Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Favoritlag/favoritspelare via FM?

20 svar till detta ämne

#1   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1790 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 03 March 2018 - 11:59 AM

Som rubriken lyder, har ni några favoritlag eller någon favoritspelare som ni fått via CM eller FM?

Personligen lirade jag mycket med Celtic på CM 01/02. Då var såklart den stora favoriten Henrik Larsson.

På FM har jag fått lite kärlek till Benfica med deras fantastiska ungdomsorganisation. Många spelare har man också tagit till sig genom åren.

Nu till er, vilka är era favoritklubbar/favoritspelare genom åren? :)

#2   stagmo

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 30 Inlägg:
  • Yrke:Snickare
  • Favoritlag:Malmö FF, Crystal Palace
  • Tränar:Crystal Palace

Postad 03 March 2018 - 13:46 PM

Favoritklubben är helt klart 1860 München efter en save både på FM12 och 17. Favoritspelare har man ju på varje upplaga men den jag minns tydligast är Metej VydraPostad bild

#3   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 475 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Juve Stabia

Postad 03 March 2018 - 17:40 PM

McDonald Maringa var ett odjur på FM10/11

Billig och helt sjuk under matcher!
Sen blev det brorsan hans, Wanyama, på de senare upplagorna.

Leeds är ett lag jag fattat lite tycke till efter jag tog upp de och vann PL med för några år sedan.

#4   sweem

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 27 Inlägg:

Postad 03 March 2018 - 18:01 PM

Har ett väldigt udda intresse i georgisk fotboll framför allt, så älskar att ta över klubbar som har en "historia", t.ex Shevardeni 1906 Tbilisi, som är den äldsta klubben i hela landet och spelar i tredje divisionen. Kul utmaning att ta upp dem. Även storlaget Dinamo Tbilisi har en kämpig tid ekonomiskt, men var framgångsrika på 1980 talet, där de vann European Cup winners cup mot Carl Zeiss Jena. Utmaningen här är att etablera laget i Europa igen. Ett lag som fostrat spelare som Giorgi Kinkladze, Kakha Kaladze och Shota Arveladze förtjänar uppmärksamhet

Även i Slovenien har jag spelat med t.ex Ilirija ND 1911, från Ljubljana, som är Sloveniens äldsta klubb, och spelar i SNL 2 (motsvarande Slovenska "superettan"). Kan vara en kul utmaning att etablera de i högstadivisonen - de är trots allt ett lag från huvudstaden

#5   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1790 Inlägg:

Postad 03 March 2018 - 20:44 PM

Visa inläggsweem skrev:

Har ett väldigt udda intresse i georgisk fotboll framför allt, så älskar att ta över klubbar som har en "historia", t.ex Shevardeni 1906 Tbilisi, som är den äldsta klubben i hela landet och spelar i tredje divisionen. Kul utmaning att ta upp dem. Även storlaget Dinamo Tbilisi har en kämpig tid ekonomiskt, men var framgångsrika på 1980 talet, där de vann European Cup winners cup mot Carl Zeiss Jena. Utmaningen här är att etablera laget i Europa igen. Ett lag som fostrat spelare som Giorgi Kinkladze, Kakha Kaladze och Shota Arveladze förtjänar uppmärksamhet

Även i Slovenien har jag spelat med t.ex Ilirija ND 1911, från Ljubljana, som är Sloveniens äldsta klubb, och spelar i SNL 2 (motsvarande Slovenska "superettan"). Kan vara en kul utmaning att etablera de i högstadivisonen - de är trots allt ett lag från huvudstaden

Magiskt!

#6   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 475 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Juve Stabia

Postad 04 March 2018 - 14:25 PM

En liten Screen på min lille gullegris.

Hans Fysik och Psykiska förmågor slog alltid i taket på många av mina saves.
Plus att han alltid levererade i alla matcher!

Postad bild

#7   Jocke77

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 65 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 08 March 2018 - 19:26 PM

Kommer ihåg att jag värvade in Cristiano Ronaldo till Barcelona från Sporting, det var innan han ens var aktuell för Man Utd, men efter ha sett han stats så fastande jag för han. Efter det så har jag följt honom sedan han skrev på för Manchester United. Annars har jag gillat Guti Haz, dock var det ju mot slutet av hans karriär som jag fastnade för han. Glömmer aldrig klacken utanför straffområdet som friställde Zidane. :D

#8   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1790 Inlägg:

Postad 08 March 2018 - 19:57 PM

Någon som minns Pawel Brozek på CM 01/02? :)

#9   gl_jonas

Junior

• Administratör
  • 14 Inlägg:

Postad 09 March 2018 - 06:53 AM

Ibrahima Bakayoko

#10   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 09 March 2018 - 08:38 AM

De La Cuesta samt de två isländska anfallarna var rätt sköna. Sigporsson och Kristjanson tror ja dom hette!

#11   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1790 Inlägg:

Postad 09 March 2018 - 08:47 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

De La Cuesta samt de två isländska anfallarna var rätt sköna. Sigporsson och Kristjanson tror ja dom hette!

Dom minns jag väl! Även Maxim Tsigalko och Mark Kerr blev också vansinnigt bra! :)

#12   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 05 September 2018 - 06:51 AM

Haha West Ham blev mitt favoritlag IRL tack vare något av de allra första liren, mest tack vare att de hade samma färger på tröjjan som mitt fiktiva favorit hockeylag i Nes-spelet Blades of steel (minnessota tror jag) till mitt försvar så hade jag nog inte ens kommit i tonåren ännu såatteee... sen hjälpte de juh givetvis till att de hade sin ungdomsorganisation och i en hel del lovande lirare i de olika upplagorna av CM/FM en harvat sig igenom

#13   Tatooine

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool, Brentford

Postad 05 September 2018 - 11:13 AM

Min favorit spelare sträcker sig ända tillbaka till Championship Manager 96/97. Daniel Dichio i QPR var riktigt bra och öste in mängder med mål. Spelet har utvecklats en del sedan den tiden :)

#14   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:

Postad 06 September 2018 - 07:09 AM

Visa inläggTatooine skrev:

Min favorit spelare sträcker sig ända tillbaka till Championship Manager 96/97. Daniel Dichio i QPR var riktigt bra och öste in mängder med mål. Spelet har utvecklats en del sedan den tiden :)

Det var en årgång jag aldrig spelade. Tror mitt första spel var 01/02

#15   Tatooine

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool, Brentford

Postad 06 September 2018 - 09:06 AM

Det var en årgång jag aldrig spelade. Tror mitt första spel var 01/02
Grymt kul och inte i närheten av att vara så avancerat som idag. Man kunde smälla några säsonger på en dag. Hade både versionen med Brittiska öarna och den den med Italienska ligan. Det var mitt allra första managerspel till PC. Innan dess hade jag någon enkel variant till Amiga 500.

#16   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:

Postad 06 September 2018 - 10:19 AM

Visa inläggTatooine skrev:

Grymt kul och inte i närheten av att vara så avancerat som idag. Man kunde smälla några säsonger på en dag. Hade både versionen med Brittiska öarna och den den med Italienska ligan. Det var mitt allra första managerspel till PC. Innan dess hade jag någon enkel variant till Amiga 500.

Mitt första managerspel var Ultimate Soccer 98 haha. Sjukt charmigt!

#17   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 10 September 2018 - 18:39 PM

Wang Dalei var en annan man alltid värvade på äldre upplagor. Presterade alltid oavsett liga och lag.

#18   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:

Postad 18 September 2018 - 08:40 AM

Ääritalo var helt okej också! Gjorde väl rätt bra ifrån sig oavsett klubb nästan! Vilken upplaga var det?

#19   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1790 Inlägg:

Postad 18 September 2018 - 10:12 AM

Mitt första managerspel var Ultimate Soccer 98 haha. Sjukt charmigt!

Tacka vet jag Premier Managar 98 eller varför inte CM 99/00 när man kunde buda 600 miljoner på en spelare, få budet accepterat, dra tillbaka budet för att sedan lägga nytt bud på 0:-.. Sedan gick man tillbaka och gav spelaren ett kontrakt och fick honom gratis! Haha, galet fusk på den tiden! :)

#20   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1820 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 18 September 2018 - 19:21 PM

Ääritalo var helt okej också! Gjorde väl rätt bra ifrån sig oavsett klubb nästan! Vilken upplaga var det?

Kan det varit 2008? Spelade mycket med en polare och tror det var min allra första upplaga jag lirade.

Btw så köpte jag alltid honom för typ 5-7 mille tror jag och han blev alltid riktigt bra.

Detta inlägg har redigerats av Alex Grecco: 18 September 2018 - 19:21 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar