Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Hammarby IF 2017 - Hälsningar från Södermalm

83 svar till detta ämne

#1   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7348 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 24 January 2017 - 21:58 PM

Postad bild'

HAMMARBY IF

Silly Season 16/17
Ut: Alex (utgående kontrakt), David Boo-Wiklander (utgående kontrakt -> IFK Göteborg), Philip Haglund (utgående kontrakt -> IK Sirius, Lars Saetra (Strömsgodset), Ian Smith (utgående kontrakt), Erik Israelsson (PEC Zwolle), William Eskelinen (GIF Sundsvall)

In: Jacob Michelsen, tränare (från Sönderjyske), Gershon Koffie, mittfältare (från New England Revolution), Björn Paulsen, mittback (från Esbjerg)

Trupp
MÅLVAKTER: Ögmundur Kristinsson, Tim Markström
FÖRSVARARE: Birkir Már Saevarsson, Joseph Aidoo, Mats Solheim, Björn Paulsen, Oliver Silverholt, Richard Magyar, Stefan Batan
MITTFÄLTARE: Kennedy Bakircioglu, Arnór Smárason, Gershon Koffie, Dusan Jajic, Fredrik Torsetinbo, Leo Bengtsson, Johan Persson
ANFALLARE: Imad Khalili, Isac Lidberg, Pa Amat Dibba, Rômulo

Än så länge ett ovisst 2017 vi går in i med ny tränare och en silly där vi gjort oss av med flera tongivande spelare och ersatt med endast två spelare i dagsläget.
Position för position så känns det just nu alldeles för klent även om jag uppskattar att fler och fler egna produkter börjar flyttas upp i a-laget som gärna får ta avdankade sopors platser.

Framförallt försvaret känns väldigt osäkert där generalen DBW lämnat och vi står med endast sju försvarare där åtminstone tre av dem (läs tre sistnämnda i truppgenomgången) håller superettannivå som bäst. Solheim och Birkir kändes stundtals stabila och om Paulsen kan skapa ett mittlås ens hälften så bra med Aidoo som DBW gjorde är jag nöjd.

På mittfältet känns det spännande med nyförvärvet Koffie, egna produkten Jajic som jag tror kommer göra genombrott i år och personliga favoriten Bengtsson som äntligen får chansen i a-laget efter lekstuga i juniorlaget. Utöver Kennedy känns resterande mittfältare rätt trötta. Hoppas fortfarande på att Torsteinbö ska vakna till liv och kanske kan han så göra när det inte sitter en efterbliven smålänning vid rodret som sätter honom som vänsterback.

Anfallet känns fruktansvärt mediokert. Överpris-Dibba har sin snabbhet men inte mycket mer. Rômulo har ett hattrick mot dif men ingenting annat. Khalili har en skytteligaseger 2013 men ja, ingenting annat. Lidberg har gjort det bra på juniornivå men inte slagit igenom på seniornivån än. Skulle bli äckligt glad om han gjorde det i år.

Otroligt synd att Jingblad inte fick lämna med Nanne men känns åtminstone bra att en av gubbarna är borta till förmån för en jag tror desto mer på. En lam silly än så länge vilket i kombination med evig realismpessimism gör att jag tror att vi åker ut. Nåväl, sex enkla poäng mot grinlaget med halvtom arena har vi att se fram emot åtminstone.

Hälsningar från Södermalm, vik hädan bönder.

Detta inlägg har redigerats av TeamAdam: 24 January 2017 - 22:01 PM

Maria/Högalid.

#2   Thomas_87

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 418 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby
  • Tränar:Hammarby

Postad 29 January 2017 - 19:02 PM

Alltså, vi måste få in minst en anfallare känner jag. Dibba gjorde det bra idag, men Romulo märktes knappt.

Tappet av Wiklander och Isaksson känns ordentligt, dels för att det var riktigt bra spelare, dels för att de visade hjärta och inställning.

Leo ska bli jävligt kul att följa, han var verkligen värd att få göra mål idag också.
Football is a simple game where 22 men kick a ball about for 90 minutes and at the end, the Germans lose a 4 goal lead.

#3   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 29 January 2017 - 19:31 PM

Visa inläggThomas_87 skrev:

Alltså, vi måste få in minst en anfallare känner jag. Dibba gjorde det bra idag, men Romulo märktes knappt.

Tappet av Wiklander och Isaksson känns ordentligt, dels för att det var riktigt bra spelare, dels för att de visade hjärta och inställning.

Leo ska bli jävligt kul att följa, han var verkligen värd att få göra mål idag också.
Snacka om ved i elden för hifdif-skämten.
Maria/Högalid.

#4   Stabilt

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 Inlägg:

Postad 03 February 2017 - 21:38 PM

Jiloan fucking Hamad. Landar jingan denna då jävlar!
Så jag ökar i volym, för allt finns i musiken
Det är den som integrerar fantasin med verkligheten

#5   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3197 Inlägg:

Postad 03 February 2017 - 21:45 PM

Plocka sedan in Zengin också. #våtdröm

#6   Tejparn

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 03 February 2017 - 22:45 PM

Visa inläggThomas_87 skrev:

Gårdare?

#7   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 07 February 2017 - 16:26 PM

Jiloan Hamad värvad på 2+1 år. På pappret en väldigt tung värvning i perfekt ålder men efter att jag kallade Paulinho och Runström för ett av sveriges bästa anfallspar inför säsongen 2011 kommer jag aldrig mer hypa upp en värvning på förhand.
Maria/Högalid.

#8   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4943 Inlägg:

Postad 07 February 2017 - 16:33 PM

Visa inläggTeamAdam skrev:

Jiloan Hamad värvad på 2+1 år. På pappret en väldigt tung värvning i perfekt ålder men efter att jag kallade Paulinho och Runström för ett av sveriges bästa anfallspar inför säsongen 2011 kommer jag aldrig mer hypa upp en värvning på förhand.
Sån jävla fet värvning! Det känns verkligen som Allsvenskan är bättre än någonsin. Massa stjärnor kom till Allsvenskan i somras, och i vinter har det fortsatt komma massa bra spelare till ligan!

#9   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1394 Inlägg:
  • Yrke:Sportjournalist/Idrottslärare

Postad 07 February 2017 - 17:52 PM

Jag är uppriktigt orolig för vilken nivå Hamad håller. 75% av nivån när han lämnade MFF räcker för att det ska vara en mycket bra värvning. Men totalt 21 matcher på tre år känns svajigt...

Detta inlägg har redigerats av bajenludde: 07 February 2017 - 18:31 PM

#byttillbakaeranamn

#10   Thomas_87

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 418 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby
  • Tränar:Hammarby

Postad 14 February 2017 - 22:01 PM

Äh, ni vet vad jag menade.

Trodde verkligen att jag skrev Israelsson, märkte det inte ens.

Hamad känns som en riktigt bra värvning, och han verkade pigg mot Norrköping så det kan nog bli bra.

Nu snackas det om både Rasmus Jönsson och Emir Kujovic samtidigt som det ryktas om att Silverholt försvinner (kan inte säga att jag kommer sakna honom). Så en anfallare och en ytterback kvar då.
Football is a simple game where 22 men kick a ball about for 90 minutes and at the end, the Germans lose a 4 goal lead.

#11   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3197 Inlägg:

Postad 27 February 2017 - 12:54 PM

Aja, vinst eller oavgjort spelade inte någon som helst roll. Nu har vi allt i egna händer, en vinst blir till kvartsfinal. Tror dock de kommer bli otroligt svårt, Östersund ser väldigt vassa ut.

Vårt försvar är under all kritik. Det är svårt att peka på någon enskild, är mer en kollektivt bedrövlig insats. Ögat är inte vass, kommer det komma in en ny? Hopf, allt är förlåtet!

Tycker dock vi har ett anfallsspel som är riktigt bra. Längesen jag såg att vi kunde skapa chans efter chans. Hamad och Saevarsson på högern är guld. När Hamad rör sig inåt i banan finns det guldytor för Birkir. Synd bara att passningen slogs alldeles för sällan, Dusan hade många lägen att slå ut den. Dock tycker jag han gör en vass match, och hans passning till Birkir precis före 3-3 målet är klass.

Leo gör det också väldigt bra när han kommer in. Vill se han på planen istället för Smarason. Smarason är Lallet. Exakt samma spelstil. Han springer runt och vill se snygg ut, hoppar upp i dueller så det ska se ut som han vill vinna nicken men i själva verket har han gett upp sedan länge. Pekar dessutom att han vill ha bollen konstant, och satan vad han pekar snyggt, men det finns absolut NOLL yta att slå bollen. Raka av dig frillan och börja tänk på fotbollen istället, ett jävla modekontrakt kan du ta senare. Och detta att folk tycker han löper och kämpar bra är fan inte ens rätt, och verkligen inte ett argument att han ska få spela. Rörde han bollen i går? Totalt jävla fittanonym.

Jag vill se en sån här elva:

DIBBA
LEO-KOFFIE-KENNEDY-HAMAD
PERSSON
VB-AIDOO-PAULSEN-SAEVARSSON
MV

VB och MV måste förstärkas, i synnerhet VB. Och det verkar som att Jacob fattar det efter hans kommentar igår efter matchen.

FRAMÅT

EDIT; OCH TORSTEN?! Hur jävla osynlig var inte han igår. Fan i klass med äcklet Smarason.

Detta inlägg har redigerats av Stabilt: 27 February 2017 - 12:56 PM

#12   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 05 March 2017 - 20:33 PM

Vi har ett bra mittfält men målvakt, försvar och anfall är alla av usel klass. Vi ska vara otroligt glada om vi spelar allsvenskan 2018. Förmodligen inte.
Maria/Högalid.

#13   Tejparn

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:

Postad 05 March 2017 - 22:29 PM

Visa inläggStabilt skrev:

Leo gör det också väldigt bra när han kommer in. Vill se han på planen istället för Smarason. Smarason är Lallet. Exakt samma spelstil. Han springer runt och vill se snygg ut, hoppar upp i dueller så det ska se ut som han vill vinna nicken men i själva verket har han gett upp sedan länge. Pekar dessutom att han vill ha bollen konstant, och satan vad han pekar snyggt, men det finns absolut NOLL yta att slå bollen. Raka av dig frillan och börja tänk på fotbollen istället, ett jävla modekontrakt kan du ta senare. Och detta att folk tycker han löper och kämpar bra är fan inte ens rätt, och verkligen inte ett argument att han ska få spela. Rörde han bollen i går? Totalt jävla fittanonym.

EDIT; OCH TORSTEN?! Hur jävla osynlig var inte han igår. Fan i klass med äcklet Smarason.
Du tog orden ur min mun! Extremt överskattad spelare i Hammarby kretsar.

#14   pechan

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1335 Inlägg:

Postad 10 March 2017 - 10:26 AM

Grattis TeamAdam
http://www.hammarbyf...mmarby-fotboll/
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung av hjärtat sjung! Enda klubb i världen som är evigt lika ung!
Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett. Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung i ur och skur! Visa folk att blåa ränder, dom går aldrig ur!
Vem som vill kan sticka upp, men vi är nummer ett! Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!

#15   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 10 March 2017 - 12:50 PM

Är verkligen sinnesjukt glad att äntligen bli av med vad som endast kan kallas en sjukdom.

Dock går det inte att inte reservera en eevig hatplats åt puckot efter hans urusla arbete i Bajen för att sen lämna mitt i transferfönstret, inte INNAN säsongens början?!

Fyfan vad jag hatar människan, ska dock bli skönt att gå vidare och nu kanske få in en riktig sportchef som inte är en fribiljett till superettan.
Maria/Högalid.

#16   Nemanja

Manager

• Medlem
  • 4138 Inlägg:

Postad 10 March 2017 - 13:19 PM

Han måste ju hotats bort? Det finns ju absolut noll logik i att avgå just nu. Det måste bero på yttre omständigheter
"I'm not a man of many words. But I can honestly say playing football is all I ever wanted to do"

-Paul Scholes

#17   Stabilt

Manager

• Medlem
  • 3197 Inlägg:

Postad 14 March 2017 - 16:33 PM

Visa inläggNemanja skrev:

Han måste ju hotats bort? Det finns ju absolut noll logik i att avgå just nu. Det måste bero på yttre omständigheter
Hörde något vagt om att han hade utgående kontrakt.

#18   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 28 March 2017 - 11:00 AM

Axs och hur Hammarby hanterar biljettförsäljning är lika patetiskt uruselt precis som varje år.

Tragiskt att Nordens överlägset största publiklag har en service som inte ens är värd ett korplag.
Maria/Högalid.

#19   Nemanja

Manager

• Medlem
  • 4138 Inlägg:

Postad 28 March 2017 - 13:48 PM

Visa inläggTeamAdam skrev:

Axs och hur Hammarby hanterar biljettförsäljning är lika patetiskt uruselt precis som varje år.

Tragiskt att Nordens överlägset största publiklag har en service som inte ens är värd ett korplag.

Ni måste ju få lite utmananing så vi andra kan klå er!

Hur känns det iår? Avgörs hela säsongen hurvida Hamad presterar eller inte?
"I'm not a man of many words. But I can honestly say playing football is all I ever wanted to do"

-Paul Scholes

#20   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 29 March 2017 - 07:16 AM

Visa inläggNemanja skrev:

Ni måste ju få lite utmananing så vi andra kan klå er!

Hur känns det iår? Avgörs hela säsongen hurvida Hamad presterar eller inte?
Lite så. En av allsvenskans bästa spelare i en annars högst medioker trupp liksom.

Logiskt sett bör vi slåss runt strecket då vi har en usel målvakt, ett ännu uslare mittlås och sedan en sömnig offensiv där vi saknar en riktigt bra anfallare.

Men allsvenskan är inte logisk så jag vet inte hur det går.
Maria/Högalid.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar