Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vad händer med FMS?

39 svar till detta ämne

#1   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 561 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 23 October 2017 - 15:53 PM

Vad händer på FMS?
Knappt någon aktivitet alls. Berättelseforumet är stendött.
Är det någon uppfräschning på gång eller kommer sidan dö ut av sig själv?
Nog finns det FM-entuasiaster där ute...

#2   roniii

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4401 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollsproffs i Sverige...

Postad 23 October 2017 - 18:48 PM

Fly medan du kan! Nä men precis som när man ska moppa i ett trapphus så börjar man uppifrån, och där ligger problemet idag på sidan. För ett par år sedan så var det typ någon timme mellan senaste till "sista" inlägget på kolumnen till vänster på startsidan, idag är det 10 dagar...
FCBarcelona - Abidal y TITO
"Cristiano will be worshipped because Eder scored & Messi will be criticized because Higuain didn't"

#3   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• FMSU-Crew
  • 814 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 23 October 2017 - 21:08 PM

Möte planerat via Skype där jag själv kommer medverka för att hålla sidan vid liv.

#4   DaniLarsson

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 62 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 24 October 2017 - 12:14 PM

Även om jag inte skriver så mycket så brukade jag ofta vara inne och kolla i forumet, men i och med att det blivit allt mindre aktivitet i forumet har det även blivit längre mellan de gånger jag besöker sidan. Hoppas verkligen att FMSweden kan få ett uppsving igen, FM är ett fantastiskt roligt spel och det är roligt att ta del av andras erfarenheter och då och då även dela med sig av sina egna.

#5   eidos-

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 66 Inlägg:

Postad 24 October 2017 - 15:14 PM

Knapp några uppdateringar heller på sidan inför rel. Football Manager 2018.
Vad händer med sidan? dags att sälja eller ge över ansvaret till någon/några som brinner för det.

#6   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10140 Inlägg:

Postad 24 October 2017 - 15:26 PM

Jag tror den största anledningen nu är att det har kommit en konkurrerande svensk football managersida när denna sida redan började dö ut. För några år sedan var FMSweden odödlig, ett tåg som prejade genom allt. Senast 2013 var det flest medlemmar online samtidigt (500+), det kanske inte säger er mycket men för oss andra som vet att peaken i aktivitet låg som högst mellan 2007-2012 säger det en hel del. Det visar på ett starkt community som bara behöver rätt vägledning för att blomma ut ordentligt. Och 2013 gjorde FMS en stark satsning med CDON där man gick ganska hårt ut med rabatterade spel inför släppet. Riktigt bra PR. Men efter 2014 någonstans så började den tillfälliga peaken att lägga sig men låg på rimliga nivåer under 2015. Echoes styrde forumet med ganska hårda metoder under 2015 vilket lade en ganska stor flykt från forumet, det hoppade av moderatorer till höger och vänster och medlemmar som bannades/straffades hårt eller lämnade pga ett hårdare forumklimat.

"Självdöden" började sedan komma när medlemmar slutade ställa upp i tävlingar som anordnades av sidan, tom tävlingar där priser utlovades.
Trådar där eldsjälar lägger ner sin själv i olika projekt får mindre och mindre kommentarer och uppskattning slutar i att personen i fråga lägger ner sitt arbete eller flyttar det till den internationella scenen - och vips så är man i spiralen av självdöd.

Detta inlägg har redigerats av Deadwood: 24 October 2017 - 15:29 PM

#7   DaniLarsson

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 62 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 31 October 2017 - 08:54 AM

Vad heter denna konkurrerande sida?

#8   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• FMSU-Crew
  • 814 Inlägg:

Postad 31 October 2017 - 15:11 PM

Visa inläggDaniLarsson skrev:

Vad heter denna konkurrerande sida?

http://www.fmsideline.se

Väldigt bra folk men rörig sida.

#9   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3815 Inlägg:

Postad 31 October 2017 - 15:26 PM

Hur mycket kostar det och köpa upp FMS?

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#10   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Inlägg:

Postad 31 October 2017 - 18:04 PM

Nog lite olika anledningar tror jag att denna utmärkta sajt har tystnat lite:

- Tror inte att de senaste varianterna av FM spelas lika mycket som tidigare. Det kan man se på andra FM-webbar. Det är inte lika många inlägg som tidigare

- Det finns alltid en skön community-känsla med nya forum. Folk hjälper varandra, läser och kommenterar. Efter ett tag blir det ryggdunkarklubb för en liten forumelit som sätter hela agendan.

- Innehållet håller inte samma klass som t ex "Football Manager Stories"

- Funderar lite kring skötseln av sidan. Ett fotbollsprojekt där jag var projektledare ville investera en kvarts miljon i annonsering hos en samarbetspartner. Vi var väldigt intresserade av FM Sweden, men vi fick aldrig svar från dem så vi gick vidare.

Men det är som sagt bara mina egna funderingar...

#11   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10140 Inlägg:

Postad 31 October 2017 - 21:28 PM

Visa inläggFoffinho skrev:

- Tror inte att de senaste varianterna av FM spelas lika mycket som tidigare. Det kan man se på andra FM-webbar. Det är inte lika många inlägg som tidigare

Problemet är att det inte finns tillräckligt stor återväxt. "Våran" generation uppskattade utmanande managerspel mer, managerspelen tog sig in på windows 95/98 och var dåtidens wow-spel. Många ungdomar vill inte tänka, dom spelar hellre GTA, FIFA eller COD.
En annan spelade typ kluriga mysteryspel och massa annat point-n-click liksom.

#12   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Inlägg:

Postad 01 November 2017 - 06:15 AM

Visa inläggDeadwood skrev:

Problemet är att det inte finns tillräckligt stor återväxt. "Våran" generation uppskattade utmanande managerspel mer, managerspelen tog sig in på windows 95/98 och var dåtidens wow-spel. Många ungdomar vill inte tänka, dom spelar hellre GTA, FIFA eller COD.
En annan spelade typ kluriga mysteryspel och massa annat point-n-click liksom.

Det kan ligga något i det! Men jag tror också att det har med hur de nya spelen är uppbyggda. Det tar "tusen" klick bara för att spela en jäkla match i FM. Ska man då också göra en story så är det ett heltidsarbete.

Jag vet att många inte håller med mig, men jag tycker att FM har blivit ett spel för hardcorenördar som helt vill gå på djupet med siffror och statistik. Jag älskade de gamla Championship Manager, vilken spelglädje! De var fotbollsspel inte statistikspel! http://www.footballm...ownload-review/

Detta inlägg har redigerats av Foffinho: 01 November 2017 - 06:17 AM

#13   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• FMSU-Crew
  • 814 Inlägg:

Postad 01 November 2017 - 08:11 AM

- Det finns alltid en skön community-känsla med nya forum. Folk hjälper varandra, läser och kommenterar. Efter ett tag blir det ryggdunkarklubb för en liten forumelit som sätter hela agendan.

- Innehållet håller inte samma klass som t ex "Football Manager Stories"

- Funderar lite kring skötseln av sidan. Ett fotbollsprojekt där jag var projektledare ville investera en kvarts miljon i annonsering hos en samarbetspartner. Vi var väldigt intresserade av FM Sweden, men vi fick aldrig svar från dem så vi gick vidare.

Men det är som sagt bara mina egna funderingar...

Enligt Miles Jacobson så slår ju FM rekord varje år i antal som spelar samtidigt på Steam.

Men jag håller med, det blir färre och färre som spelar. CM 01/02 var enkelt att förstå direkt. En nybörjare som startar FM17 tycker nog att allt är en djungel.

#14   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Inlägg:

Postad 01 November 2017 - 12:42 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Enligt Miles Jacobson så slår ju FM rekord varje år i antal som spelar samtidigt på Steam.

Men jag håller med, det blir färre och färre som spelar. CM 01/02 var enkelt att förstå direkt. En nybörjare som startar FM17 tycker nog att allt är en djungel.

Det stämmer säkert som Miles säger att fler än någonsin spelar vilket säkert också har med nya "marknader" att göra, det är ingen falsk marknadsföring. Men samtidigt tror jag att speltiden har sjunkit för många. Man köper ju spelet ändå. Det är många hardcore FM:are som varit helt beroende som inte tycker att det är riktigt lika kul just nu. Som någon skrev på engelska Steam: "FM är som ett jäkla jobb nuförtiden"

#15   Crispo

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 50 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United & ÖFK

Postad 02 November 2017 - 15:26 PM

Sedan är det väl av just den anledningen som Touch-versionen har kommit nu på senare år. För att folk som har fått den uppfattningen ska få en bantad version som också är billigare.

#16   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1731 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United,Panathinaikos

Postad 02 November 2017 - 16:58 PM

Visa inläggCrispo skrev:

Sedan är det väl av just den anledningen som Touch-versionen har kommit nu på senare år. För att folk som har fått den uppfattningen ska få en bantad version som också är billigare.

Tycker Touch-versionen på FM16 var rätt kass. Har fortfarande inte prövat 17 men kan man ladda ner fler nationer/ligor nu? Har för mig att på 16 kunde man bara välja en nation att spela i vilket jag tyckte va rätt kasst.

#17   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5606 Inlägg:

Postad 02 November 2017 - 20:44 PM

Visa inläggAlex Grecco skrev:

Tycker Touch-versionen på FM16 var rätt kass. Har fortfarande inte prövat 17 men kan man ladda ner fler nationer/ligor nu? Har för mig att på 16 kunde man bara välja en nation att spela i vilket jag tyckte va rätt kasst.

Jag har enbart spelat touch på FM17. Spelar det fortfarande och kommer troligtvis inte att inskaffa FM18. Man kan ladda hur många nationer och ligor som helst, exakt som i "vanliga" FM, men i touch slipper man alla onödiga funktioner som lagts till i spelen de senaste åren. Förenklat, försnabbat, jag gillar det.

#18   Pontarii

President

• Medlem
  • 8248 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 02 November 2017 - 21:17 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

http://www.fmsideline.se

Väldigt bra folk men rörig sida.

Inkorrekt, den sidan har funnits länge och är inte en ny, konkurrerande sida. Dock är forumet, som man hittar längst upp till höger på den sidan nytt. Att huvudsidan är rörig är oväsentligt då forumet står på egna ben, har sin egen design o.s.v.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#19   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10140 Inlägg:

Postad 03 November 2017 - 17:06 PM

Det kan ligga något i det! Men jag tror också att det har med hur de nya spelen är uppbyggda. Det tar "tusen" klick bara för att spela en jäkla match i FM. Ska man då också göra en story så är det ett heltidsarbete.

Jag vet att många inte håller med mig, men jag tycker att FM har blivit ett spel för hardcorenördar som helt vill gå på djupet med siffror och statistik. Jag älskade de gamla Championship Manager, vilken spelglädje! De var fotbollsspel inte statistikspel! http://www.footballm...ownload-review/

Fast dom gjorde ju ett försök med Football Manager Classic eller vad det hette, avsett för typ pappor eller studerande med skral fritid.

#20   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Inlägg:

Postad 03 November 2017 - 18:42 PM

Visa inläggDeadwood skrev:

Fast dom gjorde ju ett försök med Football Manager Classic eller vad det hette, avsett för typ pappor eller studerande med skral fritid.

Det har jag aldrig hört talas om. Sen är kanske inte lösningen 2017 ett spel som ser ut att vara femton år gammalt. Det är inte det jag efterfrågar utan mer ett modernt spel för fotbollsälskaren och inte ett spel för grabben som precis har vunnit en mattetävling i åttan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar