Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Europeisk Superliga

4 svar till detta ämne

#1   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1643 Inlägg:

Postad 05 November 2016 - 15:21 PM

Hej allihop!

Har sedan release suttit rätt så många timmar för att få till en europeisk superliga med de flesta toppklubbar i Europa. Ligasystemet består av över 500 klubbar från så gott som samtliga av länderna i Europa. Det finns fortfarande mycket att göra men om någon känner sig sugen på att testa databasen för att se om det finns saker som bör fixas hade det uppskattats!

http://steamcommunit...s/?id=793858672

Ligasystemet består av följande divisioner:

Premiership, 18 lag
Div. 2: 20 lag
Div. 3: 2 divisioner med 20 lag vardera
Div 4: 2 divisioner med 20 lag vardera
Div 5: 4 divisioner med 20 lag vardera
Div 6: 4 divisioner med 20 lag vardera
UEFA Pool: 12 divisioner med 25 lag vardera. Den här divisioner finns endast där för att fylla på ligasystemet med nya klubbar och är inte balanserad. Rekommenderas alltså inte att ladda när man ska påbörja en ny sparning. Om någon vet hur man får till det så den inte är spelbar får ni gärna säga till!

Finns också två cuper som fortfarande ska omstruktureras men det hade känts tomt att släppa databasen med endast ett ligasystem.

Det finns mer information i länken där man kan ladda ner databasen. Som sagt om någon hade velat testa ligan hade det verkligen uppskattas med lite feedback! Det finns fortfarande en hel del jag vill förändra och balansera ytterligare.

http://steamcommunit...s/?id=793858672

#2   Loba

Lagkapten

• Moderator
  • 1147 Inlägg:
  • Favoritlag:Northampton Town FC
  • Tränar:Sällan

Postad 05 November 2016 - 15:26 PM

Spännande och bra initiativ! Angående UEFA Pool så kan man, om jag inte minns fel, sätta divisionen som inaktiv. Då går den inte att ladda, men upp- och nerflyttningar sker som det ska

COYC

Big City Lights Don't Bother Me
Northampton Town I'm Proud To Be

#3   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1643 Inlägg:

Postad 05 November 2016 - 15:31 PM

Visa inläggLoba skrev:

Spännande och bra initiativ! Angående UEFA Pool så kan man, om jag inte minns fel, sätta divisionen som inaktiv. Då går den inte att ladda, men upp- och nerflyttningar sker som det ska
Tack! Letade helt enkelt inte tillräckligt noggrant senast i så fall. Får se över det när jag sätter mig med databasen nästa gång. Ska iväg i helgen och kommer stå och simulera under tiden för att sedan se över förändringar i början av nästa vecka. Just nu ser det i alla fall rätt så stabilt ut med ekonomin i de olika divisionerna vilket känns väldigt positivt! (Simulerat 10 säsonger med senaste uppdateringen)

#4   hemlighetenSjälv

Favorit

• Medlem
  • 1643 Inlägg:

Postad 08 November 2016 - 19:41 PM

Sådär nu är den första (riktiga) releasen av databasen klar! Har simulerat flertalet sparningar, där den längsta sträckte sig till 2080, för att hitta rätt balans på ligan.

Har dessutom numera lagt till ytterligare 200 klubbar i ligasystemet och gjort en helt ny division. För att hitta de övriga sakerna som ingår i ligan så kan ni ta en titt i nedladdningslänken nedan.

http://steamcommunit...s/?id=796047955

Återigen så uppskattas all form av feedback!

#5   juanpson

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 19 Inlägg:
  • Favoritlag:DIF

Postad 20 December 2016 - 16:46 PM

Visa inlägghemlighetenSjälv skrev:

Sådär nu är den första (riktiga) releasen av databasen klar! Har simulerat flertalet sparningar, där den längsta sträckte sig till 2080, för att hitta rätt balans på ligan.

Har dessutom numera lagt till ytterligare 200 klubbar i ligasystemet och gjort en helt ny division. För att hitta de övriga sakerna som ingår i ligan så kan ni ta en titt i nedladdningslänken nedan.

http://steamcommunit...s/?id=796047955

Återigen så uppskattas all form av feedback!

Hej hur går det för dig ? Är du klar med allt så det fungerar ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar