Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM17-SR] Revenge of the Mighty Fallen vol II... AC Milan

5 svar till detta ämne

#1   db

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 833 Inlägg:
  • Favoritlag:Newcastle

Postad 21 september 2017 - 11:54

REVENGE OF THE MIGHTY FALLEN

Denna rapport kommer att gå ut på att jag kommer att ta över forna storlag; klubbar som någon gång varit framstående ute i Europa. Den utvalda klubben ska sedan bli bäst i Europa och för att kunna mäta detta kommer jag att använda mig av UEFAs klubbcoefficient. När laget är rankat nummer ett på den listan avgår jag som manager och letar efter en ny klubb. Dessutom kommer varje ny klubb att få vissa restriktioner för att göra utmaningen lite större.

Hur många klubbar jag kommer att avverka beror helt enkelt på hur bra det går och hur länge motivationen finns. Jag kommer som sagt att välja forna storklubbar, och med storklubbar menar jag framstående klubbar ute i Europa i de olika cuperna, men som samtidigt inte återfinns på det 30 första platserna på UEFAs aktuella rankinglista.

Jag hade redan spelat en säsong innan jag kom på denna idé och därför kommer denna rapport börja från och med säsongen 17/18. Jag kommer dock att gå igenom den föregående säsongen lite kort i nästa inlägg, där jag även avslöjar första laget.

SPELINFORMATION
Spel: Football Manager 2017
Databas: Medium (Anpassad)
Länder/ligor: Dessa (+claasens ligor förberedda i bakgrunden)
Managerprofil: Vincenzo Monstera

Detta inlägg har redigerats av db: 24 september 2017 - 20:30

#2   ekgren

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 21 september 2017 - 14:39

Kul idé, jag följer!

#3   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 812 Inlägg:

Postad 21 september 2017 - 20:51

Bästa!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#4   db

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 833 Inlägg:

Postad 24 september 2017 - 19:33

SÄSONG 1 - AC MILAN - #??

Postad bild
Postad bild

Milan är nästintill definitionen av en sovande jätte. Med näst flest Champions League/European Cup-titlar i historien men med ett nutida troféskåp som ekar tomt är givetvis den italienska klubben min första anhalt. De var säsongen 2006/07 som klubben fick lyfta CL-bucklan senaste gången och det var säsongen 2010-11 som man fick lyfta Serie A:s motsvarighet. Klubben törstar efter nya titlar och jag ska ge dem den framgången de förtjänar.

Klubben historia är inte att leka med och många legendarer har vandrat i katakomberna på mäktiga San Siro. Spelare som Paolo Maldini, Marco van Basten och Franco Baresi har alla burit den respektingivande svart-röda tröjan och nu är det hög tid att nya legender skapas och nya hjältar kliver fram.

UTMANING: HELT ITALIENSKT
1. Endast spelare födda inom italiens gränser får representera A-laget från och med nu
2. Detta innebär att även spelare med italiensk nationalitet med som ej är födda här ej kommer att få spela
3. Spelare som ej utfyller dessa krav men som återfinns i klubben ska säljas vid tillfälle eller sitta av sina kontrakt i reservlaget.

Milan är en välmående klubb och har alla förutsättningar att lyckas med väldigt små förändringar. För att göra min tid i klubben till en större utmaning har jag gett mig själv dessa restriktioner och det kommer att göra mitt jobb något svårare.

Postad bild

Rankingmässigt ligger laget på en mycket svag 44:e plats efter ett par mycket skrala säsonger. Det kommer att dröja länge innan klubben slåss med klubbar som Bayern (etta), Real Madrid (tvåa) och Barcelona (trea) återigen.

Detta inlägg har redigerats av db: 24 september 2017 - 19:33

#5   db

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 833 Inlägg:

Postad 25 september 2017 - 20:42

SÄSONG 0 - AC MILAN - #44

Som jag nämnde i första inlägget har jag redan spelat en säsong med Milan men det var innan jag kommit på denna spelidé och således spelade jag utan restriktioner den säsongen. Jag hade dock fixat ett transferembargo för första mercaton och således såldes eller köptes inte några spelare under sommaren. Däremot blev det snart januari och en viss tongivande mittback ville inget hellre än att skriva på för det snorrika PSG. Jag försökte med det mesta för att hålla kvar Alessio Romagnoli men i slutändan var pengar det enda som lockade honom och ingen har nog mer än Paris Saint-Germain. Surt, då jag hade tänkt att bygga min defensiv kring honom under en lång tid framöver.

Spelmässigt gick det bättre för klubben. Vi vann Supercoppa TIM Final över Juventus med 3-2 och vi slog även ut dem i semifinalen av TIM Cup på fler gjorda bortamål. Den cupen vann vi förövrigt också sedan överraskningen Verona städats av med klara 3-0 i finalen. I ligaspelet var det spridda skurar. Vi kunde blanda imponerande vinster mot Inter och Juventus mot totala plattmatcher mot Crotone och Udinese.

Det var dock länge ett fyralagsslag där vi, Lazio, Juventus och Inter slogs om det men i slutet drog de två sistnämnda ifrån och våra värsta konkurrenter lyckades tillslut vinna scudetton med en ynka poäng för Juventus. Vi tog den viktiga tredje platsen, vilket innebär kvalspel till Champions League, och ger oss vår första chans till att börja plocka rankingpoäng.

De spalter som var mest framstående hos oss var, förutom Giacomo Bonaventura (7.31), var Gabriel Paletta (7.42), Juraj Kucka (7.30) samt Gustavo Gómez (7.25). Ingen av dessa kommer nämligen att få spela för Milan under nästa säsong och jag börjar så smått inse att detta kanske kan bli en större utmaning än jag trott. Det ska även bli intressant att se vad fansen säger om att Kucka, vald till säsongens spelare av fansen, kommer att försvinna under sommaren. Spännande tider väntar på San Siro.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av db: 25 september 2017 - 20:43

#6   BillyKid

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 498 Inlägg:

Postad 26 september 2017 - 18:56

Roma åker ut, det skulle ju aldrig hända irl ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar