen efteråt, glädjande denna gång så vinner vi!

Miku vinner sedan 3 poäng åt oss mot Zaragoza och jag är förbryllad, förra gången jag hade saven spydde jag galla över Miku om hur ofattbart kass han hade varit, nu är det han som har nätat 5 gånger på fyra matcher. Sen försvann tyvärr målskyttet och då vanns inga matcher mer, en poäng på det två sista matcherna. Levante och Nastic har spelat en match mer än oss men har lika mycket poäng, ta chansen nu och stick i tabellen tack.

ÖVRIGT

- Nu återstår bara sex matcher, se till att göra det bästa av det hela nu så vi kan rocka loss i La Liga istället.

- En anfallare från Celta Vigo har jag rykt åt mig på utgående kontrakt, så till nästa säsong får ni syna honom.
- Den som tar över får tyvärr starta med både Javi Guerra och Manucho skadade, Guerra är dock snart tillbaka.

#14   anth

Retired Mod

• Medlem
  • 2454 Inlägg:

Postad 05 July 2016 - 14:32 PM

Då jag tyvärr har fått problem med min laptop så kommer Niklas och Soap att fortsätta denna resan utan mig. Så snart jag hunnit lämna in den och fått problemet ordnat, så kommer jag att hoppa på framgångståget igen. Jag kommer försöka påverka besluten så gott jag kan och önskar pågarna ett stort lycka till.

#15   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5355 Inlägg:

Postad 05 July 2016 - 15:21 PM

Visa inlägganth skrev:

Då jag tyvärr har fått problem med min laptop så kommer Niklas och Soap att fortsätta denna resan utan mig. Så snart jag hunnit lämna in den och fått problemet ordnat, så kommer jag att hoppa på framgångståget igen. Jag kommer försöka påverka besluten så gott jag kan och önskar pågarna ett stort lycka till.

Kämpa <3

#16   Soap

Ikon

• Medlem
  • 2006 Inlägg:

Postad 06 July 2016 - 20:33 PM

Postad bild

MATCHSPELANDE | MAJ-JUNI | TABELL

liga adelante | UE LLAGOSTERA 3-2 | Miku, Moreno, Baena
liga adelante | ALBACETE 2-0 | Piti [str], Dorado
liga adelante | NUMANCIA 4-0 | Guerra x2, Baena, Moreno
liga adelante | VALLADOLID 1-0 | Amaya
liga adelante | PONFERRADINA 2-2 | Moreno, Amaya
liga adelante | LEVANTE 2-2 | Miku, Embarba

Med sex omgångar kvar, och häng på en direktplats till högstaligan, så tog jag över laget igen, och jag hade gett mig tusan på att klara det, så min förra period skulle falla i glömska. Inledningsmatchen mot Llagostera såg ut att gå emot en katastrof, då Amaya lyckades med konststycket att dra på sig två straffar inom loppet av de första tio minuterna, och Ríos satte båda två. Men trots ett tvåmålsunderläge så tog grabbarna sig i kragen, och innan halvleken var slut hade vi vänt till 3-2, där Baena satte 3-2 i halvlekens slutsekunder. I andra halvlek så blev det inga fler mål, och tre poäng in på kontot. Mot Albacete så dominerade vi, och Piti fick sätta säsongens första mål på straff, innan Dorado säkrade segern med ett nickmål.

Jag ändrade vår taktik lite, till en lite mer kontringsvänlig, och det slog väl ut mot Numancia. Total kross var det på Estadio de Vallecas. Guerra kom precis tillbaka från en lång skadeperiod, och fick sätta två bollar i nät. Sedan väntade ligafemman Valladolid, även det på hemmaplan, och en vinst här skulle sätta oss i ett oerhört bra läge. Det var länge tätt och hårt, men till slut spräcks nollan, och det är mittbacken Amaya som sätter huvudet på en hörna och publiken får jubla ut sin glädje. Vi lyckas sedan hålla tätt, trots tryck från Valladolid i slutet av matchen.

Så kom vi då till matchen där det kunde avgöras. Inför matchen mot Ponferradina så stod vi på 75 poäng, och trean Levante på 69 poäng, vilket betydde att en poäng i de två sista omgångarna skulle betyda uppflyttning. Då vi hade Levante i sista omgången så tog jag gärna poängen nu direkt, så den matchen inte skulle betyda någonting. Det är vi som inleder med ett aggressivt spel, och redan i den tredje minuten sätter Moreno 1-0. Tolv minuter senare nickar Amaya in 2-0, och det känns väldigt bra. Ponferradina reducerar dock snabbt, och i mitten av andra kvitterar dom när Dorado sätter bollen i fel nätmaskor. Slutet är nervöst, men när domaren sätter pipan i munnen så är det klart. Rayo Vallecano spelar i Liga BBVA 2016-17!

ÖVRIGT

- Bäste målskytt blev Guerra på tolv mål, med Miku strax efter på elva mål.
- Flest assist stod Embarba för, hela tolv framspelningar.
- Bäst snittbetyg fick Quini på 7.55, tätt följd av Nacho och Jozabed.
- Cota skrev på ett nytt kontrakt efter säsongen till 2018.

Detta inlägg har redigerats av Soap: 06 July 2016 - 20:42 PM

#17   micke122

Rapportmod

• Moderator
  • 4558 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Falkenbergs FF

Postad 06 July 2016 - 20:53 PM

Stort grattis till uppflyttningen, trevligt att följa er resa :)
FMS-mästare i fotbollskunskap 2015.

#18   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5355 Inlägg:

Postad 06 July 2016 - 22:56 PM

Ojojoj nu blir silly season spännande att följa!

#19   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1407 Inlägg:
  • Yrke:Grytslyna
  • Favoritlag:Liverpool F.C.
  • Tränar:Bävrar

Postad 07 July 2016 - 20:05 PM

Grattis gubbar!
Oh Gravity, thou art a heartless bitch!

#20   vicke231

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3495 Inlägg:

Postad 07 July 2016 - 20:26 PM

Härligt!
A man with new ideas is mad until he succeeds..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar