Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FMSweden Update (FMSU)

FMSU
305 svar till detta ämne

#181   MasterOfFlow

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 34 Inlägg:
  • Yrke:Idrottskonsulent
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 25 July 2018 - 14:45 PM

Visa inläggTobbebobbeberg skrev:

Men kan man köra med Peppes databas som han fixar med och lägga in Helallsvenskan på något sätt.

När du ska starta en ny save så kan du väl välja databaser vid tidigt skede och då kryssa i båda. Så svar JA :D

Detta inlägg har redigerats av MasterOfFlow: 25 July 2018 - 14:45 PM

"It's not a case of finding the best 11 players, but rather the 11 that are most likely to win"

#182   Tobbebobbeberg

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 25 July 2018 - 14:49 PM

Grymt Tack :)

#183   Tobbebobbeberg

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 25 July 2018 - 15:21 PM

Måste man köpa filen Helsvenskan eller går det bara att ladda ner någonstans??

#184   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1090 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 25 July 2018 - 15:46 PM

Ny FMSU! Postad bild

Sammanlagt på fyra månader har FMSU laddats ner 2344 ggr. Inte illa! Postad bild
  • Malcom klar för Barcelona
  • Gelson Martins klar för Atletico Madrid
  • Robin Olsen klar för Roma
  • Joao Moutinho klar för Wolves
  • Richarlison klar för Everton
  • Guillermo Molins klar för Malmö FF

Många fler övergångar gjorda! Flera kontrakt är uppdaterade samt CA/PA på flera spelare. Spelarnummer och klubbars ekonomier är också uppdaterade.

Ladda ner filen och lägg den i: Mina dokument/Sports Interactive/Football Manager 2018/Editor data

http://www.mediafire...x/FMSU.fmf/file

#185   Tobbebobbeberg

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 25 July 2018 - 15:58 PM

Går det ladda ner filen helsvenskan eller måste jag köpa filen???

#186   awesomM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 23 Inlägg:

Postad 25 July 2018 - 23:15 PM

Visa inläggkikko skrev:

Nu ska inte jag vara den som är den, eftersom jag tyvärr inte sett MFFs matcher utan endast sett laguppställningar osv.
Men Rieks är väl vänstermittfältare i ett klassiskt 4-4-2? MFF har ju spelat 4-4-2 i princip hela tiden sedan Åge Hareide lämnade då han tog in MFF i CL via att spela ett väldigt defensivt 3-5-2 där man parkerade bussen likt Mourinho.
Men nu de senaste tre-fyra åren har de väl spelat som sagt en klassisk 4-4-2 med Traustasson till höger samt Rieks till vänster.
Sen att han ska lira till vänster det håller jag med om. Men rollen wingback hade Rieks i MINA ögon aldrig klarat av.

Visa inläggKakidaniel skrev:

Malmö har spelat både 4-4-2 och 4-3-3. Uwe vill egentligen köra med tre anfallare men kunna rotera och byta formationer under matchens gång. Nu har jag inte koll men dessa två kanske ska vara hans föredragna formationer där 4-3-3 är absoluta favoriten.

Molins skrev nyss på för Malmö också, med nummer 11 på ryggen.

Svanberg är den bäst betalda svensken i Italien och man tror stenhårt på honom. Ett uppsving på CA/PA(något?) hade nog varit utav intresse då han gärna lånas ut tillbaka till Allsvenska klubbar för mig. Han har dessutom haft en dålig PA när jag kickat igång en sparfil dessutom, men när det är (-) är det såklart alltid olika PA för varje sparfil så har förståelse för det.

Ser fram emot nästa uppdatering Postad bild

Sen Uwe kom in i bilden har det spelats en väldigt tydlig 3-5-2 eller 5-3-2 beroende på bollinnehav eller inte, med två wingbacks och en diamant på mitten med två defensiva och en lite mer fri spelare framför i form av AC/Traustason. Där lär Molins också kunna husera känns det som nu när vi har gott om högklassiga anfallare. Den vänstra wingbacken har Rieks lagt beslag på och gjort det suveränt.

#187   MasterOfFlow

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 34 Inlägg:
  • Yrke:Idrottskonsulent
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 26 July 2018 - 08:12 AM

Tobbebobbeberg skrev:

Går det ladda ner filen helsvenskan eller måste jag köpa filen???

Tror du får tag i den via Steam gratis, kommer helt ärligt inte ihåg vart jag laddade ner den men det kostade inte i alla fall. Sitter på jobbet nu så kan inte kolla heller.
"It's not a case of finding the best 11 players, but rather the 11 that are most likely to win"

#188   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1201 Inlägg:

Postad 26 July 2018 - 08:44 AM

awesomM skrev:

Sen Uwe kom in i bilden har det spelats en väldigt tydlig 3-5-2 eller 5-3-2 beroende på bollinnehav eller inte, med två wingbacks och en diamant på mitten med två defensiva och en lite mer fri spelare framför i form av AC/Traustason. Där lär Molins också kunna husera känns det som nu när vi har gott om högklassiga anfallare. Den vänstra wingbacken har Rieks lagt beslag på och gjort det suveränt.

Okej. Då antar jag att jag har fel.
Var bara tvungen att gå in och kika lite snabbt.
I matchen mot Sirius hade MFF Eric Larsson samt Safari som ytterbackar i ett 4-4-2.
I matchen mot Östersund spelade Vindheim samt Safari ytterbackar i ett 4-4-2.
I matchen mot Örebro spelade Safari och Vindheim återigen ytterbackar i ett 4-4-2.
Sen om jag försöker mixtra med siffror och spelare lite så får jag ändå inte ihop det till hur tex Rieks ska spela där ute.
Vem är den tredje mittbacken? Knappast Safari eller Vindheim? För ingen av dom skulle under längre tid fungera bra som mittback.
Kör de med två mittfältare som defensiva och sedan både Traustasson och AC som offensiva? För tex i matchen mot Örebro lirade dom med mittfältet Rieks - Bachirou - Lewicki - AC och sedan på topp hade dom Strandberg och Traustasson.
Enda är att jag inte riktigt får ihop det med vilka spelare de har på planen för att spela ett 3-5-2 eller 5-3-2.
Men själklvart säger jag inte emot dig om att Rieks ev kommer att börja spela wingback. Men då tror jag att de flesta lagen i allsvenskan kommer jubla då han i mina ögon är på tok för dålig defensivt för att vara en wingback. Så många lag kommer nog anfalla på hans kant.

#189   Happy_Nilsson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 784 Inlägg:
  • Yrke:Industriarbetare / fotbollstränare ;)
  • Favoritlag:Hammarby
  • Tränar:Torsby IF

Postad 26 July 2018 - 09:18 AM

Kanonjobb som vanligt Peppe!!
Får även passa på att hälsa dig välkommen till de lite finare trakterna till helgen med ditt band Postad bild

#190   Ortega10

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 11 Inlägg:

Postad 26 July 2018 - 11:41 AM

Peppe_1988 skrev:

Ny FMSU! [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/smile.png"]http://cdn.fmsweden....fault/smile.png[/url][/img]

Sammanlagt på fyra månader har FMSU laddats ner 2344 ggr. Inte illa! [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/thumbs_up.png"]http://cdn.fmsweden....t/thumbs_up.png[/url][/img]
  • Malcom klar för Barcelona
  • Gelson Martins klar för Atletico Madrid
  • Robin Olsen klar för Roma
  • Joao Moutinho klar för Wolves
  • Richarlison klar för Everton
  • Guillermo Molins klar för Malmö FF
Många fler övergångar gjorda! Flera kontrakt är uppdaterade samt CA/PA på flera spelare. Spelarnummer och klubbars ekonomier är också uppdaterade.

Ladda ner filen och lägg den i: Mina dokument/Sports Interactive/Football Manager 2018/Editor data

http://www.mediafire...x/FMSU.fmf/file

Verkar vara virus i länken - ng annan som haft det problemet?

#191   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1090 Inlägg:

Postad 26 July 2018 - 12:31 PM

Ortega10 skrev:

Verkar vara virus i länken - ng annan som haft det problemet?

45 nedladdningar sedan igår och jag har inget virus så det tror jag inte :)

Happy_Nilsson skrev:

Kanonjobb som vanligt Peppe!!
Får även passa på att hälsa dig välkommen till de lite finare trakterna till helgen med ditt band [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/wink.png"]http://cdn.fmsweden....efault/wink.png[/url][/img]

Haha tack! Ses vi där? :)

#192   Happy_Nilsson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 784 Inlägg:
  • Yrke:Industriarbetare / fotbollstränare ;)
  • Favoritlag:Hammarby
  • Tränar:Torsby IF

Postad 26 July 2018 - 13:54 PM

Peppe_1988 skrev:

Haha tack! Ses vi där? :)r

Det är fullt möjligt!
Om jag dansar är en helt annan femma

Peppe_1988 skrev:

Haha tack! Ses vi där? :)r

Det är fullt möjligt!
Om jag dansar är en helt annan femma

#193   paddman

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 26 Inlägg:

Postad 26 July 2018 - 15:38 PM

kikko skrev:

I matchen mot Sirius hade MFF Eric Larsson samt Safari som ytterbackar i ett 4-4-2.
I matchen mot Örebro spelade Safari och Vindheim återigen ytterbackar i ett 4-4-2.
Sen om jag försöker mixtra med siffror och spelare lite så får jag ändå inte ihop det till hur tex Rieks ska spela där ute.
Vem är den tredje mittbacken? Knappast Safari eller Vindheim? För ingen av dom skulle under längre tid fungera bra som mittback.
Kör de med två mittfältare som defensiva och sedan både Traustasson och AC som offensiva? För tex i matchen mot Örebro lirade dom med mittfältet Rieks - Bachirou - Lewicki - AC och sedan på topp hade dom Strandberg och Traustasson.
Enda är att jag inte riktigt får ihop det med vilka spelare de har på planen för att spela ett 3-5-2 eller 5-3-2.
Men själklvart säger jag inte emot dig om att Rieks ev kommer att börja spela wingback. Men då tror jag att de flesta lagen i allsvenskan kommer jubla då han i mina ögon är på tok för dålig defensivt för att vara en wingback. Så många lag kommer nog anfalla på hans kant.

Eftersom jag har sett alla MFFs matcher så kan jag säga att dem spelar ett 3-5-2, med Safari som vänster mittback och Rieks som wingback till vänster och Larsson/Vindheim till höger.

Om jag inte minns fel så spelade Traustason anfallare i matchen mot Örebro för att Rosenberg var avstängd och innan Christiansen blev värvad spelade han i den offensiva rollen på innermittfält. Detta har inget med tråden att göra men gillar inte felaktig fakta.

Som det ser ut nu framöver så kommer väl AC/Traustason/Lewicki spela innermittfält då Bachirou är skadad, med Rieks och Larsson/Vindheim som wingbacks och Safari-Nielsen-Bengtsson som mittbackar.

Det är bara att kolla på en repris, så ser du hur de är uppställda varje gång de har bollen. (du kan t.ex. jämföra höger och vänster mittback samt wingbacksen).

#194   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 26 July 2018 - 18:48 PM

kikko skrev:

Dom spelar 3-5-2 med nya tränaren kompis...Postad bild

#195   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1201 Inlägg:

Postad 26 July 2018 - 19:39 PM

paddman skrev:

Eftersom jag har sett alla MFFs matcher så kan jag säga att dem spelar ett 3-5-2, med Safari som vänster mittback och Rieks som wingback till vänster och Larsson/Vindheim till höger.

Om jag inte minns fel så spelade Traustason anfallare i matchen mot Örebro för att Rosenberg var avstängd och innan Christiansen blev värvad spelade han i den offensiva rollen på innermittfält. Detta har inget med tråden att göra men gillar inte felaktig fakta.

Som det ser ut nu framöver så kommer väl AC/Traustason/Lewicki spela innermittfält då Bachirou är skadad, med Rieks och Larsson/Vindheim som wingbacks och Safari-Nielsen-Bengtsson som mittbackar.

Det är bara att kolla på en repris, så ser du hur de är uppställda varje gång de har bollen. (du kan t.ex. jämföra höger och vänster mittback samt wingbacksen).

Tejparn skrev:

Dom spelar 3-5-2 med nya tränaren kompis...[img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/tounge8.png"]http://cdn.fmsweden....ult/tounge8.png[/url][/img]

Enda jag ifrågasatte var att någon ville att Rieks skulle vara naturlig som wingback vilket jag hade svårt att se oavsett om MFF spelar 3-5-2 eller 4-4-2. Jag tänker mest att man inte ska ändra en massa i en databas som inte stämmer. Och för mig är inte Rieks naturlig (grön) på just den positionen. Men bara MIN åsikt.

#196   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3875 Inlägg:

Postad 26 July 2018 - 21:56 PM

Angående Rieksdiskussionen: Vi kanske bör avvakta några månader innan Sören får full lämplighet som wingback? Har spelat offensiv mittfältare/ytter hela karriären och är tveksamt på hur det kommer fungera att bara ställa om till en OYB-roll.

Grym du är Peppe!

TVÅ TIPS TILL DATABASEN:
*Om möjligt fixa så att Malmö (Champions League), AIK (Europa League), Djurgården (Europa League) och Häcken (Europa League) får vara med och kvala till Europa när man startar säsongen 2018.
*Sänka Fredrik Ulvestads (Djurgården) lön, som för nuvarande är 250k/månaden enligt databasen.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#197   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1090 Inlägg:

Postad 27 July 2018 - 10:15 AM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Angående Rieksdiskussionen: Vi kanske bör avvakta några månader innan Sören får full lämplighet som wingback? Har spelat offensiv mittfältare/ytter hela karriären och är tveksamt på hur det kommer fungera att bara ställa om till en OYB-roll.

Grym du är Peppe!

TVÅ TIPS TILL DATABASEN:
*Om möjligt fixa så att Malmö (Champions League), AIK (Europa League), Djurgården (Europa League) och Häcken (Europa League) får vara med och kvala till Europa när man startar säsongen 2018.
*Sänka Fredrik Ulvestads (Djurgården) lön, som för nuvarande är 250k/månaden enligt databasen.

Spelet är byggt för säsongen 17/18. Frågan är om jag kan ändra de svenska lagen när man startar 2018?

#198   Tobbebobbeberg

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 27 July 2018 - 11:17 AM

Fixade du till IFK Norrköpings ekonomi Peppe ?? Tänkte efter försäljningen av Linus Wahlqvist??

#199   awesomM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 23 Inlägg:

Postad 27 July 2018 - 15:22 PM

Visa inläggkikko skrev:

Enda jag ifrågasatte var att någon ville att Rieks skulle vara naturlig som wingback vilket jag hade svårt att se oavsett om MFF spelar 3-5-2 eller 4-4-2. Jag tänker mest att man inte ska ändra en massa i en databas som inte stämmer. Och för mig är inte Rieks naturlig (grön) på just den positionen. Men bara MIN åsikt.

Precis som ovan nämndes så spelas det med 3 mittbackar i form av Safari-Bengtsson-Nielsen. Förstår inte varför grafiken i alla tv-sändningar och även laguppställningar envisas med att visa 4-backslinje... mycket mycket märkligt då det varit väldigt tydlig 3-backslinje :-). Rieks som vänster wingback framför har varit oväntat bra då han visat prov på utmärkta defensiva egenskaper. Men ni har rätt, dumt att göra honom naturlig där i nuläget... men lätt grönt borde det kunna vara :)

#200   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4517 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 27 July 2018 - 19:08 PM

Kanske att man borde höja Cherychev lite? Han är transferlistad från början och jagas av rätt kassa lag. Tror att han kommer få en ordentlig chans efter VM iaf!

Edit: Även Daniel Raba i Villarreal bör bli bättre. Spelade 21 matcher i La Liga och 4 matcher i EL ifjol och var en bra spelare i klubben. Han borde höjas till att vara en rotationsspelare i Villarreal.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar