Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Generella frågor

351 svar till detta ämne

#41   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1752 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 06 March 2018 - 13:19 PM

Visa inläggTobbebobbeberg skrev:

Hahaha gott ett dygn snart så jag frågar väl igen. Är det någon som är bra på taktiker tänkte om någon skulle vilja hjälpa mig.

Min tanke är att ta över Östersund och jag skulle vilja spela så likt verkligheten sol möjligt är det någon som har tid och lust att hjälpa mig med detta

Jag hjälper dig. Du har PM :)

#42   Sandersson

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, Palmers FC

Postad 08 March 2018 - 14:15 PM

Tjena!

Jag är sugen på att göra en financial takeover med Hamburg så som kineserna gjorde med Milan. Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska göra i editorn... Kikade lite på andra klubbar såsom Chelsea, City, PSG för att se hur deras ekonomi såg ut men det är lite för knepigt för min kunskap... Försökte även kolla på Milan och kopiera av deras ekonomiska situation men den verkar inte ha med "kinapengarna" då de inte har någon rikeman samt bara 31,201,806 (£) i saldo i jämförelse med Hamburgs 25,855,010 (£).

Någon med lite erfarenhet som förstår bättre än jag?

#43   Happy_Nilsson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 811 Inlägg:
  • Yrke:Industriarbetare / fotbollstränare ;)
  • Favoritlag:Hammarby
  • Tränar:Torsby IF

Postad 08 March 2018 - 14:30 PM

Efter att ha läst några artiklar angående Milans situation, så har jag förstått att "kinapengarna" gick åt till alla nyförvärv förra sommaren.
De nya ägarna är inte såpass kapitalstarka att de kan pumpa in pengar i klubben, och har presenterat en återbetalningsplan för
att blidka uefa-nissarna för att klara ffp.

On-topic till din fråga så fanns det iaf tidigare att man kunde knappa in "sugar-daddy", i tre olika nivåer.
Foreground-sugar daddy är nog det du eftersöker. Om det funkar så i nya editorn vet jag inte.
Säkerligen andra som kan detta bättre.

#44   Sandersson

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, Palmers FC

Postad 08 March 2018 - 14:35 PM

Visa inläggHappy_Nilsson skrev:

Efter att ha läst några artiklar angående Milans situation, så har jag förstått att "kinapengarna" gick åt till alla nyförvärv förra sommaren.
De nya ägarna är inte såpass kapitalstarka att de kan pumpa in pengar i klubben, och har presenterat en återbetalningsplan för
att blidka uefa-nissarna för att klara ffp.

On-topic till din fråga så fanns det iaf tidigare att man kunde knappa in "sugar-daddy", i tre olika nivåer.
Foreground-sugar daddy är nog det du eftersöker. Om det funkar så i nya editorn vet jag inte.
Säkerligen andra som kan detta bättre.

Okej det hade jag ingen aning om, men om man säger som när malaga fick en finansboost för några år sedan som en slags annan riktpinne. Aa det med foreground visste jag utan det var lite mer ingående med övriga ekonomiska grejer ja undrade över, typ saldo, skulder, inkomster osv osv

#45   Fredee

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 16 Inlägg:

Postad 10 March 2018 - 17:34 PM

Hej!
Jag har precis startat upp en save där jag vill vara ett jobbigt lag o möta o alla ska typ "hata" en. Domarn ska inte få en lugn stund o motståndarna få lite tjuvsmällar titt som tätt (bildligt).
Finns det någon funktion där man tränar att en knattar tjatar på domarn, springer den extra metern o fullföljer tacklingar?

Så man får ett blod svett o tårar/jävlar ananama team?

Tack på förhand!

#46   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4074 Inlägg:

Postad 10 March 2018 - 20:22 PM

Visa inläggFredee skrev:

Hej!
Jag har precis startat upp en save där jag vill vara ett jobbigt lag o möta o alla ska typ "hata" en. Domarn ska inte få en lugn stund o motståndarna få lite tjuvsmällar titt som tätt (bildligt).
Finns det någon funktion där man tränar att en knattar tjatar på domarn, springer den extra metern o fullföljer tacklingar?

Så man får ett blod svett o tårar/jävlar ananama team?

Tack på förhand!
Spontant tänker jag att du i instruktioner ändrar till: "spela aggressivt" och "mycket mer press". Sen kanske det inte skadar och köra "var mer uttrycksfulla"?

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#47   Lindblom

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 74 Inlägg:

Postad 14 March 2018 - 19:41 PM

Är FM18 realistiskt?
Nu är det ingen bedrift att vinna matcher med Arsenal, men efter två stycken 10-0 vinster i PL efter 10 omgångar så får en att undra om FM18 mår bra? Är det gjort lättare eller är det en bugg? Kanske har jag helt enkelt tur?
Hemma mot Newcastle, samt City(!!!!)

Spelar med en egenkomponerad 5-2-3.
5-2-3 verkar användas flitigt av flertalet spelare av att döma från uppladdade taktiker och topplistor därefter.

Spelat alla FM som finns och aldrig varit med om detta.

#48   Tobbebobbeberg

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:

Postad 22 March 2018 - 12:27 PM

Är det någon som har koll på hur Östersund använder Sam Mensiro på mitten är han bollvinande eller bara vanlig central mittfältare tacksam för svar :)

#49   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1752 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 22 March 2018 - 14:37 PM

Visa inläggLindblom skrev:

Är FM18 realistiskt?
Nu är det ingen bedrift att vinna matcher med Arsenal, men efter två stycken 10-0 vinster i PL efter 10 omgångar så får en att undra om FM18 mår bra? Är det gjort lättare eller är det en bugg? Kanske har jag helt enkelt tur?

5-2-3 verkar användas flitigt av flertalet spelare av att döma från uppladdade taktiker och topplistor därefter.

Jag upplever att det blir lite för mycket mål på FM18. Vissa spelare gör över 30 mål och 20 assist på en säsong i mittenlag. Det tycker jag är orealistiskt.

#50   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 22 March 2018 - 21:09 PM

Är FM18 realistiskt?

Hmm, intressant. Visste inte att 352 var en trend på FM18. Under mina första saves med AEK och Djurgården gick det inte dåligt, men det kändes samtidigt som det kunde gå mycket bättre. Framförallt ansåg jag inte att jag hade full kontroll över matcherna som jag vill. Då spelade jag 4231/4312.

MEN, så testade jag att spela 352 med ett topplag i en usel liga. Och där får jag den där kontrollen jag eftersträvar och har lyckats med överdrivet bra bedrifter. Joggar hem ligan och gör det över förväntan i Europa. Redan andra säsongen slog jag ut Milan i Europa League-gruppspelet. Den matchen var dock mer av ett mirakel då vi var ruskigt effektiva.

#51   Keeper

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 44 Inlägg:
  • Yrke:Elmontör
  • Favoritlag:AIK

Postad 23 March 2018 - 15:17 PM

Hej,

Är det förinställt hur mycket publik ett lag kan ha?

Startade en save med Nyköpings Bis (div 1) och är nu inne på min andra säsong i Allsvenskan. Publiksnittet har ökat något men ligger endast på strax över 1000 pers, förutom när stockholmslagen kommer på besök.
Spelat sedan Cm 2

#52   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 23 March 2018 - 20:40 PM

Visa inläggKeeper skrev:

Hej,

Är det förinställt hur mycket publik ett lag kan ha?

Startade en save med Nyköpings Bis (div 1) och är nu inne på min andra säsong i Allsvenskan. Publiksnittet har ökat något men ligger endast på strax över 1000 pers, förutom när stockholmslagen kommer på besök.
Av egen erfarenhet så tar det lång tid och bygga en stor supporterskara med småklubbar. Men tillslut står dem där, i tusentals!

#53   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 168 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 23 March 2018 - 22:08 PM

Visa inläggTobbebobbeberg skrev:

Är det någon som har koll på hur Östersund använder Sam Mensiro på mitten är han bollvinande eller bara vanlig central mittfältare tacksam för svar Postad bild

Han spelar högerback/wingback i ÖFK.

#54   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1280 Inlägg:

Postad 24 March 2018 - 13:33 PM

Är FM18 realistiskt?

Har också upplevt att det kommit till mycket 352, 523 uppställningar, men många lag IRL spelar ju på det viset därav tror jag det blir så.
På FM17, 16 och 15 var det ju mängder med 4231-uppställningar som dominerade.

Sen till din fråga om det är realistiskt. Nu har jag lirat i stort sett en enda save på fm18 och det är med Arsenal. Har inte spelat så mycket som jag trodde att jag skulle göra och är "bara" inne på år 2024.
Har hittills inte lyckas vinna PL tex. vilket kanske i sin tur är realistiskt då Wenger och Arsenal irl är väldigt långt ifrån det.

Men jag har vägrat ladda hem en massa taktiker då jag tycker det förstör charmen med hela spelet och antagligen är jag väl delvis en för dålig taktiker då jag som sagt ej vunnit PL ännu eller så är jag en jävligt dålig fm-spelare.
CL har jag vunnit vid ett tillfälle samt att jag faktiskt pendlar mycket mellan Champions League samt Europa League.

Mitt största problem är nog att jag ofta under säsongen inte tycker att spelet sitter och därav hela tiden skruvar på mina taktiker vilket ofta leder till att jag tappar poäng i skitmatcher.

Men som spel upplever jag nog just FM18 som ett av de bättre på senare år. Och framförallt taktikmässigt.
Sen är klart att man säkert kan sopa hem en serie hur lätt som helst om man laddar hem den "bästa taktiken".
Men hur roligt och realistiskt är det att spela då?!

#55   Keeper

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 44 Inlägg:

Postad 25 March 2018 - 06:29 AM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Av egen erfarenhet så tar det lång tid och bygga en stor supporterskara med småklubbar. Men tillslut står dem där, i tusentals!

Aha, får se när alla andra börjar dyka upp :)

Spelat sedan Cm 2

#56   Tobbebobbeberg

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:

Postad 26 March 2018 - 11:41 AM

Vi gör ett försök och skriver här igen men det brukar inte vara någon som vill hjälpa mig så ofta men som sagt vi gör ett försök.

Jag vill starta en Save med mitt kära IFK Norrköping efter att ha fått sparken från ÖFK och jag vill spela som dom gör i verkligheten 3-4-3 Jag vill att läget ska kretsa runt Jordan Larsson och Simon Thern. Läste i någon tidning att IFK spelar mycket ute på kanten och kombination centralt är det någon som vet hur jag spelar ute på kanten med kombination centralt.

#57   Tobbebobbeberg

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:

Postad 26 March 2018 - 11:54 AM

Aa Just det hur gör man så Gudmunder Thorarimsson och Linus Walqvist som jag har på varsin kant faller ner och hjälper till i försvaret när motståndaren anfaller

Min Startuppställning ofta

MÅLVAKT. David Mitov Nilsson
Försvar. Lars Gerson Ante Johansson
Jon Gudni Fjolosson

Högerytter Linus Walqvist
Centralt Simon Thern
Centralt Alexander Jakobssen
Vänster Gudmunder Thorarimsson

Anfall Jordan Larsson
Anfall Kalle Holmberg
Anfall David-Moberg Karlsson

Något fel med backarna måste jag göra torska med denna uppställning en annan Save med hela 5-2 mot Sirius det säger ju allt de.

Jag vet samtidigt att 3-4-3 är en riskabel taktik men vill ju spela så likt verkligheten som möjligt. Problemet jag har ofta är att inte övriga spelare hjälper till i hemjobbet jag spelar Offensiv 3-4-3

#58   Tobbebobbeberg

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:

Postad 26 March 2018 - 14:42 PM

Snälla kan någon hjälpa mig ?????

#59   Tobbebobbeberg

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:

Postad 26 March 2018 - 17:49 PM

Nej men nu får det väl vara bra. Här har man suttit nu flera timmar och det finns igen som kan ge mig tips eller hjälpa mig varför finns detta forum ????

Ps funderar alvarligt på att ta bort mitt konto här ibland kan det ta flera dygn Eller ibland får jag inga tips eller hjälp överhuvudtaget

#60   Keeper

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 44 Inlägg:

Postad 26 March 2018 - 18:04 PM

De som kan ge dig tips knaske inte sitter vid datorn 24/7 för att serva dig.

Ha lite tålamod och softa lite
Spelat sedan Cm 2

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar