Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Generella småfrågor - FM17

425 svar till detta ämne

#1 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 18 October 2016 - 18:16 PM

Vi alla känner till rutinerna för denna tråd, ställa era frågor av det enklare slaget som ni hoppas få snabbt besvarade. Längre diskussioner ska helst undvikas i denna tråd, skulle behovet för det uppstå så kan kanske det tas i en PM-konversation eller i en ny tråd ifall det är FM-relaterat och aktuellt att dela med er till resterande medlemmar.

#2   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 798 Inlägg:

Postad 18 October 2016 - 22:27 PM

Ni som testar betan vad anser ser ni om matchmotorn är den så mkt bättre som dem har sagt på videon som de visade funktioner från FM17?

Är betan lika buggig som tidigare år?

#3   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2597 Inlägg:

Postad 20 October 2016 - 04:54 AM

Hur i helvete bär man sig åt för att skapa ett nytt spel där man väljer lag att träna EFTER spelet har skapats, så att man kan se all info om klubbar etc?
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#4   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5367 Inlägg:

Postad 20 October 2016 - 08:18 AM

Visa inläggThe Dancer skrev:

Ni som testar betan vad anser ser ni om matchmotorn är den så mkt bättre som dem har sagt på videon som de visade funktioner från FM17?

Är betan lika buggig som tidigare år?

Betan är buggig ja. Men känns ändå kul på något sätt att upptäcka dessa buggar och skicka in till Sigames Forum så dom hinner ta en titt på detta. Varit en bra dialog där :)

Angående matchmotorn är min speltid för kort och mina matchmotor-test-kunskaper för dåliga för att avgöra det men ytterbackarna är inte OP längre iaf...

Visa inläggHypnoman skrev:

Hur i helvete bär man sig åt för att skapa ett nytt spel där man väljer lag att träna EFTER spelet har skapats, så att man kan se all info om klubbar etc?

Längst upp till vänster i "lagrutan" väljer du "välj lag senare". Sen väljer du att starta avancerat. Sedan kan du välja/ta bort ligor som vanligt. Var lite svårt att hitta för mig med första gången hehe.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 20 October 2016 - 10:57 AM

#5   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 614 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 20 October 2016 - 12:00 PM

Hur går det med era taktiker?
Jag ska sätta mig ikväll och knåpa ihop en...

#6   AIP

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 726 Inlägg:

Postad 20 October 2016 - 13:40 PM

Någon som gett sig på Allsvenskan och kontrollerat ifall spelschemat stämmer?

#7   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4015 Inlägg:

Postad 20 October 2016 - 14:10 PM

Någon som vet om man kan beställa den fysiska men ändå få BETA:n på något sätt?

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#8   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5367 Inlägg:

Postad 20 October 2016 - 14:12 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Någon som vet om man kan beställa den fysiska men ändå få BETA:n på något sätt?

Det ska inte gå av vad jag har förstått och läst eftersom det är samma kod för BETA och spel. Du får ta kontakt med din återförsäljare och höra dig för.

#9   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2597 Inlägg:

Postad 20 October 2016 - 14:26 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Längst upp till vänster i "lagrutan" väljer du "välj lag senare". Sen väljer du att starta avancerat. Sedan kan du välja/ta bort ligor som vanligt. Var lite svårt att hitta för mig med första gången hehe.

Även efter att du sagt detta hittade jag inte förrän jag lusläst hela skiten. För helvete. :mellow:

E: Men tack!

Detta inlägg har redigerats av Hypnoman: 20 October 2016 - 14:29 PM

Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#10   placerej

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1728 Inlägg:
  • Favoritlag:Parma, Newcastle, Håve, Sabres

Postad 20 October 2016 - 14:48 PM

Visa inläggpizarro skrev:

Hur går det med era taktiker?
Jag ska sätta mig ikväll och knåpa ihop en...

Jag har spenderat hela dagen med att testa olika taktiker och simulera för att se hur de funkar. Än så länge har jag inte lyckats vinna Championship med Newcastle med någon av dem. :P Men jag testar som vanligt lite skumma grejer. En sak som känns klart är i alla fall att det även denna gång är mer eller mindre hopplöst att spela mittengegga. Kanterna är viktiga. Saknar att kunna köra mina gamla taktiker som funkade så fint förr i tiden. :(

#11   placerej

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1728 Inlägg:
  • Favoritlag:Parma, Newcastle, Håve, Sabres

Postad 20 October 2016 - 15:00 PM

Den här gröna färgen som det är i alla rutor, den är värdelös. När man vill se vilka attribut som är viktiga för vissa typer av positionsvarianter (fri spelfördelare, offensiv ytterback o.s.v.) så är det svårt att se vilka som är markerade. Och så är det så klart aspekten att det ser för jävligt ut, när det är gröna rutor mitt i det vita och gråa. Jag vidhåller att det såg bättre ut i förra versionen.

#12   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5367 Inlägg:

Postad 20 October 2016 - 15:09 PM

Visa inläggplacerej skrev:

Den här gröna färgen som det är i alla rutor, den är värdelös. När man vill se vilka attribut som är viktiga för vissa typer av positionsvarianter (fri spelfördelare, offensiv ytterback o.s.v.) så är det svårt att se vilka som är markerade. Och så är det så klart aspekten att det ser för jävligt ut, när det är gröna rutor mitt i det vita och gråa. Jag vidhåller att det såg bättre ut i förra versionen.

Kör det mörka standardtemat. Det känns väldigt likt det "vanliga" standardtemat i FM16.

#13   okka32

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 20 October 2016 - 21:02 PM

Hur gör man för att registrera en icke-EU spelare? Hade tre från början och en extra icke-eu som jag vill registrera. Har sålt en och blivit ombedd att registrera trupp, men har fortfarande inte kunnat registrera den nya som inte kunde registreras i truppen. Hur många får man ha i truppen?

Det gäller Inter och Gabriel Barbosa.

#14   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2597 Inlägg:

Postad 21 October 2016 - 19:42 PM

Finns det någonstans man kan se vilka TV-avtal som gäller i en serie? Hittar bara prispengar.

#15   bringan

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 261 Inlägg:

Postad 22 October 2016 - 07:50 AM

Går det att använda logos och övrig grafik från tidigare upplagor?

#16   spinelo

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 16 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 22 October 2016 - 09:57 AM

Är match och publikljudet desamma som föregående 20 åren eller har dom uppdaterat det? Undrar också om inlevelsen på matcherna med publik och annat fortfarande lika stelt? eller har dom gjort nåt åt det?

#17   Loba

Lagkapten

• Moderator
  • 1147 Inlägg:
  • Favoritlag:Northampton Town FC
  • Tränar:Sällan

Postad 22 October 2016 - 10:00 AM

Visa inläggbringan skrev:

Går det att använda logos och övrig grafik från tidigare upplagor?
Det funkar precis som tidigare. Bara kopiera in mappen

COYC

Big City Lights Don't Bother Me
Northampton Town I'm Proud To Be

#18   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5367 Inlägg:

Postad 22 October 2016 - 14:44 PM

Visa inläggspinelo skrev:

Är match och publikljudet desamma som föregående 20 åren eller har dom uppdaterat det? Undrar också om inlevelsen på matcherna med publik och annat fortfarande lika stelt? eller har dom gjort nåt åt det?

Har inte spelet med ljud på FM15 eller FM16 men ja det känns absolut som det är samma gamla ljud. Grafiken på matchdag upplever jag som bättre om man kollar på arenor, varierande himmel och vad som finns i bakgrunden bakom arenorna osv. I inledningen av matcherna har dom ju också lagt till lite "inramning" genom att man som exempel kan få se tränarna skaka hand, spelarna värma upp, spelarna komma in på två led osv. Har inte tänkt så mycket på hur själva publiken agerar.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 22 October 2016 - 14:45 PM

#19   Jardeby

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 361 Inlägg:
  • Favoritlag:AC Milan, Chelsea
  • Tränar:Everton

Postad 22 October 2016 - 16:08 PM

Hur fixar man tyska landslaget osv?

#20   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5367 Inlägg:

Postad 22 October 2016 - 18:34 PM

Visa inläggJardeby skrev:

Hur fixar man tyska landslaget osv?

Har inte tid att översätta nu. Hoppas du förstår ändå:

"Remove the .lnc files to activate Germany and Japan
The first step in all of this is activating the German and Japan national teams. For this you will have to delete the so called .lnc files. These files are located at:

Windows:
Program Files (x86) \ Steam \ steamapps \ common \ football manager 2017 \ data \ db \ 17xx \ lnc \
Mac:
[username] > library > Application support > Steam > steamapps >common > football manager 2017 > data > db > 17xx > lnc >"

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar