Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

23 svar till detta ämne

#1   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 572 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 28 November 2017 - 07:49 AM

Ni kan det här vid det här laget. Kör hårt!

#2   sweem

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 16 Inlägg:

Postad 28 November 2017 - 09:59 AM

Spelar med Malaga i La Liga, tycker det är skönt att spela med klubbar där man får hyfsad arbetsro, spännande trupp och "låga" krav gör att man kan ta sig tid att skapa något bra.

Sen bor jag 1 timme från Malaga IRL, så det är extra motiverande att spela med just den klubben då man är fysiskt nära klubben och ser ett par matcher under säsongen.

7 matcher spelade i ligan, 4-1-2, och 2-1 vinst mot Real Madrid hemma var en fin start!

#3   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 572 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 28 November 2017 - 10:47 AM

Visa inläggsweem skrev:

Spelar med Malaga i La Liga, tycker det är skönt att spela med klubbar där man får hyfsad arbetsro, spännande trupp och "låga" krav gör att man kan ta sig tid att skapa något bra.

Sen bor jag 1 timme från Malaga IRL, så det är extra motiverande att spela med just den klubben då man är fysiskt nära klubben och ser ett par matcher under säsongen.

7 matcher spelade i ligan, 4-1-2, och 2-1 vinst mot Real Madrid hemma var en fin start!

Ruggigt fin start. Hur går det för Ontiveros? Hur spelar du?
Några nyförvärv?

#4   sweem

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 16 Inlägg:

Postad 28 November 2017 - 12:01 PM

Visa inläggpizarro skrev:

Ruggigt fin start. Hur går det för Ontiveros? Hur spelar du?
Några nyförvärv?

Ontiveros är fantastisk, förlängde kontraktet direkt, 4 år. En riktig Malaguista är han! Formationen som jag spelat är 4-2-4 med offensiva yttrar och 2 anfallare. Man måste utnyttja Malagas strykor, de har duktiga kantspelare, och grovjobbare på innermittfältet, som dock inte besitter någon vidare teknik/passningspel, men bra arbetskapacitet.

Juanpi, Ontiveros, Keko och Castro är alla ruggigt bra på att utmana och få in bollarna i boxen, samtidigt som de kan göra något drömmål ibland.

Med en budget på 1M EUR blev det inte nyförvärv direkt, utan får snarare rikta in mig på lån och försöka hålla mig på en mittenplacering eller bättre om det lyckas hålla i sig.

Märkligt ibland hur man slår Real Madrid med 2-1, men torskar mot Las Palmas med 3-1, så har kanske inte ännu hittat jämnheten i prestationerna, även om resultaten är i överkant i den korta säsong som spelats hittills.

Lycka till med Lugo! Fint lagval

#5   bajaren_oskar

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 274 Inlägg:

Postad 28 November 2017 - 18:29 PM

Kul att forumet är uppe! Nu får vi medlemmar se till att skapa liv och rörlighet här igen!

Jag började i vanlig ordning som arbetslös. Hamnade i nedflyttningstippade Solihull Moors i Vanarama National League (engelska 5:an). Två matcher in har vi en stortorsk mot tippade tvåan och en bortavinst mot tippade tian.

#6   TL

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 169 Inlägg:
  • Yrke:Studerar
  • Favoritlag:Manchester United
  • Tränar:Manchester United

Postad 29 November 2017 - 21:18 PM

Postad bild

Säsong: 2017/2018
Manager: Paul Scholes
Värvningsfilosofi: Max ett nyförvärv per säsong

Övergångar in:
Postad bild Harry Kane från Tottenham för 540mj kr (kan uppgå till totalt 1,29md kr med klausuler)

Övriga truppen:

Målvakter
Postad bild David De Gea, 27 år, 31 ldk/ 0 mål, 530 MKr
Postad bild Sergio Romero, 31 år, 91 ldk/ 0 mål, 175 MKr
(De Gea är De Gea och Romero gör det bra i de inhemska cuperna och i gruppspelet i Champions League där han får chansen. Underifrån utmanar Pereira och Henderson.)

Backar
Postad bild Antonio Valencia, 32 år, 97 ldk/ 10 mål, 177 MKr
Postad bild Matteo Darmian, 28 år, 42 ldk/ 2 mål, 330 MKr
Postad bild Victor Lindelöf, 23 år, 19 ldk/ 0 mål, 570 MKr
Postad bild Phil Jones, 26 år, 32 ldk/ 1 mål, 385 MKr
Postad bild Eric Bailly, 24 år, 33 ldk/ 0 mål, 620 MKr
Postad bild Chris Smalling, 28 år, 37 ldk/ 2 mål, 305 MKr

Postad bild Marcos Rojo, 28 år, 56 ldk/ 2 mål, 250 MKr
Postad bild Luke Shaw, 22 år, 11 ldk/ 0 mål, 370 MKr
Postad bild Daley Blind 28 år, 58 ldk/ 2 mål, 440 MKr
(Rutinerad backuppsättning där samtliga har landskamper på meritlistan. Till höger gör Valencia det riktigt bra och visar inga tecken på ålderskrämpor. Mittlåset var fruktansvärt stabilt, vilket även syns i ligan där vi släpper in minst antal mål av samtliga lag. Lindelöf ett riktigt utropstecken! Till vänster var det betydligt jämnare om startplatsen där Shaw drog det längsta strået pga åldern. Till nästa säsong har Smalling deklarerat att han är sugen på en ny utmaning och jag kommer inte hindra honom. Även Rojo kommer få lämna för att göra plats åt Tuanzebe.)

Mittfältare
Postad bild Juan Mata, 30 år, 50 ldk/ 13 mål, 640 MKr
Postad bild Henrikh Mkhitaryan, 29 år, 70 ldk/ 23 mål, 760 MKr
Postad bild Paul Pogba, 25 år, 58 ldk/ 9 mål, 760 MKr
Postad bild Ander Herrera, 28 år, 2 ldk/ 0 mål, 680 MKr
Postad bild Nemanja Matic, 29 år, 41 ldk/ 2 mål, 570 MKr
Postad bild Marouane Fellaini, 30 år, 81 ldk/ 15 mål, 375 MKr
Postad bild Michael Carrick, 36 år, 34 ldk/ 0 mål, 31 MKr
Postad bild Anthony Martial, 22 år, 18 ldk/ 1 mål, 780 MKr
Postad bild Jesse Lingard, 25 år, 9 ldk/ 1 mål, 580 MKr
(Samarbetet mellan Pogba och Matic har varit outstadning. Det tillsammans med fina prestationer och flertalet poäng från våra kantspelare har varit vitalt under säsongen. Carrick lägger skorna på hyllan efter säsongen och dessutom kommer Fellaini att få lämna, då nästa säsongs nyförvärv är en central mittfältare.)

Anfallare
Postad bild Romelu Lukaku, 25 år, 67 ldk/ 32 mål, 690 MKr
Postad bild Zlatan Ibrahimovic, 36 år, 116 ldk/ 62 mål, 32 MKr
Postad bild Harry Kane, 24 år, 31 ldk/ 21 mål, 750 MKr
Postad bild Marcus Rashford, 20 år, 19 ldk/ 4 mål, 500 MKr
(Förmodligen världens bästa fowardsuppsättning och vilken målgaranti vi besitter när vi startar med Lukaku och Kane (35 + 27 mål.). Trots konkurrensen får Rashford ändå rikligt med speltid då han både backar upp Kane och kan även agera ersättare till Martial som "inre anfallare". Tyvärr slutar Zlatan efter säsongen och han kommer ersättas av... James Wilson... Inget ont om Wilson men hade jag inte spelat med mina värvningsrestrektioner så hade jag nog köpt in ett större namn.)

Spelare med fet text ingick i startelvan.

Premier League: 1:a 88 poäng (2 före Arsenal).
Champions League: Vinnare efter 1-0 mot Chelsea i finalen.
FA Cup: 5omg 0-1 mot Burton...
EFL Cup: Vinnare efter 4-1 mot Preston i finalen.

Kommentar:
Då var det dags igen. Nytt spel. Ny save med United. Riktigt nöjd med säsongen av förklarliga skäl, 1:a i Premier League och segrare i Champions League och supernyförvärv i Kane. Men det som glädjer mig mest är att jag fick till en taktik där jag får in Lukaku, Kane, Martial, Pogba och Mata i startelvan i roller som passar dom bra! Jag spelar en 4-4-2 med inspiration från Fergusons uppställning under säsongen 2007/2008, där även då Chelsea besegrades i Champions League-finalen. En fyrbackslinje där Shaw är den offensivare ytterbacken och Lindelöf är den mer spelskicklige mittbacken. Ett mittfält där Pogba får en fri roll och Mata agerar "inverterad ytter" på högerkanten samt Martial i en Ronaldo-position som inre anfallare på vänsterkanten.

Detta inlägg har redigerats av TL: 01 December 2017 - 23:39 PM

#7   Loco™

Spelare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Yrke:Grafisk Formgivare
  • Favoritlag:Blaugrana
  • Tränar:Palermo

Postad 29 November 2017 - 22:17 PM

Själv har man kommit tillbaka efter nå år , spelade inte FM 17 alls och köpte FM18 genom Black Friday.

Är mitt hemmalag IK Sirius just nu , som blir jävligt kul att testa.
Ska precis börja Allsvenska premiären mot Östersund. Framåt blåsvarta kånkelbär!

Edit: 5-1 hemma mot Östersund , fan vad skönt.

Detta inlägg har redigerats av Loco™: 29 November 2017 - 22:24 PM

* Free World' Boss - Vybz Kartel *
Frågor?
Kontakta mig Här

#8   TL

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 169 Inlägg:

Postad 02 December 2017 - 00:24 AM

Postad bild

Säsong: 2018/2019

Övergångar in:
Postad bild Dele Alli från Tottenham för 660mj kr (kan uppgå till totalt 1,61md kr med klausuler)

Övriga truppen:

Målvakter
Postad bild David De Gea, 28 år, 43 ldk/ 0 mål, 530 MKr
Postad bild Sergio Romero, 32 år, 92 ldk/ 0 mål, 177 MKr
(De Gea är faktiskt snäppet bättre än förra säsongen och vinner välförtjänt priset som världens bästa målvakt. Romero, den perfekta reserven (aldrig något gnäll om speltid) kommer dock få lämna efter säsongen. För att göra plats åt den betydligt yngre Henderson.)

Backar
Postad bild Antonio Valencia, 33 år, 104 ldk/ 10 mål, 112 MKr
Postad bild Matteo Darmian, 29 år, 52 ldk/ 2 mål, 410 MKr
Postad bild Timothy Fosu-Mensah 21 år, 5 ldk/ 1 mål, 185 MKr
Postad bild Victor Lindelöf, 24 år, 25 ldk/ 1 mål, 640 MKr
Postad bild Axel Tuanzebe, 21 år, 0 ldk/ 0 mål, 285 MKr
Postad bild Eric Bailly, 25 år, 40 ldk/ 0 mål, 620 MKr
Postad bild Phil Jones, 27 år, 43 ldk/ 2 mål, 495 MKr
Postad bild Luke Shaw, 23 år, 20 ldk/ 1 mål, 335 MKr
Postad bild Daley Blind 29 år, 69 ldk/ 3 mål, 530 MKr
(Både Valencia och Darmian gör ännu starkare säsonger än den föregående. Detsamma gäller mittbackarna Lindelöf (som numera är vicekapten för klubben) och Bailly som tyvärr drog på sig en korsbandsskada i slutet av säsongen. Vilket kommer ge Tuanzebe ännu mer speltid. Till vänster dominerar verkligen Shaw när han är skadefri. Blind hänger löst inför nästa säsong då Borthwick-Jackson gjorde det riktigt bra när han fick chansen i samband med Shaws skador.)

Mittfältare
Postad bild Juan Mata, 31 år, 61 ldk/ 15 mål, 560 MKr
Postad bild Henrikh Mkhitaryan, 30 år, 78 ldk/ 23 mål, 690 MKr
Postad bild Paul Pogba, 26 år, 71 ldk/ 11 mål, 820 MKr
Postad bild Ander Herrera, 29 år, 3 ldk/ 0 mål, 680 MKr
Postad bild Dele Alli, 23 år, 41 ldk/ 8 mål, 820 MKr
Postad bild Nemanja Matic, 30 år, 50 ldk/ 2 mål, 570 MKr
Postad bild Anthony Martial, 23 år, 29 ldk/ 9 mål, 780 MKr
Postad bild Jesse Lingard, 26 år, 20 ldk/ 2 mål, 580 MKr
Postad bild Andreas Pereira, 23 år, 8 ldk/ 5 mål, 265 MKr
(Trodde inte att det gick att uppgradera det centrala mittfältet efter fjolårets succé med Matic-Pogba. Men det gick tydligen då Alli kommer in och är sjukt bra. Ballon d'Or-trean Mata drar in ett snittbetyg på 7.97 i ligan och är suverän på sin högerkant. Martial hänger 15 mål i ligan, vilket är en uppgradering från fjolårets 9st. Lingard har fått se sig omsprungen av Pereira och lämnar därför klubben efter säsongen.)

Anfallare
Postad bild Harry Kane, 25 år, 43 ldk/ 33 mål, 750 MKr
Postad bild Marcus Rashford, 21 år, 33 ldk/ 11 mål, 530 MKr
Postad bild Romelu Lukaku, 26 år, 81 ldk/ 37 mål, 760 MKr
Postad bild James Wilson, 23 år, 0 ldk/ 0 mål, 110 MKr
(Kane vinner Ballon d'Or, skytteligan i Premier League, fansens och mitt hjärta, gör 27 mål i ligan och fortsätter fungerar alldeles utmärkt med Lukaku (22mål). Rashford gör mål så fort han får chansen och Wilson gör 8 mål på de 17 matcherna han får spela lägg därutöver även till 11 assist. Zlatan är inte så saknad trots allt.)

Premier League: 1:a 95 poäng (10 före City).
Champions League: Åttondelsfinal efter 3-3b mot Atlètico (Juventus slog Chelsea i finalen).
FA Cup: 1:a efter 5-2 mot Swansea i finalen.
EFL Cup: 1:a efter 4-1 mot Burnley i finalen.
Community Shield: 1:a efter 3-0 mot Tottenham.
Super Cup: 1:a efter 3-2 mot Real Sociedad.

Fifa Club World Cup: 1:a efter 3-0 mot Fluminense i finalen.

Kommentar:
Tangerat poängrekord i ligan där vi gör 106 mål framåt och endast släpper in 17st, vinst i FA Cupen, ligacupen m.m, ännu ett supernyförvärv i Alli som förvisso är dyr men verkligen ger laget en dimension till, så kan man nästan se det här som den perfekta säsongen OM det inte hade varit för det på tok för tidiga uttåget i Champions League. Där jag trots allt kände mig ganska tillfreds med lottningen med tanke på att jag slog ut både Barcelona och Real Madrid på vägen fram till förstaplatsen föregående säsong. Tänkte att vi hade lätt för de spanska lagen.. Den känslan förstärktes efter en stabil insats och 0-0 på bortaplan. Men i returen på Old Trafford var det verkligen spanjorerna som tog tag i matchen och hade ett tag en 1-3 ledning. Vi lyckas i ett desperat försök att vinna matchen i alla fall få till en kvittering, vilket naturligtvis inte räckte. Atletico gör två av sina mål på fasta situationer. Efter matchen satte jag mig direkt och började se över just defensiva fasta. Som jag nu tror kommer vara stabilare. Till nästa säsong borde ingenting kunna stoppa oss!

#9   gl_jonas

Ungdom

• Administratör
  • 4 Inlägg:

Postad 03 December 2017 - 20:33 PM

Loco™ skrev:

Själv har man kommit tillbaka efter nå år , spelade inte FM 17 alls och köpte FM18 genom Black Friday.

Är mitt hemmalag IK Sirius just nu , som blir jävligt kul att testa.
Ska precis börja Allsvenska premiären mot Östersund. Framåt blåsvarta kånkelbär!

Edit: 5-1 hemma mot Östersund , fan vad skönt.

Välkommen tillbaka till FM Postad bild

#10   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2578 Inlägg:

Postad 04 December 2017 - 06:36 AM

FEL
TRÅD

Detta inlägg har redigerats av Hypnoman: 04 December 2017 - 06:37 AM

Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#11   jOCKEb

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 04 December 2017 - 18:48 PM

Kör även jag med Manchester United, men tyvärr inte lika lyckade resultat som maestro ovanför.

Första säsongen slutade jag trea. Försökte envist få till en 4-2-3-1 taktik men hur mycket jag en pulade fungerade det inte. Ändrade om till en 5-2-1-2 med Lukaku och Martial på topp vilket gjorde att det gick lite bättre. Slog dock ut regerande mästarna Real i åttondelen, men fick såklart Barca i kvartsfinalen så det vart repass. Barca gick även senare och vann turneringen så sved inte lika mycket. I ligan slutade jag på tredje plats, men lyckades kamma hem både Ligacupen och FA-cupen så min styrelse lät mig sitta kvar.

Första säsongen köpte jag in Goretzka som är tänkt som en långsiktig ersättare till Matic. Sålde Blind och köpte in Ludde i Januari när jag ändrade om taktiken. Kör mycket på inlägg så vill ha någon som kan sätta in bollarna på anfallarna och inte på tredje etage.

Efter att ha fått ett ultimatum från styrelsen att plocka minst 11 poäng på dom första fem matcherna hjälpte det inte med att jag inledde säsongen med två 0-0 matcher. Borta mot Chelsea, visserligen ett ok resultat vilket jag inte tycker det var mot Brighton på hemmaplan. Efter dom två matcherna gick jag som tåget. 5-6 matcher som jag vann med 3-4 bollar och allting såg perfekt ut. Vann även mot Barca i gruppspelet med 4-0, både Martial och Lukaku sprutade och låg 1a och 2a i skytteligan efter 10 omgångar. Eftersom varken Miki eller Lingard levde upp till förväntningarna så köpte jag in Alli och spelade honom som en skugganfallare bakom Martial/Lukaku. Förstärkte även backlinjen med Laporte eftersom varken Smalling eller Jones håller måttet. Jones snittade 6.70 och Smalling 6.75 första säsongen! Wingbacksen är dom som stadigt får högt betyg vilket har gjort att Barcelona, som jag spöade med 4-0 i gruppspelet (förlorade med 0-1 på bortaplan i sista omgången med B-laget när jag redan vunnit gruppen), blivit intresserade. Klart som fan Darmian börjar gnälla och helt plötsligt kommer dippen! 0-1 mot Arsenal hemma trots 22-1 i skott, 0-0 hemma mot Newcastle (25-3 skott) och nu 1-2 mot Chelsea hemma trots spelövertag.. Inte nog med det så lottades jag även mot Real Madrid IGEN i åttondelen så efter Chelsea-matchen vart det ett uppehåll..

Bara jag som förövrigt inte kan göra mål på straffar? Missat 6/6 straffar under denna sparning med olika straffskyttar. Lukaku, Martial och Rashford har samtliga missat! Kan ju iaf glädjas att motståndarna missar fler straffar än sätter dom.

#12   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3818 Inlägg:

Postad 04 December 2017 - 23:38 PM

jOCKEb skrev:

Kör även jag med Manchester United, men tyvärr inte lika lyckade resultat som maestro ovanför.

Första säsongen slutade jag trea. Försökte envist få till en 4-2-3-1 taktik men hur mycket jag en pulade fungerade det inte. Ändrade om till en 5-2-1-2 med Lukaku och Martial på topp vilket gjorde att det gick lite bättre. Slog dock ut regerande mästarna Real i åttondelen, men fick såklart Barca i kvartsfinalen så det vart repass. Barca gick även senare och vann turneringen så sved inte lika mycket. I ligan slutade jag på tredje plats, men lyckades kamma hem både Ligacupen och FA-cupen så min styrelse lät mig sitta kvar.

Första säsongen köpte jag in Goretzka som är tänkt som en långsiktig ersättare till Matic. Sålde Blind och köpte in Ludde i Januari när jag ändrade om taktiken. Kör mycket på inlägg så vill ha någon som kan sätta in bollarna på anfallarna och inte på tredje etage.

Efter att ha fått ett ultimatum från styrelsen att plocka minst 11 poäng på dom första fem matcherna hjälpte det inte med att jag inledde säsongen med två 0-0 matcher. Borta mot Chelsea, visserligen ett ok resultat vilket jag inte tycker det var mot Brighton på hemmaplan. Efter dom två matcherna gick jag som tåget. 5-6 matcher som jag vann med 3-4 bollar och allting såg perfekt ut. Vann även mot Barca i gruppspelet med 4-0, både Martial och Lukaku sprutade och låg 1a och 2a i skytteligan efter 10 omgångar. Eftersom varken Miki eller Lingard levde upp till förväntningarna så köpte jag in Alli och spelade honom som en skugganfallare bakom Martial/Lukaku. Förstärkte även backlinjen med Laporte eftersom varken Smalling eller Jones håller måttet. Jones snittade 6.70 och Smalling 6.75 första säsongen! Wingbacksen är dom som stadigt får högt betyg vilket har gjort att Barcelona, som jag spöade med 4-0 i gruppspelet (förlorade med 0-1 på bortaplan i sista omgången med B-laget när jag redan vunnit gruppen), blivit intresserade. Klart som fan Darmian börjar gnälla och helt plötsligt kommer dippen! 0-1 mot Arsenal hemma trots 22-1 i skott, 0-0 hemma mot Newcastle (25-3 skott) och nu 1-2 mot Chelsea hemma trots spelövertag.. Inte nog med det så lottades jag även mot Real Madrid IGEN i åttondelen så efter Chelsea-matchen vart det ett uppehåll..

Bara jag som förövrigt inte kan göra mål på straffar? Missat 6/6 straffar under denna sparning med olika straffskyttar. Lukaku, Martial och Rashford har samtliga missat! Kan ju iaf glädjas att motståndarna missar fler straffar än sätter dom.
Tvärt om för mig med straffarna. Känns som 9/10 straffar går in både för mig och motståndarna. Tog åtta straffomgångar i cupen innan min mittback klev fram och missade en straff.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#13   Jocke77

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 05 December 2017 - 17:28 PM

Spelar PSG, mest för att komma rätt med taktik och liknade. Spelat en säsong och lyckades endast vinna Ligue 1. Kom 2:a i båda cuperna, så får hoppas på en bättre andra säsong.

#14   TL

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 169 Inlägg:

Postad 08 December 2017 - 17:46 PM

Postad bild

Säsong: 2019/2020

Övergångar in:
Postad bild Eric Dier från Tottenham för 630mj kr (kan uppgå till totalt 980mj kr med klausuler)
För tredje säsongen i rad värvar vi en Engelsman från Tottenham. Kan ses som ett överpris. Men med tanke på hur många olika positioner han är användbar på så är det en perfekt värvning för värvningsfilosofin jag tillämpar.

Övriga truppen:

Målvakter
Postad bild David De Gea, 29 år, 53 ldk/ 0 mål, 530 MKr
Postad bild Dean Henderson, 23 år, 0 ldk/ 0 mål, 30 MKr
(De Gea vinner priset som världens bästa målvakt och allting är som vanligt, nästan allt i alla fall! Den egna produkten Henderson har nämligen tagit steget upp till A-laget och ersätter Romero.)

Backar
Postad bild Eric Dier, 26 år, 48 ldk/ 4 mål, 650 MKr
Postad bild Antonio Valencia, 34 år, 107 ldk/ 10 mål, 28 MKr
Postad bild Timothy Fosu-Mensah 22 år, 9 ldk/ 1 mål, 285 MKr
Postad bild Victor Lindelöf, 25 år, 32 ldk/ 2 mål, 630 MKr
Postad bild Axel Tuanzebe, 22 år, 2 ldk/ 0 mål, 500 MKr
Postad bild Eric Bailly, 26 år, 42 ldk/ 0 mål, 510 MKr
Postad bild Phil Jones, 28 år, 53 ldk/ 3 mål, 435 MKr
Postad bild Luke Shaw, 24 år, 30 ldk/ 1 mål, 395 MKr
Postad bild Cameron Borthwick-Jackson, 23 år, 0 ldk/ 0 mål, 155 MKr
(Dier går in och tar över högerbacksplatsen, gör det bra och anses nu vara en "naturlig" högerback. I mitten är kapten Lindelöf forfarande riktigt stabil, tror aldrig han har gjort en dålig match och det är förståeligt att Juventus gör allt dom kan för att värva honom. Men han ska ingenstans! Tuanzebe tar stora steg framåt och är inte långt ifrån att peta Bailly. Till vänster är det bara beklagligt att Shaw är så skadebenägen då han är väldigt duktig när han spelar. Möjligt att det kommer förstärkas här framöver. Valencia har blivit sugen på en ny utmaning, vilket ligger rätt i tiden då han gått ner sig lite. Men det gör inte så mycket då holländaren också har utvecklas fint.)

Mittfältare
Postad bild Juan Mata, 32 år, 61 ldk/ 15 mål, 425 MKr
Postad bild Henrikh Mkhitaryan, 31 år, 86 ldk/ 23 mål, 465 MKr
Postad bild Callum Gribbin, 21 år, 0 ldk/ 0 mål, 18 MKr
Postad bild Paul Pogba, 27 år, 79 ldk/ 13 mål, 820 MKr
Postad bild Ander Herrera, 30 år, 5 ldk/ 0 mål, 475 MKr
Postad bild Dele Alli, 24 år, 48 ldk/ 10 mål, 900 MKr
Postad bild Nemanja Matic, 31 år, 59 ldk/ 2 mål, 375 MKr
Postad bild Anthony Martial, 24 år, 38 ldk/ 19 mål, 710 MKr
Postad bild Andreas Pereira, 24 år, 15 ldk/ 6 mål, 465 MKr
(Väldigt nöjd med uppsättningen, till nästa säsong ska dock Angel Gomes in i ekvationen och det ger mig lite huvudbry för vem som ska få lämna. Gribbin (min favoritspelare på de senaste spelen) flyttades upp inför säsongen och imponerar! Herrerra går mig på nerverna med 4st röda kort... Men i dagsläget finns ingen som är nog bra att ta över hans plats.)

Anfallare
Postad bild Harry Kane, 26 år, 53 ldk/ 38 mål, 820 MKr
Postad bild Marcus Rashford, 22 år, 42 ldk/ 14 mål, 510 MKr
Postad bild Romelu Lukaku, 27 år, 89 ldk/ 42 mål, 690 MKr
Postad bild Nishan Burkart, 20 år, 0 ldk/ 0 mål, 88 MKr
(Kane 31 matcher 27 mål 14 assist
Lukaku 20 matcher 15 mål 10 assist
Rashford
26 matcher 16 mål 7 assist
Burkart 20 matcher 16 mål 4 assist. Så lyder statistiken från ligaspelet = I'm happy.)

Premier League: 1:a 99 poäng (18 före Tottenham).
Champions League: 1:a efter 3-1 mot Shakhtar(!) i finalen.
FA Cup: Semifinal efter 2-3 mot Newcastle.
EFL Cup: 2:a efter 1-3 mot Chelsea i finalen.

Kommentar:
Poängrekordet är slaget och nu står vi ensam på den noteringen. Säsongens enda förlust i Premier League kom mot City på bortaplan. Har väldiga problem mot Ancelotti som basar över City. Tottenham gör en stark säsong trots mina försök till att köpa sönder dom. CL blir en framgångssaga där vi slår ut Celtic (7-0), Chelsea (5-0), Real Madrid (4-2) och till slut besegrar Shakhtar i finalen, ett Shakhtar som faktiskt slutar före oss i gruppspelet och slår ut Liverpool, Porto och Barcelona på väg till finalen. Kul med skrällar, men tyvärr lär det nog inte hålla i sig då de flesta av deras spelare har passerat 30+.

Detta inlägg har redigerats av TL: 09 December 2017 - 16:29 PM

#15   ser0911

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 54 Inlägg:
  • Yrke:Elektriker/Tränare
  • Favoritlag:Liverpool F.C.
  • Tränar:Ibland

Postad 10 December 2017 - 01:17 AM

Säsong 2020/2021 med Boston United, har blvit uppflyttad varje år och leder nu League 1 med elva poäng efter 26 matcher.

Vill påstå att jag har ett lag som bör åka ur egentligen, vill verkligen inte vara arrogant eller så men detta känns alldeles för enkelt. någon mer som upplevt liknande?

#16   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3818 Inlägg:

Postad 10 December 2017 - 02:28 AM

Visa inläggser0911 skrev:

Säsong 2020/2021 med Boston United, har blvit uppflyttad varje år och leder nu League 1 med elva poäng efter 26 matcher.

Vill påstå att jag har ett lag som bör åka ur egentligen, vill verkligen inte vara arrogant eller så men detta känns alldeles för enkelt. någon mer som upplevt liknande?
FM17 kändes för enkelt. FM18 har hittills varit en riktigt jävla bra upplaga på alla sätt och vis.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#17   jOCKEb

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 12 December 2017 - 14:46 PM

Upptäckte en förskräcklig sak nu när jag startade den tredje säsongen. England har ju lämnat EU vilket gör det betydligt svårare att värva spelare! Min filosofi är ju att värva typ alla världens ungdomar för att utveckla dom i egna ledet, det är typ det jag spelar för! Har fått avslag på två 15-åriga supertalanger, ena från Italien och den andra Frankrike, pga av Brexit. Visst, går ju att låna ut etc men då blir dom inte tränadei klubben, vilket är hela syftet med mitt spelande..

#18   erifor

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 15 Inlägg:

Postad 15 December 2017 - 14:45 PM

Blev självklart Manchester United för mig. Är i nuläget i vinterfönstret på säsong 2. Har helt klart gått över förväntan, målen har trillat in och vi har i princip hållit helt tätt bakåt.

Framgångar så här långt:
- Premier League: Vinnare säsong 1 (93p), Säsong 2 ledare med 12p.
- Champions League: Vinnare säsong 1 (3-0 mot Tottenham)
- FA-Cupen: Kvarstfinal säsong 1 (1-2 mot Tottenham)
- Ligacupen: Vinnare säsong 1 (4-1 mot Bournemouth)
- Världsmästerskap för klubblag: Vinnare säsong 2
- Community Shield: Vinnare säsong 2

Vi är i nuläget av säsong 2 kvar i alla tävlingar.

Truppen ser ut som följande:

David De Gea, 28 år, 530 milj
Sergio Romero, 31 år, 145 milj
Joel Pereira, 22 år, 110 milj
Kommentar: De Gea är hur bra som helst, bäst i världen!? Sergio Romero får stå någon cupmatch, men har börjat gnälla.

Dani Carvajal, 26 år, 630 milj, köpt säsong 2 för 1,06 miljarder
Alex Sandro, 27 år, 590 milj, köpt säsong 2 för 470 milj
Victor Lindelöf, 24 år, 580 milj
Eric Bailly, 24 år, 550 milj
Matthijs de Ligt, 19 år, 415 milj, köpt säsong 1 för 350 milj
Luke Shaw, 23 år, 350 milj
Daley Blind, 28 år, 320 milj
Matteo Darmian, 29 år, 300 milj
Marcos Rojo, 28 år, 295 milj
Antonio Valencia, 33 år, 130 milj
Alex Pinto, 20 år, 110 milj, köpt säsong 2 för 95 milj
Kommentar: Mittbackarna håller riktigt hög nivå från början, Lindelöf gör aldrig en dålig match. Under säsong 2 har vi fått in hög kvalitet på kanterna också. Matthijs de Ligt är ett superlöfte som kan bli hur bra som helst. Behöver rensas lite här.

Paulo Dybala, 25 år, 840 milj, köpt säsong 1 för 870 milj
Alexis Sánchez, 30 år, 810 milj, Gratis inför säsong 2
Paul Pogba, 25 år, 740 milj
Marcus Rashford, 21 år, 660 milj
Henrikh Mkhitaryan, 29 år, 650 milj
Anthony Martial, 23 år, 610 milj
Ander Herrera, 29 år, 550 milj
Nemanja Matic, 30 år, 510 milj
Leon Goretzka, 23 år, 475 milj, Gratis inför säsong 2
Arthur, 22 år, 385 milj, köpt säsong 1 för 260 milj
Jesse Lingard, 26 år, 350 milj
Marouane Fellaini, 31 år, 265 milj
Reiss Nelson, 19 år, 250 milj, köpt säsong 1 för 260 milj
Elias Abouchabaka, 18 år, 195 milj, köpt säsong 2 för 40 milj
Kommentar: Hög nivå rakt igenom både på startspelare och vissa bänkspelare. Dybala är grym och Rashford gör mål så fort han får spela. Behövs en rensning här också. Matic behöver bytas ut så småningom, kanske kan Goretzka ta den positionen, vi får se.

Romelu Lukaku, 25 år, 730 milj
Moise Kean, 18 år, 125 milj, köpt säsong 2 för 115 milj
Kommentar: Lite tunt här, Lukaku spelar hela tiden och gör mål i princip varje match. Utmanas av nye unga Kean. Finns dock flera mittfältare som kan gå in på denna position.

Målet med säsong 2 är självklart att vinna så mycket som möjligt, men vore kul att nå 100p gränsen i Premier League, samt att försvara Champions League!

#19   deusotto

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 306 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool, BVB, AIK

Postad Igår, 00:03 AM

Låter kommentatorn tala för sig själv...

Postad bild

✯ Liverpool FC ✯

#20   Hammer Pete

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad Igår, 13:48 PM

Visa inläggdeusotto skrev:

Låter kommentatorn tala för sig själv...

[img][url="https://i.imgur.com/HcxdEqg.jpg"]https://i.imgur.com/HcxdEqg.jpg[/url][/img]

Hur sköter sig Isak?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar