Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Nordisk superliga

6 svar till detta ämne

#1   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 05 March 2018 - 17:11 PM

Skulle det vara möjligt att kunna slänga ihop en nordisk superliga? Jag tänkte kanske en 12-16 lags liga bestående av lag som FCK, Malmö ff, Midtjylland, AIK, Molde, Bajen, Rosenborg, HJK, Bröndby, IFK Göteborg, Vålerenga, Djurgården osv. De 2 första platserna ger Champions League spel (grupp respektive kval) och där plats 3-5 ger Europa League en direktplats och resten kvalplatser. Sedan kanske man kan lägga till en cup därtill som ger en Europa plats av något slag.

Någon som skulle vara intresserad och den viktigaste frågan av allt någon med kunskap inom editorn som skulle kunna snickra ihop en sådan här databas? Hade varit sjukt kul! Postad bild

#2   lugielve

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF
  • Tränar:Fotboll

Postad 05 March 2018 - 23:05 PM

Jag är sugen och hade nog kunnat se till att fixa det om jag får tid till det.

Är du sugen på att spela online sen eller endast ensam?
"Det John Carew gör med en fotboll, gör jag med en apelsin" - Zlatan

#3   lugielve

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF
  • Tränar:Fotboll

Postad 06 March 2018 - 00:13 AM

Ska man i samma veva göra "Norden" till ett land med tillhörande landslag, eller tycker du att länderna och landslagen ska vara som idag, med en "Superliga" med lag då från olika länder?
"Det John Carew gör med en fotboll, gör jag med en apelsin" - Zlatan

#4   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 06 March 2018 - 14:44 PM

Jadu jag hade tänkt en save själv men om du och fler är intresserade är jag öppen för det. Jag ser hellre att landslagen hålls separerade men är inte det svårare att få till helheten då i editorn?

#5   SpeedFreak83

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 51 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg / Middlesbrough
  • Tränar:Styrka och kondition

Postad 07 March 2018 - 06:43 AM

Såg ett inlägg om detta i ”Fotboll Manager Sverige” på Facebook igår, angående att han precis gjort en Nordisk liga. Tror inte han lagt ut den ännu men skall vara klar.

”Hejsan allihopa!

Jag har äntligen blivit klar med första versionen av Nordic League Competition vilket innebär 52 lag från Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island slås ihop till ett eget seriesystem.

Då jag aldrig någonsin tidigare har genomfört något sådant så behöver jag såklart er hjälp; att ni testar en save i typ 2-3 säsonger och utvärderar alltsammans.

Vill ha svar på allt från serieindelningen, till prispengar, cuperna, lagen, regler, buggar och allt där emellan. Jag kommer ta in allt och försöka fila på den här filen så mycket som möjligt.

Så här ser upplägget ut:

Nordic Premier League - 12 lag
Nordic Championship - 12 lag
Nordic League 1 - 14 lag
Nordic League 2 - 14 lag

Royal League - 52 lag (Enda "inhemska" cupen)
Super Cup - 2 lag (Vinnarna från NPL och RL)

Vill gärna ha tips på namnförändringar till tävlingarna eller om det ser bra ut som det är nu. Kanske någon mer cup?

Skriv här så ska jag se hur intresset ser ut imorgon. Måste verkligen sova nu..”

#6   laving

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 103 Inlägg:
  • Yrke:Politiker
  • Favoritlag:Macclesfield Town FC

Postad 18 May 2018 - 22:26 PM

Jag har gjort en, men jag gjorde tabben att lägga in några fiktiva lag, fiktiva klubbsamarbeten, samt ökade ryktet på mitt eget favoritlag, innan jag sparade.

Om tillräckligt intresse, kan jag slänga ihop allt på nytt, och då bara utgå från officiell databas.

Den jag sitter och spelar på nu:
* Skandinaviska Superligan: 20 lag
* Skandinaviska Division 1: 24 lag
* Skandinaviska Division 2: 32 lag (2 divisioner, 16 lag i varje)
* Skandinaviska Division 3: 56 lag (4 divisioner, 14 lag i varje)
* Skandinaviska Division 4: (8 divisioner, 12 lag i varje)
* Skandinaviska Division 5 och neråt: Tror det är 16 divisioner, 12 lag i varje
* Skandinaviska FA-Cupen med en europaplats: (SSL till Div4)
* Skandinaviska Ligacupen (SSL till Div10)
* Skandinaviska Div 3-Cup
* Skandinaviska Div 4-Cup
* Skandinaviska Div 5-Cup
* Skandinaviska Div 6-Cup
* Skandinaviska Lilla Cupen: (Div 7 till Div 19)
* Reservlags-serier
* U19-serier

* Nationerna är inte sammanslagna
* Spelet genererar nya spelare från alla inblandade länder
* Alla klubbar från Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island och Färöarna är inkluderade
* Divisionstillhörighet baseras på klubbens rykte vid uppstart, där de 20 klubbar med bäst rykte spelar i Superligan osv.
* Spelbart till åtminstone Division 10 (långt många fler klubbar än original-databasen)
* Lägsta division är Division 19
* UEFA-koefficienter (eller vad det heter) och ligarykte är lagt till cirka Belgiska ligan
* Höst-vår som i resten av europa

Trots att jag har gjort några småmissar (Klubbar i Div 2 och neråt kan enbart värva spelare under sommarfönstret, Sommarfönstret stänger två veckor innan de stora ligorna, inkonsistenta prispengar), så är detta den roligaste save jag spelat sedan jag förälskade mig i Macclesfield på CM97/98 (det är fan 20 år sedan).

Som sagt, jag kan göra om allt (och rätt den här gången), om intresse finns. Men jag kommer då behöva någon som kan testa ligasystemet. Jag simulerade 4 år för att testa ligasystemet, men några buggar upptäcker man bara som man spelar (som de jag nämnde tex). Ta kontakt på pm
Laving

#7   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7373 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 19 May 2018 - 05:19 AM

Det är jag som står ägare på den Nordiska Superligan ni tog upp. Kan lägga upp den nu senare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar