Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Generella frågor

8 svar till detta ämne

#1   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 572 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 28 November 2017 - 07:47 AM

Här kan du fråga om allt mellan himmer och jord som rör FM18.

#2   Filip

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 52 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF Chelsea Hajduk Split Hamburg SV

Postad 28 November 2017 - 21:12 PM

Hej har en fråga, kan man ta bort så att man inte ser sina tidigare klubbar som man spelat med?

/Filip

#3   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 572 Inlägg:

Postad 28 November 2017 - 21:14 PM

Visa inläggFilip skrev:

Hej har en fråga, kan man ta bort så att man inte ser sina tidigare klubbar som man spelat med?

/Filip

Funderat det med, men tror man måste installera spelet på nytt för att kunna göra det.

#4   Widen

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 02 December 2017 - 09:57 AM

Hej!
Är för närvarade Lincoln i League 2 och har tagit upp dem till Championship. Men har ett problem... jag har inget u23 lag. Så undrar därför om lagen i league 2 i England inte har några u23 lag och därefter inte kan fixa det eller om man kan fråga kanske styrelsen om det i efterhand när man har gått upp i seriesystemet

#5   jOCKEb

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 04 December 2017 - 18:18 PM

Hej! Jag har satt intensiv avslutsträning på samtliga anfallare... ÄNDÅ så gör dom bara hemåtpassar till avslut, om dom mot förmodan ens träffar mål! Spelar ut samtliga lag jag möter, men jag har anfallare som inte vet hur man avslutar. Jag menar, Lukaku har ju 19 i avslut? Vem annan ska jag köpa in? Som sagt, taktiken är det inget fel på, vinner skottstatistiken med 20+ men det går bara inte att göra mål... 0-1 hemma mot Arsenal trots 22-1 i skott, 0-0 hemma mot Newcastle, 25-3 i skott.. Visst, kanske runt 10 träffar mål, men ingen boll går in. Någon som vet? Datorn håller på att gå sönder här....

#6   jcqpr44

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 34 Inlägg:

Postad 09 December 2017 - 20:12 PM

"arbeta in bollen i straffområdet" ?

#7   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 572 Inlägg:

Postad 10 December 2017 - 22:54 PM

Någon som vet hur man kan få till en egen bild som profilbild?
Går bara att få till en "spelbild". FM16 var den senaste versionen jag minns att man kunde lägga till egenbild...

#8   Jandersson47

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 11 December 2017 - 19:24 PM

Såg att FM18 touch finns till Ipad, en annan som har en gammal Ipad 2.. Står att den ej är kompatibel med den.. Funkar det ändå? Tänkte om det är som om man har en lite för dålig data & får dra ner grafik&så.. Eller funkar det inte alls?
Någon som har koll på det?

#9   Bakkis

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:

Postad Idag, 19:51 PM

Hej allihopa! Håller på att göra en ny databas där jag ändrar i det engelska ligasystemet. Har tidigare endast använt editor för lite små ändringar så detta är första gången jag gör något lite större och behöver antagligen mer hjälp och tips än vad jag själv förstår :P
Någon som vet vart i editorn jag ändrar antalet lag som ska gå upp och ner i ligorna samt kvala?
Har ni andra tips på saker man behöver tänka på när man ändrar i/skapar nya ligor så får ni jättegärna skriva här.

Ligasystemet:
PL 10 lag
CH 18
L1 20
L2S 18 - L2N 18
ConfS 18 - ConfN 18
VNLS 20 - VNLN 20

tack på förhand

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar