Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Skandinaviskt ligasystem

8 svar till detta ämne

#1   ramööö

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:
  • Favoritlag:Zlatans lag

Postad 27 June 2017 - 10:19 AM

Tjena!

Har under en längre tid fantiserat lite om ett skandinavisk ligasystem med en superliga där storklubbarna fightas om den skandinaviska ligatiteln, för att sedan se om man kan bli en liga som kan ställa sig mot de andra stora ligorna i Europa. Hade även varit kul och se om det skandinaviska landslaget skulle kunna utmana om mästerskapstitlar.

Har nu satt mig ner i editorn och gjort detta till verklighet, efter några timmars arbete har jag fått ihop ett ligasystem med 5 nivåer där svenska (Allsvenskan, Superettan och Divison 1), norska (Tippeligan, Divison 1 och Division 2) och danska (Superligan, Division 1 och Division 2) lag ingår.

Ligasystemet består av följande divisioner:
  • Scandinavia Royal League, 12 lag
  • Scandinavia Division 1, 16 lag
  • Scandinavia Division 2, 32 lag fördelat i 2 serier
  • Scandinavia Division 3, 64 lag fördelat i 4 serier
  • Scandinavia Division 4, 48 lag fördelat i 4 serier
Finns även en cup där vinnaren går till europaspel (likt vinnaren i svenska cupen). I cupen deltar alla lag i ligasystemet. Däremot får lagen i Division 4 kvala in genom ett gruppspel (6 lag i varje grupp) där de 8 gruppsegrarna får spela en utslagningsmatch för att ta sig in i den riktiga turneringen.

Om någon hade velat testa ligan hade det uppskattats med lite feedback då det är första databasen jag gjort!

Länk: http://www.mediafire...EFC8B6695BE.fmf

#2   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10151 Inlägg:

Postad 27 June 2017 - 11:06 AM

Skulle gärna vilja ha divisionsindelningarna så man kan syna =) så om du har det nedskrivet kan du väl lägga upp.

#3   ramööö

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 27 June 2017 - 13:24 PM

Visa inläggDeadwood skrev:

Skulle gärna vilja ha divisionsindelningarna så man kan syna =) så om du har det nedskrivet kan du väl lägga upp.
Fixar det när jag kommer hem sen ;)

#4   ramööö

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 27 June 2017 - 21:56 PM

Här har du: http://imgur.com/a/uG17A

#5   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10151 Inlägg:

Postad 28 June 2017 - 11:39 AM

Ser bra ut, sen skulle vi kanske bli mer slagkraftiga med nordens länder (Island, Finland, Färöarna) Men man kan inte få allt ;) KIU

Detta inlägg har redigerats av Deadwood: 28 June 2017 - 11:41 AM

#6   ramööö

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 28 June 2017 - 18:38 PM

Ser bra ut, sen skulle vi kanske bli mer slagkraftiga med nordens länder (Island, Finland, Färöarna) Men man kan inte få allt ;) KIU
Haha tanken var ju det från en början men kändes som ett lite för stort projekt för att vara första gången :D

#7   ekgren

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 27 August 2017 - 15:19 PM

Hur ser prispengarna ut i högsta divisionen? är dom höjda för att nått så när likna de större ligorna i europa?

#8   KillRoY

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 28 August 2017 - 10:03 AM

Jätteintressant. :) Spontant känns det som om bredden är sjukt bra. Mjällby från div. 4 skulle nog kunna hänga kvar i förstaligan. Den som klarar resan från fyran till toppen har gjort det bra.. (y)
El aguila blanco!

#9   ramööö

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 09 September 2017 - 12:14 PM

Visa inläggekgren skrev:

Hur ser prispengarna ut i högsta divisionen? är dom höjda för att nått så när likna de större ligorna i europa?
Vet inte riktigt hur mycket de får i andra ligor i europa då jag alltid håller mig till svenska lag på fm. Men prispengarna har höjts rätt så mycket. Vinnaren får 25 miljoner vilket är över det 3-dubbla vad vinnaren får i allsvenskan ca 7 miljoner

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar