Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM17-SR] Matera Calcio – Basilicata Coraggio

FM17 Roadtrip
44 svar till detta ämne

Hur många uppdateringar vill ni per vecka? (7 medlem(mar) har röstat)

Hur många uppdateringar vill ni per vecka?

1. 1-2 Uppdateringar (1 röster [14.29%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.29%

2. 3-4 Uppdateringar (3 röster [42.86%] - Visa)

Procent av omröstning: 42.86%

3. 5-6 Uppdateringar (1 röster [14.29%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.29%

4. En uppdatering varje dag (2 röster [28.57%] - Visa)

Procent av omröstning: 28.57%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 336 Inlägg:
  • Yrke:Arbetssökande
  • Favoritlag:AC Milan, SSK (Hockey) Trapani Calcio
  • Tränar:Matera Calcio, Montrose (Skottland)

Postad 07 juni 2017 - 18:08

Back to the Glory Days – Valencia CF

Postad bild

Inledning
Jag var väldigt förtjänst i Valencia när La Liga sändes på tv4 sport. Valencia var ständigt ett lag i spanska toppen, men gick till kvartsfinal i Champions League. Men framför allt hade man ett riktigt bra defensivt lag, med Marchena / Abiol – Ayala som mittbackslås. Albeda – Baraja var innermittsfältspar med krigarattityd och fina fötter. Man hade snabba yttrar i Vincinte och Angulo. Slutligen klassiska spanska målvakten Santiago Cañizares. Ett lag att verkligen gillar. Jag vill bygga upp ett nytt Valencia, som precis på 2000-talets början och mitt, kommer vi spela defensiv kontringsfotboll. Med en raka 4-4-2-taktik kommer vi spela.

Försättningar finns i flera lovande talanger i Gayà, Santi Mina och Toni Lato. Jag kommer prioritera inhemska spanska spelare före utländska. Och ge förtur till Valencia egna produkter. I tredje hand kommer vi värva klassiska nationaliteter vilket innebär argentinare, portugiser, brassar och italienare. Ekonomin är klassad som rik, men låneskulden är högre än värdet.

Mål på kort sikt
  • Minst nå Europa League Plats (topp 6)
  • Kvartsfinal i Cupa del Rey
Mål på lång sikt

• Etablera tillbaka Valencia som topplag i La Liga. Först som ständigt Europa League därefter Champions League.

• Vinna spanska cupen inom 5 säsonger.

• Kunna utmana om La Liga titeln, ingen tidspress.

• Inom 5 år ha en trupp med 70 % spanjorer.

• Inom 5 år ha en trupp med 25 % egna produkter (6 spelare på 23-manna trupp).

• Förbättra ekonomin och minska låneskulden.

• Förbättra faciliteter och ungdomsakademin allteftersom säsongerna går.

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 20 augusti 2017 - 20:19

#2   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 554 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 07 juni 2017 - 21:46

Kalasinledning. (y)

#3   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 08 juni 2017 - 21:48

Visa inläggpizarro skrev:

Kalasinledning. (y)

Tackar, säsongen gick inte alls som förväntat, eller som jag hade hoppas på. Lägger troligen två uppdates imorgon. För transfers och sedan första tredjedelen av säsongen..
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

#4   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 09 juni 2017 - 19:37

Postad bild

Transferssommaren 2016

In:
Andreu Fontàs – Celta Vigo – 10 Miljoner euro
Christian Maggio – Napoli - Lån

Ut:
Aymen Abdennour – Man City – 16 Miljoner euro
João Cancelo – Atletico de Madrid – Lån (Säljs i Januari för 7,25 Miljoner)
Många talanger är utlånade, Toni Lato är mest märkvärda spelare blir utlånad till Deportivo La Curoña

Kommentar:
Det fanns inte alltför mycket utrymme i varken lönebudget eller transferbudget. Det blev dock två nyförvärv. Jag ansåg att Cancelo var för dålig defensivt, och vi kunde få in lite pengar för honom. Napolis Maggio är duktig både offensivt och defensiv, en riktigt kontringarspelare som lär passa bra i vårt spel. Aymen Abdennour tyckte jag var lite överskattad, och vi vill som sagt få in flera spanjorer. Fontàs har varit bra i Celta Vigo och är en passningsskicklig mittback fostrad i Barcelona, kan definitivt utmana de andra mittbackarna.

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 09 juni 2017 - 19:57

#5   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 09 juni 2017 - 21:25

Postad bild

13 Första Omgångarna i La Liga - 2016-2017

Vi hade faktiskt gjort en ganska bra försäsong med endast en förlust, vi vann dessutom borta mot Fiorentina med 3-1. Jag hade definitivt tillförsikt inför ligasäsongen. En tuff premiär väntade dock mot hemmastarka Atletic Bilbao. Premiärnerver eller vad det var, vi förlorade med hela 0-4. Oacceptabel premiärmatch. Det blev inte bättre av att vi bara tog en poäng på tre relativa enkla matcher som bara ska vara 3-poängare (Eibar, Gijon och Granada). Mot Real Madrid gjorde vi väl vår mest godkänd match hitintills, 2-4 förlust borta. Ni kanske skulle tro det var vändningen, men nej det blir värre. Urusel insats hemma mot Espanyol. I oktobers första ligamatch tog vi en livsnödvändig seger mot Malaga som också låg i botten, vinsten grundades i Dani Parejo straffmål. Leganès, ett lag, en klubb som jag inte vet någon av spelarna i. Vi kryssar, värdelöst.

Mot Villarreal gör vi en betydlig bättre match, Villarreal låg 6:a, vi förtjänade ett kryss men förlorade med uddamålsförlust 1-2. Ändå positivt sedan med poäng i två matcher i rad med skapligt motstånd, 1-1 mot Deportivo La Coruña och 1-1 mot Celta Vigo. Två matcher utan mål och utan seger leder till att vi låg på pinsann 19:e plats.

Det blev inte så många matcher mer. Chockartat 0-1 mål av Munir ger oss mirakelöst hopp, Atletico de Madrid dominerar andra halvelkek och vinner ändå med 2-1. Vi gav i alla fall inte upp i förhand. Nästa match blir droppe som rinner över bägare, förlorar mot Reus, ett sopplag i Segundan, så oerhört värdelöst usla sopar. Jag får vredesmod och avgår från Valencia.*

Matcher Tabell Försäsong
*=Troligen hade jag ändå fått sparken slutligen då vi mötte Barcelona och Sevilla i kommande matcher..Och jag hade ett ultantim att ta typ 10 poäng på 5 matcher..

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 09 juni 2017 - 21:33

#6   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 554 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 10 juni 2017 - 09:49

Vad händer nu? Ny klubb?

#7   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 10 juni 2017 - 18:46

Visa inläggpizarro skrev:

Vad händer nu? Ny klubb?

Ja, jag lyckades efter mycket om och men hitta en ny klubb. Dock betydligt lägre ner, men ett klassisk italienskt lag på dekis. Så jag hoppas att ni försätter följa med. Jag behöver bara göra en banner först.
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

#8   rontgen

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 455 Inlägg:

Postad 11 juni 2017 - 11:43

Underbart att följa någon som kämpar i motgång.

#9   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • 2 326 Inlägg:

Postad 11 juni 2017 - 12:50

Med tanke på namnet och idén på rapporten kan jag inte hjälpa att skratta lite åt att du fick sparken men skam den som ger sig, lycka till med nästa klubb :)

#10   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 11 juni 2017 - 13:55

Robur Siena – Governance al femminale
Postad bild

Inledning
A.C Siena eller Siena gick i konkurs och återskapades under namnet och den nya föreningen Società Sportivo Dilettantisca Robur Siena. Rubur Siena fick börja i Serie D. Den nygamla klubben gick direkt första säsongen upp i nya ombildade Serie C med tre divisioner med 20 lag i varje division. Robur Siena kom 6:a i Serie C/A och fick spela playoff där man dock inte lyckades. Denna andra säsongen har inte gått lika bra, när jag (TheEspressoCat) anländer ligger klubben farligt nära playoffplatserna. Christiano Scazzola fick kicken.

Intressant är att Anna Durio är en av få kvinnlig klubbordförande i Italienska fotbollen. Jag har eftersom jag valde att spela som kvinna så bestämde jag att Governance al femminale vilket betyder kvinnligt styre. Det finns några relativt bra kvinnliga ledare vi kommer ge dessa förtur, för bli en första jämnställda italienska fotbollsklubben. Vi kommer också vara inkluderade mot slla nationaliter samt ålder, kvaliten avgör om spelare signas. Självklart ska vi satsa på egna akademin. Men samtidigt ska Rubur Siena vara en klubb för alla.

Mål på kort sikt
• Utmana om att nå playoff (målet från styrelse är att nå playoff-plats men troligen får jag stanna även om skulle missa topp 10, så länge vi är någorlunda nära).
• Stabilisera Siena ekonomi

Mål på lång sikt
• För och främst bli uppflyttade till Serie B helst inom 3-5 säsonger.
• Därefter etablera oss som Serie B, och inom sinom tid bli ett Serie A lag igen.
• Förbättra Sienas bästa placering i Serie A (13th – 2 säsonger)
• Utmana Fiorentina om platsen som Toscanas bösta klubb
• Vara en inkluderade klubb
• Förbättra ekonomin och minska låneskulden
• Förbättra faciliteter och ungdomsakademin allteftersom säsongerna går
• Överglänsa Antonio Conte om att vara Siena bästa tränaren ever.

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 11 juni 2017 - 14:01

#11   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 029 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 11 juni 2017 - 14:16

Kul klubbval! Nästan så man glömt bort Siena. Lycka till.

#12   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Hearts, Baltimore

Postad 11 juni 2017 - 14:28

Riktigt kul med Siena!

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#13   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 11 juni 2017 - 14:41

Visa inläggDifDaniel skrev:

Kul klubbval! Nästan så man glömt bort Siena. Lycka till.

Jag hade nästan det själv. Parma, Lecce, Catania är klassiska klubbar som det är större sannolikhet man känner igen. Jag ska försöka mitt bästa, men som sagt det är aldrig givet att man lyckas på FM..

Visa inläggDenki skrev:

Riktigt kul med Siena!

Tackar, ser framemot att träna Siena, har spelat klart det som var kvar av säsong. Glömde i prestation visa var de lägger när jag anländer till klubben http://i.imgur.com/cXepRnA.png

Visa inläggQarizmaa skrev:

Med tanke på namnet och idén på rapporten kan jag inte hjälpa att skratta lite åt att du fick sparken men skam den som ger sig, lycka till med nästa klubb :)

Visa inläggrontgen skrev:

Underbart att följa någon som kämpar i motgång.

Haha jag har nästan blivit lite känd att misslyckas med storklubbar på FM, FM är som livet - det blir inte alltid som man har tänkt sig i början. Men kan ändå bli roligt och intressant, även om vägen är en annan än den uttänkta ;). Jag har hellre ingenting emot att det går lite motigt. På saves där jag nått framgång direkt har mitt intresse snabbt försvunnit. Motgångar gör framgångar så mer värt det!

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 11 juni 2017 - 14:43

#14   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 599 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 11 juni 2017 - 20:26

Många klassiska lag som spelar i din serie som man växte upp med själv för typ 15 år sen. Livorno, Piacenza och Como framförallt. Kul :)

#15   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 13 juni 2017 - 19:28

Postad bild

15 Avslutande Omgångarna i Serie C/A – 2016/2017

Transferfönstret hade stängt så vi kunde inte göra några nyförvärv. Inte direkt så jag ville få in någon eftersom jag helst bara ville se vad alla spelare klubben gick för. Under perioden januari-maj imponerade vissa spelare, som fick nya kontrakt medan andra inte alls lyckades. Vi kan ta målvaktsituation som ett exempel. 1:a keeper när jag kom till klubben var Simone Moschin, inlånad från Pro Vercelli. Jag ansåg dock ganska snabbt att vår egna målvakt, Bulgarinen Mihail Ivanov var bättre. Ivanov höll nollani 7 av sina 12 ligamatcher och släppte bara in 6 mål. Medan Moschin var med i vår skandalomsusade förlustmatch mot Alessandria 10-1. Visst Alessandria var överlägsna i serien, men 10-1 förlust är aldrig acceptabelt. Dessförinnan hade vi vunnit mot totala 3:an Cremonese. Uppföljande ligamatcher lyckades vi inte ens göra mål, vår målskillnad var därmed ganska dålig.

Vi hade då endast 10 omgångar av serien kvar, och det såg inte så ,mycket bättre än när jag kom till klubben. Mot Pro Piacenza borta och mot bottenlaget Tuttocuoio lyckades vi äntligen ta två raka segrar. Två 0-0 matcher till mot både botten och toppen. Lupa Roma lyckades också hålla nollan mot oss, och vinna med uddamålet. Något som definitivt behöver bli bättre till nästa säsong är anfallsspelet och effektiviteten framför mål. Några vassa anfallare skulle verkligen inte skada. Hemsegern mot Viterbese Castrense med klara 3-0 betydde 45 poäng och vi var i princip klara för inte spela något kval. Spelarna hade mentalt gått på semester, och vi tog bara en poäng till återstående 4 omgångar. Vi hamnade därmed på en 14:e plats, 4 poäng ner till playout och 8 poäng upp. Hade vi lyckas ta några fler segrar hade playoff inte varit omöjligt.

Anna Durio och Sienas styrelse var lite osäker till en början om jag skulle få fortsatt förtroende. Jag fick till slut fortsätta i Siena, men nästa säsongen lär vi definitivt behöva nå playoff om jag inte ska få sparken igen*.

Table Matches

* Jag valde att inte nämna några spelare, kommer göra en trupprestation inför den kommande säsongen. Men eftersom en hel del spelare troligen lämnar i sommar kändes det inte direkt som någon ide att presentera några spelare här

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 13 juni 2017 - 19:39

#16   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 15 juni 2017 - 11:53

Postad bild

Transferssommaren 2017

In:
André Österholm – Coruxo – Gratis
Flavio Lazzari – Ascoli – Gratis
Andrea Dossena – Matera - Gratis
Lamin Jawo – Carpi – 10 K euro
Olger Merkaj – Sampdoria – Lån
Paolo Grillo – Palermo – Lån
Zé Turbo – Inter – Lån
Marius Adamonis – Lazio – Lån
Raoul Bellanova – A.C. Milan – Lån
Luca Barlocco – Juventus – Lån
Christian Bunino – Juventus – Lån
Marco Croce – Free Transfer – Gratis

Ut:
Alessandro Marotta – Lecce – 36,5 K euro
Giacomo Ligorio – Foggia – 28 K euro
Simone Guerri – Free Transfer

Kommentar:

Om ni undrar varför många av nyförvärven är lånade spelare så är det så att Siena ekonomi inte är den bästa och vi kunde få in dessa spelare billigt.. Vi behövde inte betala något för lånspelarna, samt klubbarna som lånade ut sin spelade betalade deras löner. Förresten när jag väl köpte en spelare i Larmin Jawo blev det väldigt mycket rabalder i styrelsen. Jawo var inlånad redan förra säsongen, och gjorde det bra. Carpi krävde en inte alltför hög summa för honom. Som ni ser har vi främst förstärkt anfallet. Trots detta är jag ändå orolig om anfallet är tillräckligt bra. Vi har i anfallet endast en spelare som har mer än tre stjärnor. Förövrigt är det som fortfarande saknas, stjärnor eller riktiga klasspelare för den serien vill spelar i. Lazzaru är en av några få som kanske kan benämnas som en klasspelare i Serie C. Men positivt är förstås att vi har många lovade spelare som jobbar hårt.

Vi värvad dessutom svensken Andre Österholm som senast spelat i spanska Coruxo, innan dels i AFC Eskilstuna. Österholm lär vara en bra baackup då han är väldigt allround och kan spela på de flesta positionerna. Dossena har rutinen, men tyvärr såg hans stats inte lika bra ut som trodde de skulle vara.

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 15 juni 2017 - 12:43

#17   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 16 juni 2017 - 21:07

Postad bild

PRIMA SQUADRA – Rubur Siena 2017/2018

Portieri
Maurius Adamonis (1) – 20 anni
Mihail Ivanov (22) – 28 anni – in società
Kommentar:
Två utländska målvakter, Ivanov var riktigt stabil förra säsongen. Litauenske Adamonis utmanar om första keeper platsen. Adamonis är väldigt lovande.

Difensori
Raoul Bellanova (21) – 17 anni – nel nazionale
Dario D'Ambrosio (14) – 28 anni – nel nazionale
Aniello Panariello (2) – 28 anni – nel nazionale
Marius Stankevicius (17) – 36 anni
Leonardo Terigi (27) – 26 anni – nel nazionale
Tommaso Ghinassi (5) – 30 anni – nel nazionale
Francesco Bordi (16) – 20 anni – nel nazionale
Ivan Rondanini (23) – 22 anni – nel nazionale
Luca Barlocco (3) – 22 anni – nel nazionale
Dennis Iapichino (15) – 27 anni

Andre Dosssena

Kommentar:
En hel del spelare här, det beror på jag valt att spela med en 5-manna-backlinje vilket har fungerat relativt bra. Mittbacksalternativen är desamma som förra säsongem. Stankevicius har mycket rutin från betydligt högre nivå i Italienska seriesystemet. Men han får dock allt svårare att starta. Startspelarna är Ghinassi, Panariello och Terigi, och håller bra serie C klass, dock inga storspelare .Barlocco är en stjärna däremot redan, schweizare Iapichino är en defensiv bra backup. Dario D'Ambrosio mest känd som bror till Interbacken Danilo D'Ambrosio. Dario är ändå en duktig Serie C spelare.

Centrocampisti
Francisco Vassallo (25) – 23 anni – nel nazionale
Paolo Grillo (8) – 20 anni – nel nazionale
Ivan Castiglia (7) – 29 anni – nel nazionale
Marco Croce () – 30 anni – nel nazionale
Andrea Doninelli (13) – 26 anni – nel nazionale
André Österholm(20) – 21 anni
Flavio Lazzari (6) – 30 anni – nel nazionale
Alessio Campagnacci (18) – 29 anni – nel nazionale
Kommentar:
Kanske lite tunn lagdel men en hel del duktiga spelare. Österholm är en bra allroundspelare. Doninelli är tillbaka efter att han varit utlånad förras säsongen. Paolo Grillo är en mycket duktig yngling och högerytter inlånad från Palermo. På andra kanten har två klasspelare för denna ligan i Lazzari och Campagnacci. Croce och Ivan Castiglia lär vara våra ordinarie spelare på mitten

Attacante
Lamin Jawo (9) – 22 anni
Cristian Brunino (24) – 20 anni – nel nazionale
Zé Turbo (10) – 20 anni
Olger Merkaj (11) – 20 anni – nel nazionale
Kommentar:
Tre inlånade anfallare här, alla tre relativt lovande, de är bra men är någon av dem tillräckligt bra för att göra 10 mål. Jawo är en favorit, då jag tyckte han gjorde det bra i Trapani i verkligheten.

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 16 juni 2017 - 21:51

#18   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 17 juni 2017 - 16:07

Postad bild

Inte den starten jag hoppades på...

Jag hade som manager redan pressen på mig inför ligasäsongen,. Efter vi bara tagit en poäng i Serie C Cupen krävde styrelsen 10 poäng på de fem första omgångarna. Ingen omöjlighet sett till spelschema. Vi gjorde fullt godkänd debut mot Virus Entella som förra säsongen spelade i Serie B. Entella vann med uddamålet. I hemmapremiären mötte Viterbese Castrense. Vi var bättre i matchen, men fick bara ett kryss, 1-1. Därmed behövde jag tre raka segrar i ligan för att inte få sparken. Jag hade princip redan gett upp. Vi vann i alla fall första matchen mot Racing Roma med 2-1. Självklart förlorade vi mot det ännu sämre lag, Carrarese, 0-1, en av de sämsta insatserna jag någonsin sett. Vi hade inte ett enda skott, varken på mål eller utanför.

Så det blir för mig att återigen söka ett nytt jobb, jag hoppas kunna stanna i Italienska seriesystemet, men jag är öppen för det mesta…

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 17 juni 2017 - 16:12

#19   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 20 juni 2017 - 12:46

Matera Calcio – Basilicata Coraggio

Postad bild

Mål på kort sikt
• Nå playoff denna säsongen, samt gå vidare från en playoffmatch
• Stabilisera Matera ekonomi

Mål på lång sikt
• För och främst bli uppflyttade till Serie B helst inom 3-5 säsonger.
• Bli Bascata bästa lag historiskt ( Cozenza 17 säsonger i Serie B, därmed bli första Basilicatalag att nå Serie A
• Förbättra Matera Calcio's bästa placering i Serie B (20th – 1 säsong 1979/1980)
• Förbättra ekonomin och minska låneskulden
• Förbättra faciliteter och ungdomsakademin allteftersom säsongerna går
• Bli klubblegendat i Matera Calcio

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 20 juni 2017 - 13:05

#20   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2 336 Inlägg:

Postad 20 juni 2017 - 18:31

Matera Calcio – Basilicata Coraggio

Postad bild

15 Avslutande Omgångarna i Serie C/A – 2017/2018
Som vanligt när man anländer till ny klubb handlar det i början mest om lära känna spelarna och hitta en fungerande taktik. Jag brukar också när jag kom till ny klubb ge alla spelare en chans till nystart och ge dem möjlighet på återstående matcher kvar. Först efter säsongen tas beslut vilka spelare som håller måttet och vilka som får leta ny klubb. Jag kände mig lite orolig att misslyckas då det var ovanligt att redan vara på playoffplats och behöva försvara den. I Siena handlade mest om jaga den åtråvärda playoffplatserna.

Det började heller inte bra med två raka uddamålsförluster mot bland annat Lecce. Innan vi vann mot troligen Basilcata tredje största lag, Melfi på bortaplan. Mitt nyförvärv Lamin Jawo gjorde mål direkt ( Siena släppte honom på free transfer direkt). Förutom Jawo har en annan spelare där ni säkert känner igen efternamnet, Hysaj. Det är inte Elseid Hysaj utan hans 5 år yngre kusin Alessio Hysaj som är innermittfältare i Matera Calcio. Alessio fick sina chanser och gjorde ett mål omgången efter Melfimatchen. Vi blandade och gav en del, men föll aldrig igenom fullständigt. Det blev aldrig någon oro för att ta playoffplatserna. En relativ bra avslut på serien förövrigt med 3 segrar, 1 oavgjord och endast en förlust.

I första playoff-rundan ställdes vi mot bästa 11:an i Serie C, Santarcangelo. Vi underpresterar och fick endast ett kryss, men på grund av regel att står det lika blir det högst placerade laget som avancerar så gick vi vidare. I andra omgången playoffet ställdes vi mot Bassano som kom 6:a i sin division medan vi, Matera Calcio kom 4:a i vår divisionen. En godkänd borta insats där vi spelade jämn förlorade vi med 1-2. Vi ledde hemmamatchen med 1-0 efter 20 minuter. Bassano kämpade sig tillbaka och var tyvärr bättre, 3-3 slutade matchen. Matera Calcio var därmed ute från Serie C playoffet för denna gång.

Matcher Tabell innan jag anlände Sluttabell

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 20 juni 2017 - 18:50

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar