Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FMS och dess framtid...

67 svar till detta ämne

#61   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4013 Inlägg:

Postad 08 October 2018 - 19:07 PM

Visa inläggPon-TuZz skrev:

Jag tycker sidan i sig är funktionell och inget gör ont i ögonen såatteeee [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/thumbsup.png"]http://cdn.fmsweden....lt/thumbsup.png[/url][/img] Dock har juh sökfunktionen inte funkat sen långt innan jag skapa mitt konto och de var anledningen till att jag skapade ett istället för att bara lurka vidare
Håller med! Sidans design är jävligt fin och clean som den är enligt mig. Det vore ju dock fantastiskt om sökfunktionen kunde fungera någorlunda i alla fall.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#62   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6959 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 08 October 2018 - 19:18 PM

Jag tror att vi hade behövt banta forumet lite, finns mycket dödkötts-forumdelar som vi antingen kan slå ihop/radera där vi kanske i framtiden plockar fram samma eller liknande forumdelar igen. Allt för att det ska se aktivt ut. Sidan tycker jag ser riktigt fin ut som den gör idag, så den är jag väl heller inte så sugen på att förändra annat än ovanstående.

#63   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2548 Inlägg:

Postad 08 October 2018 - 20:56 PM

Behövs huvudsidan? Kanske är forumet som det ska läggas krut på.
Ska man ha en huvudsida med nyheter/inlägg så tycker jag personligen att det ska vara matiga inlägg några gånger i veckan och inte nyheter som länkas till forumsposter. Inget ont om dom som lägger upp nyheter/inlägg, men slipper man oket om att publicera nyheter så kanske man har mer glädje till att lägga mer tid på forumet osv.

#64   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6959 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 08 October 2018 - 21:00 PM

Jag tycker att vi ska ha en huvudsida men då är det till att det blir aktivt, som du nämner, och på rätt sätt. Det finns så otroligt stor potential med FMSweden men då är det till att vi kommer till skott också och det måste börja från ägarnas håll. När de gjort sina fix så kan FMS fixa en kärngrupp på en handfull användare som lanserar om FMS på nytt där vi rensar forumet och börjar om lite halvt.

Spelartips/Lagtips, forumtävlingar, saverpporter, allt kring själva Football Manager. Där har vi en början. När vi fått igång det på allvar kan vi utöka med IRL fotboll och andra sporter, Off Topic i alla dess varianter och allt annat som det varit fullt av liv här på FMS förr i tiden. Det görs naturligtvis inte på en dag men jag tror att vi alla här tillsammans kan lyfta sidan och göra det till en väldigt attraktiv sida som folk faktiskt söker sig till.

Jag kanske har storhetsvansinne men jag tror stenhårt på oss alla.

#65   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5343 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 08 October 2018 - 21:01 PM

Visa inläggRagnar skrev:

Behövs huvudsidan? Kanske är forumet som det ska läggas krut på.
Ska man ha en huvudsida med nyheter/inlägg så tycker jag personligen att det ska vara matiga inlägg några gånger i veckan och inte nyheter som länkas till forumsposter. Inget ont om dom som lägger upp nyheter/inlägg, men slipper man oket om att publicera nyheter så kanske man har mer glädje till att lägga mer tid på forumet osv.

Tanken har väl varit att highlighta saker som skrivs i trådarna men där tar jag till mig och kan tänka till om det finns ett smartare sätt att göra det på!

#66   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2548 Inlägg:

Postad 08 October 2018 - 21:08 PM

FMS var ju otroligt stort en gång i tiden, framförallt i övergången med SG och däromkring. Nu har ju internet utvecklats och det finns både discord och facebook till att posta snabba tankar och frågor om sin save. Det gäller att hänga med i utvecklingen och hitta andra saker som skapar aktivitet.

Inget ont om dig Yayakolo, jag har själv varit hemsideansvarig (inte här då) och vet känslan när man har kraven på sig att leverera men det finns inte så mycket att skriva om. Så det var mer det jag fick en känsla av, inget annat. Och då var idén att man kanske skulle pausa huvudsidan, direktlänka till forumet och lägga all kraft där från alla admins och så vidare för att sedan om sidan uppdateras ta ny kraft med huvudsida med en bred grupp som levererar tillsammans.

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 08 October 2018 - 21:08 PM

#67   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5343 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 08 October 2018 - 21:34 PM

Tack för tipsen. Yes, vi får ta oss en funderare kring vad den bästa strategin är helt enkelt! :)

#68   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5366 Inlägg:

Postad 09 October 2018 - 14:47 PM

Tråkigt att även en ny generation administratörer varit lite för naiva och trott på guld och gröna skogar när det kommit nya ägare och pytsat upp lite pengar (både in i sidan och i lön till admins). Bortsett från korta stunder i början av förra ägarnas period har FMSweden fungerat som sämst när det varit pengar inblandande. Sidan har haft sina bästa stunder där ingen i crew tjänat pengar vare sig som lön eller på att sidan växer (förutom indirekt då för att man sålde vidare sidan mot ett värde efter att man tröttnade).

Att jobba idellt och att hjälpas åt med dom små medlen man har skapar enligt vad jag tror en större aktivitet i crew än att sitta och vänta på frånvarande ägare som säger att dom har resurser och möjligheter för att sedan försvinna. Ser vi på vilka som är admins idag kan man utläsa att dessa personer är ägare/vänner till ägarna:
gl_jonas 1 april (14 inlägg)
kurt.fsadni 7 augusti (0 inlägg)
Miguel 3 oktober (6 inlägg)
VictorGL 6 oktober (0 inlägg)

Dessa fyra användare med totalt 20 inlägg ihop och där den mest aktive vid övertagandet inte varit här sen 1 april har man alltså väntat och litat på.

Jag börjar bli lite för rostig för att vara superintresserad av att hitta tillbaka till en hjälpande roll inom FM-communityn men en liten låga glöder än och väntar på en öppning. Det ska dock till att ägare som sitter på sidan som gisslan försvinner och att ingen i crew (förutom möjligtvis 1 på toppen) är avlönad för att det ska vara aktuellt. Det tror jag även flera av dom som jag sitter med dagligen på Discord känner. Nåväl ville bara skriva av mig lite. Så länge FMSweden är tagen som gisslan och man naivt sitter och väntar i crew är det ingen plattform jag och många andra gamla rävar söker sig till.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar