Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord
92 svar till detta ämne

#81   Ollejustus

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 01 augusti 2017 - 16:05

Visa inläggclamel skrev:

En liten fråga. Du säger divs är indelade regionalt.
Kollade lite i editorn o finner inget i fälten North-South-West-East Boundaries.
Är det inte vad som just skall funka så lag hamnar korrekt, eller är det bara vad som finns för varje lag i Regional Divs.
Där ser jag du gjort ett hästjobb . Kanon.

Tidigare har man ju sett skrämmande fördelningar med syd-Skånska lag hamnar i div 3 Norrland.

Ytterligare en koll på om du tacklat Reserv-lags serierna ? Finns det inte en liten regel som säger att U21 lag för bara de högre serierna. likt Superettan o Allsvenskan. Tror inte FM klarar av detta dock.
Det funkar väl inte att sätta EJ reserv-lag på samtliga "små"lag. En test vore kanske cool.

Det kan kännas tungt med fullt reserv o U19 lag för föreningar som spelar i Div 4 o lägre. Men hur fan löser man detta ?

Tummen upp för ett tungt super jobb !!!!!!

Tack så mycket!

Har hänvisat varje lag till de olika regionala divisionerna för att lättare kunna styra vart varje lag hamnar, så att Svalövs BK inte ska behöva spela i Norrland.

Editorn är tyvärr rätt begränsat när det gäller reservlag/ungdomslag etc. Bäst hade ju varit om man (i spelet) haft möjligheten att att själv besluta om man vill dra igång ett u15, B-lag etc. Men för tillfället är det nog tyvärr bäst såhär.

#82   andreasjohankarlsson

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 22 augusti 2017 - 23:31

Hej skulle gärna vilja om du kan Fixa :
Länghems if och deras rivaler är : Månstad , Har även skickat namn på spelarna om du kunde fixa de ! det vore guld !

#83   andreasjohankarlsson

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 23 augusti 2017 - 00:06

nån som funkar köra helallsvenskan med peps nya update? för får alla nya spelare utan carlos strandberg kommer inte till malmö ? men tar man bort helallsvenskan så kommer han ?

#84   Ollejustus

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 23 augusti 2017 - 13:30

Visa inläggandreasjohankarlsson skrev:

nån som funkar köra helallsvenskan med peps nya update? för får alla nya spelare utan carlos strandberg kommer inte till malmö ? men tar man bort helallsvenskan så kommer han ?

Helsvenskan och FMSU har flera databasändringar som krockar, vilket gör att det inte går att samköra dem. Har sammanfogat de senaste versionerna av båda databaserna så att allt förhoppningsvis skall fungera tillsammans, men har inte testat att simulera det än så det kan hända att något skär sig.

ladda ner

#85   andreasjohankarlsson

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 23 augusti 2017 - 23:06

tack nu funkar de !

#86   sleyron

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg, Arsenal

Postad 28 augusti 2017 - 11:11

Ni som har tagit ett lag från division 6 och uppåt, när kommer man med i Svenska Cupen? Spelar min fjärde säsong i division 2 nu efter att ha gått rakt igenom de lägre divisionerna.

#87   Ollejustus

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 28 augusti 2017 - 20:14

Visa inläggsleyron skrev:

Ni som har tagit ett lag från division 6 och uppåt, när kommer man med i Svenska Cupen? Spelar min fjärde säsong i division 2 nu efter att ha gått rakt igenom de lägre divisionerna.

I verkligheten fördelas de 64 platserna som lagen under superettan har rätt till gemensamt av alla 24 specialdistriktsförbunden. Dessa platser skall fördelas lagen i turordning för att få en så rättvis fördelning som möjligt. I spelet däremot är platserna baserade på "bästa lag från division" vilket betyder att du behöver vara en av de 16 bäst rankade lagen i division 2 för att kvalificera ditt lag till svenska cupen.

#88   clamel

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Inlägg:

Postad 06 september 2017 - 19:25

Lite fråga om svenska division 2 serier.
nr 53 Har du som Svenska Division 2 Östra Götaland
nr 56 som Division 2 Östra Götaland

Kan det vara ett skrivfel. nr 53 är ju helt klart Södra Götaland.

Är inte bekväm med att du flyttat runt spelare i samma fmf fil. Din superba Helsvenska med division ner till 6:an borde vara REN när det gäller spelare. Det hade gjort den möjlig att funka med många andra uppdaterade filer. Det finns ju en hel del tillagda nationella serier gjorde av diverse skapare. De flesta är kliniskt rena från spelar justeringar. Vet ju inte om du dessutom skapat nya spelare o tränare.

Vill man dessutom starta på olika datum så kan ju dina spelarövergångar strula till det. Hoppas du tänker på detta i framtiden.

#89   Ollejustus

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 06 september 2017 - 19:52

Visa inläggclamel skrev:

Lite fråga om svenska division 2 serier.
nr 53 Har du som Svenska Division 2 Östra Götaland
nr 56 som Division 2 Östra Götaland

Kan det vara ett skrivfel. nr 53 är ju helt klart Södra Götaland.

Är inte bekväm med att du flyttat runt spelare i samma fmf fil. Din superba Helsvenska med division ner till 6:an borde vara REN när det gäller spelare. Det hade gjort den möjlig att funka med många andra uppdaterade filer. Det finns ju en hel del tillagda nationella serier gjorde av diverse skapare. De flesta är kliniskt rena från spelar justeringar. Vet ju inte om du dessutom skapat nya spelare o tränare.

Vill man dessutom starta på olika datum så kan ju dina spelarövergångar strula till det. Hoppas du tänker på detta i framtiden.

Nädå, inget skrivfel. Division 2 - Södra Götaland finns i verkligheten inte länge, därav ändringarna. Spelarflyttarna är på grund av att den rena versionen av Helsvenskan inte var kompatibel med FMSU, och var därmed tvungen att samköra de båda så att man trots allt kunde spela Helsvenskan med alla de senaste övergångarna vid säsongsstarten.

Men för 2018 har jag tänkt köra flera separata filer, så att man kan få den versionen man vill ha. Tack för tipset!

#90   clamel

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Inlägg:

Postad 14 september 2017 - 10:31

Men varför komba med FMSU ?
FMSU har väl spelarövergångar för hela sommaren 2017 eller ?
Vill man spela från 2017 svensk start blir ju allt tokigt. Nya spelarövergångar i Sverige sommaren 2017 kommer ju att vara i sina nya lag redan när 2017 säsongen börjar. Blir lite fel i min bok. De internationella spelarövergångar denna sommaren blir ju redan innan säsong 2016-17 vilket ju spelet fm2017 är för.
Som jag fattar det spelar då spelare i sina nya lag redan ett år tidigare.
Ex. kommer Neymar spela i PSG start 2016-17, inte i 2017-18. Jag kan ha fattat detta helt fel. I så fall sorry.

Hade du satt upp Helsvenskan för start början 2017 funkade ju "ren" 17.3. versionen. Ännu mer avancerat hade varit att använda lag i "nästa säsong" för dina nya divisioner på Sverige. OK jättearbete med att hålla div-4 o neråt för både 2016 o 2017 säsonger.
All statistik blir ju heltokig om man vill ha lite "historiskt" tänkande.

Jag förstår du skall försöka detta i FM2018, vilket är kanon. Lycka till.

Kan man överhuvud taget använda Helsvenskan UTAN FMSU. Vad blir det för underligheter med spelare i olika lag.

#91   clamel

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Inlägg:

Postad 14 september 2017 - 10:47

Med tanke på Götalands divisionerna 2017 så har du rätt Södra finns inte, MEN

felet var mitt då jag hade laddat in Competition filer i DBn från Sortitout. För många namnbyten i dessa div de senaste åren.

Detta inlägg har redigerats av clamel: 14 september 2017 - 10:54

#92   Ollejustus

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 14 september 2017 - 10:50

Visa inläggclamel skrev:

Men varför komba med FMSU ?
FMSU har väl spelarövergångar för hela sommaren 2017 eller ?
Vill man spela från 2017 svensk start blir ju allt tokigt. Nya spelarövergångar i Sverige sommaren 2017 kommer ju att vara i sina nya lag redan när 2017 säsongen börjar. Blir lite fel i min bok. De internationella spelarövergångar denna sommaren blir ju redan innan säsong 2016-17 vilket ju spelet fm2017 är för.
Som jag fattar det spelar då spelare i sina nya lag redan ett år tidigare.
Ex. kommer Neymar spela i PSG start 2016-17, inte i 2017-18. Jag kan ha fattat detta helt fel. I så fall sorry.

Hade du satt upp Helsvenskan för start början 2017 funkade ju "ren" 17.3. versionen. Ännu mer avancerat hade varit att använda lag i "nästa säsong" för dina nya divisioner på Sverige. OK jättearbete med att hålla div-4 o neråt för både 2016 o 2017 säsonger.
All statistik blir ju heltokig om man vill ha lite "historiskt" tänkande.

Jag förstår du skall försöka detta i FM2018, vilket är kanon. Lycka till.

Kan man överhuvud taget använda Helsvenskan UTAN FMSU. Vad blir det för underligheter med spelare i olika lag.

Du tänker rätt men missförstår. Den senaste versionen av FMSU har visserligen hela sommarens spelarövergångar, men det är inte den versionen som jag valt att använda. Använder den version som släpptes just innnan den svenska säsongsstarten. Detta då patch 17.3 inte täcker alla övergångar.

Så för att sammanfatta, Helsvenskan stämmer gällande spelare, lag och divisioner inför den svenska säsongsstarten.

#93   clamel

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Inlägg:

Postad 14 september 2017 - 10:58

Men uppdateras inte FMSU hela tiden. Finns väl inte olika versioner. Den senaste gäller väl, så då måste man vara noga med vilken man laddade ner.
Har du den filen som "gäller" vid ungefär mars-april. ? Kan man få tillgång till den ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar