Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Tekniska Frågor - Support

43 svar till detta ämne

#1   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10263 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 04 November 2016 - 18:35 PM

Shoot.

#2   Scheddzor

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Inlägg:
  • Yrke:Mellan 2 jobb
  • Favoritlag:AIK,IK Sirius FK

Postad 04 November 2016 - 19:00 PM

Tänkte dra igång editorn men då kommer detta medelande: no valid language found

#3   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4178 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Royal Antwerp

Postad 05 November 2016 - 01:32 AM

Visa inläggScheddzor skrev:

Tänkte dra igång editorn men då kommer detta medelande: no valid language found

Fick samma problem när jag installerade editorn på min laptop där jag inte hade installerat själva spelet än. Installerade spelet och sen var det lugnt.

Annars har jag sett att andra har ominstallerat editorn som enda åtgärd och lyckats med det med.

#4   Johanuhno

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 32 Inlägg:

Postad 05 November 2016 - 10:50 AM

hej jag har problem med att spelet kraschar när jag startar upp en matcher?

vad ska jag göra?

#5 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 05 November 2016 - 16:04 PM

Visa inläggJohanuhno skrev:

hej jag har problem med att spelet kraschar när jag startar upp en matcher?

vad ska jag göra?
https://community.si...g-a-match-r316/

Kanske kan du finna något som ger dig klarhet i problemet i ovanstående länk från SI's officiella FAQ-sida.

#6   Helgesson1992

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 07 November 2016 - 20:47 PM

Hej!

När jag startar en save så saknas all histrorik? T.ex tidigare vinnare av Allsvenskan, FA-cupen etc.

Efter en säsong så försvinner även spelarhistoriken ?

#7   ForzaBajen17

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 09 November 2016 - 13:20 PM

Det är andra gången det händer nu att spelet stängs av och säger football manager 2017 is running dangerouesly low on memory.

Vad beror detta på?

Har en helt ny dator där i princip bara FM17 är installerat

#8   Brinck

Ungdom

• Medlem
  • 6 Inlägg:

Postad 14 November 2016 - 21:28 PM

Hej!

Om man byter dator. Finns det något sätt att få med sig en save från den förra datorn? Antingen via Steam, eller typ leta upp sparfiler och flytta över via extern hårddisk/USB-minne?

Någon teknisk själ som har koll? Är Macar, både den gamla och nya.

#9   Loba

Elitgruppen

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1177 Inlägg:
  • Favoritlag:Northampton Town FC
  • Tränar:Sällan

Postad 14 November 2016 - 23:35 PM

Visa inläggBrinck skrev:

Hej!

Om man byter dator. Finns det något sätt att få med sig en save från den förra datorn? Antingen via Steam, eller typ leta upp sparfiler och flytta över via extern hårddisk/USB-minne?

Någon teknisk själ som har koll? Är Macar, både den gamla och nya.
Det är bara att leta upp filen och langa över den på valfritt minne och lägga tillbaka den på samma plats. Har dålig koll på Mac, men mappen bör ligger på samma ställe som grafiken etc

COYC

Big City Lights Don't Bother Me
Northampton Town I'm Proud To Be

#10   elfa

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 448 Inlägg:

Postad 24 November 2016 - 18:52 PM

Kanske en fånig fråga men jag höll på o fixa med "licenses fix" så jag får rätt namn på alla lag och turneringar.
Och mitt i min iver är jag rädd att jag tog bort en mapp för mycket. Det kanske låter krångligt men det enda jag behöver ha svar på är om någon kan gå in på sin egen mapp och kolla hur många undermappar som ligger i denna:
Den här datorn - (din hårddisk) - Program Files - Steam - Steamapps - common - Football Manager 2017 - data - db - 1712.

Tack på förhand!
YNWA

#11   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1156 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 24 November 2016 - 19:05 PM

Visa inläggelfa skrev:

Kanske en fånig fråga men jag höll på o fixa med "licenses fix" så jag får rätt namn på alla lag och turneringar.
Och mitt i min iver är jag rädd att jag tog bort en mapp för mycket. Det kanske låter krångligt men det enda jag behöver ha svar på är om någon kan gå in på sin egen mapp och kolla hur många undermappar som ligger i denna:
Den här datorn - (din hårddisk) - Program Files - Steam - Steamapps - common - Football Manager 2017 - data - db - 1712.

Tack på förhand!

3.
"dbc"
"edt"
"inc"

#12   mini-phille

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 10 Inlägg:

Postad 24 November 2016 - 19:09 PM

Varför kommer en annan ''standardmanager'' upp när jag skapat en genererad innan jag precis valt lag? Finns de någon lösning på problemet?
MrBertilsson

#13   elfa

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 448 Inlägg:

Postad 24 November 2016 - 19:13 PM

Visa inläggDifDaniel skrev:

3.
"dbc"
"edt"
"inc"

Tack för snabbt svar!
Då tog jag inte bort för många utan har kvar de jag ska ha.
YNWA

#14   ForzaBajen17

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 25 November 2016 - 23:00 PM

Vad är det för fel på detta fm!? Spelet stängs ner oerhört ofta. Har hänt mig minst ca 10 ggr och är oerhört frustrerande. Kommer bara upp att football manager har slutat fungera och måste avslutas. Så otroligt tröttsamt vilket gjort att jag i stort sett måste spara spelet konstant då spelet när som bara kan stängas av. Otroligt frustrerande och skulle uppskatta all form av hjälp

#15 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 28 November 2016 - 15:57 PM

Visa inläggForzaBajen17 skrev:

Vad är det för fel på detta fm!? Spelet stängs ner oerhört ofta. Har hänt mig minst ca 10 ggr och är oerhört frustrerande. Kommer bara upp att football manager har slutat fungera och måste avslutas. Så otroligt tröttsamt vilket gjort att jag i stort sett måste spara spelet konstant då spelet när som bara kan stängas av. Otroligt frustrerande och skulle uppskatta all form av hjälp
Svårt att säga utan mer information. Vad har du för dator, grafikkort, antivirus, operativsystem och annat relevanta specifikationer du tror skulle kunna vara aktuella? Spelar du spelet med någon form av FM-grafik, editorfiler eller annat skoj? När sker krascharna i spelet?

#16   ForzaBajen17

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 28 November 2016 - 21:44 PM

Visa inlägghasse77 skrev:

Svårt att säga utan mer information. Vad har du för dator, grafikkort, antivirus, operativsystem och annat relevanta specifikationer du tror skulle kunna vara aktuella? Spelar du spelet med någon form av FM-grafik, editorfiler eller annat skoj? När sker krascharna i spelet?

Jag har en helt ny HP Dell pavilion notebook så det borde inte vara några problem men här har du en länk till dess spec:
http://h20195.www2.h...38&doctype=data sheet&doclang=SV_SE&cc=se&lc=sv,

Jag spelar spelet med flut skin version 2.0 samt så har jag laddat ner logos å dräkter från fmscout.

Krascherna sker slumpmässigt

#17 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 29 November 2016 - 15:59 PM

Visa inläggForzaBajen17 skrev:

Jag har en helt ny HP Dell pavilion notebook så det borde inte vara några problem men här har du en länk till dess spec:
http://h20195.www2.h...38&doctype=data sheet&doclang=SV_SE&cc=se&lc=sv,

Jag spelar spelet med flut skin version 2.0 samt så har jag laddat ner logos å dräkter från fmscout.

Krascherna sker slumpmässigt
Testa hans uppdaterade version 2.1, flera av uppdateringarna skapare av skins släpper innehåller buggfixar utöver illustrativa förändringar. Så se till att försöka uppgradera till senare versioner ofta nu när spelet är rätt nysläppt, för de måste jobba med nya paneler och annat som kan krångla.

#18   Libertines

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 03 December 2016 - 13:19 PM

Hej!

Spelar på en splitterny Macbook Pro och kommer inte vidare från ett särskilt datum i spelet. Det kraschar alltså inte i bemärkelsen att det stängs ner, utan muspekaren står bara och snurrar - inget händer. Kan inte klicka vidare eller agera på något sätt. När jag kollar FM-ikonen i Dock finns "Tvångsavsluta" som alternativ och det är det enda jag kan göra. Har testat att spara dagen innan det kraschar och försökt igen, igen och igen.

Någon som har tips?

Tack!

#19   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1415 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 03 December 2016 - 19:06 PM

Visa inläggLibertines skrev:

Hej!

Spelar på en splitterny Macbook Pro och kommer inte vidare från ett särskilt datum i spelet. Det kraschar alltså inte i bemärkelsen att det stängs ner, utan muspekaren står bara och snurrar - inget händer. Kan inte klicka vidare eller agera på något sätt. När jag kollar FM-ikonen i Dock finns "Tvångsavsluta" som alternativ och det är det enda jag kan göra. Har testat att spara dagen innan det kraschar och försökt igen, igen och igen.

Någon som har tips?

Tack!

Prova att ta semester 2 dagar och se om det fungerar.

#20   Libertines

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 03 December 2016 - 22:05 PM

Visa inläggraca14 skrev:

Prova att ta semester 2 dagar och se om det fungerar.

Tack för tipset - dessvärre kvarstår problemet. 16 oktober 2016 verkar vara domedagen i spelet :(.

Fler tips mottages tacksamt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar