Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

U21-EM i Polen 2017

u21
53 svar till detta ämne

#1   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 942 Inlägg:

Postad 11 oktober 2016 - 14:01

Här tänker jag att vi ska diskutera allt som har med sommarens U-21 turnering i Polen att göra!

Vilken elva vill du att Sverige kommer till start med?

Ska ni ner och se live? För oss som är bosatta i södra Sverige så är det ju inte direkt dyrt att ta sig till Polen.

Detta inlägg har redigerats av friggan: 11 oktober 2016 - 14:03

#2   vicke231

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 494 Inlägg:

Postad 11 oktober 2016 - 14:13

Jag funderar på att dra dit, tror tyvärr inte att jag kan se början av turneringen, det beror lite på hur/när vi avslutar vår fotbollssäsong. Kanske lägger sommaruppehållet lite tidigare så man kan åtminstone se sista veckan.

Det är ju ganska lätt (och billigt) att ta sig dit från Helsingborg, oavsett transportmedel. Orkar inte googla, kommer mästerskapet att hållas på någorlunda samma plats (typ Warszawa?).
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#3   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 4 942 Inlägg:

Postad 11 oktober 2016 - 14:15

Jag kan ju börja med att skriva vilka killar jag tycker/hoppas att Sverige skickar:

Gustav Engvall - Carlos Strandberg

Muamer Tancovic - Kristoffer Olsson - Alexander Fransson - Simon Tibbling

Ludvig Augustinsson - Victor Nilsson-Lindelöf - Filip Dagerstål - Emil Kraft

Anton Cajtoft

Reserv-elva:

Pawel Cibicki - Jordan Larson

Kerim Mrabti - Melker Hallberg - Simon Gustafson - Joel Asoro

Pa Konate - Joakim Nilsson - Noah Sonko Sundberg - Linus Wahlqvist

Tim Erlandsson

Jag kan lätt konstatera att konkurrensen är mördande och att bland annat Alexander Isak och Erdal Rakip lär vilja ro åt sig platser! Det blir nog ett nytt EM-Guld faktiskt!

Detta inlägg har redigerats av friggan: 11 oktober 2016 - 14:15

#4   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5 355 Inlägg:

Postad 11 oktober 2016 - 14:29

Vicke mästerskapet spelas på 6 ställen tror jag. Semi/final i Krakow resten i mindre städer.

Jag tänkte dra ner med några polare. Bara invänta lottningen 1 dec så man vet när/vårt Sverige spelar.

#5   Yayakolo

Manager

• Moderator
  • 4 148 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 11 oktober 2016 - 15:55

Blev sugen på att åka ner. Har länge velat uppleva de mindre delarna av polen och kan vara ett najs tillfälle att slå två flugor i en smäll.

#6   olllzor

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 86 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 11 oktober 2016 - 16:50

Visa inläggfriggan skrev:

Jag kan ju börja med att skriva vilka killar jag tycker/hoppas att Sverige skickar:

Gustav Engvall - Carlos Strandberg

Muamer Tancovic - Kristoffer Olsson - Alexander Fransson - Simon Tibbling

Ludvig Augustinsson - Victor Nilsson-Lindelöf - Filip Dagerstål - Emil Kraft

Anton Cajtoft

Reserv-elva:

Pawel Cibicki - Jordan Larson

Kerim Mrabti - Melker Hallberg - Simon Gustafson - Joel Asoro

Pa Konate - Joakim Nilsson - Noah Sonko Sundberg - Linus Wahlqvist

Tim Erlandsson

Jag kan lätt konstatera att konkurrensen är mördande och att bland annat Alexander Isak och Erdal Rakip lär vilja ro åt sig platser! Det blir nog ett nytt EM-Guld faktiskt!
Bra elva men Linus Wahlqvist går ju definitivt före Dagerstål? Han har ju spelat mycket mittback förut och är minst lika bra där.

#7   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 884 Inlägg:

Postad 11 oktober 2016 - 17:01

Det gänget vi var på sommarens EM åker även till Polen nästa sommar, med största sannolikhet. Mästerskap är fantastiska!

#8   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 4 942 Inlägg:

Postad 11 oktober 2016 - 21:15

Visa inläggolllzor skrev:

Bra elva men Linus Wahlqvist går ju definitivt före Dagerstål? Han har ju spelat mycket mittback förut och är minst lika bra där.

Såklart! Tänkte inte på att killen även besitter mittbackskvaliteter!

#9   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 575 Inlägg:

Postad 11 oktober 2016 - 21:39

Känns som vi har en starkare trupp nästa år än förra året när vi vann guld. Det betyder ju dock inte att resultatet blir lika bra, förstås.
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#10   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1 884 Inlägg:

Postad 12 oktober 2016 - 09:37

Visa inläggHypnoman skrev:

Känns som vi har en starkare trupp nästa år än förra året när vi vann guld. Det betyder ju dock inte att resultatet blir lika bra, förstås.

Har ju fortfarande inte starkaste truppen i mästerskapet. Gäller att få ihop kollektivet, så som de gjorde i kvalet. Spaniens U21 kallas hos vissa det bästa landet har haft och komma före de i kvalspelet är en jävla prestation.

Men ska bli jävligt spännande! Han Håkan få in samma anda som han fick senast så kan det verkligen gå vägen. Fanns ju dock oerhört mycket karaktär i laget då med Guidetti i bräschen. Förhoppningsvis finns lika mycket i laget i sommar.

#11   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3 494 Inlägg:

Postad 12 oktober 2016 - 09:45

Visa inläggOnkel Fester skrev:

Har ju fortfarande inte starkaste truppen i mästerskapet. Gäller att få ihop kollektivet, så som de gjorde i kvalet. Spaniens U21 kallas hos vissa det bästa landet har haft och komma före de i kvalspelet är en jävla prestation.

Men ska bli jävligt spännande! Han Håkan få in samma anda som han fick senast så kan det verkligen gå vägen. Fanns ju dock oerhört mycket karaktär i laget då med Guidetti i bräschen. Förhoppningsvis finns lika mycket i laget i sommar.

Ja det ska faktiskt bli riktig kul, jag längtar oväntat mycket faktiskt. Det känns som att det finns väldigt många starka lag dessutom. Portugal är extremt starka och har som sagt inte förlorat en match (efter full tid) sedan 2011, får man med sina stjärnspelare till mästerskapet så blir man farliga.
Tyskarna har ju dominerat fullständigt i kvalet och har inte tappat en enda poäng. Danmark är sedvanligt starka på ungdomssidan och har imponerat. Spanien har, som du nämner, ett riktigt bra lag på pappret och man blir säkert att räkna med om man klarar kvalet (för visst får dem kvala nu?). Italien är ju ändå Italien och jag hoppas verkligen att Serbien tog sig vidare (?) via sin andraplats, dem har ett riktigt intressant lag.
Slovakien har ju också imponerat stort i kvalet..

#12   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Hearts, Baltimore

Postad 12 oktober 2016 - 11:10

Visa inläggvicke231 skrev:

Spanien har, som du nämner, ett riktigt bra lag på pappret och man blir säkert att räkna med om man klarar kvalet (för visst får dem kvala nu?). Italien är ju ändå Italien och jag hoppas verkligen att Serbien tog sig vidare (?) via sin andraplats, dem har ett riktigt intressant lag. Slovakien har ju också imponerat stort i kvalet..

Länderna som kommer att få spela playoff är följande: Spanien, Serbien, Norge och Österrike. Bland annat Belgien, Nederländerna och Frankrike (Makedonien blev etta i deras grupp) missar alltså playoff.

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#13   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1 884 Inlägg:

Postad 12 oktober 2016 - 15:55

Var det inte Island som vann gruppen före Makedonien och därefter Frankrike? Såg för övrigt på twitter att Frankrike har missat 6 raka u-21 mästerkap. Vet dock inte om det stämmer. Men OM det gör det är det ju ganska sjukt.

#14   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2 575 Inlägg:

Postad 12 oktober 2016 - 16:14

Fan då, missade att se sista kvalmatcherna igår. Jävligt synd att Island bommade slutspel. Å andra sidan är är det lika imponerande att Makedonien vann gruppen. Undrar vad oddset låg på för det?

Visst har Danmark gått som tåget, men å andra sidan hade de ju en tämligen svag grupp också, så man kanske inte ska dra allt för stora växlar av deras resultat.

Vad gäller kvalspelet så blir det säkert en repris på Serbien - Spanien, där Spanien än en gång skickas ut redan i kvalet. ;) Annars är det just Spanien samt Tyskland jag tycker har de starkaste trupperna på pappret.

Var det inte Island som vann gruppen före Makedonien och därefter Frankrike? Såg för övrigt på twitter att Frankrike har missat 6 raka u-21 mästerkap. Vet dock inte om det stämmer. Men OM det gör det är det ju ganska sjukt.

Nej, Island blev trea. De kvitterade i slutet mot Ukraina och gick sedan all in för ett segermål (oavgjort skulle ju inte räcka), men istället kunde Ukraina göra både 2-3 och 2-4 på tilläggstid då det var öppen gata i Islands "försvar". Vad gäller Frankrike så har de inte varit med sedan 2006, så det stämmer nog. Dröjer alltså minst 13 år sedan 2006 innan man är med i U21-EM igen. Sjukt var ordet.
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#15   Nyberget

Ikon

• Medlem
  • 2 088 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 13 oktober 2016 - 14:33

Polen är ett grymt land, jag måste åka ner!

#16   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1 884 Inlägg:

Postad 19 maj 2017 - 13:53

Spaniens U21-trupp är helt jävla sanslös. Måste vara en av de starkare truppena på förhand, någonsin.

Någon annan som ska ner för övrigt? Jag blir där hela gruppspelet.

#17   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3 494 Inlägg:

Postad 19 maj 2017 - 14:11

Spaniens U21-trupp är helt jävla sanslös. Måste vara en av de starkare truppena på förhand, någonsin.

Någon annan som ska ner för övrigt? Jag blir där hela gruppspelet.

Ja jävlar vilket lag. Ska bli kul att följa.
Spain Under 21 squad: Kepa, Pau Lopez, Blanco, Jonny, Yeray, Grimaldo, Mere, Vallejo, Odriozola, Gaya, Bellerin, Merino, Oyarzabal, M Llorente, Saul Niguez, Soler, Ceballos, Asensio, Denis Suarez, Deulofeu, Williams, Sandro, Borja Mayoral

​Jag har inget bokat ännu men försöker i skrivande stund fixa ledigt lite tidigare än "vad jag får" så jag kan dra ned till den 20e och se Spanien-Portugal i Gdynia.
Om ovan blir av så får jag försöka ta mig till Lublin (?) för Sverige och sedan vidare till Krakow för 1-2 matcher innan jag måste hem igen, måste vara hemma dagen innan finalen, den 29e, senast.

Hur ser din plan ut?

#18   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1 884 Inlägg:

Postad 19 maj 2017 - 14:15

Urvalet de har på varje position är sanslös. Det är nästan bara spelare med väldigt stor potential. Vissa är dessutom redan nu europeiska toppspelare.

Jag flyger ner till Krakow den 15e och tar därefter inrikes-tåg till Kielce. Där bor vi i 2 dagar och ser första matchen för att därefter ta ett ytterligare tåg till Lublin där vi stannar i 6 dagar och ser de andra två av Sveriges matcher. Om du är där nere kan du ju hojta till:-).

#19   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3 494 Inlägg:

Postad 19 maj 2017 - 14:31

Ja det är sjukt. Bara ytterbackspositionen.. Startspelare i Arsenal, Benfica, Valencia och Celta Vigo.
Och sen mittfältet.. :<3

Det blir en tuff grupp dock. Portugal kommer vara starka, även om antalet etablerade spelare är färre än 2015. Talangfullt värre, dock. Återkommer så fort Rui har annonserat truppen. Dem deltar för övrigt även i U20 VM som drar igång imorgon, vilket kommer bli intressant.
Makedonien har väll inte förlorat en enda match på två år, typ?
Serbien brukar vara starka och han en hel del riktigt bra spelare, har inte sett någon trupp ännu. Men jag utgår från att spelare som Marko Grujic, Sasa Lukic, Andriija Zivkovic, Uros Durdevic, Darko Lazic m.fl är med. Dem bör kunna hota dem flesta lagen i turneringen..

Absolut, återkommer om jag lyckas pricka in resan (och Lublin i synnerhet).
Har aldrig varit i Polen så det är något jag verkligen ser fram emot, nu blir det att fjäska för chefen på Måndag..

#20   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1 884 Inlägg:

Postad 19 maj 2017 - 15:36

Startelvan består ju nästan endast av spelare som spelar i toppklubbar i Europa. Minst ordinarie i sina klubblag är väl då Asensio, som då istället kanske är lagets största stjärna tillsammans med Saul och Deulofeu. Asensio som för övrigt är en av tre ur laget som är uttagen i A-landslaget(målvakten Kepa och Deulofeu är de andra två).

Men ja, gruppen är tuff. Blir kul att se. Likaså för det svenska laget, men jag är fan jävligt taggad.

Är väl bara att ta tjänstledigt annars, fick jag göra torsdag och fredag vecka 24;-).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar