Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Småfrågor: Editorn

20 svar till detta ämne

#1   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 757 Inlägg:

Postad 05 november 2016 - 15:01

Här ställer man en liten fråga som handlar om editorn som inte behöver en egentråd.

#2   sdupehe

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 14 november 2016 - 17:59

Hej!
Har problem med Editorn.. Har fixat lite i editorn och nu går det inte ladda den filen helt plötsligt när man trycker på ladda editordata och sen väljer jag FMSU Filen som jag fixat lite med övergångar osv. Då står det kunde inte "ladda filen". Varför? Har alltid kunnat öppnat den men nu kan ja inte de. Snälla hjälp mig vad kan felet vara?

#3   Loba

Lagkapten

• Moderator
  • 1 137 Inlägg:
  • Favoritlag:Northampton Town FC
  • Tränar:Sällan

Postad 14 november 2016 - 19:36

Visa inläggsdupehe skrev:

Hej!
Har problem med Editorn.. Har fixat lite i editorn och nu går det inte ladda den filen helt plötsligt när man trycker på ladda editordata och sen väljer jag FMSU Filen som jag fixat lite med övergångar osv. Då står det kunde inte "ladda filen". Varför? Har alltid kunnat öppnat den men nu kan ja inte de. Snälla hjälp mig vad kan felet vara?
Låter som att någonting du ändrat inte är korrekt. Till exempel att det är för få/många l en division. Har du testat "Testa regler" i editorn?

COYC

Big City Lights Don't Bother Me
Northampton Town I'm Proud To Be

#4   sdupehe

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 14 november 2016 - 19:55

Visa inläggLoba skrev:

Låter som att någonting du ändrat inte är korrekt. Till exempel att det är för få/många l en division. Har du testat "Testa regler" i editorn?

Det går inte men det ska väll endå gå starta filen. Det går inte ens att starta filen i editorn! något annat förslag?:)

#5   phogge

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 92 Inlägg:

Postad 27 november 2016 - 16:24

Visa inläggsdupehe skrev:

Hej!

Jag har exakt samma problem. Ändra endast lite övergångar. Men när jag ska ladda den står det "Kunde inte ladda filen".
Någon som vet svar på detta? Hade uppskattat hjälp.

#6   Daniel_25

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 73 Inlägg:

Postad 27 november 2016 - 19:55

hur gör man för att gå in i en klubb och ändra lite?, jag hittar inte vart jag kommer in i klubben...

#7   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 250 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 10 januari 2017 - 21:10

Vet inte direkt om det är en liten fråga, men jag försöker iaf. Det är visserligen till FM14, men det borde se likadant ut i editorn till 16,17...

Håller på med det svenska seriesystemet i den avancerade editorn för att få till kvalet mellan 2:an och 3:an.
Allting verkar gå bra och väl inne i spelet och simulering till slutet av säsongen ser allt rätt ut.
Båda det grafiska med 6 tabeller gånger 3 lag i varje grupp.
I reglerna står det att de 6 bästa ska gå upp medan de andra 12 lagen åker till 3:an.

MEN när alla matcher i kvalet är spelat, så åker ändå alla ner. Hur fan löser jag detta?
Vill verkligen få till detta... :(

#8   Lecce

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 11 januari 2017 - 15:48

Hejsan! Jag råkade klicka på fliken visa aldrig detta meddelande igen när jag skulle skicka en spelare till en samarbetsklubb. Hur får jag bort detta? inte supersugen att bara låna ut mina spelare 1 månad :D

#9   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 793 Inlägg:

Postad 13 februari 2017 - 08:37

Kan någon hjälpa mig rapido. Hur gör jag för att utöka en ligas omgångar i editorn? Har en grym db, men där ligan bara har 18 omgångar, när den egentligen ska ha 27...

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#10   pechan

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 322 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF, Universidad de Chile

Postad 13 februari 2017 - 10:50

Visa inläggArgt Troll skrev:

Kan någon hjälpa mig rapido. Hur gör jag för att utöka en ligas omgångar i editorn? Har en grym db, men där ligan bara har 18 omgångar, när den egentligen ska ha 27...

Egen DB eller nedladdad? Bara ändra det?
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung av hjärtat sjung! Enda klubb i världen som är evigt lika ung!
Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett. Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung i ur och skur! Visa folk att blåa ränder, dom går aldrig ur!
Vem som vill kan sticka upp, men vi är nummer ett! Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!

#11   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 250 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 13 februari 2017 - 12:36

Ladda filen i editorn, gå in på de nationella reglerna och in på huvudsidan för den divisionen. Där hittar du antalet omgånger/möten per lag. Ändra det från 2 till 3, sen är allt som det ska vara för dig.

#12   moexz

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 29 Inlägg:

Postad 20 mars 2017 - 21:08

Kan man på något sätt via editorn göra så att elitlagen i Svenska Cupen inte ställer upp med sitt b-lag hela tiden?

#13   ajdeflipp

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 368 Inlägg:

Postad 30 mars 2017 - 11:01

Hej!

jag har köpt det där tillägget nu och undrar hur man gör för att inte få sparken, det ska finnas någon inställning någonstans?

#14   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 3 793 Inlägg:

Postad 12 april 2017 - 17:26

Finns det något man kan ställa in i editiorn så att Divison 1-klubbar som når Superettan automatiskt blir proffsklubbar? På tidigare upplagar har jag på vissa saves inte blivit proffsklubb förs jag nått Allsvenskan, vilket är lite sisådär.

#15   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10 085 Inlägg:

Postad 12 april 2017 - 18:27

Finns det något man kan ställa in i editiorn så att Divison 1-klubbar som når Superettan automatiskt blir proffsklubbar? På tidigare upplagar har jag på vissa saves inte blivit proffsklubb förs jag nått Allsvenskan, vilket är lite sisådär.

Det är en kombination av pengar och rykte (men mest pengar, skulle vilja säga 90%). Så hm, du kan höja inkomster som klubbarna får, det är det enda är jag rädd.

#16   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 3 793 Inlägg:

Postad 12 april 2017 - 19:21

Visa inläggDeadwood skrev:

Det är en kombination av pengar och rykte (men mest pengar, skulle vilja säga 90%). Så hm, du kan höja inkomster som klubbarna får, det är det enda är jag rädd.
Helvete. Vill ju inte känna att det blir något fusk. Kan en klubb som IK Frej vara proffsklubb så bör ju vilken nykomling som helst i Superettan också få bli det.

Om någon har någon bättre lösning än ändra pengar så vore det uppskattat!

#17   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 757 Inlägg:

Postad 14 maj 2017 - 15:39

är det möjligt att göra en legend databas (det vet jag det är)

Men om vi säger att vi har med Glenn Strömberg han spelade ju inte under samma tidsperiod som Zlatan så om vi säger så att om det vore möjligt så att man kan fixa dem spelarna som regans de senare spelarna är det möjligt om det är det hur gör man det?

Är så sugen att göra en legenddatas och göra att dagens stjänor kommer in senare i spelet.

#18   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• FMSU-Crew
  • 653 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 14 maj 2017 - 15:42

Visa inläggThe Dancer skrev:

Men om vi säger att vi har med Glenn Strömberg han spelade ju inte under samma tidsperiod som Zlatan så om vi säger så att om det vore möjligt så att man kan fixa dem spelarna som regans de senare spelarna är det möjligt om det är det hur gör man det?

Är så sugen att göra en legenddatas och göra att dagens stjänor kommer in senare i spelet.

Går inte att styra över regens.

#19   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10 085 Inlägg:

Postad 14 maj 2017 - 21:06

Visa inläggThe Dancer skrev:

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Går inte att styra över regens.

Rätt och fel. Man kan styra över Newgens vid namn och fysiska attribut men inte CA/PA.

FUTURE_REGEN.edt / be_a_newgen.edt (något av det)(man får skapa den själv. och är osäker vart man lägger den exakt), men här är mallen.

"DETAILED_FUTURE_REGEN" "First Name" "Common Name" "Last Name" "Birth date(dd/mm/yyyy)" "Nation (first nationality)" "Favourite Team" "Ethnicity" "Skin Tone" "Hair Colour" "Height (in cm)" "Weight (in kg)" "Preferred Foot" "Preferred Position" "Favourite Number" "Birth City"

Everything else should be self-explanatory, but here are the values that can be used for Ethnicity, Skin Tone, Hair Colour, Preferred Foot and Position:

Ethnicity:

Unknown/random = -1

Northern europe = 0

Mediterrean/hispanic = 1

North african/middle eastern = 2,

African/caribbean = 3,

Asian = 4,

South east asian = 5,

Pacific islander = 6,

Native american = 7,

Native australian = 8,

Mixed race white/black = 9

East asian = 10

Skin tone:

a value of 1-20, with 1 being the lightest and 20 being the darkest

Hair colour:

Unknown/random = 0,

Blond = 1,

Light brown = 2,

Dark brown = 3,

Red = 4,

Black = 5,

Grey = 6,

Bald = 7

Preferred foot:

Right only = 0,

Left only = 1,

Right preferred = 2,

Left preferred = 3,

Both = 4

Positions:

GOALKEEPER, DEFENDER_LEFT_SIDE, DEFENDER_RIGHT_SIDE, DEFENDER_CENTRAL, MIDFIELDER_LEFT_SIDE, MIDFIELDER_RIGHT_SIDE, MIDFIELDER_CENTRAL, ATTACKING_MIDFIELDER_LEFT_SIDE, ATTACKING_MIDFIELDER_RIGHT_SIDE, ATTACKING_MIDFIELDER_CENTRAL, ATTACKER_CENTRAL

"DETAILED_FUTURE_REGEN" "First Name" "Common Name" "Last Name" "Birth date(dd/mm/yyyy)" "Nation (first nationality)" "Favourite Team" "Ethnicity" "Skin Tone" "Hair Colour" "Height (in cm)" "Weight (in kg)" "Preferred Foot" "Preferred Position" "Favourite Number" "Birth City"

Everything else should be self-explanatory, but here are the values that can be used for Ethnicity, Skin Tone, Hair Colour, Preferred Foot and Position:

Ethnicity:

Unknown/random = -1

Northern europe = 0

Mediterrean/hispanic = 1

North african/middle eastern = 2,

African/caribbean = 3,

Asian = 4,

South east asian = 5,

Pacific islander = 6,

Native american = 7,

Native australian = 8,

Mixed race white/black = 9

East asian = 10

Skin tone:

a value of 1-20, with 1 being the lightest and 20 being the darkest

Hair colour:

Unknown/random = 0,

Blond = 1,

Light brown = 2,

Dark brown = 3,

Red = 4,

Black = 5,

Grey = 6,

Bald = 7

Preferred foot:

Right only = 0,

Left only = 1,

Right preferred = 2,

Left preferred = 3,

Both = 4

Positions:

GOALKEEPER, DEFENDER_LEFT_SIDE, DEFENDER_RIGHT_SIDE, DEFENDER_CENTRAL, MIDFIELDER_LEFT_SIDE, MIDFIELDER_RIGHT_SIDE, MIDFIELDER_CENTRAL, ATTACKING_MIDFIELDER_LEFT_SIDE, ATTACKING_MIDFIELDER_RIGHT_SIDE, ATTACKING_MIDFIELDER_CENTRAL, ATTACKER_CENTRAL

Detta inlägg har redigerats av Deadwood: 14 maj 2017 - 21:27

#20   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 757 Inlägg:

Postad 19 maj 2017 - 15:38

så med andra ord så kan man inte fixa bilder till de newgens som man skapar på det sätter för dem får slumpvis valda ID?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar