Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

IFK Göteborg 2017

166 svar till detta ämne

#21   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3505 Inlägg:
  • Yrke:Handläggare
  • Favoritlag:Frölunda HC

Postad 06 March 2017 - 18:51 PM

Mix Diskerud på väg in enligt GT

"EHM är roligare än FM" - Henke

https://twitter.com/Aahlstroem

#22   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1297 Inlägg:

Postad 06 March 2017 - 19:52 PM

Visa inläggAahlstroem skrev:

Verkar ju vara exakt den spelartyp som jag efterfrågar? Klockrent isåfall även om jag personligen har noll koll på just Mix.
Men verkar vara efter vad jag läst mig in på en teknisk nummer tio.
Och Peppe. Jag håller med dig om att Seb absolut kan spela som nummer tio. Och att han gjorde det bra innan han lämnade för utlandet. Men i min värld har han en för dålig passningsfot i högt tempo och trånga lägen. Han försöker alltid hitta många "snygga passningsalternativ" men trots det så slår han i de lägena ofta bort bollen.
Skit sak samma. Seb får gärna lira nummer tio om han gör det bra!
Men det jag definitivt hoppas på är att vi börjar lira 4-2-3-1 istället för 4-4-2. :)

#23   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4145 Inlägg:

Postad 06 March 2017 - 22:39 PM

Ska ledningen aldrig ta sitt förnuft till fånga och börja dra ned på kostnaderna rejält och använda sig av egna talanger? Kan väl inte skada och acceptera några mellanår, för att bygga upp organisationen igen. Känns bara som ni gräver eran grop allt djupare.

Detta inlägg har redigerats av Argt Troll: 06 March 2017 - 22:53 PM

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#24   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5516 Inlägg:

Postad 06 March 2017 - 22:48 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Ska ledningen aldrig ta sitt förnuft till fånga och börja dra ned på kostnaderna rejält och använda sig sig egna talanger. Kan väl inte skada och acceptera några mellanår, för att bygga upp organisationen igen. Känns bara som ni gräver eran grop allt djupare.

Det där är svårt. Vad händer med ekonomin utan värvningar, sportsliga resultat och fyllda läktare? Svår avvägning.

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

#25   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5015 Inlägg:

Postad 07 March 2017 - 15:52 PM

Man blir ju lite orolig över var Mats Gren är på väg med det här, det förnuftiga och ansvarsfulla i det här läget vore ju att kapa i spelarbudgeten de närmsta åren genom att lyfta upp juniorer och på något sätt acceptera några mellanår. Istället gasar han. Svårt att veta vad som är rätt i detta läget, han spelar onekligen ett vågat spel.

#26   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 184 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 07 March 2017 - 16:38 PM

Ja som åskådare utifrån utan en alltför stor insikt i klubben känns det som denna satsning, när ekonomin nu skulle vara så dålig, kom som en blixt från ovan. Trodde verkligen detta var året då blåvitt skulle skippa profilvärvningarna och faktiskt försöka göra en "complete makeover" rent ekonomiskt och filosofi mässigt.

EDIT: såg nu att Diskerud har 7 miljoner om året i NYFC så ganska mycket cash, och ja jag förstår att IFK inte kommer betala allt ifall han skulle bli klar.

Detta inlägg har redigerats av Tejparn: 07 March 2017 - 17:17 PM

#27   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1900 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 07 March 2017 - 18:37 PM

Tror Gren dels har krav på sig att "alltid vara topplag". Hade själv föredragit en satsning på unga.
To infinity... and beyond!

#28   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1297 Inlägg:

Postad 07 March 2017 - 18:39 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Ska ledningen aldrig ta sitt förnuft till fånga och börja dra ned på kostnaderna rejält och använda sig av egna talanger? Kan väl inte skada och acceptera några mellanår, för att bygga upp organisationen igen. Känns bara som ni gräver eran grop allt djupare.

Kruxet med IFK är väl att det aldrig finns något annat än SM-Guld som räknas misstänker jag. Lever man i verkligheten och med den ekonomin som klubben trots allt med öppna papper visat upp är det ganska klart att man behöver skära ner en hel del på spelarbudgeten. Men trots det så ska man värva in profilspelare.
I min bok så lever man lite i det blå. Man har inte trupp för ett SM-Guld, men trots det så ska man bara ha det - till vilket pris som helst känns det som.

#29   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1900 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 07 March 2017 - 19:46 PM

Det som behövs för att styrelse m.fl. ska få en reality-check är väl en vända ner i superettan, annars lär inte mycket ändras.
To infinity... and beyond!

#30   Nemanja

Manager

• Medlem
  • 4254 Inlägg:

Postad 07 March 2017 - 21:07 PM

Visa inläggzero1337 skrev:

Det där är svårt. Vad händer med ekonomin utan värvningar, sportsliga resultat och fyllda läktare? Svår avvägning.

Fyller ni ens gamla i topmatcherna..? Tveksamt om det finns något lag med så många passiva supportrar som ni. En hel stad som håller på ett lag och kan inte ens fylla 15k
"I'm not a man of many words. But I can honestly say playing football is all I ever wanted to do"

-Paul Scholes

#31   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 184 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 07 March 2017 - 22:39 PM

Visa inläggNemanja skrev:

Fyller ni ens gamla i topmatcherna..? Tveksamt om det finns något lag med så många passiva supportrar som ni. En hel stad som håller på ett lag och kan inte ens fylla 15k
Tänker också på det, dessutom känns det som halva FMS håller på IFK Göteborg så måste vara otroligt många passiva/medgångare.

#32   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5015 Inlägg:

Postad 08 March 2017 - 10:16 AM

Visa inläggNilisse skrev:

Tror Gren dels har krav på sig att "alltid vara topplag". Hade själv föredragit en satsning på unga.

Han tycks ha den pressen på sig, men jag är osäker på vart den kommer ifrån, när det gäller pressen från supporterhåll så är i alla fall min uppfattning att den inte alls är speciellt stor. Snarare tvärtom, att många har förståelse för den ekonomiska situationen i klubben och skulle acceptera några mellanår för att trygga föreningens framtid. Kommer den från övriga styrelsen? Sponsorer? Från ledar- och spelarsidan så tycks där finnas en viss press på Gren att leverera stora namn, det läser man i intervjuer både från Jörgen och nyckelspelare i truppen. Men de ska såklart inte ha något att säga till om i den frågan.

Nog för att Mix är en spelare som får det att vattnas i munnen lite, men vart ska han in? Värvas han så kommer han såklart att starta, men då sitter vi återigen där med dyra bänkspelare i form av Seb och Razak...för det finns i alla fall inte på min karta att vi spelar något annat än 4-4-2.

#33   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3505 Inlägg:

Postad 08 March 2017 - 10:28 AM

Visa inläggEl Payaso skrev:

Nog för att Mix är en spelare som får det att vattnas i munnen lite, men vart ska han in? Värvas han så kommer han såklart att starta, men då sitter vi återigen där med dyra bänkspelare i form av Seb och Razak...för det finns i alla fall inte på min karta att vi spelar något annat än 4-4-2.
Och så trycker vi bort de yngre killarna från matchtruppen helt vilket slutar i att de lämnar och blir bra någon annanstans.

#34   Praise

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1184 Inlägg:

Postad 08 March 2017 - 15:48 PM

Har ingen koll på hur bra Gren är som sportchef egentligen men det är ju något som måste förbättras hur man jobbar med kommunikation hos IFK. Blir helt paff när man läser intervjuer med Gren ibland, hur öppen han är. Fast kanske bara är roligt och gynnar klubben i längden, känns bara så udda idag.
kakidaniel -
"Min förra flickvän hade också 360. Det sög dase. Satt man i gamechat på cod 6 och vipps så ska det alltid ploppa upp en tjej som spelar och jag snackar ALLTID å då blir hon sur för att jag snackade med henne.."

#35   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5015 Inlägg:

Postad 09 March 2017 - 11:14 AM

Visa inläggPraise skrev:

Har ingen koll på hur bra Gren är som sportchef egentligen men det är ju något som måste förbättras hur man jobbar med kommunikation hos IFK. Blir helt paff när man läser intervjuer med Gren ibland, hur öppen han är. Fast kanske bara är roligt och gynnar klubben i längden, känns bara så udda idag.

Gren är väldigt märklig i intervjuer, ofta svarar han väldigt öppet på frågorna och blåljuger istället för att avböja att kommentera vissa saker. Lokaljournalisterna tycker nog att han är jävligt svår.

#36   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3505 Inlägg:

Postad 09 March 2017 - 11:53 AM

Diskerud tränar med laget idag och enligt GP ska han lånas fram till sommaren.

#37   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2166 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 09 March 2017 - 20:58 PM

Visa inläggEl Payaso skrev:

Gren är väldigt märklig i intervjuer, ofta svarar han väldigt öppet på frågorna och blåljuger istället för att avböja att kommentera vissa saker. Lokaljournalisterna tycker nog att han är jävligt svår.

Mats Gren är en pajas och skulle göra föreningen en tjänst om han avgick omgående.

#38   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3505 Inlägg:

Postad 10 March 2017 - 15:31 PM

Mix bekräftad.

#39   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2166 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 10 March 2017 - 15:34 PM

Två spelare inlånade utan köpoptioner. Vad gör vi till sommaren när lånekontrakten går ut, dom har spelat bra och vi är med i guldracet?

Gren: Smedberg-Dalence är lika bra som Messi och Lawson Sabah är nya Iniesta.

#40   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 10 March 2017 - 16:16 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Två spelare inlånade utan köpoptioner. Vad gör vi till sommaren när lånekontrakten går ut, dom har spelat bra och vi är med i guldracet?

Gren: Smedberg-Dalence är lika bra som Messi och Lawson Sabah är nya Iniesta.

Vi har inga pengar. Då får man ta det som är ledigt. Jag är övertygad om att Gren hade fixat köpoption om vi hade haft ekonomin till det.

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar