Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

FM17
235 svar till detta ämne

#221   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 576 Inlägg:

Postad 04 september 2017 - 14:07

Lika överlägsna som under fjolåret, men än en gång lyckas vi torska en match. Nästan obegripligt, kan tyckas, med tanke på klasskillnaden. Faktum är dock att vi luftar en hel del reserver och junisar i ligaspelet så att våra viktigare spelare är fräscha i europaspelet. Då får man väl stå ut med att det kan bli någon plump i protokollet. Har för övrigt glömt att skriva hur det gått i den makedonska cupen; vi finaltorskade 2017/18 och åkte ut ännu tidigare än så 2019/20 - övriga år har vi vunnit.

2016/17 - 1:a | 27-8-1 | 89p
2017/18 - 1:a | 25-6-5 | 81p
2018/19 - 1:a | 25-10-1 | 85p
2019/20 - 1:a | 24-9-3 | 81p
2020/21 - 1:a | 32-3-1 | 99p
2021/22 - 1:a | 33-2-1 | 101p

Champions League var en bitterljuv resa. Vi gjorde betydligt bättre från oss än vi gjort tidigare (0-1-5 är vår bästa resultatrad från tidigare år), men efter en snöplig förlust i den sista omgången där oavgjort hade räckt för att få spela EL så slutade vi än en gång sist i gruppen. Värt att notera är att Porto gjorde som man gjorde 2003/04 - de skrällde hela vägen fram till en CL-seger.

Årets CL-kval har avslutats, och än en gång gick vi - till Malmös förtret - vidare till gruppspel utan problem. Det här var även första året då vi seedades varje kvalomgång. I gruppspelet ställs vi mot Atlético Madrid, Leverkusen och Basel. En tredjeplats här ska inte alls vara omöjlig. Enbart Atlético gick längre än gruppspel i CL under fjolåret (Leverkusen spelade dock kvartsfinal för två år sedan och semi för tre år sedan).

Postad bild

Inför den stundande säsongen har vi gjort blott fyra nyförvärv. Efter att ha sålt Mahir Zeba till rekordpris (70 miljoner + 50% klausul) behövde vi en ny snubbe i mittlåset bredvid Lucas. Jag kunde inte hitta någon lika bra som Zeba för ett överkomligt pris, men med erfarenhet från La Liga bör Luis Muñoz ändå kunna lyckas rätt bra. En backup på högerbacken i form av Keyoubi plockades in. De stora nyförvärven var dock de två tonåriga argentinarna López och Kippes. Båda beskrivs som underbarn i media och tillsammans gick de loss på den nätta summan 100 miljoner kr... Jag har milt uttryckt höga förväntningar.

Den största talangen i laget är dock Alberto Vélez som omskolats till högerytter. Jag tycker fortfarande han är som allra bäst på topp, men Saráz är för bra även han för att hållas utanför startelvan. Hur som helst är Vélez sannolikt den mest begåvade spelaren som spelat för en makedonsk klubb. Supertalang. Likt varje säsong har en lång rad klubbar försökt värva större delen av min trupp, men tack vare en stark ekonomi (420 miljoner i saldo, i skrivande stund) har jag inga problem med att neka skambuden.

Målvakter
Postad bild Diego Lavi, 24
----
Postad bild Hristijan Dinevski, 21
Postad bild Darko Ristovski, 17

Försvarare
Postad bild Aleksa Amanovic, 25
Postad bild Lucas, 25
Postad bild Luis Muñoz, 25 - NY från Málaga
Postad bild Rodrigo Ramos, 27
----
Postad bild André-Patrick Keyoubi, 25 - NY från Sochaux
Postad bild Leonard Zuta, 30
Postad bild Kire Ristevski, 31
Postad bild Andrej Kirovski, 23

Postad bild Artim Osmani, 16 - NY från U19

Mittfältare
Postad bild Aleksandar Trajkovski, 29
Postad bild Bruno López, 18 - NY från Vélez
Postad bild Vasilije Djuric (K), 24
Postad bild Mario Colic, 20
Postad bild Alberto Vélez, 19
----
Postad bild Arijan Ademi (VK), 31
Postad bild Besart Abduhrahimi, 32
Postad bild Daniel Avramovski, 26

Postad bild Marcelo Kippes, 18 - NY från Banfield
Postad bild Eldis Bajrami, 29
Postad bild Ivan Zekiri, 22
Postad bild Stefan Markovski, 20 - NY från U19
Postad bild Zlatko Mahmudov, 18 - NY från U19

Anfallare
Postad bild Christian Saráz, 19
----

Postad bild Krste Velkoski, 33
Postad bild Aleksandar Mitrevski, 16 - NY från U19

Landslagen ser ungefär ut som tidigare; vår akademi är den tveklöst mest framgångsrika i Makedonien, men det säger kanske inte så mycket. Att vi har lyft upp hela fyra stycken egna produkter till A-laget inför denna säsong säger desto mer.

Makedonien: 10 st
Makedonien U21: 7 st
Makedonien U19: 12 st

Detta inlägg har redigerats av Hypnoman: 04 september 2017 - 14:09

Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#222   figliodeldios

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 304 Inlägg:

Postad 04 september 2017 - 15:41

Visa inläggHypnoman skrev:

Mittfältare
Aleksandar Trajkovski, 29

Har han gett upp utlandskarriären? Palermo rasat i ligasystemet? Grym spelare oavsett. :)

Detta inlägg har redigerats av figliodeldios: 04 september 2017 - 15:42

#223   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2 576 Inlägg:

Postad 04 september 2017 - 16:41

Visa inläggfigliodeldios skrev:

Har han gett upp utlandskarriären? Palermo rasat i ligasystemet? Grym spelare oavsett. :)

Han hade fått spela totalt 10 matcher på de tre senaste säsongerna innan jag värvade honom på bosman från Palermo. Pånyttfödd i Vardar.
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#224   Crispo

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United & ÖFK

Postad 05 september 2017 - 07:14

Langa screens på några utav de bästa lirarna i laget och några av de du flyttat upp från egna leden. :)

#225   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2 576 Inlägg:

Postad 07 september 2017 - 16:36

Visa inläggCrispo skrev:

Langa screens på några utav de bästa lirarna i laget och några av de du flyttat upp från egna leden. :)

Bästa newgens; Bruno López, Marcelo Kippes, Alberto Vélez

Har som synes sålt Vélez sedan jag skrev inlägget, men har fortfarande Christian Saráz i laget.

Bästa "riktiga" lirarna; Vasilije Djuric, Lucas samt även nyförvärvet Ales Mateju.

Bästa egna produkterna; Darko Ristovski, Aleksandar Mitrevski, Ljupco Nikolovski är väl de tre som tycks vara mest lovande, lite svårt att avgöra dock.

#226   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 812 Inlägg:

Postad 09 september 2017 - 14:36

Postad bild

IK Frej

Har varit med om en helt fantastiskt sjuk resa med stockholmsklubben IK Frej. Jag valde klubben då man saknar resurser när det kommer till spelarmaterial (ruskigt tunn trupp), dålig ekonomi och värdelösa faciliteter - och till råga på allt bottentippade i Superettan. Värvningspolicyn har alltid, med tanke på ekonomin, varit att försöka knyta an sig kap (gärna från 08-omklubbarna) och sälja vidare. Jag förväntade mig några tuffa säsonger innan vi skulle kunna åstadkomma något nämnvärt. Men jag hade heeeelt fel.

Trots en begränsad spelartrupp så var vi redan från start oväntat med i kampen om uppflyttning. Alla var överens om att vårt ras skulle komma förr eller senare, då truppen var otroligt tunn. Men när det behövdes som mest under sommarmånaderna så lyckades vi lösa ett samarbetsavtal med IFK Göteborg och plötsligt hade vi fått in både bredd och spets i form av några inlånignar. Vi fortsatte att glida på framgångsvågen under hösten och kunde, mot alla odds, konstatera att vi slutat tvåa och därmed nått Allsvenskan för första gången i klubbens historia.
Tack vare att AIK valde att lägga 3.25 miljoner på vår egna produkt Lukas Sunesson så kunde vi gå plus på ett transferfönster där vi ändå förstärkte laget något extremt. Laget var i desperat behov utav både spets och bredd och det löstes lyckligtvis genom lån, bosmanvärvningar och några invärvade spelare. Vi var väldigt ojämna under våren men kunde under hösten växla upp rejält när Serge Junior anslöt från rivalen Hammarby och vår malawier Luka Milanzi slutligen återhämtat sig från en långtidsskada. Vi steg som en raket i slutet och var tillslut bara två poäng ifrån en Europaplats och sex poäng från guldet. En otrolig bedrift för ett budgetlag.

Jag hade inför säsongen aldrig kunnat tro på en bättre ligaplacering än fjolårssäsongens. Vi fick visserligen in såväl Ögmundur Kristinsson (Hammarby) och Ammar Ahmed (AIK-produkt) som bidrog med spets, men annars kom det mest in unga osäkra kort. Men när säsongen väl sattes igång gick talangerna från frågetecken till utropstecken, samtidigt som våra rutinerade spelare spelade på toppen av sin förmåga vecka efter vecka. Tillslut, när det nalkades omgång 30, ställdes vi mot serieledarna AIK i en direkt avgörande titelmatch. Förutsättningarna var enkla: vi var tvugna att vinna matchen då AIK hade en poäng mer på sin sida. Vi bjöd på en fantastisk show från start till mål och kunde vinna matchen med 2-1 inför de fullsatta läktarna på Vikingavallen.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#227   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2 576 Inlägg:

Postad 15 september 2017 - 21:57

Postad bild

FK Vardar Skopje

Mjaha, vi kör väl en ny update då. Har förflutit en del tid sen senast (ljuvliga semester!), närmare bestämt tre år. Säsongerna som förflutit sedan senaste updaten är rödmarkerade i sammanställningen. Vi fortsätter att dominera ligan, och under fjolåret förblev vi även för första gången obesegrade. Skönt att slippa den där jävla ettan i protokollet...

2022/23 - 1:a | 31-4-1 | 97p
2023/24 - 1:a | 30-5-1 | 95p
2024/25 - 1:a | 34-2-0 | 104p

I Champions League har det gått fantastiskt bra sett till förväntningarna. Redan 2022/23 gick vi vidare från gruppen, då vi gick från 4:e plats till 2:a plats i gruppen i sista omgången efter att ha stått för den här makalösa prestationen. Alltjämt den bästa matchen vi har spelat denna save. Vi åkte dock ut i åttondelen. Historien har efter detta upprepat sig två år i rad då vi gått vidare från tuffa grupper men sedan stött på patrull i åttondelen och åkt ut med klara siffror. Förra säsongens CL-spel synes i bilden nedan, medan årets CL-kval alltjämt pågår. Vi har slagit ut albanska Tirana med klara siffror och i playoff väntar Austria Wien, en annan duell jag förväntar mig vinna enkelt.

Postad bild

När jag senast skrev hade vi precis slagit makedonskt rekord sedan vi sålt Mahir Zeba för 70 miljoner. Det rekordet har slagits med råge sen dess. Flertalet dyra försäljningar har gjorts, där den allra största affären synes nedan.

Postad bild

Truppen har förstås sett en hel del förändringar under de tre år som gått. Totalt sett törs jag påstå att laget är starkare än det någonsin varit, men det är ändå ingen stor kvalietsskillnad på Vardar 2025 och Vardar 2022. Sådana saker sker långsamt när man vill hålla stenkoll på ekonomin. Apropå det, såhär ser nämnda ekonomi ut.

Spelarna som är markerade som "nya" är de som anslutit sedan senaste updaten för tre år sedan.

Målvakter
Postad bild Diego Lavi, 27
----
Postad bild Darko Ristovski, 20

Postad bild Eric Perrone, 17 - NY från San Lorenzo

Försvarare
Postad bild Aleksa Amanovic, 28
Postad bild Lucas, 28
Postad bild Fabián Escobar, 19 - NY från Vélez
Postad bild Ales Mateju, 29 - NY från Victoria Plzen
----
Postad bild Renzo Santos, 23 - NY från River
Postad bild Rodrigo Ramos, 30
Postad bild Artim Osmani, 19

Postad bild Enis Daja, 17 - NY från U19

Mittfältare
Postad bild Aleksandar Trajkovski, 32
Postad bild Atakan Akkaynak (VK), 26 - NY från Leverkusen
Postad bild Vasilije Djuric (K), 27
Postad bild Mario Colic, 23
Postad bild Nigel Robertha, 27 - NY från Feyenoord
----
Postad bild Arijan Ademi, 34
Postad bild Marcos Napolitano, 19 - NY från Lanús
Postad bild Amauri Vuaden, 18 - NY från Grêmio
Postad bild Jadon Sancho, 25 - NY från Manchester City
Postad bild Erdal Rakip, 29

Postad bild Jan-Willem Tesselaar, 27 - NY från FC Utrecht
Postad bild Nikolay Hadzhiev, 24 - NY från Ludogorets
Postad bild Gjergji Hoxa, 16 - NY från U19

Anfallare
Postad bild Cesar Lacroix, 25 - NY från PSV
----
Postad bild Aleksandar Mitrevski, 19

Vad gäller den makedonska fotbollen så har den fått se en kraftig skjuts i status sedan starten av saven. Såhär ser den europeiska ligarankingen ut för tillfället. Denna 13:e placering innebär att två lag får kvala till CL, och med tanke på att det första året som räknas i rankingen, 2020/21, var uselt för makedonsk fotboll så ser chanserna för ytterligare avancemang goda ut.

Landslaget är tyvärr alltjämt rätt dåligt, men på talangfronten börjar det se bättre ut. Ett antal av våra egna produkter känns med makedonska mått mätt väldigt lovande och storklubbar som Roma, Real Madrid och Sevilla har försökt värva några av dem. De två största talangerna i dagsläget är nog i min mening Enis Daja och Aleksandar Mitrevski.

I landslagen återfinner sig förnärvarande såhär många spelare som antingen spelar i vår klubb eller som har sitt ursprung i vår akademi;

Makedonien: 11 st
Makedonien U21: 12 st
Makedonien U19: 10 st

Detta inlägg har redigerats av Hypnoman: 17 september 2017 - 18:26

#228   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 3 812 Inlägg:

Postad 17 september 2017 - 09:24

Enis Daja kommer bli extremt bra, ju! Kul resa!

#229   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2 576 Inlägg:

Postad 17 september 2017 - 18:42

Visa inläggArgt Troll skrev:

Enis Daja kommer bli extremt bra, ju! Kul resa!

Ja, han är väl rent attributsmässigt den mest lovande spelaren jag fått upp hittills. Han och Osmani utgör redan ordinarie mittlås i makedonska landslaget... Ser dock Mitrevski som det största löftet då han har grymma dolda egenskaper (jämnhet, "lever för stora matcher", blir typ aldrig skadad).

Detta inlägg har redigerats av Hypnoman: 17 september 2017 - 18:48

#230   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 3 812 Inlägg:

Postad 18 september 2017 - 18:59

Postad bild

SÄSONG 1: 2. SUPERETTAN | 16-7-7 | 55 PNG
SÄSONG 2: 6. ALLSVENSKAN | 12-8-10 | 44 PNG
SÄSONG 3: 1. ALLSVENSKAN | 20-2-8 | 62 PNG
SÄSONG 4: 1. ALLSVENSKAN | 17-7-6 | 58 PNG

CL-GRUPPSPELET:
GALATASARAY (4-3)
JUVENTUS (2-3)
REAL MADRID (0-1)
REAL MADRID (0-2)
GALATASARAY (1-4)
JUVENTUS (1-2)

EKONOMI DECEMBER 2020:
+164 MILJONER KRONOR
Att vara regerande mästare i Allsvenskan betyder inte bara att man kliver in i den nya säsongen med allas blickar på sig, man ska ju dessutom stoltsera sig som hela ligans ansikte utåt när det under sommarmånaderna väntar Champions League-kval. Givetvis gick jag in i säsongen med målet att nå en topplacering igen, men att prio ett skulle vara Europaspelet. Därför valde jag att lätta på lädret genom att ta in 6 spelare (Bornehavs lån avslutades direkt) under vintern till en kostnad som uppmätte 6.25 miljoner. Av dessa miljoner lades 3 på det finska mittbacksmonstret Kujala, som jag för övrigt tror kan bli en extremt bra försvarare.

Så hur gick det då? I Europa ställdes vi mot makedonska mästarna Vardar och kunde - till skillnad från Malmö FF 2017 - dominera bägge mötena och även segra med totalt 6-0. Även 6-0 skrevs siffrorna till totalt när vi massakrerade Shirak från Armenien. I play-off trodde jag på uttåg mot Basel. Istället vinner vi enkelt 4-1 borta och 2-0 hemma och CL-gruppspelet samt 112 miljoner var ett faktum. Väl där hamnade vi i dödens grupp tillsammans med Real Madrid, Juventus och Galatasaray. Men våra skrällar till trots; här hade vi inget och hämta och åkte förtjänt ut med huvudet före.

Ligaspelet såg länge ut att vara en rätt enkel promenad - ända fram tills det absoluta slutskedet. Där dippade formen och vi tog endast 2 segrar på de sex sista matcherna. Lyckligtvis räckte det ändå (tack vare bättre målskillnad) och vi kunde stolt konstatera att den lilla förortsklubben blivit korade som Sveriges bästa lag för andra året i följd!

I skrivande stund i december månad har vi ett saldo på 164 miljoner kronor. Min tanke med dessa pengar är inte att slänga bort dem i sjön, som till exempel MFF gjort i denna saven. Nej, jag kommer att förbättra allt kring organisationen. De usla faciliteterna ska förbättras, arenan ska ägas och byggas ut och större personal ska tillsättas. Värvningsmässigt vill jag fortfarande ta in spelare som jag kan sälja vidare för betydligt större summor, kryddat med att sno lite spelare från våra 08-rivaler hehe.

#231   J-M

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 69 Inlägg:

Postad 26 september 2017 - 13:46

Har precis uppnått min största triumf i karriären. Fick sålt Jonjo Shelvey till West Ham för 350 mkr. Fansen blev arga dessutom. :lol: Även Gayle fick rycka för 170 mkr trots 32 mål i Championship när jag bygger om för PL. Fansen galna. Tur att jag har Mike Ashley.

#232   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2 576 Inlägg:

Postad 28 september 2017 - 00:42

Postad bild

FK Vardar Skopje

Spelat två säsonger sen senast. 2025/26 följde vi upp den obesegrade säsongen med att vinna samtliga 36 matcher, vilket får lov att ses som en rejäl prestation sett till att FM har en tendens att forcera in förluster oavsett då och då. Det blev jag påmind om under 2026/27 då vi torskade mer än en ligamatch (varav den ena på hemmaplan) för första gången sedan 2019/20, trots toppade startelvor. Fy fan.

2022/23 - 1:a | 31-4-1 | 97p
2023/24 - 1:a | 30-5-1 | 95p
2024/25 - 1:a | 34-2-0 | 104p

2025/26 - 1:a | 36-0-0 | 108p
2026/27 - 1:a | 34-0-2 | 102p

I Europa fortsätter vi att nå nya framgångar, sakta men säkert. 2025/26 hade vi några mycket svåra motståndare i form av Dortmund och Benfica (som sedermera, något skrällartat, vann CL), men vi gick vidare som grupptvåa. Drog som vanligt nitlotten i åttondelen och förpassades av äckligt rika och ständigt satsande PSG. Under fjolåret, 2026/27, hade vi dock tur med gruppspelslottningen och ställdes enbart mot en riktigt stark motståndare i form av Arsenal, som vi dessutom lyckades ta 4/6 poäng mot. Således vann vi för första gången vår CL-grupp. Som synes nedan mötte vi Lyon i åttondelen, där vi gick vidare efter en fantastisk hemmamatch. Real Madrid visade sig dock vara lite för svåra, även om vi knappast gjorde bort oss och faktiskt vann hemmamatchen. I år tar vi nya tag, även om det är en lite knepigare grupp i form av Shitty, Inter och Ludogorets som väntar oss. För första gången har vi även sluppit att kvala - vi var direktkvalificerade för gruppspel. Mer om det nedan.

Postad bild

I förra updaten pratade jag om stora försäljningar och screenade den allra största. Är väl därför rimligt att notera att vi fortsatt sälja dyrt och även slagit ett nytt rekord gällande transfers. Även denna gång är det en argentinsk innermittfältare som sålts till Bayern München. Slump?

Postad bild

Under fjolåret sålde vi totalt spelare för över en miljard kronor, och det har vi gjort även nu i sommar inför 2027/28. Vi har ersatt försäljningarna under dessa år med både en, två och tre transferrekord, men säljer alltjämt för klart mer än vad vi köper. Följaktligen är ekonomin nu ännu starkare än tidigare. Klubben beräknas i skrivande stund vara den 33:e mest värdefulla klubben i Europa, och rankingmässigt befinner vi oss på en rekordhög 20:e plats i Europa. Vad gäller ligarankingen ser den numera ut såhär, vilket innebär att vi för i år för första gången kommer se ytterligare ett makedonskt klubblag i gruppspelet i Europa. Detta i form av Shkendija, som i egenskap av en tredjeplacering förra året är direktkvalificerade till Europa League.

Spelarna som är markerade som "nya" är de som anslutit A-laget sedan senaste updaten för två år sedan. Notera också att flertalet av mittfältarna även kan spela i försvaret eller anfallet, vilket är anledningen till att mittfältet är så mycket bredare än andra lagdelar. Ska även nämnas att formationen nedan, 4-5-1, är vad vi tillämpar i Europa. I ligaspelet kör jag allt som oftast en väldigt offensiv 4-4-2 som i praktiken i princip fungerar som en 4-2-4.

Målvakter
Postad bild Eric Perrone, 19
----
Postad bild Darko Ristovski, 22
Postad bild Aleksandar Kirovski, 17

Försvarare
Postad bild Alex Ricardo, 24 - NY från Santos
Postad bild Enis Daja (VK), 19
Postad bild Fabián Escobar, 21
Postad bild Luís Pinheiro, 27 - NY från Dortmund
----
Postad bild Renzo Santos, 25
Postad bild Lucas, 30

Postad bild Aleksa Amanovic, 30
Postad bild Artim Osmani, 21

Mittfältare
Postad bild Vinícius Júnior, 27 - NY från Corinthians
Postad bild Luis, 23 - NY från São Paulo
Postad bild Vasilije Djuric (K), 29
Postad bild Mario Colic, 25
Postad bild Amauri Vuaden, 20
----
Postad bild Aleksandar Trajkovski, 34
Postad bild Dmytro Kucherenko, 24 - NY från Dynamo Kiev
Postad bild Nigel Robertha, 29

Postad bild Paul Sailer, 25 - NY från Mönchengladbach
Postad bild Erdal Rakip, 31
Postad bild Nikolay Hadzhiev, 26

Postad bild Zeljko Salatovic, 20 - NY från U19
Postad bild Aleksandar Markovski, 17 - NY från U19

Anfallare
Postad bild Aleksandar Mitrevski, 21
----

Postad bild Cesar Lacroix, 27
Postad bild Alexander Cuesta, 21 - NY från U19

Som beskrivet ovan fortsätter den makedonska fotbollen att stiga i rang. Det påverkar även ekonomin i landet, vilket jag märkt inte minst genom de andra topplagens numera ganska vågade försök att värva mina talanger. Har förkastat bud på över 20 miljoner kronor från både Bregalnica och Shkendija (de två största makedonska klubbarna i saven utöver Vardar), summor som bara existerade i fantasin för dessa lag tidigare. Förhoppningsvis kan den utökade ekonomiska skjuts som garanterat europaspel innebär fortsätta att stärka de makedonska lagen, så att inte allt rörande makedonsk fotboll ska falla på Vardars bord.

Vad gäller landslaget har framför allt en väldigt intressant förändring skett. Japp, jag är numera förbundskapten för Makedonien! Dröjde bara sisådär tio år. Vidare har även Lucas och Vasilije Djuric bott i Makedonien i åtta år nu, vilket är vad som krävs för medborgarskap. Detta har de skaffat, och dem är alltså numera makedonska landslagsspelare. En välbehövlig kvalitetsinjektion. Även Mario Colic närmar sig ett medborgarskap. Han är dock kroatisk landslagsman och kan därmed inte representera Makedonien, men det innebär alltjämt att jag kommer få ytterligare en spelare som räknas som "inhemsk" i A-laget. Aleksandar Mitrevski är landslagets stora stjärna (blev även tvåa i skytteligan i Champions League under fjolåret), medan Enis Daja antagligen är den mest talangfulla spelaren. Daja är blivande lagkapten för både Vardar såväl som Makedonien, törs jag gissa.

Jag har i egenskap av förbundskapten INTE försökt att fokusera på Vardar-spelare, utan har tvärtom tagit ut färre spelare från Vardar än vad min föregångare gjorde, men det hindrar inte media från att enträget hävda att jag favoriserar mina egna spelare. Siffrorna nedan står för det antal spelare som i dagsläget är uttagna i landslagen och som antingen spelar i Vardar eller kommer från Vardars akademi.

Makedonien: 13 st
Makedonien U21: 10 st
Makedonien U19: 9 st

Detta inlägg har redigerats av Hypnoman: 28 september 2017 - 00:48

#233   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 3 812 Inlägg:

Postad 29 september 2017 - 22:01

Postad bild

SÄSONG 1: 2. SUPERETTAN | 16-7-7 | 55 PNG
SÄSONG 2: 6. ALLSVENSKAN | 12-8-10 | 44 PNG
SÄSONG 3: 1. ALLSVENSKAN | 20-2-8 | 62 PNG
SÄSONG 4: 1. ALLSVENSKAN | 17-7-6 | 58 PNG
SÄSONG 5: 2. ALLSVENSKAN | 16-9-5 | 57 PNG

CL-GRUPPSPELET:
MAN CITY (0-3)
LYON (0-3)
ATLETICO MADRID (0-4)
ATLETICO MADRID (0-1)
MAN CITY (0-5)
LYON (0-2)

DERBYFACIT MOT AIK, DIF, BAJEN:
11-5-8

EKONOMI DECEMBER 2021:
+241 MILJONER KRONOR

LIGARANKING:
16 (+3 SEDAN 2018)
Med två raka guld i ryggen var plötsligt förväntningarna skyhöga på oss. Från att ha setts som ett överpresterande bottenlag så trodde pressen på en Europaplats nu i alla fall. In värvade vi under vintern en hel del spelare med 08-anknytning. Eller vad sägs om Jesper Karlström (DIF), Felix Beijmo (DIF, Patrick Kpozo (AIK) och Mikael Isaksson (regen BP)?

Säsongen började grymt och vi såg ut att jogga hem Allsvenskan. Men med fem omgångar kvar av säsongen så bestluade vi oss att sluta spela fotboll av någon märklig anledning och plötsligt hade AIK gått om oss. Revansch nästa år!

För andra året i rad nådde vi Champions League och då genom att återigen slå ut Basel i play-off. Men i år var våra insatser i gruppen inget annat än urusla. Vi läckte som ett såll bakåt och mäktade inte med att göra ett enda mål. Nästa år väntar Europa League och det känns mer som att vi hör hemma på den nivån om jag ska vara helt ärlig.

Till nästa år kommer det troligtvis hända en hel del. Vissa spelare vill vidare och jag kommer inte att stå i deras väg. Istället kommer jag ge mig ut på scoutingresor i Norden. Jag kommer nämligen lägga ett stort fokus på att ha så mycket nordiska spelare som möjligt i föreningen.

Annars har det hänt en del utanför spelartruppen. Ungdoms- och träningsanläggningen har förbättrats både en och två gånger och dessutom har ledarstaben blivit betydligt mycket större. Men den roligaste nyheten är dock denna! 366 miljoner kronor kommer Grelak Park att kosta att bygga.

Detta inlägg har redigerats av Argt Troll: 29 september 2017 - 22:47

#234   Wixz

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 549 Inlägg:

Postad 12 oktober 2017 - 00:08

Spelar med tre lag från den spanska andradivisionen, Cadiz, Cultural Deportivo Leonesa, och Gimnastic Tarragona. Varje lag baserar sitt spelsätt på olika tränare i världen. Cadiz baserar sitt på Diego Simeone’s tajta och noggranna mittfält, Leonesa på Pep’s passningsspel/bollinnehav, och Gimnastic på Julian Nagelsmann intressanta presspel i 3-5-2 / 5-3-2 formationen.

Säsong 1

Postad bild

1. Cádiz CF, 20-17-5
LA LIGA 123 - FILOSOFI: DIEGO SIMEONE
Taktiken satt inte direkt och det ett par månader innan spelet började flyta, men när det väl gjorde det så blev Cadiz en svårstoppad maskin. Efter nyår så spelade man 18 raka matcher utan förlust och seglade upp i topp av tabellen, en position som man sedan höll hela vägen i mål. Defensiven var den största faktorn till framgång - likt Simeone - så var man extremt tajta defensivt med bara 30 insläppta mål över 42 omgångar. Sportchefen Juan Carlos Cordero fyllde på laget fint med Luis Gustavo (Celta Vigo) och Jaime (Osasuna) för pengarna man fick från försäljningen av Alvaro Garcia till Middlesbrough.
IN: LUIS GUSTAVO (€425K - CELTA VIGO), JAIME (€650K, OSASUNA)
UT: ALVARO GARCIA (€2.4M - MIDDLESBROUGH)

Postad bild

8. Gimnàstic de Tarragona, 15-17-10
LA LIGA 123 - FILOSOFI: JULIAN NAGELSMANN
Reste sig starkt på slutet och var tillslut med i kampen om playoff-platserna i de sista omgångarna. Tyvärr räckte man inte hela vägen fram men visade styrka efter att ha varit cementerade i botten under den första halvan. Med spelare som bättre passar in hur man vill spela så finns det goda chanser för nästa säsong. Visade sig vara svårslagna men behöver omvandla några av de 17 oavgjorda matcherna till vinster.
IN: -
UT: JOSE CARLOS (€1.2M - SPORTING GIJON)

Postad bild

16. Cultural y Deportiva Leonesa, 12-15-15
LA LIGA 123 - FILOSOFI: PEP GUARDIOLA
Att vara ett spelande bottenlag skulle visa sig vara svårt, och det hände med jämna mellanrum att bolltapp på fel ställe blev avgörande. Över en hel säsong ska man dock vara nöjd med både tabellplaceringen och framstegen som gjorts. Att undvika nedflyttning var det enda målet och det klarades av med god marginal. Hade högst bollinnehav av samtliga lag, med 61%. Nästa säsong, med än bättre trupp, är målet en topp 10 placering.
IN: -
UT: -

"35 år utan titel. Ner i tredjedivisionen. Nicky Summerbee och Kinkladze. Jamie Pollock och självmålet. Lose and booze. Joy Division och Oasis och Stone Roses. The Kippax and the pouring rain"

#235   Bolaget

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 867 Inlägg:

Postad 12 oktober 2017 - 12:06

Wixz

Finns det någon chans att få ta del av din Simeone-taktik?
Twitter: @AnderssonFabian

#236   Wixz

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 549 Inlägg:

Postad 12 oktober 2017 - 18:59

Visa inläggBolaget skrev:

Wixz

Finns det någon chans att få ta del av din Simeone-taktik?

Det ska nog gå att lösa.
"35 år utan titel. Ner i tredjedivisionen. Nicky Summerbee och Kinkladze. Jamie Pollock och självmålet. Lose and booze. Joy Division och Oasis och Stone Roses. The Kippax and the pouring rain"

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar