Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FMS och dess framtid...

67 svar till detta ämne

#1   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 613 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 04 December 2017 - 16:24 PM

Här kan ni ställa frågor till de nya ägarna.

Hur ser framtiden ut?
Vad har ni för tidsplan för att få igång sidan igen?
Vad är målsättningen med sidan?

#2   Rankin

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 39 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea
  • Tränar:Chester

Postad 04 December 2017 - 16:48 PM

Inte så ofta här, men kul att se ändring. Hur många är ni som aktivt kommer jobba med sidan?

#3   gl_jonas

Junior

• Administratör
  • 14 Inlägg:

Postad 04 December 2017 - 17:03 PM

Visa inläggpizarro skrev:

Här kan ni ställa frågor till de nya ägarna.

Hur ser framtiden ut?
Vad har ni för tidsplan för att få igång sidan igen?
Vad är målsättningen med sidan?

Framtiden ser ljus ut för FMSweden.se. Vi har ambitionen att väcka liv i en sovande "björn", det är så vi kallar sajten då det finns en efterfråga för produkten/tjänsten men ingen har varit drivande i det från gamla ägarna. Just nu håller vi på att gå igenom den tekniska biten samtidigt som vi pratar med olika människor om vad som är bra med sajten och varför folk kommer hit.

Vi tror oss veta några av de anledningarna, vilket ger oss en rad olika tjänster för sajten där vissa av dem kommer ha ersättning.

Den kanske absolut viktigaste tjänsten är Scouting ansvarig - då det är många som använder sajten / har använt för att hitta talanger och guldkorn till låga investeringar.

Vi kommer behöva "forum poliser". Vi ser gärna att minst två inbitna FM entusiaster bloggar om sitt spelande. (Eller fler). Den sista men väldigt viktiga rollen för sajten är tävlings ansvarig så att vi får igång roliga tävlingar veckovis med priser osv.

Detta är de kortsiktiga planerna vi har för sajten och vi kommer bara lyckas om ni besökare fortsätter att vara aktiva och diskutera FM i forumet. På längre sikt kan det också vara aktuellt att ha en egen Podcast.

Skriv gärna tankar och ideér som ni har och vad ni tycker vi bör prioritera.

#4   hellie__

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1055 Inlägg:
  • Yrke:Lagerarbetare
  • Favoritlag:Magpies
  • Tränar:Gym

Postad 03 January 2018 - 21:27 PM

Inget svar på min mail får man heller. Snart gått 1 månad sedan jag svarade er. :)
Im the best, f*ck the rest!

#5   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1289 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 03 January 2018 - 22:44 PM

Visa inlägghellie__ skrev:

Inget svar på min mail får man heller. Snart gått 1 månad sedan jag svarade er. Postad bild

gl_jonas var senast inloggad i början på december. Det går bra nu.........

#6   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 613 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 04 January 2018 - 10:36 AM

Hopplöst. Ungefär som att jaga en brud som man blivit dumpad av....

#7   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10170 Inlägg:

Postad 04 January 2018 - 15:23 PM

Visa inlägggl_jonas skrev:

Framtiden ser ljus ut för FMSweden.se. Vi har ambitionen att väcka liv i en sovande "björn".

Den måste se jävligt ljus ut om man inte loggar in på en månad.

#8   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5043 Inlägg:

Postad 05 January 2018 - 11:50 AM

haha vafan händer?

#9   mr_sorgatz

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Inlägg:
  • Yrke:Lärare - idrott och geografi
  • Favoritlag:Hammarby, Ipswich & FC Bayern München

Postad 05 January 2018 - 20:58 PM

Har varit medlem här i evigheter, sällan aktiv, men mest glad över att det finns en yngre massa som håller igång allt vilket medför att jag ofta får svar på frågor innan jag behöver svara dessa. Känns lite trist om nya "ägare" tar över detta, initierar en diskussion och sedan oanmält försvinner ifrån sidan. I grunden är jag mest nyfiken på att veta "ägarnas" inställning och tanke med sidan. Vad innebär aspekten "ägare"? Att ekonomisk transaktion (köp) ligger till grund för ägarskapet? Finns då tydliga kommersiella intressen eller är det spelarnas behov och önskemål som ska styra verksamheten? Vilka är ni "ägare"?

Det är enklare att komma med listningar av önskemål och behov när dessa frågor besvarats.
"I försvarsspelet såg FBK-spelarna tillslut ut som schimpanser på mopeder" NWT om MIF - Färjestad...

#10   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1289 Inlägg:

Postad 12 January 2018 - 19:55 PM

Ho ho? Hur går det med "Vi återkommer med mer information inom kort."?

#11   shoeshine95

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 61 Inlägg:

Postad 15 January 2018 - 15:10 PM

Hade varit extremt kul om någon hade orkat arrangera ett nytt FMSM, var iaf extremt kul att spela på den tiden det fanns i forumet :)

#12   gl_jonas

Junior

• Administratör
  • 14 Inlägg:

Postad 16 January 2018 - 16:42 PM

Hej igen,

Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering från oss.

Vi är nu tillbaka ifrån ledigheterna och håller på internt att gå igenom de ändringar vi vill göra kortsiktigt och långsiktigt.

Vi hoppas kunna presentera utfallet och framtidsprocessen under de kommande veckorna.

#13   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1289 Inlägg:

Postad 16 January 2018 - 17:20 PM

Hej igen,

Vi är nu tillbaka ifrån ledigheterna och håller på internt att gå igenom de ändringar vi vill göra kortsiktigt och långsiktigt.

Vi hoppas kunna presentera utfallet och framtidsprocessen under de kommande veckorna.

Tillbaka från ledigheterna 16/1.. Har ni en tjänst över? Postad bild

#14   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5043 Inlägg:

Postad 16 January 2018 - 20:39 PM

Hej igen,

Ni borde skynda er på om ni inte ska tappa alla medlemmar.....

#15   painkiller

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 119 Inlägg:

Postad 17 January 2018 - 11:29 AM

Tycker denna sidan var mer aktiv innan ni tog över rodret. Tack och hej

#16   putovskii

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 374 Inlägg:

Postad 25 January 2018 - 16:41 PM

Hej igen,

Hur länge till ska vi behöva vänta på något?
Man vinner inte silvret - man förlorar guldet!

#17   gl_jonas

Junior

• Administratör
  • 14 Inlägg:

Postad 31 January 2018 - 16:50 PM

Hej alla passionerade FM spelare!

Här kommer en uppdatering.

Vi har identifierat rollerna och påbörjat rekrytering av dessa. Vi har fortfarande några öppna positioner så om ni vill jobba för FM Sweden tveka inte att höra av er.

Vi kommer att uppgradera sajten till modernare teknik samt små justeringar gällande utseende och design. Detta kommer göra sajten mycket snabbare och mer användarvänlig. Vi kommer också lansera en helt ny mobilsajt som ska vara optimerad för mobilen. Vidare kommer det finnas en funktionell databas där vi har dedikerad personal som kommer löpande uppdatera med tips på bra spelare, taktiker, guider eller annan rolig info som vi tror att ni spelare gärna vill ta del av. Vi har förstått att detta inte fungerat sen 2014???

Vi har fått besked internt att vi kommer vara klara med "renoveringen" och att nya FMSweden med personal är uppe under April månad, lagom till Allsvenskan Postad bild

Vi hoppas att ni har tålamod att vänta och att ni längtar lika mycket som vi att FMSweden återupptar och tar tillbaka tronen som den självklara mötesplatsen för FM snack.

Mvh,

Jonas

#18   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1271 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC Örgryte IS

Postad 01 February 2018 - 08:53 AM

Hej alla passionerade FM spelare!

Här kommer en uppdatering.

Vi har identifierat rollerna och påbörjat rekrytering av dessa. Vi har fortfarande några öppna positioner så om ni vill jobba för FM Sweden tveka inte att höra av er.

Vi kommer att uppgradera sajten till modernare teknik samt små justeringar gällande utseende och design. Detta kommer göra sajten mycket snabbare och mer användarvänlig. Vi kommer också lansera en helt ny mobilsajt som ska vara optimerad för mobilen. Vidare kommer det finnas en funktionell databas där vi har dedikerad personal som kommer löpande uppdatera med tips på bra spelare, taktiker, guider eller annan rolig info som vi tror att ni spelare gärna vill ta del av. Vi har förstått att detta inte fungerat sen 2014???

Vi har fått besked internt att vi kommer vara klara med "renoveringen" och att nya FMSweden med personal är uppe under April månad, lagom till Allsvenskan [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/smile.png"]http://cdn.fmsweden....fault/smile.png[/url][/img]

Vi hoppas att ni har tålamod att vänta och att ni längtar lika mycket som vi att FMSweden återupptar och tar tillbaka tronen som den självklara mötesplatsen för FM snack.

Mvh,

Jonas

Jag har skickat ett meddelande till dig.
Victoria Concordia Crescit

#19   gl_jonas

Junior

• Administratör
  • 14 Inlägg:

Postad 04 February 2018 - 11:59 AM

Visa inläggnugget skrev:

Jag har skickat ett meddelande till dig.

Och jag har svarat dig nu Postad bild

#20   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4039 Inlägg:
  • Yrke:Slav
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Leeds United

Postad 06 February 2018 - 18:22 PM

Skrattretande haha

1 användare läser detta ämne