Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Real Madrid 17/18

81 svar till detta ämne

#21   Nemanja

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4139 Inlägg:

Postad 16 June 2017 - 10:17 AM

Är det inte dags då? Ni bevisar ännu en gång att ni är världens bästa klubb. Måste väl vara perfekt läge att börja byta ut dom som ändå snart kommer komma till sitt bäst före datum. Tänker mig typ Ronaldo, kanske Benzema. Ni har ju råd med en säsong där ni inte vinner allt nu
"I'm not a man of many words. But I can honestly say playing football is all I ever wanted to do"

-Paul Scholes

#22   zero1337

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5455 Inlägg:

Postad 16 June 2017 - 10:34 AM

Blir väl Hazard ifall Ronaldo drar?

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

#23   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1886 Inlägg:

Postad 16 June 2017 - 10:48 AM

Både och. Han är ju sanslös när det kommer till kritan. Syntes ju nu under våren där Real inte hade vunnit ett skit utan Ronaldo. Samtidigt är han född 85 och de summorna det skulle kosta Ronaldo lockar ju något oerhört. Så ja, kanske dags. Men får samtidigt känslan av att det är någonting Real skulle få ångra sig över ur ett kortsiktigt perspektiv.

Hoppas inte på Hazard. Taskig mentalitet och skulle inte vara i närheten av Ronaldos målskörd. Grym spelare, men då krävs det att en ytterligare spelare värvas in som garanterar mål. Benzema gör det inte, inte Bale heller.

#24   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3495 Inlägg:

Postad 16 June 2017 - 15:29 PM

Tror inte heller han lämnar, pressar han Real för ett nytt kontrakt månne?

A Bola från Portugal har rapporterat om att Ronaldo vill lämna i flera veckor. Men först idag hoppade Record m.fl på det tåget.
Dock handlar 90% av artiklarna i Portugal om Ronaldo, varav ca 3% har någon form av relevans. Tänk Zlatan på Aftonbladet, så får ni ett hum..
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#25   Kimmoz

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 32 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 19 June 2017 - 09:21 AM

Känner samma här, han har ett kontrakt till 2021. Skulle bli väldigt dyrt för en 32-åring. Och hoppas att han inte sticker. Är ändå världens bästa spelare. Samtidigt skulle det öppna upp för Mpappé, och Asensio ännu mer.
Men när så många tidningar skriver samma sak, så brukar det finnas en uns sanning i det faktiskt, även om jag inte förstår varför han har blivit sur, Real var ganska snabba på att gå ut och försvara honom. Vilket jag har förstått att det är de som har gjort honom arg? Eller vill han bara rymma från Spanien?

#26   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 20 June 2017 - 09:18 AM

Perez hade en lång radiointervju igår där han nämnde en hel del intressant.

* Han var väldigt diplomatisk kring Ronaldo-härvan och förklarade att han inte har bett om att få lämna. Perez skulle prata med Ronaldo efter stundande conf cup. Sa inget i stil med att vi står bakom oavsett, utan snarare att klubben tror på Ronaldos ord att han är oskyldig och att han personligen tror att Ronaldo betalar sina skatter.

* Coentrao lämnar för Sporting. Samtidigt som Theo hamnar i Real Madrid.

* Mbappé följs väldigt noggrant. Dessutom ska Zidane gilla spelaren väldigt mycket. Mbappé dröm ska också vara att spela i Real, enligt Perez, samtidigt som "Mbappé är född för att spela i Real Madrid".

* Diego Llorente hamnar troligtvis i Sociedad samtidigt som Mariano väljer mellan flertalet klubbar. Valverde, enorm talang från Castilla, hamnar i Depor på lån.

* Real hade en deal med United och De Gea förra året där den värvningen mer eller mindre var klar, ifall Real ville. Men de valde att avstå. Istället följer nu klubben Donnarumma, mer än så kunde han inte säga.

* Pepe kommer få ett ordentligt avsked.

* Zidane, Isco, Varane, Carvajal, Benzema(!) och Ramos kommer alla belönas med nya kontrakt.

* Neymar var väldigt nära Real innan Barcelona och gjorde till och med den medicinska undersökningen.

#27   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3495 Inlägg:

Postad 20 June 2017 - 09:36 AM

* Perez kanske skulle lätta på plånboken och värva Dagerstål istället?

#28   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 20 June 2017 - 22:15 PM

Visa inläggvicke231 skrev:

* Perez kanske skulle lätta på plånboken och värva Dagerstål istället?

Får jag välja mellan Dagerstål och Vallejo är det på det berömda håret..

#29   Kimmoz

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 32 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 27 June 2017 - 07:13 AM

Vad tycker alla om dom nya tröjorna? Är inte helt förtjust med det turkosa inslaget, ÄN.

#30   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 27 June 2017 - 10:59 AM

Hemmatröjan i sig tycker jag är bra, men har svårt för färgen. Blir för mycket Marseille över det. Bortatröjan däremot är riktigt fin.

#31   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 27 June 2017 - 18:58 PM

Theo bekräftade själv övergången till Real nu ikväll. Lär bli officiellt snart. Likaså gällande Vallejo som även han har bekräftat att det blir Real Madrid nästa säsong. Han ska presenteras efter U21 enligt spansk media. Llorente i sin tur har det inte kommit något uttalande kring ännu från inblandade, men troligtvis så hamnar även han i A-truppen till nästa säsong. Samma lika för Mayoral.

Vidare så verkar Enzo Zidane hamna i Alavés på lån. En stor möjlighet för honom. Inte helt övertygad kring spelaren. Gudabenådade fötter, men rätt långsam. Försvinner ur matcherna lite för mycket. Mariano i sin tur hamnar med största sannolikhet i Lyon. Pepe sägs Besiktas ligga nära...... Coentraos deal med Sporting är därefter på is, vad det verkar. Diego Llorente officiellt klar för Sociedad. €8m. Återköpsklausul sägs vara inkluderad. Någonting som för övrigt också kommer inkluderas i Marianos deal.

Detta inlägg har redigerats av Onkel Fester: 27 June 2017 - 19:00 PM

#32   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 27 June 2017 - 23:16 PM

Vallejo och Llorente inkluderas i truppen nästa säsong. Bekräftade Perez precis. Klubben är därefter i förhandlingar med Atletico gällande Theo, där spelaren i fråga är överens. Övergången kommer att bli av, frågan är bara om det blir utköpsklausulen på €24m eller en totalsumma på €26m där summan är fördelat på flera år och inkluderar add ons.

I övrigt jämför han Mbappé-case med Pogba-case förra året. Real hade värvat Pogba ifall det hade funnits plats för fransmannen, men det gjorde det inte. Samma lika för Mbappé. Dock tror jag knappast sista ordet är sagt gällande den spelaren. Någonting i mig säger att någon i 'BBC' kan försvinna i sommar.

#33   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3495 Inlägg:

Postad 27 June 2017 - 23:35 PM

Llorente är extremt bra faktiskt. Oerhört trygg i sitt spel, nyttig som fan.
Som fotbollsspelare (rent tekniskt) är han ju redan bättre än Casemiro, som jag också alltid har gillat.

Sälj Bale förfan och ge tronen till Asensio.

Kanske lite OT, men det skiter jag i. Hur fan kan Dani Ceballos vara kvar i Betis? Han spelar i Betis och Coquelin spelar i Arsenal. Det gör mig arg och sugen på bier.

#34   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 28 June 2017 - 15:11 PM

Ja, Llorente är grym. Dock har ju Casemiro visat sig värdig på den allra största scenen med enorma insatser i de allra tuffaste matcherna. Riktigt där är ju inte Llorente. Men helt klart ett namn för framtiden.

Gällande Bale/Asensio.. Ja, ja, ja. Asensio är redo redan nu. Får han en startplats nästa säsong skulle han explodera.

Gällande Ceballos så skriver medier från både Madrid och Andalusien att killen är nära en övergång till Real Madrid. Atletico ska dock också vara intresserade.

#35   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 798 Inlägg:

Postad 28 June 2017 - 15:50 PM

Ronaldo kan dra till Kina det hade varit gott med en mindre diva i Europa

#36   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • 5606 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 28 June 2017 - 18:00 PM

Visa inläggThe Dancer skrev:

Ronaldo kan dra till Kina det hade varit gott med en mindre diva i Europa

Haha, lol

#37   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 29 June 2017 - 18:56 PM

Enzo Zidane såld med återköpsklausul till Alaves.

#38   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 30 June 2017 - 20:19 PM

Mariano till Lyon för €8m+add ons. Ska dessutom vara en klausul som säger att Real kan värva tillbaka spelaren för en viss summa, då inte hela ägarskapet går till Lyon.. Luddig övergång. Men nog ett bea steg för Mariano i sig.

#39   zero1337

Sportchef

• Medlem
  • 5455 Inlägg:

Postad 30 June 2017 - 20:52 PM

Visa inläggOnkel Fester skrev:

Mariano till Lyon för €8m+add ons. Ska dessutom vara en klausul som säger att Real kan värva tillbaka spelaren för en viss summa, då inte hela ägarskapet går till Lyon.. Luddig övergång. Men nog ett bea steg för Mariano i sig.

Är inte återköpsklausuler förbjudna i Frankrike? Kan vara helt ute och cykla dock.

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

#40   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 30 June 2017 - 21:30 PM

Möjligt. Är väl därför hela ägarrätten säljs till Lyon, så att Real inte behöver värva hela spelaren tillbaka och således inte betala samma pris som en eventuell annan villig köpare.

Formulerade mig för övrigt fel ser jag nu, då jag skrev en viss summa. Summan blir ju inte bestämd utan lär väl utgå från vad ett bud ligger på. Säg att Gefle budar 100 milj så lägger Real 60 miljoner då de redan äger 40% av spelaren.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar