Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FM-12] Ett FM-experiment – from Non-League to Legend?

3 svar till detta ämne

#1   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Inlägg:

Postad 29 December 2017 - 20:23 PM

Postad bild

#2   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Inlägg:

Postad 29 December 2017 - 21:42 PM

Postad bild

Frome Town är en liten klubb i västra England som våren 2009 nådde sin största framgång genom tiderna när man för första gången någonsin tog sig till Southern League vilket motsvarar division 8. Två säsonger senare gjorde man ett nytt avancemang när man via Play-off lyckades ta sig till Southern Premier League vilket motsvarar division 7. Efter uppflyttningen har managern Darren Perrin avgått och ersatts av Nicky Hunter. I början av juli finns bara en spelartrupp på 16 spelare och få spelare av klass har tillkommit under sommaren efter uppflyttningen. Laget är tippade som jumbo av media vilket kanske inte är så konstigt med tanke på det försiktiga värvandet under sommaren.

Det som lockade mig med Frome var att jag ville ta över ett lag i sjundedivisionen som kom från en liten trevlig stad med många småklubbar i närheten som jag kunde värva ifrån. Frome har tidigare utsetts till en av de trevligaste småstäderna i England att bo i. Sen var jag ute efter en klubb med en trupp som innehöll många lokala spelare och även om de flesta spelarna i truppen är typiska non-league brunkare så har de en hel del kvaliteter. Det kommer att bli en riktigt spännande resa att se vad som går att göra med den här lilla charmiga klubben.

Kuriosa
* 2004 anlitade klubben en häxa för att vända de dåliga resultaten. Det gjorde det och man gjorde en fantastisk avslutning på ligan.

* Klubblegenden
Mark Salter lämnade säsongen 2010/11 efter att ha gjort närmare 300 mål och 450 matcher

* Publikrekordet är från säsongen 1954/55 då 8000 åskådare kom till Badgers Hill

* Frome har spelat i över 100 år på
Badgers Hill som har varit klubbens hem sedan starten

Frome Town FC- Säsongen 2011/12
Liga: Southern Premier League - division 7
Mediatips: 22:a av 22 lag
Styrelsens mål: Undvika nedflyttning
Grundad: 1904
Smeknamn: The Robins (Rödhakarna)
Arena: Badgers Hill, 5000 åskådare (250 sittplatser)
Arenakondition: Bra
Säsongskortsinnehavare: 45
Biljettpris: 41 kronor/643 kronor säsongskort
Planens skick: Perfekt
Träningsanläggning: Grundläggande
Rivaler: Paulton
Kapten: Jamie Cheeseman
Klubbens värde: 2,1 miljoner kronor

Banksaldo: 14 137 kronor
Lönebudget: 20 094 kronor per vecka
Transferbudget: 0 kronor

Detta inlägg har redigerats av Foffinho: 30 December 2017 - 08:02 AM

#3   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Inlägg:

Postad 30 December 2017 - 08:28 AM

Postad bild

Visst behöver vi förstärka inför seriestarten
men jag tycker inte att det ser alltför katastrofalt ut. Darren Chitty i målet är solid men jag tror att vi behöver något extra i målet om vi ska kunna lyfta i tabellen. Mitt mål på sikt är vi ska kunna ta oss högre upp i seriesystemet och en riktigt bra målvakt vore en perfekt start på det lagbygget.

Vår kapten och högerback Jamie Cheeseman kommer att vara en nyckelspelare. Jamie har i dagsläget ett play-and-pay kontrakt, men jag kommer att göra allt för att Jamie ska signa ett treårskontrakt. Nye mittbacken Tom Evans är vårt bästa nyförvärv och jag tror att Jack Winter håller på vänsterbacken. Men vi behöver få in en bra mittback bredvid Evans. Gärna en rutinerad spelare med erfarenhet från högre divisioner. I dagsläget har vi bara fyra försvarsspelare så 3-4 försvarare måste in.

Mittfältet är nog vår starkaste lagdel. De två centrala mittfältarna Dean Evans och Matt Peters kan springa hela dagen. Matt är box-till-box mittfältaren och Dean är den som ska leverera assist och mål från centrala mittfältet. Jag tror att de kommer bli oerhört viktiga för oss den här säsongen. Unge högeryttern Jack McKenna ser väldigt spännande ut och jag hoppas på att han får ett genombrott i år. Vi har bara en vänsterytter så vi behöver få in ytterligare en spelare. Dessutom saknar vi bredd på det centrala mittfältet så ett par spelare behöver nog komma in där också.

Anfallet är den lagdel som jag oroar mig mest för. Trots att vi har fyra anfallare så har vi ingen forward med en stark målhistorik. Aaron Ledgister är den som jag har störst förhoppningar på, men bara 6 mål på 26 matcher förra säsongen när han spelade i Corsham två divisioner längre ner är inget som imponerar. Jag tror att vi är i desperat behov av en meriterad målskytt som kan sänka rejält med kassar för oss.

Det här är inget lag som är fyllt med lirare. Det är lika bra att erkänna. Det är heller inget fysiskt starkt lag. Men det är ett lag med hög moral och arbetskapacitet. Ett par nyförvärv kommer inte att göra oss till ett lirande lag och när jag tittar på truppens sammansättning så finns det bara ett val och det är 4-4-2. Vi kommer försöka pumpa in bollar i sista tredjedelen, pressa högt och sätta tryck på motståndarna över 90 minuter.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Foffinho: 30 December 2017 - 08:43 AM

#4   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Inlägg:

Postad 30 December 2017 - 15:38 PM

Postad bild

Obs! Jag kommer att länka till artiklar och spelarprofiler inom kort!

Sommarens transferfönster blev minst sagt turbulent. Det slutade med både besvikelser och solida förvärv. Åtta nya spelare anlände under sommaren och truppen landade på 21 utespelare och 3 målvakter. Vi lyckades inte landa någon av våra drömvärvningar men ett par spelare som har kommit under sommaren ser ut att vara riktiga fynd.

Mitt första mål var att försöka säkra upp en riktigt bra målvakt. Kontraktslöse före detta Bristol Rovers målvakten Mike Green dök direkt upp på min radar som ett drömförvärv. Han har konkurrerat om en plats i League One och var ruskigt het på transfermarknaden. Kampen om Green blev stenhård. Vi kunde inte konkurrera med Lincoln City som värvade Green. Våra blickar riktades då snabbt mot Bristolfödde Josh Clapham, senast i Mangotsfield som var jagad av många klubbar högre upp i seriesystemet. Vi lyckades värva Josh framför ögonen på klubbar som Telford och Braintree.

Med bara 4 försvarsspelare behövde vi mer bredd i försvaret. Chippenhams mittback Greg Tindle framstod ganska snabbt som den spelare som vi ville ha in i mittförsvaret bredvid Tom Evans. Tindle var transferlistad och ville egentligen inte lämna så vi fick locka med ett 3-årskontrakt för att få över honom till Badgers Hill. Före detta Bath-mittbacken Mike Trought har starka meriter bakom sig och när han fanns tillgänglig på fri transfer var det en möjlighet som var för bra för att missa. Vi fick kriga hårt för att signa eftertraktade unge mittbacken Jordan Tillson som är född i Bath men som senast kommer från Bristol Rovers akademi. En talang på tillväxt. Vår högerback och kapten Jamie Cheeseman skrev på ett 3-årskontrakt men vi behövde ett komplement till Jamie och vi jagade Neil Arndale. Ett känt namn på den lokala non-league scenen som bland annat spelat för England U-16 och U-18. Men Neil skrev på för Dulwich Hamlet trots ett bra erbjudande från oss. När Arndale tackade nej hamnade vi i en svår sits. Tom Andrews kom från Bristol Citys akademi och hade varit nära ett kontrakt med Swindon Town. Han blev dyr med tanke på vad vi fick, men blev en nödlösning över den närmaste säsongen. Vår vänsterback Jack Winter var jagad av flera klubbar men valde till slut att skriva på ett nytt kontrakt och vi kunde räkna in åtta försvarsspelare inför den kommande säsongen.

Mittfältet såg bra ut men vi behövde ytterligare en vänsterytter eftersom vi bara hade en. Nick Stanley i Swindon Supermarine dök snabbt upp på radarn. En spelare som spelat i lokala klubbar som Chippenham, Melksham och Devizes som fullständigt öst in mål i Supermarine. Vi behövde också lite mer bredd på det centrala mittfältet eftersom vi bara hade tre centrala mittfältare. James Martin har varit ordinarie i Chippenham de tre senaste säsongerna men var något av en chansvärvning på fri transfer. Unge Ashley Caldwell senast släppt på fri transfer av Bath var också en chansning. Att han tidigt i karriären fått chansen i Blue Square South i Bath gjorde att vi gav honom chansen med ett 1-årskontrakt. Vår vänsterytter Ben Thomson var jagad av andra klubbar men valde att stanna och till slut hade vi totalt nio mittfältare.

Forwarden som var prio ett för oss var Alan Griffin i Chippenham. Men Alan tackade nej till oss vilket var en stor besvikelse. Efter det gick frågan till hans anfallskollega Lewis Powell som även han tackade nej till oss. Vi spanade in vad Yeovil hade släppt under sommaren men hittade inget intressant där. Jakten på en toppforward av klass blev allt mer desperat och vi bjöd 20 000 kronor på Weston Super Mares transferlistade striker Sahr Kabba men inte heller Kabba var intresserad. Det slutade med att vi avstod från att värva någon forward under sommarfönstret. Nu hoppas vi på att de fyra vi har kan överraska.

Detta inlägg har redigerats av Foffinho: 31 December 2017 - 11:47 AM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar