Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vad har hänt med communityn? Är det samhällets fel?

24 svar till detta ämne

#1   moody

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 19 Inlägg:

Postad 28 May 2017 - 09:43 AM

Hallå grabbar och tjejer!

För mig har FMSweden varit en naturlig startpunkt inför och under mina säsonger med FM... Har iförsig sällan varit aktiv i den formen såsom skribent eller liknande på forumet förutom några desperata småfrågor nån gång ibland.. men jag märker med sorg att det blir tunnare och tunnare här... förr var det diskussioner som ibland var både i världsklass och långa kring allt ifrån varför Tonton Zola lyckas så bra till "värdelösa spelfan" tråden... det kommer nån gång nån tråd men oftast, och märk väl., det här är min högst personliga åsikt, är det egentligen bara trådar där det krävs saker...
Min uppfattning är att det är så samhället ser ut nuförtiden också... man delar allt mindre med sig och ser om sitt eget hus så mycket man kan...

Vad vill jag med det här då? Ingen aning... kanske bara få skriva av mig eller möjligtvis försöka blåsa massor av liv i forumet igen... om det nu behövs....

Eloge till de som fyller på med inte bara eminenta utan även lärorika guider såsom Woodzys taktik tråd.. som tyvärr verkar ha runnit ut i sanden...
Eloge till Peppe(tror det är han som är ansvarig för FMSU)

Tack för mig... "en inbiten fmspelare som köpt spelet varje år sen CM96"

Skickat från min SM-T805 via Tapatalk

#2   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10241 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 31 May 2017 - 19:57 PM

Kul när mer anonyma användare vänder sig till forumet, du är ju ändå klassad som en gammal räv om man ser till ditt registreringsdatum.
Jag kan inte göra annat än att hålla med, andra plattformar såsom discord/skype (gruppsamtal), steam, facebook tar över och medlemmar direktchattar med varandra istället och således tar bort en del av det som behövs på forumet, skribenter.

Eldsjälar har kommit och gått, tyvärr har det bara gått utför på den fronten och andra forum har tagit täten ordentligt, bortsätt från vårat eget FMS Facepack som har bestått sedan urtiders dagar.

Det är tråkigt när aktiviteten går ner, det behövs folk som kan lyfta sidan igen. En naturlig förklaring är nog att det helt enkelt är dålig tillväxt med nya och hungriga medlemmar som det alljämt strömmade in under 2008-2012 varav hungern spred sig som en löpeld på forumet där det var både lekar, editorprojekt, grafikprojekt, nyhetsskriverier (en hel redaktion) och diverse annat. Filarkivet var upptryckt med material och folk sökte sig hit endast pga vårat filarkiv.

Jag ställer mig frågan först och främst varför unga idag verkar välja bort att ta sig in i FM, är det för lång inlärningskurva? Är FIFA helt enkelt för intressant och det psykiska inom fotbollen ointressant?

#3   vicke231

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3500 Inlägg:

Postad 31 May 2017 - 20:18 PM

Visa inläggDeadwood skrev:

Kul när mer anonyma användare vänder sig till forumet, du är ju ändå klassad som en gammal räv om man ser till ditt registreringsdatum.
Jag kan inte göra annat än att hålla med, andra plattformar såsom discord/skype (gruppsamtal), steam, facebook tar över och medlemmar direktchattar med varandra istället och således tar bort en del av det som behövs på forumet, skribenter.

Eldsjälar har kommit och gått, tyvärr har det bara gått utför på den fronten och andra forum har tagit täten ordentligt, bortsätt från vårat eget FMS Facepack som har bestått sedan urtiders dagar.

Det är tråkigt när aktiviteten går ner, det behövs folk som kan lyfta sidan igen. En naturlig förklaring är nog att det helt enkelt är dålig tillväxt med nya och hungriga medlemmar som det alljämt strömmade in under 2008-2012 varav hungern spred sig som en löpeld på forumet där det var både lekar, editorprojekt, grafikprojekt, nyhetsskriverier (en hel redaktion) och diverse annat. Filarkivet var upptryckt med material och folk sökte sig hit endast pga vårat filarkiv.

Jag ställer mig frågan först och främst varför unga idag verkar välja bort att ta sig in i FM, är det för lång inlärningskurva? Är FIFA helt enkelt för intressant och det psykiska inom fotbollen ointressant?

Jag tror absolut att det kan vara så. Även om jag personligen fungerar på helt motsatt vis.
FIFA´s simplicitet är bland det värsta jag vet, EA hade verkligen kunnat göra någonting bra, men man väljer (fullt förståligt givetvis) att tjäna pengar istället för att förbättra spelet rent taktiskt/där verklighetstrogen fotboll gynnas. Dem gör allt för att locka en så bred publik som möjligt.

Dem människor jag stöter på i det dagliga livet:
1. Den äldre generationen. (30-plus) Här finns absolut tålamodet som krävs, men det känns fortfarande som att det är en majoritet som inte har kunskapen/tiden/viljan att lägga ned så mycket tid som krävs för ett spel som FM.

2. Min generation (90-talisterna).
Många som spelar spel. Få är dock intresserade av "komplexa" spel, såsom FM, diverse strategi-spel etc.
Tålamodet sviktar ofta och allt ska gå så jävla fort. En bra parallell är filmtittandet. Verkar filmen dålig så ska det bytas redan efter fem minuter för att det inte händer något. "Filmer som är över två timmar kan man inte se, dem är ju alldeles för långa"-inställningen.

3. Tonåringarna (och yngre). Då jag tränar en hel del ungdomar så har jag väll relativt bra koll på vad dem sysslar med.
ALLA spelar FIFA. Vissa lirar typ Call of Duty (Battlefield går ju inte, det är för långsamt). Ingen, någonsin, har sett en film som är äldre än 2005.
I övrigt kollar dem Instagram, snapchattar, spelar spel på mobilen, och.. Jag vetifan. Sen finns det alltid en minoritet i varje lag som verkligen är genuint intresserade av fotboll, kollar matcher på TV, lyssnar när man pratar om fotboll, har åsikter om fotboll, är alltid ute och spelar på fritiden etc. Dessa människor är jag svag för, jag blir snudd på löjligt glad och stolt när jag lyckas lära/inspirera dem något taktiskt/historiskt/whatever om fotboll. Har dock inte fått någon att bli "hooked" på FM ännu, även om jag fått 2-3 stycken att prova.
Bloody hell, dem kollar ju förfan hellre PÅ NÅGON ANNAN SOM SPELAR SPEL (YOUTUBE/TWITCH) ÄN SPELAR SJÄLVA. USCH.

Vet inte var jag vill komma. Men tålamodet, viljan att lära sig nya saker (när dem inte får allt serverat på silverfat), viljan att diskutera och yttra sina åsikter (t.ex. via Forum) finns inte där överhuvudtaget.
Givetvis generaliserar jag, men nog fan är det en överväldigande majoritet som fungerar enligt ovan.
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#4   maxxon

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1714 Inlägg:
  • Favoritlag:West Ham

Postad 31 May 2017 - 21:07 PM

Visa inläggvicke231 skrev:

Teorier.

Jag hamnar väl mellan kategori 1 och 2 men samtidigt, när jag spelade FM som mest (kring 03-07) var ju inte spelen särskilt komplexa.. och jävligt mycket enklare.

#5   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 31 May 2017 - 22:17 PM

Folk har väl först och främst fastnat för FM, därefter letat sig hit och på senare dagar dessutom vågat uttryckt sig och ta plats utanför FM-delen. Nu på senare år får jag intrycket av att FM inte längre har lika många nya spelare här i Sverige, vilket därefter märks här på forumet då färre användare tillkommer och tar plats samtidigt som den sedvanliga flykten varje år är och gör att aktiva medlemmar i de olika forumdelarna blir färre.

Fan, så här lite aktivitet har jag aldrig någonsin varit med om. Varenda jävla kotte har försvunnit. Pisstråkigt.

#6   Frasbulle

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 74 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF, West Brom, AS Roma

Postad 31 May 2017 - 23:03 PM

Jag är en sådan tyst användare också (inne flera, flera gånger per dag) och jag tycker också att utvecklingen är tråkig.. Nu drar jag ju inte så många strån till stacken själv, vilket jag är medveten om.

Ang. samhället så slår det ju hårt mot alla sorters långsam underhållning; från tidningar i pappersform till FM (känns det som? (har inte koll på försäljningssiffrorna)). Vad det gäller FMS som är ett forum, som får klassas som ett långsamt medie, som dessutom för det mesta handlar om ett "långsamt" spel, slår den här utvecklingen med dubbel kraft.
Det är ju ingen slump att Snapchat och Vine, som förvisso är dött, blivit ohyggligt stora. Saker ska konsumeras så himla snabbt. Jag vill minnas att det tog mig ett helt FM för att lära mig att navigera och kontrollera spelet och ett ytterligare för att bli varm i kläderna. Det är en investering utan dess like. FM kan vara skräckinjagande för nya spelare, trots att hjälpfunktionerna är bättre och bytet av sliders till instruktioner.

Kan dock tycka att etablerade spelare inte borde försvinna så hastigt? Är de kvar i FM, men lämnat FMS?

Undrar också hur utvecklingen ser ut på grannforumen, om någon har koll.

#7   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4105 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 01 June 2017 - 08:30 AM

Visa inläggFrasbulle skrev:

Jag är en sådan tyst användare också (inne flera, flera gånger per dag) och jag tycker också att utvecklingen är tråkig.. Nu drar jag ju inte så många strån till stacken själv, vilket jag är medveten om.

Ang. samhället så slår det ju hårt mot alla sorters långsam underhållning; från tidningar i pappersform till FM (känns det som? (har inte koll på försäljningssiffrorna)). Vad det gäller FMS som är ett forum, som får klassas som ett långsamt medie, som dessutom för det mesta handlar om ett "långsamt" spel, slår den här utvecklingen med dubbel kraft.
Det är ju ingen slump att Snapchat och Vine, som förvisso är dött, blivit ohyggligt stora. Saker ska konsumeras så himla snabbt. Jag vill minnas att det tog mig ett helt FM för att lära mig att navigera och kontrollera spelet och ett ytterligare för att bli varm i kläderna. Det är en investering utan dess like. FM kan vara skräckinjagande för nya spelare, trots att hjälpfunktionerna är bättre och bytet av sliders till instruktioner.

Kan dock tycka att etablerade spelare inte borde försvinna så hastigt? Är de kvar i FM, men lämnat FMS?

Undrar också hur utvecklingen ser ut på grannforumen, om någon har koll.

Jag har på något år gått från att posta 20 inlägg/dag till att posta 1 i månaden. Detta är ju delvis för att majoriteten övergått till discord/skype/twitter och delvis för att jag inte kan prioritera FM och FMS på samma sätt som man gjorde förr.

Skälet till att jag hittade denna sida var för att jag behövde hjälp med att lära mig spelet. Hundra år senare så har man blivit så rutinerad att man vet exakt vilka inställningar man ska ha, det spelas med samma ruttna logos och jag har lärt mig att göra editorfiler/facepacks på egen hand. Så jag behöver inte ens gå in här på sidan för att lösa det längre. Tyvärr.

Småfrågor-tråden är nu på nittonde sidan i juni... Ett sidantal som var uppnått efter typ en vecka på äldre upplagor. Det visar ju hur få nya spelare det faktiskt finns här på sidan.

#8   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15269 Inlägg:
  • Yrke:Rosteri

Postad 01 June 2017 - 13:24 PM

Visa inlägggurkburk skrev:

Jag har på något år gått från att posta 20 inlägg/dag till att posta 1 i månaden. Detta är ju delvis för att majoriteten övergått till discord/skype/twitter och delvis för att jag inte kan prioritera FM och FMS på samma sätt som man gjorde förr.

Skälet till att jag hittade denna sida var för att jag behövde hjälp med att lära mig spelet. Hundra år senare så har man blivit så rutinerad att man vet exakt vilka inställningar man ska ha, det spelas med samma ruttna logos och jag har lärt mig att göra editorfiler/facepacks på egen hand. Så jag behöver inte ens gå in här på sidan för att lösa det längre. Tyvärr.

Småfrågor-tråden är nu på nittonde sidan i juni... Ett sidantal som var uppnått efter typ en vecka på äldre upplagor. Det visar ju hur få nya spelare det faktiskt finns här på sidan.

Fan, vi hade ju upp till 100 individer på IRC fram tills 2013 (kanske?) och en djävulsk aktivitet där OCH på forumet. Nä, det är nog fler intresserade ut än in, samt detta med snabba medier som ngn var inne på.

.dret

#9   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4105 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 01 June 2017 - 13:35 PM

Visa inläggHenke skrev:

Fan, vi hade ju upp till 100 individer på IRC fram tills 2013 (kanske?) och en djävulsk aktivitet där OCH på forumet. Nä, det är nog fler intresserade ut än in, samt detta med snabba medier som ngn var inne på.

I och för sig, tänkte inte ens på att ni härjade där ;)

#10   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10241 Inlägg:

Postad 01 June 2017 - 17:44 PM

Visa inläggmaxxon skrev:

Jag hamnar väl mellan kategori 1 och 2 men samtidigt, när jag spelade FM som mest (kring 03-07) var ju inte spelen särskilt komplexa.. och jävligt mycket enklare.

THIS

Och därför lättare att komma in i spelserien.
Tänk att som färsking börja med FM17, alla funktioner, alla jävla grejer man kan göra. Skulle nog gett upp då, jag hade jämt göra att lära mig FM08 som var mitt första.

Visa inlägggurkburk skrev:

Samma här, när aktiviteten är hög så sprider sig min egen välvilja och morot att ta del av gemenskapen. När ingen skriver inlägg så känns det påtvingat att leta ämnen och kommentera i, det ska falla naturligt.
Jag saknar när det kördes 3-4 lekar, maffia, CAS, massa rapporter, massa projekt igång, där man som mod fick gripa in typ 1-10 gång om dagen (flytta trådar, gå igenom rapporter, tillrättavisa folk) snarare än 1 gång i månaden.

Och det var väl det sista som fick mig att kliva av, jag känner inte att jag kan vara hungrig nog att leda det på rätt köl.

Detta inlägg har redigerats av Deadwood: 01 June 2017 - 17:45 PM

#11   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 01 June 2017 - 17:47 PM

Jag är ny sedan förra året (hej :)) men har spelat FM väldigt mycket dessförinnan, även spelat de äldre CM-spelen. Hittade FMSweden pga mitt rejäla sug över att spela FM under tiden jag suttit utan dator (ca 5 år).
Anslöt mig och har försökt skriva rapporter men det har väl gått sisådär. Är inne här ett par ggr om dagen men känner att jag inte kan bidra med överdrivet mycket, främst då jag känner att taktikdelen på de nya i jämförelse med de gamla är betydligt mer komplicerat. Jag älskar FM, att det ändå går att leva sig in i världen, men jag är totalt usel när det gäller taktik. Vill mest spela och bara glida igenom utan att behöva rätta i taktiken inför varje match. Just nu tar en säsong förbannat lång tid att spela igenom pga det ständiga piller med taktik.
Försökt skapa egna, försökt ladda ner men sällan någonting fungerat. Tycker inte heller responsen varit överdriven här på forumet när man bett om hjälp, kanske för att folk har fullt upp, eller hjälpt andra eller inte orkar bry sig, I don't know. :) så det är ju utifrån mitt egna, som ny på forumet, perspektiv, sen vet inte jag hur all historia sett ut här på forumet.

#12   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 01 June 2017 - 20:49 PM

Visa inläggFrasbulle skrev:

Lär väl gå i kategorin "etablerad" i och med att jag varit medlem sedan 06. Jag lämnade FM före jag kommer att lämna FMS. Köper fortfarande varje spel, men spelar otroligt sällan. Skriver dessutom väldigt lite i FM-delarna. Möjligtvis att jag kan jobba upp till 50 inlägg i den forumdelen de senaste 3-5 åren. Tror inte heller jag är ensam om att lägga ner FM-spelandet men fortfarande vara aktiv, har för mig att det var väldigt många i samma situation när samma sak kom på tal för något/några år sedan.

Visa inläggDeadwood skrev:

Och därför lättare att komma in i spelserien.
Tänk att som färsking börja med FM17, alla funktioner, alla jävla grejer man kan göra. Skulle nog gett upp då, jag hade jämt göra att lära mig FM08 som var mitt första.

Mm, just det här jag menade men inte förklarade särskilt tydligt i mitt tidigare inlägg. Jag började lira 05 och då var ju spelet rätt simpelt så fort man lärt sig hur det fungerade. Vilket fick mig att stanna och få viljan att köpa nästkommande upplaga. Kanske inte var det roligaste för den mest erfarna, men det simpla med spelet fick mig att fastna. Tänker precis i samma banor som dig gällande hur folk tänker idag när de börjar lira FM17.. Måste ju bara vara den mest inbitna som fastnar. Jag har försökt fått ett par kompisar att börja spela 15, 16 och 17. Men de tyckte att spelet var för komplicerat och det krävdes för mycket tid att lära sig och bli duktig, så de la ner allihop.

#13   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10241 Inlägg:

Postad 01 June 2017 - 21:19 PM

Visa inläggOnkel Fester skrev:

Jag har försökt fått ett par kompisar att börja spela 15, 16 och 17. Men de tyckte att spelet var för komplicerat och det krävdes för mycket tid att lära sig och bli duktig, så de la ner allihop.

Förstår det. Och kan nog tycka att FMC blir lite för fjolligt, då kan dom lika gärna köra FIFA Manager eller liknande halvförsök.

#14   moody

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 19 Inlägg:

Postad 01 June 2017 - 21:45 PM

När jag nu läser era kommentarer så känner jag mig inte så ensam längre med mina tankar längre, ni vet den där tanten på jobbet som vägra ändra sig för så här har man alltid gjort, sån känner jag mig som ibland.

Jag är väl troligtvis en riktig oldtimer när det gäller medlemskap här och sen jag böjde spela cm. Va fan 96.... 2017 nu... 21 år...... herrejävlar. .. jag såg förövrigt på min steam att jag hade lagt drygt 2800 timmar på FM 2016.... inte konstigt att man är separerad kanske.... haha

Men jag tror några av er är inne på rätt spår... FM är inget quickfix spel. Inget gåmin och få resultat med en gång osv osv... och i nutidens samhälle så ser man hur alla ungdomar (jag tar mig friheten att generalisera) väljer den snabbaste vägen. Snabbaste spelet... snabbaste vägen till framgång. De flesta mobilspel är ju upp,agt så, ta upp mobilen ur fickan på din 10 minuters bussfärd och under de 10 minuterna ska du hinna "vinna" något så du kommer tillbaka nästa gång....

Jag gillar FM för sin långsiktighet, realism men också för att jag försvinner in i det... in i taktiken... in i smärtan vid tung förlust med q.p.r...

Jag ställer mig frågan nu, är FM påväg bort... kommer det försvinna för att samhället inte tillåter att man har så mycket fri tid som inte är fritid i samhällets ögon såsom, gym, ta hand om barnen, bjuda på middagar osv. ...
Vad tror ni kamrater?

Siames har ju börjat mer och mer göra "snabbare fm" det där spelläget jag aldrig har provat. Kommer det här som vi älskar försvinna för det finns inget värde i det kvar? Alltså, jag blir lite orolig samtidigt som jag skriver det.... för jag är ledsen... om 10 år... då är vi inte många som spelar fm längre.

Hur ser försäljningskurvan ut?

Skickat från min SM-T805 via Tapatalk

#15   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3500 Inlägg:

Postad 01 June 2017 - 21:57 PM

FM säljer väll dock mer och mer vad jag förstått. Inbillar mig själv att jag läst att det går bra för Miles och pågarna. Någon får gärna bekräfta!

Jag är helt övertygad om att dem försöker göra spelet mer lättillgängligt för "casual" gamers. Bl.a. med FMC, fantasy draft och allt vad det heter.
Det är väll därför dem drog in 3dn och presskonferenserna också. Bu för det!
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#16   pechan

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1335 Inlägg:

Postad 02 June 2017 - 07:54 AM

Visa inläggvicke231 skrev:

FM säljer väll dock mer och mer vad jag förstått. Inbillar mig själv att jag läst att det går bra för Miles och pågarna. Någon får gärna bekräfta!

Jag är helt övertygad om att dem försöker göra spelet mer lättillgängligt för "casual" gamers. Bl.a. med FMC, fantasy draft och allt vad det heter.
Det är väll därför dem drog in 3dn och presskonferenserna också. Bu för det!
Har också sett att de säljer mer någonstans, det intressanta hade varit att se hur försäljningen gått i de länder där det varit populärt tidigare då jag tror att spelet fortfarande expanderar i många regioner där tillgång till dator börjar bli vanligare (typ Sydamerika, Kina osv)

--------------------

Personligen har jag stannat på FM 15. När man blir äldre (antar jag) så lär man sig att värdera tiden bättre xD . Jag vill ju fortfarande ha "kul" när jag spelar mina spel och de senaste åren har vi fått in en massa features som snarare ger dig extra arbete utan att väga upp med lika mycket underhållning. Snart tar det ju mindre tid att gå ut o vara manager på riktigt än att lira spelet xD
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung av hjärtat sjung! Enda klubb i världen som är evigt lika ung!
Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett. Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung i ur och skur! Visa folk att blåa ränder, dom går aldrig ur!
Vem som vill kan sticka upp, men vi är nummer ett! Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!

#17   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 05 June 2017 - 09:18 AM

Sorglig läsning, då detta forum alltid funnits för en när man behövt hjälp etc.
Jag själv, som spelat från CM01-02 och varit medlem på FMS sedan 09, kan säga att på senare år blivit sådan otrolg periodare.

Spelar några veckor, ibland månader non-stop, för att sedan ta ett uppehåll på 2-3 månader. Samma blir det då med FMS, går knappt in här utan att spela dessvärre.

C'è solo un Capitano!

#18   KeanoManu

Manager

• Medlem
  • 4316 Inlägg:

Postad 05 June 2017 - 16:41 PM

Jag tror det också beror på en genrell forumdöd. Alla forum jag följer har tappat rejält i aktivitet, oavsett var för tema forumet har.

Jag undrar lite var all diskussion har tagit vägen. Har den försvunnit bara eller ersatts av andra medier?

#19   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2435 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Trapani Calcio (FM18) Guiseley AFC(FM19)

Postad 05 June 2017 - 21:38 PM

Håller med föregående talare. Personligen så har tid helt enkelt haft tid för FMsweden. Jag har två youtubekanaler, där den ena är fm-relaterad. Jag skriver på svenaka fans för Trapani. Ibland känner jag lite sug för köra igång min Napolirapport, men det har bara blivit sporadiskt med typ 3 updates i veckan. Samtidigt försöker jag söka jobb. Också förstås vill man se mkt på fotboll. För i tiden kunde jag typ spela fm, vara inne på FMsweden samtidigt- men känns nu som ens fokus blir så splittrat.

Också tror jag att precis andra tänker att jag ska posta uppdateringar i rapportdelen. Men blir så nedstämd när jag ser hur inaktiv forumet är. Det var en tid där det kändes som varje tråd var så oerhört livlig...
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

#20   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10241 Inlägg:

Postad 06 June 2017 - 12:59 PM

Visa inläggKeanoManu skrev:

Jag tror det också beror på en genrell forumdöd. Alla forum jag följer har tappat rejält i aktivitet, oavsett var för tema forumet har.

Jag undrar lite var all diskussion har tagit vägen. Har den försvunnit bara eller ersatts av andra medier?

Det är en ny "irc-era" fast med discord, skype och andra medier där man använder sig av direktchattar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar