Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Loggans hjältar

45 svar till detta ämne

#1   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 10 October 2017 - 17:52 PM

Det finns många otroligt fula klubblogos i Sverige. Vissa ser ut som att ordförandens 5-åriga son gjort den på fyllan medan andra är gjorda av mallar som dussintalet andra klubbar i Sverige redan har. Detta måste vi råda bot på genom att dra vårt strå till stacken!

Tävlingen går ut på följande;
  • Varje vecka väljs en speciellt ful, tråkig eller allmänt intetsägande klubblogga ut. Alla forumiter, nya som gamla får då skicka in sina förlag på mer passande logga. Huruvida du har tidigare erfarenheter av photoshop eller paint spelar mindre roll med tanke på att det i många fall inte kan bli sämre.
  • I slutet av varje vecka får man rösta på vilket förslag man föredrar.
  • Det vinnande bidraget skickar jag sedan till den aktuella klubben och förklarar på (fint sätt) varför vi har valt att göra en ny logga åt dem.
Om klubben väljer att svara publiceras det här. Förhoppningsvis är de positivt inställda, och du som skapat loggan har automatiskt gjort fotbollssverige en stor tjänst. Skulle de inte se vår glimt i ögat får vi oss i alla fall ett gott skratt. Win win!

#2   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 10 October 2017 - 17:59 PM

Första laget till rakning är FC Bälinge City som i år är segraren av division 6 Uppland västra. De förtjänar en vackrare klubblogga då de nästa år ska spela i division 5.

Postad bild
På klubbsidan skriver de att;

"Vi är en förening som tränar i centrala Uppsala & spelar matcher på Bälinge IP.
Klubbens ledord är att vara seriös, målmedveten, glädjerik och personlig.
Hos oss är lagsammanhållning viktigare än prestationer!"

Må dessa ledord vara till hjälp då ni ska skapa nått vackrare än detta intetsägande kryss.

Tävlingen avslutas på söndagen den 15e oktober, klockan 21.00. Röstningen går helt enkelt till som så att den logga som har flest "likes" vinner.

#3   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 10 October 2017 - 23:19 PM

Här är i alla fall mitt bidrag! En brand då 'bäl' i Bälinge står för bål/eldplats. Tycks?

Postad bild

Kom nu gärna med era egna förslag!

#4   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10146 Inlägg:

Postad 11 October 2017 - 18:59 PM

Postad bild

länk till 800x800 bild finns här

Med en bild på Bälinge Kyrka i bakgrunden.

Jag tycker egentligen att alla bidrag skickas in så får klubben rösta om dom isåfall. Det forumet gillar kanske inte klubben gillar. Eller att man skickar in bidraget som röstats fram men med en länk där man kan se alla bidrag, typ. kan ju ge utdelning.

Detta inlägg har redigerats av Deadwood: 11 October 2017 - 19:01 PM

#5   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 11 October 2017 - 19:30 PM

Fasen va snygg! Jo det blir nog faktiskt bättre om vi låter klubben i sig bestämma (y)

#6   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 15 October 2017 - 21:11 PM

Har skickat förslagen till Bälinge City, så nu är det bara att hålla tummarna att de gillar vad de ser och svarar snarast.

Spoiler

Nästa klubb som behöver bättra på sitt yttre är Hisingsföreningen Rambergets SK. De slutade i år på sista plats i division 6 - Göteborg B med en målskillnad på -75. Förhoppningsvis kan en ny logga bli en nystart för föreningen. Den nuvarande är hemsk på alla sätt och vis men är la ett resultat av klubbens självbild;

"Rambergets SK är en liten förening och dess existens är beroende av medlemmarnas engagemang i stort och smått. Alla förväntas med andra ord vara beredda på att på ett eller annat sätt bidra till föreningens drift och utveckling."

Postad bild

Låt oss bidra till föreningens utveckling genom att ge dem en ny logga! Skickar in alla förslag söndagen den 22 oktober.

#7   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10146 Inlägg:

Postad 17 October 2017 - 16:19 PM

Postad bild

Länk till logga i 800x853

#8   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 17 October 2017 - 22:47 PM

Föreställer James Keiller, en av Göteborg excentriska stora män som också var den som skänkte hela Ramberget till Göteborgs stad. En hjälte som de förhoppningsvis bär på bröstet.

Postad bild

#9   ramööö

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 87 Inlägg:
  • Favoritlag:Zlatans lag

Postad 22 October 2017 - 01:43 AM

Fan va roligt, jag är med nästa vecka :D

#10   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 22 October 2017 - 17:10 PM

Visa inläggramööö skrev:

Fan va roligt, jag är med nästa vecka :D

Härligt att höra!

Loggorna är nu skickade till RSKs bägge kontaktpersoner.

#11   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 22 October 2017 - 17:36 PM

Veckans lag att ge en kosmetisk nystart är division 6 klubben Torstens Lärjungar från Lidingö. Klubben är enligt sig själva;

"..ett av Lidingös absolut vassaste fotbollslag, kanske det vassaste. I vilket fall som helst bildades föreningen i 1990 av fyra stycken kompisar, där vissa fortfarande är med och spelar med laget. Laget var i början endast ett korplag men efter två år bestämdes på ett stormigt årsmöte att ribban skulle höjas, Torstens Lärjungar var redo för seriesystemet 1993. Resten är historia.

Syftet med Torstens Lärjungar är nu liksom när föreningen startades att i första hand ha roligt och träffa sina kompisar och den tid som blir över spela lite fotboll. Och som nämnts ovan har detta vinnande koncept inte låtit framgångarna vänta på sig."

Postad bild

Att det viktigaste för klubben är att träffa kompisarna och ha roligt kan man se i loggan då de uppenbarligen gjort den i paint en bakfull och grå söndag. Låt oss göra en ny åt dem så att de kan fortsätta fokusera på att ha roligt!

#12   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 24 October 2017 - 13:36 PM

Mitt förslag på ny logga för Lidingöklubben. Hjärtat symboliserar deras kamratskap och glädjefulla filosofi, och i mitten av allt en stor profil av den också hjärtformade ön Lidingö. Allt i föreningens färger svart, vitt och grönt. Tycks?

Postad bild

Fick svar från Rambergets SK nu. Hela korrespondensen än så länge;

Jag
Spoiler

Rambergets SK
Spoiler

Jag
Spoiler

Svaret vem som vann förra veckans tävling kommer förhoppningsvis ikväll eller imorgon

Detta inlägg har redigerats av Ollejustus: 24 October 2017 - 13:37 PM

#13   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 24 October 2017 - 16:45 PM

Första officiella vinnaren av Loggans hjältar blir då Deadwood. Grattis!

Svaret angående vilken de föredrog löd från ordföranden på Rambergets SK;

Spoiler

Så kanske detta blir RSK.s nya logga i framtiden. Grattis Deadwood än en gång!

Postad bild

#14   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10146 Inlägg:

Postad 24 October 2017 - 20:40 PM

Visa inläggOllejustus skrev:

Första officiella vinnaren av Loggans hjältar blir då Deadwood. Grattis!

Svaret angående vilken de föredrog löd från ordföranden på Rambergets SK;

Spoiler

Så kanske detta blir RSK.s nya logga i framtiden. Grattis Deadwood än en gång!

[img][url="https://i.imgur.com/kUXbyFH.png"]https://i.imgur.com/kUXbyFH.png[/url][/img]

Kul. Vi får hålla följetången vid liv.

#15   svennisforpresident

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 02 November 2017 - 18:18 PM

Jag är med sugen på nästa omgång!! Postad bild
Eller är Torstens Lärljungar fortfarnade igång?

#16   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 02 November 2017 - 19:31 PM

svennisforpresident skrev:

Jag är med sugen på nästa omgång!! [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/happyface.png"]http://cdn.fmsweden....t/happyface.png[/url][/img]
Eller är Torstens Lärljungar fortfarnade igång?

Härligt! :) Vi måste ju ge Torstens Lärjungar några loggor att välja mellan, så tävlingen är inte över än.

#17   svennisforpresident

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 03 November 2017 - 00:09 AM

Här kommer ett förlag till Torstens Lärljungar, inget jag lagt ner allt för mycket tid på, men ändå något bättre än det de har idag.
Det är Lidingö Stad's emblem, fast jag vänt på skutan så den får mer "framtidstro" samt klämt in årtalet då klubben bildades och förkortningen Torstens Lärljungar BK. Självklart är också logon i klubbens svartvita ton!
Sköldarna på båten är kvar i Lidingö-blå och något för pixliga...Inte super nöjd på nåt sätt, men får bli min uppvärmnings loggo Postad bild

[img=http://forumbilder.se/GA58S/tlbk.jpg]

Här kommer ett förlag till Torstens Lärljungar, inget jag lagt ner allt för mycket tid på, men ändå något bättre än det de har idag.
Det är Lidingö Stad's emblem, fast jag vänt på skutan så den får mer "framtidstro" samt klämt in årtalet då klubben bildades och förkortningen Torstens Lärljungar BK. Självklart är också logon i klubbens svartvita ton!
Sköldarna på båten är kvar i Lidingö-blå och något för pixliga...Inte super nöjd på nåt sätt, men får bli min uppvärmnings loggo Postad bild

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av svennisforpresident: 03 November 2017 - 00:08 AM

#18   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10146 Inlägg:

Postad 03 November 2017 - 17:10 PM

svennisforpresident skrev:

Postad bild

Personligen skulle jag vara försiktig att använda andras verk. Jag kan tänka mig att loggan i sig är copyrightskyddad, men jag vet inte i vilken utsträckning man kan använda & modda andras verk.

#19   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10146 Inlägg:

Postad 03 November 2017 - 17:45 PM

Sådär då kommer mitt bidrag
Postad bild

länk till 800x800

#20   Ollejustus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 06 November 2017 - 21:01 PM

Görsnygga! Har skickat iväg alla tre till hela Torstens Lärjungars styrelse. Förhoppningsvis svarar de snart!

Nästa förening att ge en estetisk renässans är Hallands Nations FF. Deras nuvarande logga är inte direkt ful, bara extremt intetsägande.

Postad bild

Klubben skriver på sin sida;

HNFF har en slogan som lyder ”intellektuell elitfotboll”. Detta kommer av att vi till största delen består av spelare som studerar vid Lunds Universitet. Vi har i dagsläget två seniorlag, ett herrlag som säsongen 2017 kommer spela i division 6 och ett damlag som kommer spela i division 3. Vår förening är ganska unik då det är spelarna själva som utgör hela organisationen inom klubben, vilket ger alla som är med stora möjligheter att påverka verksamheten. Detta gör också att vi har en stark klubbkänsla och har väldigt roligt!

Bildad; 1988
Klubbdräkt; Lila

Hallänning eller ej, låt oss göra HNFF till Lunds universitets sexigaste lag.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar