Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM16-SR] When Gute goes Allsvenskan

Gotland
59 svar till detta ämne

#41   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4077 Inlägg:

Postad 05 September 2016 - 12:32 PM

Oj, det här kom oväntat. Tack för alla röster!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#42   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2448 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 05 September 2016 - 14:25 PM

Helvete vad många utlänningar du köper! #bevaragutesvenskt
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#43   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1645 Inlägg:

Postad 05 September 2016 - 14:37 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Oj, det här kom oväntat. Tack för alla röster!

Måste varit chockerande efter allt röstfiske du ägnat dig åt de senaste dagarna :) Dock välförtjänt, kämpa!

#44   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4077 Inlägg:

Postad 05 September 2016 - 17:05 PM

Visa inläggBergkamp skrev:

Måste varit chockerande efter allt röstfiske du ägnat dig åt de senaste dagarna :) Dock välförtjänt, kämpa!
Nu hänger jag inte med. 😳

Det ska jag!

#45   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2448 Inlägg:

Postad 05 September 2016 - 17:05 PM

Visa inläggBergkamp skrev:

Jaså, nu kommer det fram! Är det en muthärva vi snackar om här?
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#46   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4077 Inlägg:

Postad 05 September 2016 - 17:08 PM

Visa inläggArgt Challa skrev:

Jaså, nu kommer det fram! Är det en muthärva vi snackar om här?
Det är inte av intresse. Dom som vet dom vet.

#47   Arg Gris

Manager

• Medlem
  • 3487 Inlägg:

Postad 05 September 2016 - 21:04 PM

lugn å fin
Ni har skapat ett monster som kommer att besöka er nattetid.

#48   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4077 Inlägg:

Postad 06 September 2016 - 20:35 PM

Postad bild
FRAMGÅNG GER VÄNSKAP, MOTGÅNG TESTAR DEM.
kapitel 22: Truppresentation.

KRISTIAN SEGERLUND EP
FELIX HÅKANSSON EP

STEFAN KARLSSON
WALTER FLORES
ANTHONY ARACE
TONY LINDAHL EP
JOEL QWIBERG EP
ERIK GUNNARSSON
SOULEYMANE THIAM NY
JOHANNES HÄGG

ERIC EISWOHLD
GERGO DOCS
OSKAR FORSMAN EP
JESPER LUNDBERG EP
PATRIK KARLSSON EP
JESPER BERGQVIST EP
SEAD VIDOVIC NY

MARKUS BERGGREN
JUAN FERNANDO STEER NY
RICHARD NILSSON EP
MATTIAS HENRIKSSON EP
    UTÖVER NYFÖRVÄRVEN som jag nämnde i tidigare uppdatering så valde jag även att lyfta upp tre talanger från ungdomslaget: Kristoffer Segerlund (målvakt), Johannes Hägg (mittback) och Mattias Henriksson (anfallare) för att bredda laget ytterligare. Därmed ser årets uppsättning av FC Gute-spelare ut som följer:

ETT MÅLVAKTSSKIFTE ÄR ett faktum. Håkansson var inte någon överdrivet bra målvakt redan innan föregående säsong, men under vintern har 34-åringen dessvärre försämrats ytterligare. Därför får vår 17-åriga målvakt, Kristian, ta förstaspaden omgående. Förhoppningsvis tar han den med bravur.

BACKLINJEN ÄR LITE av ett frågetecken om man ser till att vi är underbemmannade samt undermåliga på högerbackspositionen. Här har vi bara Stefan Karlsson, som tappat rejält under vintern och det är inget snack om att han kanske borde vara en startspelare i ett bottenlag i Superettan istället. Men annars ser det ändå okej ut. Mittbackarna håller definitivt allsvensk klass och snart även vänsterbackspositionen, om bara Thiam kommer in i gamet snabbt. Utöver Tony Lindahl, som utvecklats som en komet sedan han kom från Division 2 för sex år sen, så har Walter Flores klättrat rejält i hierkin efter sin ankomst och han är den första jag väljer ut bland mittbackarna när jag sätter ihop startelvan.

MITTFÄLTET ÄR EN talangdel utan dess like. Eiswohld och Forsman är inte färdigutvecklade och Docs kometkarriär - som jag är övertygad om att han kommer få - har bara börjat och redan i fjol tog han flera viktiga steg. Där bakom har vi den lojala reservspelaren Jesper Lundberg som bidrar med erfarenhet, men annars är det unga fjun som väntar på sina chanser. Lägg därtill att Daniel Camara ansluter i sommar och då får vi in ännu en ung talang.

ANFALLSPARET BERGQVIST-PETERSEN var vasst i fjol, men frågan är om det inte är ännu mer spets här i år. All respekt för Owen, men Steer är helt brutalt bra för att vara 18 år. Markus Berggren är å andra sidan ett år äldre och har under denna tid utvecklats en del och kommer nog göra mer ligamål i år än i fjol (6). Tredjevalet Richard Nilsson är just fyllda 21 år, men har redan gjort 92 ligamatcher för klubben. Mattias är fjärdevalet, men besitter en fin potential och kommer nog skörda stora framgångar här framöver.

Detta inlägg har redigerats av Argt Troll: 06 September 2016 - 20:36 PM

#49   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4077 Inlägg:

Postad 06 September 2016 - 21:02 PM

Postad bild
VI HADE I ALLA FALL TUR MED VÅREN
kapitel 23: Säsong 9.

VÅREN. Vår inledning på säsongen var stabil, inget snack om saken. Vi öste in mål och då främst genom vår supercolombian Juan Steer som vid halva säsongen spelad hade gjort hela tretton mål. Dessvärre var även defensiven direkt usel och även om det givetvis inte kan lastas över ynka en spelare, så borde venezuelaren Arace se sig rejält in i spegeln. Sanslöst hur dåligt han har presterat under sina två första år i klubben, trots fina attribut och bra matchträning. Märkligt. Detta ledde i vilket fall till att jag lånade in mittbacken Sergio Corbucci från Palermo inför höstsäsongen.

Postad bild

STATISTIK GUTE                  STATISTIK ALLSVENSKAN
                                                                      mål: J. Steer, 18                     mål: J. Steer, 18
                                                                       ass:
    S. Karlsson, 07             ass: J. Ortmark, 14
                                                                       s.btg: J. Steer, 7.50              s.btg: S. Lundholm, 8.03

HÖSTEN. Vilken jävla pina den andra hälften av säsongen blev blev tillslut. Vårt enda offensiva hot, Steerm drog iväg på OS med sitt Colombia och missade i princip halva hösten. Jag förstod att det skulle bli jobbigt i hans frånvaro, men inte att vi skulle knipa endast sex poäng under de elva avslutande omgångarna. Lyckligtvis räddade vår fina start på säsongen oss och vi kunde lyckligtvis hålla oss kvar med fyra poängs marginal till kvalplatsen.

Vi har mycket och jobba med till nästa säsong och måste framförallt lösa offensiven. Det funkar inte att ha endast offensivt hot, samtidigt som vi läcker lite för mycket bakåt. Vi får se om jag väljer att ge den notoriska målsumparen, aka Markus Berggren, en fortsatt startplats i elvan eller om jag hämtar in en anfallspartner till vår colombianska superman.
      FÖR ÖVRIGT...
      »...har vi värvat högerbacken Hamed Bayakoko som ansluter nästa sommar. Kostnad: 6k!
      »...pensionerar sig Stefan Karlsson efter två säsonger i klubben. 17 assist blev de.
      »...förbättras arenan, träningsanläggningen och ungdomsanläggningen under vintern. Kostnad: 60 miljoner kronor!

#50   platini

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 102 Inlägg:
  • Yrke:Underhållsingenjör
  • Favoritlag:AS Roma, Liverpool

Postad 07 September 2016 - 06:57 AM

Nya högerbacken ser riktigit intressant ut!

Hur pass bra har faciliteterna blivit under din tid i klubben? Hur ser det ut rent arenamässigt och på publikfronten?

#51   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4077 Inlägg:

Postad 07 September 2016 - 16:48 PM

Visa inläggplatini skrev:

Nya högerbacken ser riktigit intressant ut!

Hur pass bra har faciliteterna blivit under din tid i klubben? Hur ser det ut rent arenamässigt och på publikfronten?
Utan att avslöja för mycket så kan jag säga att det är en dunderklimp det där!

När det kommer till anläggningarna så är de "hyfsade", medan juniororganisationen är "exceptionell". Arenan kommer efter utbyggnaden att ta in ofattbara... 3000 åskådare!

En screen på publiksnittet som ständigt ökar: Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Argt Troll: 07 September 2016 - 16:48 PM

#52   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4077 Inlägg:

Postad 08 September 2016 - 21:36 PM

Postad bild
YOUNG THUGS
kapitel 24: Silly Season.

Postad bild KARSTEN NIELSEN | 465K | ESBJERG | 18 ÅR
    - Jag förstår inte hur vi kan lösa denna dansk och till denna peng. Ska man tro media så jagades han av klubbar som Barcelona och Juventus, och han får vi alltså för kaffepengar? En stor vänsterbackstalang som ersätter Thiam som drog till PSG.

Postad bild AHMED FATHI | 3MILJ | ZAMALEK | 18 ÅR
    - Ahmed, vår egna farao. Egyptens stora framtidslöfte som kan bli precis hur bra som helst. Han behöver lära sig hur man springer utan boll, men det ska vi jobba in. En framtida storförsäljning.

Postad bild MIHAILO HRUSTIC | 365K | ÖRGRYTE | 24 ÅR
    - En bosnisk kämpe som hämtas in från Superettan för en minimal summa. Var i stort behov av en högerback, då Hamed Bayoko inte ansluter förs i sommar. Kortsiktig lösning.

Postad bild ESA SAMPO | 5K | HONKA | 17 ÅR
    - Esa är ett vänsterbackslöfte som jag tror kan bli något riktigt bra. Kostar oss inget och därför kände jag att det var mer än rätt att chansa lite. Inleder i U19-laget.

UTÅT LÄMNADE TVÅ spelare. Stefan Karlsson pensionerade sig och Souleymane Thiam - som hämtades in i fjol för ynka 25k - gick till PSG för 27 miljoner. Den sistnämnde ville jag inte bli av med, men min styrelse gick bakom ryggen på mig och accepterade budet. Ingen skamförsäljning sett till priset, men kunde min ordförande Viktor Svensson i alla fall bakat in en vidareklausul? Annars har hela Europa budat på vår colombian, Juan Steer. Säljs efter säsongen?

FLAGGOR KLICKBARA.

#53   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4077 Inlägg:

Postad 09 September 2016 - 23:53 PM

Postad bild
ANFALLARNAS JOBB ÄR ATT GÖRA MÅL - MEN KANSKE INTE ALLA?
kapitel 25: Säsong 10.

VÅREN. De nio första omgångarna gav mig den hemska insikten: vi kommer åka ur. Vi hade vid detta läge enbart tagit ynka sex poäng, där vår enda trepoängare kom mot den ännu sämre bottenkonkurrenten Sirius. Men jag samlade laget inför en lättare matchperiod mot mer mediokra motstånd och höll ett motiverande tal. Detta höjde moralen en gnutta och om det var detta som startade vändningen vet jag inte, men vi vann i alla fall de fyra efterföljande omgångarna. Detta resulterade i en niondeplats halvvägs in i säsongen.

Postad bild

mål: J. Steer, 22                     mål: J. Steer, 22
                                                                       ass:
    M. Hrustic, 09                ass: S. Möller, 15
                                                                       s.btg: J. Steer, 7.50              s.btg: L. Sabah, 7.83

HÖSTEN. Höstsäsongen var stabil. Vi blandade och gav, vilket är fullt logiskt med tanke på att vi trots allt är en mitten/bottenklubb i ligan. Men desto längre säsongen led, så växte vi och satte äntligen defensiven. Framåt har det egentligen aldrig varit några frågetecken, för där vet våra antagonister vad vi går för med fantastiska Juan Steer (22 mål) och Ahmed Fathi (12 mål) längst fram.

Vi avslutade tillslut säsongen med fyra raka segrar och placerade oss, precis som efter vårsäsongen, på niondeplatsen. Trots att det räknas som nedre halvan så hade vi enbart nio poäng upp till Europaplatserna och hela nitton poäng ned till kvalplatsen. Vår överlägset bästa säsong hittills med andra ord.
      FÖR ÖVRIGT...
      »...jagas vår anfallsduo av i princip hela fotbollseuropa.
      »...lämnade vår ivorian Daniel Camara för Standard under juli månad. Kostnad: 24 miljoner (kan bli runt 50 miljoner).
      »...gjorde vi, bortsett ifrån våra anfallare, bara två mål i år. Bisarrt.

Detta inlägg har redigerats av Argt Troll: 09 September 2016 - 23:54 PM

#54   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4077 Inlägg:

Postad 11 September 2016 - 12:41 PM

Postad bild
SKYNDA FYNDA!
kapitel 26: Silly Season.

Postad bild ERIC AGARDIUS | BOSMAN | VPS | 23 ÅR
    - Grym MFF-produkt som ansluter gratis efter tre lyckosamma år i Finland och VPS där han har öst in mål. Var med i januaritruppen. Ersättaren till vår farao.

Postad bild MIKAEL JAHN | BOSMAN | IFK GÖTEBORG | 29 ÅR
    - Stabil och rutinerad mittback som ska göra mittlåset tryggare. En bra allsvensk mittback.

Postad bild ÖMER YILDRIM | 40K | BROMMAPOJKARNA | 16 ÅR
    - Talangfull halvturk som mest värvas som en chansvärvning till U19-laget. Dagarna efter övergången drog han korsbandet. Olyckligt.

Postad bild FABIO | BOSMAN | KONTRAKTSLÖS | 21 ÅR
    - Att värva brassar är mot mina principer, men här hade jag inget val. Riktigt talangfull och dessutom höjer han mittlåset. Tanken är att han ska göra 1-2 bra år här och därefter säljas vidare.

Postad bild STIAN BERRE | 3.75MILJ | VÅLERENGEN | 19 ÅR
    - Var i stort behov av en ny innermittfältare efter att Camara lämnade oss i somras. Lyckligtvis fann jag denna norrbagge som jag hoppas kunna slipa till, innan även han är redo för att gå vidare i sin karriär.

Postad bild LUIGI RAGAZZINI | LÅN | PALERMO | 19 ÅR
    - Komplett anfallare som lånas in över säsongen från vår samarbetsklubb Palermo. Kunde inte säga nej när man får en sådan spelare gratis över en hel säsong.

Postad bild ALDIN ZEC | 850K | SARAJEVO | 16 ÅR
    - Är precis som Ömer en anfallstalang som ansluter till U19-laget inledningsvis. Här har vi en framtida storspelare.

HELA SEX SPELARE lämnade föreningen under vintern. Ahmed Fathi, som drog till Schalke för den hiskliga summan på 70 miljoner kronor, får ses som den mest anmärkningsvärda här. För annars är det bara breddspelare som lämnar oss. Slutligen skiljs vi från min personliga favorit Richard Nilsson. Tråkigt men rätt för båda parter.

FLAGGOR KLICKBARA. FÖRSÄLJNINGAR

#55   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4077 Inlägg:

Postad 16 September 2016 - 14:23 PM

Postad bild
DEN BOSNISKA TROLLGUBBEN
kapitel 27: Säsong 11.

VÅREN. Precis som i fjol inleder vi brutalt dåligt och tar endast fyra poäng på sex omgångar. Men med detta i färskt minne så visste jag att vändningen förr eller senare skulle komma, då vi trots allt har ett ännu bättre lag i år. Och vilken förvandling sedan! Vi förlorar bara en match under de resterande nio omgångarna av vårsäsongen och placerade oss därmed på den övre halvan efter halva säsongen spelad, med tjugo inspelade poäng.

Postad bild

mål: J. Steer, 15                     mål: B. Hagberg, 20
                                                                       ass:
    H. Bakayoko, 13           ass: H. Bakayoko, 13
                                                                       s.btg: S. Vidovic, 8.09          s.btg: S. Vidovic, 8.09

HÖSTEN. Höstsäsongen är brutal. Vi uppträder på ett så vägvinnande sätt så att självaste Juventus hade varit avundsjuka på oss. Inte förs i den sista omgången åkte vi på vår första förlust och då rejält med 6-2 mot Norrköping. Just den matchen grämer vi oss lite extra för. En poäng hade nämligen räckt för att vi skulle säkrat tredjeplatsen och därmed Europa League-kval. Nu blev det en fjärdeplats istället, vilket ändå är helt över förväntan. Framgånsreceptet var vårt omställningsspel som var läskigt snabbt och effektivt. Det kändes många gånger som att Juan Steer var från en annan planet när han sprang om motståndarmittbackarna i en ruskig fart.

Jag hann knappt glädja mig åt vår fina säsong innan styrelsen bjöd mig på en rejäl käftsmäll. De kräver nämligen att vi ska vara med i guldstriden nästa år. Vad som är så fel med det beslutet? Våra fyra bästa spelare (Juan Steer, Hamed Bakayoko, Karsten Nielsen & Sead Vidovic) ser nämligen ut att lämna klubben efter denna säsong. Storklubbar från Europas alla hörn är ute efter dessa guldklimpar och de tre förstnämnda har bara ett år kvar på kontraktet. Med andra ord krävs det en försäljning från vår sida nu i vinter för att vi ska kunna casha in på dessa herrar, då samtliga vill vidare i karriären.
      FÖR ÖVRIGT...
      »...valde styrelsen att sälja vår bollvinnare Eric Eiswohld för ynka 4.5 miljoner under sommaren. Ersättaren blev den 33-åriga dansken Jeppe Tverskov.
      »...vann vår 18-åring Sead Vidovic (3 mål, 7 assist, 8.09 snitt) priset som Årets Spelare i Allsvenskan.
      »...lägger nu Felix Håkansson och Jesper Lundberg handskarna respektive skorna på hyllan.

#56   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4077 Inlägg:

Postad 16 September 2016 - 20:11 PM

Postad bild
DEN SERBISKA ÅTERKOMSTEN
kapitel 28: Silly Season.

Postad bild MARTIN AXELSSON | 2.75MILJ | DJURGÅRDEN | 18 ÅR
    - Gotlandsfödd (!) högerback som jag ser en otrolig potential i. Ersätter Hamed Bakayoko som drog till Dortmund för en jättesumma.

Postad bild STANLEY MBAH | 750K | NIGER TORNADOS | 18 ÅR
    - Blev klar för oss redan som 16-åring. Då stortalang, nu inte lika spännande. Men visst har han en fin potential. Rotationslirare inledningsvis.

Postad bild SLAVKOK JAKSIC | 5.25MILJ | RÖDA STJÄRNAN | 16 ÅR ANSLUTER I JULI
    - Jag blir förvånad om han inte är en världsmittback om tio år. Ser inga som helst gränser. Treårskontrakt med en option på ytterligare när vi väl känner för det. #Lurad

Postad bild DUSAN DOMCIC | 3MILJ | RÖDA STJÄRNAN | 18 ÅR ANSLUTER I JULI
    - Inte lika talangfull som sin serbbroder men lär kunna bli riktigt fin han med.

SOM NI SER på screenen nedan så lämnade våra två bästa spelare oss: Juan Steer och Hamed Bakayoko. För det fick vi 142 miljoner kronor med finfina vidareklausuler på båda försäljningarna. Inåt kom bara talangfulla spelare och dem gör vår redan rekordunga trupp sällskap. Faktumet är att endast två spelare är över 26 år fyllda i dagens spelartrupp. Att vi även återinför Gutes tradition av serber (ni minns väl vår serbtrio från säsong 1?) känns riktigt gott i hjärtat. Annars kan jag glatt meddela att styrelsen gått med på att förbättra såväl ungdomsakademin som träningsanläggningen. Kostnad: 52 miljoner kronor.

FLAGGOR KLICKBARA. FÖRSÄLJNINGAR

#57   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1820 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 16 September 2016 - 20:23 PM

Jaksic, vilken guldlirare.

#58   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4077 Inlägg:

Postad 23 September 2016 - 20:02 PM

Dragits ifrån saven lite, så får se om det blir några fler uppdateringar innan FM17 kommit ut.

#59   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2448 Inlägg:

Postad 23 September 2016 - 23:17 PM

Är "skandal" ens ett rimligt ord för detta?

#60   micke122

Rapportmod

• Moderator
  • 4624 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Falkenbergs FF

Postad 26 February 2017 - 16:07 PM

Automatiskt meddelande

Detta inlägg har flyttats från "Rapporter" till "Hall of Fame".
FMS-mästare i fotbollskunskap 2015.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar