Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM17-SR] Med Vilja och Passion

22 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6 054 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Manchester City & Malmö FF
  • Tränar:PEC Zwolle

Postad 01 februari 2017 - 00:05

Postad bild

Spel: Football Manager 2017
Laddade Nationer: Belgien, England, Holland, Sverige
Databas: FMSU

Namn: Jörgen Blokland
Nationalitet: Sverige & Holland
Ålder: 27 år

Mål

- Skapa en fungerande taktik från grunden
- Utveckla ett mittenlag/bottenlag till ett topplag
- Sälja en spelare för över 100 miljoner kronor
- Träna ett lag i alla fyra länders högsta ligor
- Vinna alla länders fyra högsta ligor
- Vinna Champions League samt Europa League

Tränade lag
PEC Zwolle :: 2016 - ????

Taktik
Min tanke är att spela med en fyrbackslinje, tre centrala mittfältare, två offensiva yttermittfältare samt en ensam anfallare. Där ska dessutom finnas utrymme för att en utav de centrala mittfältarna antingen ska kunna ta en mer defensivt alternativt offensivt lagd roll i taktiken. Med taktiken vill jag att laget jag tränar spelar en offensiv och anfallsglad fotboll där defensiven ibland offras. Min filosofi är att så länge vi gör fler mål än motståndaren så är jag nöjd. Under resans gång kommer jag ha detta som en grundidé och utifrån spelarmaterialet kommer jag försöka att anpassa taktiken så gott det går. Det viktigaste är såklart tålamod, inte minst eftersom jag kommer söka mig till mittenlag och bottenlag och försöka utveckla dem till ett topplag.

Postad bild

#2   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 532 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 01 februari 2017 - 01:25

Åh, räknade med Friska Viljor med tanke på titeln, men PEC Zwolle kan bli intressant det med ;)

#3   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 01 februari 2017 - 18:11

Postad bild

PEC Zwolle

Seniortruppen
:: 2016/17 ::

Ingen stor trupp överhuvudtaget utan efter spelargenomgången bestämde jag mig för att slopa juniorlaget och ha resterande spelare utanför seniorlaget i reservlaget för att ge en någorlunda kontinuitet. Sen är det en fråga om konkurrens också där jag vill att spelarna i reservlaget ska ta för sig och vilja starta matcher istället för att förvänta sig en startplats. Därefter avslutades två lån av ekonomiska skäl. Hachim Mastour, stortalangen från AC Milan, satt på en lön jag inte kände att vi hade råd med och gällande danske anfallaren Nicolai Brock-Madsen så besitter han inte de egenskaper jag letar hos en anfallare.

Därefter spikade jag en seniortrupp på 20 spelare, varav tre är på lån. Det känns som en bra siffra samtidigt som det ger möjligheter för spelarna i reservlaget att hoppa in vid skador eller landslagsuttagningar. Sist men inte minst så skrev jag nya kontrakt med nästan alla spelare i seniorlaget. Jag vill ha arbetsro och med en massa utgående kontrakt i vägen så skulle det sätta en massa käppar i hjulet för min egen del. Den ende spelaren som vi inte kom överens med var vår så kallade stjärna, yttermittfältaren Mustafa Saymak, som ansåg att han skulle ha en lön trippelt så hög som som standardlönen för en A-lagsspelare. Hans kontrakt går dock ut efter nästa säsong.

Målvakter

Postad bild #1 Kevin Begois :: 34 år
Postad bild #13 Mickey van der Hart :: 22 år

- Jämn kamp mellan målvakterna trots åldersskillnaden. Begois har rutinen men Hart är på samma nivå och känslan är att han går om och tar över förstaplatsen helt någon gång under säsongen. Begois är då heller ingen dålig backup utan målvaktsuppsättningen känns säker för tillfället.

Försvarare
Postad bild #2 Bran van Polen :: 30 år
Postad bild #3 Ted van de Pavert :: 24 år
Postad bild #4 Dirk Marcellis :: 28 år
Postad bild #15 Calvin Verdonk :: 19 år LÅN
Postad bild #17 Josef Kvida :: 19 år
Postad bild #20 Kingsley Ehizibue :: 21 år
Postad bild #22 Bart Schenkeveld :: 24 år
- Polen till höger och Marcellis tillsammans med Schenkeveld i mitten. Där har vi de spelare som anses vara ordinarie den kommande säsongen. Till vänster är det en kamp mellan hela tre spelare; inlånade Verdonk, 24-årige Pavert och talangen Kvida. Alla tre fungerar också som mittbackar vilket gör att ruljansen i början av säsongen kan bli rätt stor tills vi har hittat den position som passar spelarna bäst.

Centrala Mittfältare
Postad bild #5 Gustavo Hebling :: 20 år LÅN
Postad bild #8 Wouter Marinus :: 21 år
Postad bild #10 Stef Nijland :: 27 år
Postad bild #12 Danny Holla :: 28 år
Postad bild #14 Erik Israelsson :: 27 år
- Ett tre-mannamittfält bestående utav två löpstarka mittfältare och en spelfördelande gör att svenske Erik Israelsson gör Holla sällskap som slitvarg. Nijland har därför hand om uppspelet till de tre offensiva spelarna och lånet Hebling är tillsammans med Marinus två intressanta avbytare som vi följer mycket noga.

Offensiva Mittfältare/Anfallare
Postad bild #6 Mustafa Saymak :: 23 år
Postad bild #7 Youness Mokhtar :: 24 år
Postad bild #9 Anass Achahbar :: 22 år
Postad bild #11 Queensy Menig :: 20 år LÅN
Postad bild #30 Ryan Thomas :: 21 år
Postad bild #33 Thanasis Karagounis :: 24 år
- Tre positioner här med och uppdelningen på förhand ser ut som följande; Saymak och Karagounis till höger, Mokhtar och Thomas till vänster samt Achahbar och Menig i anfallet. De förstnämnda på var position är de som väntas starta under inledningen där Menig är den spelare som redan nu utmanar på allvar om en plats i elvan.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 03 februari 2017 - 19:26

#4   jonatannk

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 165 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 01 februari 2017 - 18:48

Intressant klubbval och bra inledning. Kommer följa denna likt dina andra saves. Kör hårt! :)

#5   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 02 februari 2017 - 12:34

Postad bild

PEC Zwolle

Försäsong

TrM :: Boehmians Praha :: 2-0 :: Saymak, Israelsson
TrM :: Bröndby IF :: 2-0 :: Nijland x2
TrM :: FK Krasnodar :: 3-3 :: Holla, Marinus, Menig
TrM :: Saint-Étienne :: 3-2 :: Självmål, Nijland, Karagounis
TrM :: Stade Rennais :: 1-2 :: Saymak
TrM :: AGF Aarhus :: 3-0 :: Holla x2, Menig
TrM :: AaB :: 3-2 :: Menig x2, Marinus

En bra blandning av internationellt motstånd som håller en jämn nivå med vår nivå kan våra motståndare beskrivas som. För att få till en bra taktik utöver grundtaktiken ville jag ha motstånd som vi kunde mäta oss med på ett bra sätt och jag tycker vi prickade in alla sju matcher väldigt bra rent spelmässigt. Med små förändringar gjorda under var match så kom vi till slut fram till en okej slutsats som vi kommer försöka använda oss utav under inledningen av säsongen.

Den här säsongen har vi som mål att bli ett stabilt mittenlag i Eredivisie. Av 18 lag så finns där ett toppskikt som vi realistiskt sett inte kommer kunna närma oss samtidigt som där finns en del bottenlag som vi bör hamna ovanför. Därför känns det naturligt med en mittenplacering utifrån alla faktorer. I cupen förväntas vi avancera till fjärde omgången och vi går in i andra omgången. Förutsatt att vi inte ställs mot något lag i toppen så är också det ett mål vi bör klara av.

:: Eredivisie :: Mustafa Saymak ::

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 03 februari 2017 - 19:26

#6   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 03 februari 2017 - 19:25

Postad bild

PEC Zwolle

Höstsäsong

Efter en produktiv försäsong kände vi oss redo för Eredivisie och först ut var hemma mot AZ. Vi rivstartade och genomförde säsongens första mål genom svenske Israelsson. Matchen vann för övrigt med hela 4-0. Därefter gick det hela fyra matcher utan vinst innan vi hittade tillbaka till formen igen. Rent generellt så har första halvan av säsongen varit helt klart godkänd och spelarna, fansen och inte minst styrelsen verkar vara nöjda med vad vi lyckats med hittills.

Om vi ser på det individuella så har en del spelare stuckit ut sett till det positiva. Inlånade anfallaren Menig har tillsammans med Achahbar stått för tjugotvå utav de totalt fyrtiotvå målen vilket bevisar att offensiven fungerar utmärkt. Just Menig leder skytteligan i Eredivisie vilket är ett styrkebesked. Vänder vi på det så har vi släppt in trettiofyramål vilket är ett litet orosmoment. Lagkaptenen Marcellis har lite svårt att få ihop försvaret och även om de gör ett mycket bra jobb så läcker vi rejält emellanåt.

Edv :: AZ :: 4-0 :: Israelsson, Achahbar, Nijland, Saymak
Edv :: Roda :: 1-1 :: Pavert
Edv :: Vitesse :: 0-4 :: -
Edv :: Den Haag :: 0-0 :: -
Edv :: Heracles :: 1-1 :: Schenkeveld

Edv :: G.A. Eagles :: 2-0 :: Menig x2
Edv :: Utrecht :: 3-3 :: Menig x2, Saymak
Cup :: Appingedam :: 3-0 :: Thomas x2, Achahbar :: 2:a Omg.
Edv :: Willem II :: 0-3 :: -

Edv :: Sparta :: 3-1 :: Thomas, Achahbar x2
Edv :: Twente :: 1-1 :: Menig
Edv :: PSV :: 1-3 :: Menig
Cup :: Eindhoven :: 4-3 :: Achahbar x3, Hebling :: 3:e Omg.
Edv :: Groningen :: 0-1 :: -

Edv :: Feyenoord :: 1-1 :: Israelsson
Edv :: Ajax :: 2-4 :: Menig x2
Edv :: Heerenveen :: 1-1 :: Menig
Edv :: Excelsior :: 2-0 :: Karagounis, Hebling

Edv :: N.E.C. :: 4-4 :: Nijland, Menig x3
Edv :: AZ :: 3-0 :: Marinus, Menig x2
Cup :: Maastricht :: 1-0 :: Hebling :: 4:e Omg.
Edv :: Roda :: 5-3 :: Thomas x2, Pavert, Achahbar, Marinus

Där har spekulerats en hel del kring våra spelare där högermittfältaren Saymak verkar bringa in ett stort intresse ute i Europa. Ytterligare tre spelare har ryktats vara på väg bort men där har inte intresset varit alls lika stort. Saymak är den ende spelare, förutom de inlånade, som står på ett kortare kontrakt och det kan mycket väl komma att hända något snart då han kräver en för hög lön samtidigt som han själv uttryckt en önskan om att få testa sina vingar i en större liga. Värt att notera är att vår ekonomi inte är särskilt välmående för tillfället och ett par försäljningar kan komma att ske under januarifönstret.

:: Spelartruppen :: Eredivisie :: Spelarstatistik :: Queensy Menig ::

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 03 februari 2017 - 20:59

#7   micke122

Rapportmod

• Moderator
  • 4 476 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Falkenbergs FF

Postad 03 februari 2017 - 21:43

Mycket läcker design och spännande lagval. Ska bli kul att följa :)
FMS-mästare i fotbollskunskap 2015.

#8   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 04 februari 2017 - 17:57

Postad bild

PEC Zwolle

Vårsäsong

Om vi börjar med januari månad och dess transferfönster så hintade jag tidigare om en del spelarförändringar då vi har haft en sviktande ekonomi. Så blev också fallet där reservlagsspelaren Rick Dekker valde att lämna Holland gratis för spel i Sverige och IK Sirius. Högerbacken Bram Van Polen hade uttryckt en önskan om att få lämna då han var inne på sin tionde säsong i Zwolle. Klubblaget Rapid Wien gav sig in i förhandlingarna och slutsumman landade på 10 miljoner välbehövliga kronor. För att täcka upp hans plats i truppen lånade vi in 19-årige Rannick Schoop från Heerenveen, en spelare vars kontrakt går ut efter säsongen. Presterar han bra kan möjligheten finnas för att kontraktera honom, men allt är endast spekuleringar för tillfället.

Vi fortsatte med vårt spel även under vårkanten och blandade goda med mindre goda resultat, precis som under höstens matcher. Tyvärr tappade både Menig och Achahbar formen men ur askan steg greken Karagounis som från ingenstans raderade Saymak från startelvan och gjorde strålande insats efter insats. Vi gick dessutom till semifinal i KNVB Beker vilket är den inhemska cupen. Tyvärr räckte det inte längre än så men vi är väldigt nöjda med en semifinalplats trots allt. Åttondeplaceringen i Eredivisie är heller inte fy skam, speciellt inte med tanke på att vi endast var två poäng bakom femteplacerade Heracles.

Ska vi då gå igenom spelsystemet så har det gett väldigt blandade resultat. Vi har gjort väldigt mycket mål samtidigt som vi har släppt in väldigt mycket mål. Mer djupgående så gjorde vi näst flest mål i Eredivisie samtidigt som vi släppte in näst flest mål vilket på ett sätt kan vara väldigt oroande ifall vi börjar tryta i offensiven. Under den här perioden gjorde vi tjugofem mål på femton matcher samtidigt som vi släppte in tjugofem mål. Av dessa tjugofem gjorda så stod anfallarna Menig och Achahbar för fem stycken vilket är en klar försämring gentemot hösten.

Edv :: Heracles :: 4-0 :: Mokhtar, Holla, Saymak, Israelsson
Edv :: Vitesse :: 1-2 :: Nijland
Cup :: Excelsior :: 0-0 (4-2 e.s.) :: - :: Kvartsfinal

Edv :: Den Haag :: 4-3 :: Karagounis, Thomas, Achahbar x2
Edv :: G.A. Eagles :: 1-1 :: Holla
Edv :: Willen II :: 3-3 :: Mokhtar, Nijland, Menig
Edv :: Utrecht :: 0-2 :: -

Edv :: Twente :: 4-1 :: Mokhtar, Karagounis x3
Edv :: Sparta :: 1-0 :: Menig
Edv :: PSV :: 2-1 :: Nijland, Karagounis
Cup :: Heracles :: 2-3 :: Menig, Israelsson :: Semifinal

Edv :: Groningen :: 0-4 :: -
Edv :: Feyenoord :: 1-2 :: Hensens
Edv :: Ajax :: 0-3 :: -
Edv :: Heerenveen :: 2-0 :: Saymak, Israelsson

Utöver detta så fick vi upp tre väldigt intressanta talanger i Jeroen Hensens, Kaan Sayar och Jan Prins som spenderade resten av säsongen med A-laget. Hensens anses som en utav de största talangerna PEC Zwolle någonsin har fått fram så det ska onekligen bli intressant att följa hans utveckling. Avslutningsvis så vill jag slå ett slag för svenske Israelsson som lite komiskt gjorde vårt första mål i Eredivisie men även det sista. Han är ingen direkt målskytt så det var naturligtvis en rolig liten kuriosa han säkert bär med sig en tid framöver.

:: Spelartruppen :: Eredivisie :: Spelarstatistik :: Hensens :: Sayar :: Prins ::

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 09 februari 2017 - 10:54

#9   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 05 februari 2017 - 19:51

Postad bild

PEC Zwolle

Seniortruppen
:: 2017/18 ::

Efter den fina åttondeplaceringen drog en hel del lag i våra spelare och ruljansen sattes därmed igång. Mustafa Samyak hade under hela våren uttryckt en önskan om att få lämna och när Udinese ville diskutera priset kom vi slutligen fram till 41 miljoner kronor. En bra deal för alla parter. Rutinerade målvakten Begois flyttade hem till Belgien och Kortrijk helt gratis medan nio spelare i reservlaget inte fick sina kontrakt förnyade. Utöver det lånades även en reservspelare ut.

Inlånade vänsterbacken Verdonk och anfallaren Menig fick sina lån förlängt över den här säsongen med och kommer bli viktiga spelare i gruppen. Efter Begois flytt hämtade vi in en ny belgisk målvakt från Sint-Truidense vid namn Lucas Pirard för en summa på 9,5 miljoner kronor. Djurgårdens talang Besard Sabovic köptes loss för 7 miljoner och tanken är att han ska fylla brassen Heblings plats i truppen efter att hans lån inte förlängdes. Utöver det så hämtades mittbacken Alex Grant och högerbacken Shay Facey in på en fri transfer där deras förra arbetsgivare Perth Glory och Manchester City inte ville utnyttja deras tjänster längre.

Målvakter
Postad bild #1 Mickey van der Hart :: 23 år
Postad bild #31 Lucas Pirard :: 22 år
- Ännu en säsong där vi har en jämn kamp mellan våra två alternativ på målvaktsposten. Eftersom Hart spelade med oss förra säsongen ligger förtroendet hos honom fram tills Pirard har blivit bekant med klubben och inte minst spelsystemet. Efter det börjar kampen på allvar där de för tillfället håller en mycket jämn nivå.

Försvare
Postad bild #3 Ted van de Pavert :: 25 år
Postad bild #4 Dirk Marcellis :: 29 år
Postad bild #5 Shay Facey :: 22 år
Postad bild #12 Calvin Verdonk :: 20 år :: LÅN
Postad bild #17 Josef Kvida :: 20 år
Postad bild #20 Kingsley Ehizibue :: 22 år
Postad bild #22 Bart Schenkeveld :: 26 år
Postad bild #32 Alex Grant :: 23 år
- Två förändringar där Facey och Grant går direkt in och utmanar om platserna till höger och centralt. Marcellis fortsatt lagkapten. Som det ser ut just nu så kommer Ehizibue, Marcellis, Schenkeveld och Verdonk att starta men allt kan hända under säsongens gång vilket också är tanken. Vill även att Pavert tar kliv i utvecklingen ifall vi inte kan köpa loss Verdonk efter säsongens slut.

Centrala Mittfältare
Postad bild #8 Wouter Marinus :: 22 år
Postad bild #13 Besard Sabovic :: 19 år
Postad bild #14 Erik Israelsson :: 28 år
Postad bild #15 Danny Holla :: 29 år
Postad bild #34 Jeroen Hensens :: 17 år
Postad bild #36 Kaan Sayar :: 16 år
- Rutin blandat med talanger vilket känns som en riktigt bra mix sett till spelarmaterialet. Israelsson och Holla kommer ta hand om det defensiva jobbet medan Marinus ska fördela bollarna till de offensiva spelarna. Sabovic och Hensens kommer få en hel del speltid som löpstarka mittfältare samtidigt som Sayar ska hålla till som spelfördelare.

Postad bild #6 Queensy Menig :: 22 år :: LÅN
Postad bild #7 Youness Mokhtar :: 26 år
Postad bild #9 Anass Achahbar :: 23 år
Postad bild #10 Stef Nijland :: 29 år
Postad bild #30 Ryan Thomas :: 22 år
Postad bild #33 Thanasis Karagounis :: 26 år
Postad bild #35 Jan Prins :: 17 år
- Den största förändringen här är att Nijland har flyttat uppåt banan för att konkurrera med Mokhtar på vänsterkanten. Till höger ser vi Thomas och Karagounis göra upp om kampen där den förstnämnde har gjort klart med en ny klubb och försvinner i slutet av november, men mer om det senare. I anfallet har vi tre alternativ om en plats där Menig håller favoritskapet framför Achahbar och talangen Jan Prins.

Postad bild

#10   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 06 februari 2017 - 11:08

Postad bild

PEC Zwolle

Försäsong

TrM :: Charleoi :: 0-2 :: -
TrM :: Cercle Brugge :: 2-1 :: Självmål, Nijland
TrM :: Nancy :: 4-0 :: Nijland x2, Sabovic x2
TrM :: Esbjerg :: 1-0 :: Prins
TrM :: Odense :: 2-1 :: Menig, Självmål
TrM :: Austria Wien :: 2-0 :: Mokhtar, Marinus
TrM :: Mainz :: 2-3 :: Mokhtar, Menig

Efter förra årets blandade resultat där vi gjorde näst flest mål men släppte även in näst flest mål så bestämde jag mig inför den här säsongen för att gå in mer djupgående på taktiken gällande de individuella instruktionerna. Tanken är att låta försvaret sköta just försvaret medan de tre offensiva spelarna sköter sista tredjedelen med understöd från spelfördelaren från det centrala mittfältet. Slutligen så vill jag att de två löpstarka centrala mittfältarna ska bidra mer till att stabilisera ytorna på mitten vilket i sin tur ska bringa en säkrare defensiv, att vi inte släpper till lika mycket helt enkelt.

Sett till resultaten så har vi en del att jobba på men samtidigt så tycker jag det finns indikationer på att vi redan nu har lyckats med vissa delmål gällande taktiken. Svenske Sabovic har varit en utav ljusglimtarna tillsammans med Nijland och Mokhtar och det enda frågetecknet egentligen är målskyttet från anfallarna där de missar en hel del öppna lägen. Förhoppningsvis växer det bort med tiden men där finns ett litet frågetecken i kanten.

Inför säsong två så har vi satt upp som mål att hamna på den övre halvan utav Eredivisie. Jämfört med förra årets satsning på att hamna i mitten så tycker jag att detta är ett bra steg att ta om vi nu vill och ska utvecklas som fotbollslag. Utöver det så begär styrelsen att vi gör om förra säsongens bedrift i KNVB Beker och tar oss till semifinal. En stor utmaning men samtidigt så beror det helt på vilka lag vi blir lottade att spela mot under resans gång. Vi håller tummarna för en hyfsad lottning åtminstone.

Postad bild

#11   Chrulle

Manager

• FMS-Cirkeln
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 532 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, IK Brage
  • Tränar:Litegrann

Postad 07 februari 2017 - 00:03

Jan Prins, vilket jävla bra namn alltså :)

Skön rapport, som alltid :)

#12   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 07 februari 2017 - 11:31

Postad bild

PEC Zwolle

Höstsäsong

Då var vi tillbaka till hösten igen, en tid där alla klubbar försöker sätta sin prägel och grund på säsongen. Jag hade som bekant gått in mer djupgående på taktiken efter flera analyser kring förra säsongen och målet var därför att inte släppa in så mycket mål men fortsatt göra mycket mål. Resultatet under hösten har varit klart godkända där vi känns som ett betydligt säkrare och mer stabilt lag än förra säsongen. Den avgörande faktorn har varit försvaret som har höjt sig ett par nivåer och därigenom släppt till färre chansen som resulterat i färre mål.

En mindre positiv bit är något som jag redan under försäsongen oroade mig för; målskyttet från anfallarna. Menig är inte den målgöraren från förra säsongen samtidigt som Prins fortsätter göra helt okej från sig och Achahbar har varit så mållös att han har fått sadla om till yttermittfältare efter att Ryan Thomas lämnade för Malmö FF under november för 67,5 miljoner kronor. Men totalt sett så är vi väldigt nöjda med fjärdeplatsen i Eredivisie och har fortsatt häng på tredjeplacerade N.E.C.

Edv :: Twente :: 1-0 :: Menig
Edv :: Feyenoord :: 0-0 :: -
Edv :: Heracles :: 0-1 :: -
Edv :: Willem II :: 3-0 :: Grant, Självmål, Israelsson
Edv :: Utrecht :: 0-0 :: -

Edv :: Venlo :: 0-0 :: -
Edv :: Eindhoven :: 4-1 :: Marcellis x2, Marinus, Menig
Cup :: Den Haag :: 4-2 :: Prins x2, Marinus x2 :: 2:a Omg
Edv :: AZ :: 1-2 :: Självmål

Edv :: Sparta :: 2-1 :: Hensens
Edv :: Excelsior :: 1-2 :: Karagounis
Edv :: Ajax :: 3-2 :: Holla x2, Mokhtar
Cup :: Naaldwijk :: 6-0 :: Hensens, Grant, Pavert, Karagounis, Menig x2 :: 3:e Omg
Edv :: Groningen :: 0-3 :: -

Edv :: G.A. Eagles :: 2-0 :: Karagounis, Achahbar
Edv :: Vitesse :: 3-4 :: Menig x2, Karagounis
Edv :: N.E.C. :: 2-2 :: Holla, Menig
Edv :: PSV :: 3-0 :: Grant, Marcellis, Karagounis

Edv :: Twente :: 3-1 :: Karagounis, Marinus, Achahbar
Edv :: Heerenveen :: 1-4 :: Prins
Cup :: G.A. Eagles :: 2-0 :: Hensens, Karagounis :: 4:e Omg
Edv :: Feyenoord :: 2-0 :: Prins, Kvida

Ska vi då börja kolla lite statistik kring mål så har vi på dessa 22 matcher gjort 43 mål. Det är ett mål från att snitta två mål per match vilket självklart är fantastiskt. Förra hösten gjorde vi 42 mål på 22 matcher vilket är en förbättring på ett mål. Vi håller jämn takt offensivt men med fler målskyttar. Bakåt så har vi hittills släppt in 25 mål vilket är lite över ett mål insläppt per match. Om vi då ser till förra hösten så släppte vi in 34 mål vilket var cirka ett och ett halvt mål per match. En klar förbättring med andra ord där vi under samma period har släppt in nio mål färre. Slutligen så har vi hållit nollan i 8 utav 22 matcher där vi förra säsongen höll nollan i 7 matcher.

:: Spelartruppen :: Eredivisie :: Spelarstatistik :: Thanasis Karagounis ::

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 07 februari 2017 - 11:32

#13   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 09 februari 2017 - 11:04

Postad bild

PEC Zwolle

Vårsäsong

Likt förra säsongen var vi aktiva under januarifönstret för att både leta förstärkningar men också förhandla om våra egna spelare, antingen med andra klubbar eller om nya kontrakt. Eftersom spelarna i regel åker på en liten minisemester under julen och inpå januari så brukar det vara en perfekt tid till att analysera hösten och vad som komma skall inför våren. Ryan Thomas lämnade som bekant för Malmö FF under november månad. En av förra säsongens bättre spelare Stef Nijland hade inte riktigt fått till det på sin nya position, vänstermittfältare, och uttryckte därmed en önskan om att få lämna. Austria Wien visade sitt intresse och 9 miljoner kronor senare så var allt påskrivet.

Vi behövde därmed förstärkning på yttermittfältet. Sedan tidigare hade före detta anfallaren Achahbar flyttat ner och täckt upp Thomas plats men till vänster såg det lite klent ut. Vi scoutade under en veckas tid och kom slutligen fram till att ett lån utav talangen Mink Peeters från Real Madrid vore ett perfekt tillskott. Spelaren i fråga var ute efter A-lagsspel och i samband med detta så går hans kontrakt ut efter säsongen. Det ger honom ett superläge att prestera från sin bästa sida och visa att han vill ha ett nytt kontrakt hos den spanska giganten.

Vänder vi blickarna mot vårt eget spel under säsongen så hade vi stundtals svårt att både göra mål, hålla nollan och dessutom vinna matcherna. Men jag tycker vi behåller koncentrationen trots allt och gör en godkänd vår. Vi slutar på en femteplats med 52 poäng insamlade, exakt lika mycket poäng som förra året som då bringade en åttondeplats i Eredivisie. Där var inte riktigt någon spelare som stack ut utan det var mer en lagprestation den här gången. I KNVB Beker slog vi överraskande ut PSV i semifinalen med 2-0, något som bäddade för ett favoritskap i finalen. Vi behöll kylan och manövrerade Excelsior med heal 4-1 i en ganska så ensidig match.

Edv :: Utrecht :: 1-1 :: Marinus
Edv :: Heracles :: 1-2 :: Marcellis
Edv :: Willen II :: 5-2 :: Achahbar, Peeters, Prins x3
Cup :: Utrecht :: 2-0 :: Sayar, Holla :: Kvartsfinal

Edv :: Venlo :: 2-1 :: Holla, Marcellis
Edv :: Eindhoven :: 1-3 :: Achahbar
Edv :: Sparta :: 1-2 :: Menig
Edv :: AZ :: 0-1 :: Menig
Cup :: PSV :: 2-0 :: Menig, Mokhtar :: Semifinal

Edv :: Excelsior :: 1-1 :: Holla
Edv :: Ajax :: 1-3 :: Sabovic
Edv :: Vitesse :: 2-1 :: Självmål, Karagounis
Edv :: Groningen :: 1-0 :: Menig

Edv :: G.A. Eagles :: 2-0 :: Prins, Sabovic
Edv :: N.E.C. :: 2-2 :: Mokhtar, Israelsson
Cup :: Excelsior :: 4-1 :: Karagounis, Menig x2, Marellis :: Final
Edv :: PSV :: 1-2 :: Menig
Edv :: Heerenveen :: 1-0 :: Prins

Då var det dags för lite statistik, en dimension jag tycker är så himla rolig i fotbollen. Som bekant så hade vi under hösten bättrat oss försvarsmässigt och behållit samma form offensivt även om det var fler målskyttar än någonsin. Under våren spelade vi totalt 18 matcher, 15 i Eredivisie samt 3 stycken i KNVB Beker. 30 mål framåt och 22 mål bakåt blev resultatet den här gången och ska vi då börja jämföra med förra säsongen under vårkanten så ser vi en förändring. För det första så spelade vi 15 matcher, så vi har det med i beräkningarna. Vi gjorde 25 mål och släppte in lika många. Skillnaden är att vi gjort fler och släppt in färre över fler matcher. I grunden tror jag det beror på att vi inte längre viker ner oss fullständigt vid motgång och släpper in onödigt många mål utan behåller vår koncentration och tror på att vi kan vända matchen ända till slutet.

:: Spelartruppen :: Eredivisie :: Spelarstatistik ::

Postad bild

#14   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 11 februari 2017 - 01:06

Postad bild

PEC Zwolle

Seniortruppen
:: 2018/19 ::

Vi är nu inne på den tredje säsongen och efter att fyra spelare i reservlaget försvunnit på grund av ej förlängda kontrakt så bestämde jag mig för att sakta börja använda mig utav just reservlaget för att utveckla talanger som inte får plats i seniortruppen. Sex egna produkter flyttades upp samtidigt som fyra spelare, varav två svenskar och en dansk, köptes in för att på sikt bli konkurrenter i seniortruppen. Gällande just seniortruppen så accepterade Ajax vårt bud på 3 miljoner kronor för Queensy Menig som de senaste tre säsongerna varit utlånad till oss. Utöver honom så värvades vänstermittfältaren Vito van Crooy från VVV-Venlo för en summa på 11 miljoner och vi hann även med att skriva kontrakt med klubblöse mittbacken Lubomir Satka som är tänkt att konkurrera på allvar till nästa säsong.

Förutom de fyra spelare från reservlaget som lämnade så hade vår stjärna Youness Mokhtar klargjort att han inte hade någon anledning att stanna kvar i denna klubben längre. Där fanns ingen som helst chans till förhandling utan han var väldigt strikt. Fem klubbar visade ett konkret intresse och han hamnade till slut i England och Championship-klubben Leeds United för en summa på 38 miljoner kronor. Jag tycker att det har varit ett lugnt fönster där vi redovisade en vinst på 22 miljoner. Där fanns intresse för flertalet spelare som aldrig mynnade ut i något och jag har redan påbörjat planeringen utav kontraktsförnyelser för en hel del spelare.

Målvakter
Postad bild #1 Mickey van der Hart :: 24 år
Postad bild #13 Lucas Pirard :: 23 år
- Väldigt nöjd med den här lagdelen där både Hart och Pirard har haft en bra utvecklingskurva under deras tid här i klubben. Mickey Hart är uttalad etta i buren där Pirard ändå kommer få en hel del speltid. Utöver dem så har vi två intressanta målvakter i reservlaget, bland annat en dansk 20-årig målvakt vid namn Kristian Jensen, som kan vara värt att lägga på minnet.

Försvarare
Postad bild #3 Ted van der Pavert :: 26 år
Postad bild #4 Dirk Marcellis :: 30 år
Postad bild #5 Alex Grant :: 24 år
Postad bild #14 Shay Facey :: 23 år
Postad bild #17 Josef Kvida :: 21 år
Postad bild #20 Kingsley Ehizibue :: 23 år
Postad bild #22 Bart Schenkeveld :: 27 år
Postad bild #30 Lubomir Satka :: 23 år
- Förra årets nyförvärv Grant och Facey har tagit stora kliv och är numera tilltänkta för startelvan på allvar. Men både Schenkeveld och Ehizibue är två bra konkurrenter och det kommer säkerligen att roteras en hel del. Marcellis är ohotad nummer ett av mittbacksvalen samtidigt som Kvida har flyttat ut till vänster för att konkurrera med Pavert. Satka kommer som bekant att vara fjärdealternativet som mittback.

Centrala Mittfältare
Postad bild #8 Wouter Marinus :: 23 år
Postad bild #12 Jeroen Hensens :: 18 år
Postad bild #15 Besard Sabovic :: 20 år
Postad bild #16 Erik Israelsson :: 29 år
Postad bild #18 Danny Holla :: 30 år
Postad bild #32 Kaan Sayar :: 17 år
- Den här säsongen kommer ses som en övergångssäsong där gammalt ska bytas ut mot nytt, förutsatt att de är redo för det. Israelsson och Holla har stått för två fina säsonger som löpstarka mittfältare men med stortalangerna Sabovic och egna produkten Hensens knackandes på dörren så vill jag se en naturlig övergång spelarna emellan under den här säsongen där de två sistnämnda helt ska ha konkurrerat bort de två förstnämnda vid säsongens slut. Marinus fortsätter att hålla talangen Sayar på lagom avstånd vilket båda verkar vara nöjda med.

Postad bild #6 Queensy Menig :: 23 år
Postad bild #7 Mink Peeters :: 20 :: LÅN
Postad bild #9 Anass Achahbar :: 24 år
Postad bild #10 Vito van Crooy :: 22 år
Postad bild #31 Jan Prins :: 18 år
Postad bild #33 Thanasis Karagounis :: 27 år
- Menig gör den här säsongen debut som Zwolle-spelare utan att vara inlånad från Ajax. Intressant här är att Jan Prins redan nu är en utmanare i anfallet. Till höger har vi poängkungen Karagounis som slåss med före detta anfallaren Achahbar om speltid samtidigt som vi till vänster ser en ny och intressant kamp mellan åter inlånade Peeters och nyförvärvet Vito Crooy.

Postad bild

#15   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 11 februari 2017 - 15:03

Postad bild

PEC Zwolle

Försäsong

TrM :: Viktoria Plzen :: 1-0 :: Marcellis
TrM :: Jablonec :: 2-1 :: Menig, Holla
TrM :: Hajduk Split :: 2-2 :: Sabovic, Achahbar
TrM :: Rijeka :: 2-0 :: Sayar, Marcellis
TrM :: Dortmund :: 6-4 :: Karagounis, Peeters x2, Menig, Holla, Israelsson
EuL :: Gent :: 2-2 :: Holla, Självmål
JCS :: PSV :: 1-1 (4-2 e.s.) :: Marinus
EuL :: Gent :: 0-2 :: -

Fem träningsmatcher bokades in utöver de två kvalmatcherna till Europa League och dessutom Johan Cruijff Schaal som är en slags supercup mellan vinnaren utav KNVB Beker och Eredivisie. Där ställdes vi mot PSV som den här matchen var rätt jämbördiga oss. Marinus fick in kvitteringsmålet i den 93:e minuten och vi vann slutligen på straffar med 4-2. I kvalet till Europa League lottades vi mot Genk som lyckades få med sig ett oavgjort resultat på vår hemmaplan. I Belgien var det helt andra bullar och vi åkte ur med dunder och brak; ingen Europa League den här gången för vår del. Träningsmatcherna gav oss en bra genomkörare där vi avslutade med en otrolig 6-4-vinst över tyska storlaget Dortmund.

Rent taktikmässigt har jag ändrat om en del i offensiven där högermittfältaren ska spela som en inre anfallare för att ge anfallaren ett alternativ så denne inte är helt solo i den sista tredjedelen. Vänstermittfältaren fortsätter som spelfördelare och har numera två alternativ att välja mellan i den offensiva zonen. Utöver det så är resterande lagdelar och positioner intakt eftersom jag tycker att vi fick till det väldigt bra förra året. Allt handlar såklart om kvalitet men det kan man också få med ett sammansvetsat lag, något jag prioriterar som ni kanske har märkt.

Postad bild

#16   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 13 februari 2017 - 22:48

Postad bild

PEC Zwolle

Höstsäsong

Vi inleder väldigt positivt i år igen med talangen Jan Prins och nyförvärvet Lubomir Satka i spetsen. Där finns ett helt annat självförtroende i gruppen nu än för ett par år sedan vilket inte minst märks på resultaten. Vi har blivit ett lag precis under den absoluta toppen och med en ständig utveckling, både individuellt och kollektivt, så hoppas jag att vi snart kan börja utmana både toppskiktet i Eredivisie men även lagen ute i Europa.

Förra året hade vi problem med målskyttet från anfallarna men den här säsongen så tycker jag att det verkligen har förbättrats. Queensy Menig har gjort 7 mål medan Jan Prins har gjort hela 10 mål. Tycker att det ser bättre ut i det stora hela och nyförvärven från både denna och förra säsongen har vuxit in i gruppen väldigt bra vilket gett en helt annan konkurrenssituation än vad jag faktiskt kunnat tänka mig.

Edv :: De Graafschap :: 2-0 :: Satka, Prins
Edv :: Den Bosch :: 1-0 :: Prins
Edv :: Eindhoven :: 5-2 :: Holla, Menig x2, Marinus, Sabovic
Edv :: Groningen :: 0-1 :: -

Edv :: Sparta :: 2-1 :: Prins x2
Edv :: G.A. Eagles :: 2-0 :: Satka, Israelsson
Edv :: Twente :: 2-2 :: Holla, Karagounis
Cup :: Zwaluwen :: 2-1 :: Roelofs, Sayar :: 2:a Omg
Edv :: Ajax :: 3-2 :: Menig x2, Marinus

Edv :: N.E.C. :: 1-2 :: Sabovic
Edv :: Venlo :: 1-0 :: Hensens
Edv :: Excelsior :: 2-0 :: Achahbar, Peeters
Cup :: Blauw-Wit :: 4-0 :: Achahbar, Sabovic, Prins, Hensens :: 3:e Omg

Edv :: Feyenoord :: 2-3 :: Menig x2
Edv :: PSV :: 0-3 :: -
Edv :: AZ :: 2-1 :: Israelsson, Menig

Edv :: Heracles :: 3-4 :: Prins x2, Schenkeveld
Edv :: Vitesse :: 2-2 :: Hensens, Sabovic
Edv :: Utrecht :: 4-0 :: Prins x2, Sayar, Crooy
Cup :: Utrecht :: 1-1 (2-1 e.f.) :: Prins, Achahbar :: 4:e Omg

Och som vanligt så redovisar jag lite statistik för den intresserade och hittills har vi på 20 matcher producerat 41 mål vilket är en liten förbättring. Bakåt så har vi släppt in 25 mål vilket också ligger i paritet med föregående säsonger. Våra målvakter har hållit nollan i 7 matcher vilket också är i nivå med föregående säsonger. Det kommer inte ske några stora förändringar rent taktiskt under våren men till nästa säsong så kommer jag med all säkerhet att testa lite nya varianter i offensiven och defensiven för att få till fler mål framåt och släppa in mindre mål bakåt.

:: Spelartruppen :: Eredivisie :: Spelarstatistik :: Lubomir Satka ::

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 17 februari 2017 - 14:34

#17   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 17 februari 2017 - 14:33

Postad bild

PEC Zwolle

Vårsäsong

Flera spelare hade återigen lockat till sig intresse från lag både inom Hollands gränser men även utåt Europa. Två spelare lämnade under januarifönstret och först ut var ytterbacken Josef Kvida som flyttade till österrikiska Rapid Wien för en summa på 23 miljoner kronor. Ted van de Pavert höll hela tiden Kvida borta från startelvan och när budet på 23 miljoner dök upp kändes det rätt eftersom talangen Cas Tol knackade på dörren underifrån och som således flyttades upp. Endast en dag senare kritade vår förstemålvakt Mickey van der Hart på för storklubben Arsenal som betalade 17 miljoner kronor för holländaren. Mickey var förvisso vår bäste målvakt men han klargjorde att Arsenal var hans nästa steg i karriären, något jag inte ville stå i vägen för. Speciellt inte när danske målvakten Kristian Jensen spelade i reservlaget och ville åt mer speltid i seniorsammanhang.

Under våren så fortsatte vi spinna vidare på vår fina form. Det är inget snack om att vi hör hemma på den övre halvan av tabellen, närmare bestämt bakom topplagen, men där finns fortfarande lite orosmoment som jag hoppas ska ge med sig med tiden. Vi slutar återigen på femte plats i Eredivisie, något vi gjorde förra året också fast med fler poäng plockade i år. Förra säsongen slutade vi på 52 poäng men i år fick vi ihop hela 60 poäng. PSV vann i år igen och fick 71 poäng. I Cupen gick vi förvisso till final för andra året i rad men förlorade mot Ajax efter en jämn historia. Efter vår ligaplacering i Eredivisie skulle vi kvala mot Vitesse om Europaspel vilket inte räckte längre än den första omgången efter ett straffavgörande.

Anfallarna var mer delaktiga i år än föregående säsong vilket syntes på antalet mål i Eredivisie. Queensy Menig gjorde 13 mål vilket kan jämföras med förra årets 8 mål. Talangen Jan Prins gjorde 12 mål och förra säsongen 5 stycken. Thanasis Karagounis fortsatte med att spela fram till flera mål och stod för 11 assist den här säsongen. Nyförvärvet Vito van Crooy och Anass Achahbar var något bakom med sina 9 respektive 8 assist. Erik Israelsson och Danny Holla stod för mäktiga insatser den här säsongen med 11 mål och 4 assist respektive 10 mål och 4 assist.

Edv :: De Graafschap :: 4-1 :: Holla x2, Peeters, Prins
Edv :: Den Bosch :: 0-0 :: -

Edv :: Eindhoven :: 1-1 :: Menig
Cup :: N.E.C. :: 2-1 :: Israelsson, Menig :: Kvartsfinal
Edv :: Groningen :: 1-0 :: Sabovic
Edv :: Sparta :: 2-3 :: Crooy, Hensens
Edv :: G.A. Eagles :: 6-0 :: Menig x3, Holla x3
Edv :: Twente :: 2-0 :: Marinus, Israelsson

Edv :: Ajax :: 3-2 :: Sabovic, Prins x2
Edv :: N.E.C. :: 1-2 :: Menig
Edv :: Venlo :: 1-1 :: Israelsson
Edv :: PSV :: 0-4 :: -

Cup :: G.A. Eagles :: 3-1 :: Israelsson, Holla x2 :: Semifinal
Edv :: Excelsior :: 0-1 :: -
Edv :: Feyenoord :: 2-0 :: Hensens, Prins
Edv :: AZ :: 0-1 :: -
Cup :: Ajax :: 1-2 :: Israelsson :: Final

Edv :: Utrecht :: 2-2 :: Crooy, Karagounis
Edv :: Heracles :: 2-1 :: Menig, Hensens
Edv :: Vitesse :: 3-0 :: Israelsson x2, Sabovic
ESE :: Vitesse :: 3-1 :: Marinus, Pavert, Israelsson :: 1:a Omg, Match 1
ESE :: Vitesse :: 1-3 (1-3 e.s.) :: Israelsson :: 1:a Omg, Match 2

Tre säsonger har avverkats och generellt sett så anser jag att utvecklingen har gått framåt och vi har hela tiden blivit ett bättre och säkrare lag. Under våren gjorde vi 40 mål på 22 matcher vilket är nästan 2 mål per match. 27 mål släpptes in vilket är lite mer än 1 mål per match. Vi tappade förvisso vår bäste målvakt men just försvarsarbetet är något jag kommer sätta mig in mer ingående i till nästa säsong för att försöka strypa åt just målen i den änden. Summa summarum en väl genomförd säsong.

:: Spelartruppen :: Eredivisie :: Spelarstatistik ::

Postad bild

#18   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 20 februari 2017 - 09:16

Postad bild

PEC Zwolle

Seniortruppen
:: 2019/20 ::

Det blev mer konkreta bud i år vilket skapade en mindre hysteri i klubben med osäkra spelare. I efterhand är jag väl hyfsat nöjd även om det är tungt att tappa vissa utav spelarna men jag är fortsatt positiv till talangerna som vi hämtat underifrån. Högerbacken Kingsley Ehizibue var den enda spelare som jag inte hade med i mina planer till en början. Han såldes till ligakonkurrenten Go Ahead Eagles för 3,5 miljoner kronor. Efter att ha bytt formation centralt på mittfältet såldes även Wouter Marinus till den polska giganten Legia Warszawa för en summa på 36 miljoner.

Anfallstalangen Jan Prins bråkade sig bort till Valencia för 27 miljoner men i dealen fanns där med en option där vi lånar honom den kommande säsongen. Vi får väl se hur det går. Besard Sabovic är sedan tidigare klar för Malmö FF för 62,5 miljoner plus 40% av vinsten vid nästa försäljning och lämnar i november. I slutet av transferfönstret kom Paris SG från ingenstans och lade ett bud på Kaan Sayar som slutade på 57,5 miljoner. Jag vill inte hindra spelare från att testa sina vingar om de verkligen vill men vi lyckades få behålla honom över den kommande säsongen vilket känns oerhört skönt.

Det enda "nyförvärvet" blev Jan Prins som lånades tillbaka till oss och frågan här är hur Zwolle-supportrarna kommer ta emot honom nu när han bråkade sig bort. De andra spelarna, högerbacken Basem Khalef, defensive mittfältaren Ayoub Soudassi samt löpstarke mittfältaren Elvir Pasic är sedan tidigare kända ansikten då de under förra säsongen var uppe och spelade cupfotboll med oss. Tre mycket intressanta talanger som håller sig i framkanten av utvecklingen bland de talanger vi hade i reservlaget.

Målvakter
Postad bild #1 Kristian Jensen :: 21 år
Postad bild #13 Lucas Pirard :: 24 år
- Lucas ville behålla sitt nummer 13 vilket bäddade för att unge dansken Kristian fick nummer 1. Annars en jämn kamp här med även om Mickey har lämnat. Kristian har utvecklats i en bra takt samtidigt som Lucas håller något över sin nivå från förra säsongen. En öppen kamp med andra ord.

Försvarare
Postad bild #3 Ted van der Pavert :: 27 år
Postad bild #4 Dirk Marcellis :: 31 år
Postad bild #5 Lubomir Satka :: 23 år
Postad bild #15 Shay Facey :: 24 år
Postad bild #17 Alex Grant :: 25 år
Postad bild #22 Bart Schenkeveld :: 28 år
Postad bild #31 Basem Khalef :: 18 år
Postad bild #34 Cas Tol :: 18 år
- Efter att högerbacken Ehizibue försvann så föll valet, helt naturligt, på att flytta upp svenske Khalef. Facey är därför förstavalet till höger medan Pavert fortsätter som ordinarie till vänster med uppbackning av Cas Tol. Centralt är det fruktansvärt jämnt och hade jag fått bestämma skulle alla fyra starta men i dagsläget så är lagkaptenen Marcellis och Satka förhandsfavoriter till premiärmatchen mot Ajax.

Centrala Mittfältare
Postad bild #7 Danny Holla :: 31 år
Postad bild #8 Jeroen Hensens :: 18 år
Postad bild #12 Besard Sabovic :: 21 år
Postad bild #14 Ayoub Soudassi :: 18 år
Postad bild #30 Erik Israelsson :: 30 år
Postad bild #32 Elvir Pasic :: 18 år
- Inte nog med att vi förändrade den offensiva positionen till den defensiva, vi flyttade även upp två spelare från reservlaget. Dessutom gjorde Holla och Israelsson en fantastisk säsong förra året att de kommer fortsätta vara ordinarie i år igen. Hensens går in på den defensiva positionen med understöd av Soudassi. Sabovic lämnar som bekant i november och kommer vara understöd till Israelsson medan Elvir Pasic kommer byta av Holla.

Postad bild #6 Queensy Menig :: 24 år
Postad bild #9 Anass Achahbar :: 25 år
Postad bild #10 Vito van Crooy :: 23 år
Postad bild #11 Kaan Sayar :: 18 år
Postad bild #16 Jan Prins :: 19 år :: LÅN
Postad bild #33 Thanasis Karagounis :: 27 år
- Inga konstigheter ute till höger utan en fortsatt kamp mellan Achahbar och Karagounis som inte tycks mynna ut i något favoritskap. Till vänster har Sayar flyttats upp och konkurrerar med Crooy efter att vi flyttat om positionerna centralt på mittfältet. I anfallet har Jan Prins bytt klubbadress men är utlånad till oss den kommande säsongen något som ger Menig ett större favoritskap då Prins bråkade sig till en försäljning.

Postad bild

#19   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6 054 Inlägg:

Postad 21 februari 2017 - 09:22

Postad bild

PEC Zwolle

Försäsong
:: 2019/20 ::

TrM :: Bröndby :: 2-1 :: Crooy, Holla
TrM :: Hajduk :: 3-0 :: Crooy, Achahbar x2
TrM :: Bohemians :: 0-2 :: -
TrM :: Krasnodar :: 2-1 :: Menig, Marcellis
TrM :: Auxerre :: 2-1 :: Sabovic, Självmål
TrM :: Fiorentina :: 2-0 :: Crooy, Pasic
TrM :: Lyon :: 0-1 :: -

Som så många andra gånger så har jag prioriterat att möte europeiskt motstånd som ligger ungefär i nivå med oss. På senare år har vi dessutom avslutat mot ett betydligt starkare motstånd vilket i år blev mot Fiorentina och sedermera Lyon. Mot just Fiorentina genomförde vi vår absolut bästa match där vi inte tillät italienarna göra någonting framför vårat mål. Mot Lyon var det en otroligt jämn match där fransmännen drog det längre strået. Annars så tycker jag att vi gjorde det bra i alla matcher förutom mot Bohemians som var en missräkning från vår sida.

Tidigare har jag berättat om att det har skett en förändring på det centrala mittfältet. Marinus såldes och Hensens tog därmed över den ordinarie platsen i startelvan där vi gått från en offensiv spelfördelare till en bollvinnande mittfältare mellan de två löpstarka spelarna. Här finns det dessutom utrymme för att förändra till en defensivt lagd spelfördelare ifall detta inte skulle gå som jag önskar mig då Hensens och hans ersättare Soudassi besitter en väldigt fin passningsfot också. Annars så är laget intakt men jag kommer sakta men säkert börja sätta mig in i försvaret mer djupgående och analysera och möjligtvis förändra under säsongens gång för att hitta en bra balans bakåt banan.

Till den fjärde säsongen med mig vid rodret så har målen inte förändrats från styrelsens sida. De vill att vi slutar på övre halvan i Eredivise samt når kvartsfinal i KNVB Beker vilket ligger helt i paritet med vad både jag och spelarna har som ambition. Utöver detta så har jag under de tre första säsongerna haft meningsskiljaktigheter med ordföranden i klubben angående spelarutveckling. Han tycker att vi ska köpa färdiga produkter medan jag menar på att det är bättre att utveckla våra egna produkter, något som jag lyckats sätta i kraft trots hans motsättningar. I och med att jag lyckades bevisa det så har han gått med på att uppgradera faciliteterna hos både juniorerna men även seniorerna vilket såklart gläder mig enormt. Utöver detta så har de själva satt i verk att bygga en ny arena som ska stå klar och redo den 5 juli 2021, om 2 år det vill säga.

Postad bild

#20   Zette

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 37 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:IF Brommapojkarna

Postad 21 februari 2017 - 11:25

Superintressant rapport, bra upplägg och snygg design! Hade dock gärna sett en screen på tabellen i varje inlägg! :)

Detta inlägg har redigerats av Zette: 21 februari 2017 - 11:26

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar