Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FMS tippar AS/S1 17'

10 svar till detta ämne

#1   roniii

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 392 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollsproffs i Sverige...

Postad 25 mars 2017 - 12:37

Kör vi!

1. Malmö FF - Samma trupp, mer eller mindre, högst högsta nivå, relativt hög lägsta nivå. Konstigt dock att man inte satsat mer på att få in någon spetsspelare till.
2. AIK - Enda laget som jag tror kan utmana MFF, gjort ett par bra värvningar.
3. BK Häcken - Landskrona pågarna kommer briljera tror jag, Farnerud kommer kamma hem priset som årets spelare.
4. IFK Norrköping - Tror vi kommer se ett piggt och fartfyllt Peking i år, men de har inte samma spets längst fram som de hade för 1-2 år sedan.
5. Östersund - Spelar finast fotboll i AS, saknar väl bredd för att kunna utmana på riktigt.
6. Djurgården - Real Djurgården, kommer floppa precis som Real Göteborg gjorde ett par säsonger sedan.
7. Elfsborg - Ett mellan år för Borås laget.
8. IFK Göteborg - Kommer bli ett riktigt pisseår för IFK, saknar pengar(?).
9. Örebro - Gillar Axen, tycker det är en riktigt bra tränare, men AS känns riktigt äckligt jämn och stark i år.
10. Kalmar - Utan Elm bröderna lär de vara en kandidat för spel i S1 nästa år.
11. Hammarby - Well som vanligt, tror inte på de kan göra mycket väsen av sig.
12. Sundsvall - Kommer få det kämpigt.
13. Sirius - En nykomling brukar alltid överraska, tror det blir Sirius i år.
----
14. Halmstad - Spelar till sig kvalplats i sista omgången.
---
15. AFC - Åker ut i sista omgången.
16. J-Södra - Årets slagpåse.

Bara jag som tycker AS känns jämn på förhand? Många bra lag och känns som nivån är högre i år än tidigare år.

S1 har jag inte bra koll på så låter bli att tippa, just nu iaf!
FCBarcelona - Abidal y TITO
"Cristiano will be worshipped because Eder scored & Messi will be criticized because Higuain didn't"

#2   Maxepaxe

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 361 Inlägg:

Postad 25 mars 2017 - 12:55

Känns tyvärr rätt sannolikt, tror kanske att Djurgården och IFK byter plats då gamlingar oftast inte är bra i AS, Real Göteborg för ett par år sen, men klart beror på hur de får in värvningar och lite tur. Vinner IFK mot Malmö första april så kan de ändras lite mer skulle jag tro.

#3   zero1337

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 388 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg & Manchester City

Postad 25 mars 2017 - 13:13

Jag tycker att det är oerhört svårt att tippa oss. Om Peking vinner cupen och vi får kvala till EL så lär det bli tufft. Blir det dock inget EL-kval så tror och hoppas jag att vi kan slåss i toppen.

Detta inlägg har redigerats av zero1337: 25 mars 2017 - 13:17

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

#4   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6 185 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 25 mars 2017 - 15:56

1. AIK
2. Malmö FF
3. Östersunds FK
4. IFK Norrköping
5. Djurgårdens IF
6. IF Elfsborg
7. BK Häcken
8. Örebro SK
9. Hammarby IF
10. IFK Göteborg
11. IK Sirius
12. Kalmar FF
13. AFC Eskilstuna
14. Halmstads BK
15. GIF Sundsvall
16. Jönköpings Södra

#5   roniii

Manager

• Medlem
  • 4 392 Inlägg:

Postad 25 mars 2017 - 16:15

Oj jävlar, varför tror du Häcken hamnar så långt ner Butters?
"Cristiano will be worshipped because Eder scored & Messi will be criticized because Higuain didn't"

#6   Vulpes Inculta

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 294 Inlägg:
  • Favoritlag:Öster

Postad 25 mars 2017 - 16:26

1. MFF
2. AIK
3. Häcken
4. Norrköping
5. Östersund
6. Elfsborg
7. Djurgården
8. IFK Göteborg
9. Kalmar
10. Örebro
11. Sirius
12. Hammarby
13. AFC Eskilstuna
14. J-Södra
15. Sundsvall
16. Halmstad

1. Dalkurd
2. Helsingborg
3. BP
4. Gefle
5. Trelleborg
6. Varberg
7. GAIS
8. Örgryte
9. Syrianska
10. Öster
11. Falkenberg
12. Åtvidaberg
13. Frej
14. Degerfors
15. Värnamo
16. Norrby

#7   pechan

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 335 Inlägg:

Postad 25 mars 2017 - 17:11

Vi tippa typ 6 lag på tredje plats...så avvaktar någon dag till innan ni får det korrekta tipset.
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung av hjärtat sjung! Enda klubb i världen som är evigt lika ung!
Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett. Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung i ur och skur! Visa folk att blåa ränder, dom går aldrig ur!
Vem som vill kan sticka upp, men vi är nummer ett! Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!

#8   ÖISalbin

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 894 Inlägg:
  • Favoritlag:ÖIS

Postad 25 mars 2017 - 17:35

Allsvenskan

1. Malmö FF. Allt annat vore ologiskt.
2. IFK Norrköping. Klarade avgjort mot ÖIS i cupen. Blir alltså farliga i år.
3. AIK. Har lite väl enformiga anfallare men truppen ser grym ut.
4. BK Häcken. Är lite kaxiga för en gångs skull. Osäkert om det finns fog för det.
5. IF Elfsborg. Klart att boråsarna kommer femma.
6. Örebro SK.
7. IFK Göteborg. Det är något med Blåvitt och sjundeplatser.
8. Östersunds FK. Spelar rolig fotboll men det räcker inte längre än till övre halvan.
9. Djurgårdens IF. Årets besvikelse. Både Olsson och Källström kommer dras med gubbskador.
10. Hammarby IF.
11. GIF Sundsvall.
12. Kalmar FF.
13. Halmstad BK.
14. IK Sirius.
15. J-Södra.
16. Athletic Football Club Väsby City United Eskilstuna Café Opera Football Club City.

Superettan

1. Gefle IF. Makondele och Piotr visar vägen.
2. Dalkurd FF. Ammar Ahmed, Bangura och Ricky Yarsuvat är grymma förstärkningar av en redan stark trupp.
3. Falkenbergs FF. Har kvar mycket rutin och har behållit många spelare.
4. Trelleborgs FF. Marko fyller ju inte upp hela målet men de har fått bygga vidare ganska ostört.
5. ÖIS. Seriens vassaste startelva? Dock oerhört beroende av Elmander verkar det som. Han kommer inte spela alla 30 matcher.
6. Åtvidabergs FF. Ser inte jätteimponerande ut, men andra kommer floppa.
7. Helsingborgs IF. Har en bra trupp och kan lika gärna vinna, men det blir en ny ångestsäsong.
8. GAIS. En avdankad Djuric och lite Division 1-gubbar ska försöka spela ihop sig.
9. Varbergs BoIS. Obegripligt hur de hamnat femma två år i rad.
10. Östers IF. Alldeles för stor klubb för att åka ner igen.
11. BP. Riskerar att bli berövade på sina talanger men klarar sig kvar med marginal.
12. Degerfors IF. Skakiga förra året. Blir knappast mycket bättre nu.
13. Syrianska FC. Skrämmer inte någon.
14. IK Frej. Har tappat viktiga spelare.
15. IFK Värnamo. Har tappat riktigt tunga spelare.
16. Norrby IF. Alldeles för dåliga helt enkelt.

#9   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6 185 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 25 mars 2017 - 19:58

Visa inläggroniii skrev:

Oj jävlar, varför tror du Häcken hamnar så långt ner Butters?
Tätt om buden på platserna ovan. Det som fällde avgörandet var att Anders Bengtsson tokhyllade Häcken i Offsides podcast och tippade dem som mästare, tror han har fel.

#10   pechan

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 335 Inlägg:

Postad 26 mars 2017 - 12:30

Allsvenskan (Jinxat alla lag)

1. Djurgårdens IF - Med eller utan Mr X så känns det bra, lät hjärtat tippa denna gång. JO fixar defensiven och Badji blir sjukt bra i anfallet. Mittfältet håller redan klass.
2. AIK - Riktigt starkt lag och en coach som vet vad han gör.
3. Malmö FF - Tuff start med MP men när nya tränaren kommit in är man sånär på att komma ikapp ledarna
4. BK Häcken - Intressant trupp samt en "bra" tränare.
5. Östersunds FK - Hade varit topp tre förra säsongen om de hade haft en målskytt av rang men nu vet alla lag hur de spelar så jag tror de får kämpa lite mer för sina poäng.
6. IFK Norrköping - Bra lag, inarbetat spelsystem men nu när alla andra blivit bättre tror jag att de straffas hårdare för sina dippar. Kan dock lika gärna sluta topp tre.
7. IF Elfsborg - Vet ej, de ovanför känns bättre och de under känns sämre.
8. Örebro SK - Egentligen tycker jag att de har en intressant trupp men oförmågan att göra två bra halvor. Nu när många andra har rustat innebär det mittenplats.
9. Kalmar FF - Bra mittfält men övriga lagpositioner ser svagare ut. Dessutom ekonomiska problem som begränsar möjligheterna att förbättra truppen ytterliggare och där de budgeterat med spelarförsäljningar eftersom de är ett MÅSTE.
10. Hammarby IF - Jiloan Hamad är riktigt bra och eventuellt kan de hamna något högre upp men försvaret svajar och laget har en tendens att göra episka kollapser mot sämre lag som de sedan får försöka hämta upp till oavgjort.
11. IFK Göteborg - Samma tränare, tappat några startspelare, tappat största talangen till skada typ hela säsongen, lider av ekonomiska problem, tar in spelare som ryktats vara "problematiska", har ledare som anklagats för korruption i media ..... Helsingborg-varning på detta gäng.
12. GIF Sundsvall - Känns starkare än de tre bottenlagen
13. Jönköping Södra - Känns starkare än de tre bottenlagen
14. Halmstads BK - Slipper direktnedflyttning tack vare Sead men sen är jag mer osäker på om de kvalar sig kvar.
15. IK Siruis - Ser gärna de kvar men trodde de skulle förstärka laget mer. Just nu har de lite för många Superettan-spelare för att hålla sig kvar.
16. AFC United - Massvis med nya spelare som skall spela ihop sig. Många utav dessa är intressanta namn men samtidigt osäkra kort, typ spelare som på sätt o vis blir "talangerna som försvann". Jag tror att det inte går.

Superettan (Har klart sämre koll här)
1. Gefle IF - Var riktigt nära att hålla sig kvar och jag tror att de inte hade åkt ur om de kvalat mot Helsingborg.
2. Dalkurd FF - Har värvat många bra spelare för Superettan
3. BP - Riktigt starka i Cupen både resultat och spelmässigt. Årets överraskning (?)
4. Falkenbergs FF - Har lyckats behålla många spelare som är bra för den här nivån men samtidigt inte värvat många som jag känner igen.
5. Syrianska FC
6. Helsingborgs IF
7. Örgryte
8. Åtvidaberg
9. Trelleborg
10. Östers IF
11. GAIS
12. IFK Värnamo
13. Degerfors
14. Norrby
15. Varberg BoIS
16. IK Frej
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung av hjärtat sjung! Enda klubb i världen som är evigt lika ung!
Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett. Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung i ur och skur! Visa folk att blåa ränder, dom går aldrig ur!
Vem som vill kan sticka upp, men vi är nummer ett! Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!

#11   roniii

Manager

• Medlem
  • 4 392 Inlägg:

Postad 30 mars 2017 - 09:48

Tippa tippa!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar