Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM18-SR] RB Leipzig - Barcelona

7 svar till detta ämne

#1   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1589 Inlägg:

Postad 21 March 2018 - 20:39 PM

Postad bild

Tänkte dra igång en rapport om en klubb som många inte håller högt. Dels för att det är pengar som har pumpats in i klubben och som inte har någon historia precis, förutom pengarna. Har saknat att skriva här trots att det bara var någon månad sedan jag hade en rapport om Sevilla som dock dog ut ganska snabbt. Jag har precis som vanligt hunnit spela en säsong för att se till att jag tycker att det är roligt att spela med laget. Jag har simulerat 60% av matcherna och låtit den assisterande tagit hand om matcherna medan jag har tagit ut laget.

Dock kommer alla matcher hädanefter att spelas utav mig personligen. Har egentliga inga riktlinjer med saven utan den kommer vara flytande och jag kommer att göra lite vad jag vill, främst på transfermarknaden.

Bundesliga 2017/18

Tabell | Statistik - Ligan | Statistik - RB Leipzig | Statistik (2) - RB Leipzig | Övergångar

En jämn säsong där vi länge låg 1a med Bayern precis bakom oss hack i häl. Vi tappade ledningen i den 30e omgången då vi förlorade med 0-2 mot Hannover. Vi har förlitat oss väldigt mycket på trion Sabitzer, Forsberg och Werner som alla tre varit utstående spelare i laget. Icke att förglömma guldklimpen där bak, Upamecano. Inför kommande säsong så förväntar jag mig en jakt på både Sabitzer och Forsberg som redan under säsongen varit jagade. Jag kommer göra allt för att få behålla båda men kommer det bud som jag inte kan motstå så kommer dem att försvinna. Detsamma gäller Werner som på slutet av säsongen krävde ett nytt kontrakt men vi kunde inte erbjuda det han ville ha. Så nu är ganska sur på läget och det är inte omöjligt att han kommer tvinga sig bort från klubben.

Champions League

Tabell | Slutspelsträd | Statistik |

Slutspelsträd - Europa League | Statistik

Vi hamnade i samma grupp som Juventus, Dynamo Kyiv och FC Köpenhamn. En grupp som vi i vanliga fall ska ta oss vidare från. Men så blev det inte detta gången utan vi hamnade på en 3e plats i gruppen före FC Köpenhamn. Så vi tog oss vidare till slutspelet i Europa League där vi ställdes mot Roma i första omgången. Vi vann enkelt med 5-1 totalt och därefter fortsatte resan med vinster mot Marseille, Liverpool och slutligen Napoli innan vi i finalen ställdes mot jättarna PSG. En match där vänsterbacken Halstenberg gör en fantastisk match med ett mål och utmärkelsen matchens lirare. Vi vinner matchen med 2-1 och kan ta hem första bucklan under min korta tid här i RB Leipzig.

DFB-Pokal

Matcher | Statistik

En turnering där jag låter reserverna visa framfötterna. Det visar sig vara ett gyllene drag då vi slår ut klubb efter klubb i turneringen. Vi ser oss tillslut vara i finalen där vi ställs mot Hertha som gjort ett bra jobb såhär långt i turneringen. En final där både Bruma och Augustin visar sig från sina bästa sidor och ser till att vi går hem med andra bucklan denna säsong då vi vinner med 3-2.

Detta inlägg har redigerats av Jenkki: 15 April 2018 - 09:08 AM

#2   Happy_Nilsson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 773 Inlägg:
  • Yrke:Industriarbetare / fotbollstränare ;)
  • Favoritlag:Hammarby
  • Tränar:Torsby IF

Postad 22 March 2018 - 06:16 AM

Härligt!!

#3   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1589 Inlägg:

Postad 22 March 2018 - 20:42 PM

Postad bild

RB Leipzig 2018/19

Övergångar | Låneövergångar | Övergångar (Juni) - Världen | Övergångar (Juli) - Världen | Övergångar (Augusti) - Världen

Postad bild 12. Marius MÜLLER

Postad bild 28. Yvon MVOGO

Postad bild 04. Willi ORBAN

Postad bild 05. Marcel TISSERAND

Postad bild 06. Dayot UPAMECANO

Postad bild 13. Stefan ILSANKER

Postad bild 16. Lukas KLOSTERMANN

Postad bild 23. Marcel HALSTENBERG

Postad bild 25. Niklas BESTE

Postad bild 07. Marcel SABITZER

Postad bild 08. Thomas DELANEY

Postad bild 10. Elias ABOUCHABAKA

Postad bild 17. Yussuf POULSEN

Postad bild 22. BRUMA

Postad bild 27. Konrad LAIMER

Postad bild 31. Diego DEMME

Postad bild 33. Emil FORSBERG

Postad bild 35. Renato SANCHES

Postad bild 38. Kilian LUDEWIG

Postad bild 44. Kevin KAMPL

Postad bild 09. Timo WERNER

Postad bild 29. Jean-Kévin AUGUSTIN

Ett under att vi får behålla alla tre i trion. Sabitzer, Forsberg och Werner. Det har inte ens kommit in bud på någon av de tre. Vi behåller alla viktiga spelare förutom Keita som sedan tidigare var klar för Liverpool. Vi får dock in både Sanches och Delaney till denna säsong så jag tror inte Keita kommer bli särskilt efterlängtad här. Mvogo är självklar som målvakt med Müller som förra säsongen var utlånad kommer att spela andrafiol. Backlinjen är densamma förutom Tisserand som ansluter och som är väldigt lik Upamecano i spelstilen.

Demme och Delaney kommer att starta de flesta matcherna med Sanches som knackar på elvan bakom sig. En spelare som kommer att få ännu mer speltid denna säsong är talangen Abouchabaka som går en ljus framtid till mötes i Leipzig. Framåt så är ingen mer given i laget än Werner som är en enastående anfallare. Augustin gjorde en riktigt bra fjolårssäsong med sina 16 mål på 18 starter och 6 inhopp.

Framtidskollen:

Carlinhos

Elías Sáinz

Gideon Mensah

Robin Dufour

Lorenzo Miceli

Mads Bidstrup

Vitaly Janelt

Erik Majetschak

Tom Krauss

Daniel Achstetter

Noureddine Meddour

Daniel Steidten

Fabrice Hartmann

Willy Buisson

Christoph Eugster

Nicolas Meister

Patson Daka

Marko Pavic

#4   Yayakolo

Manager

• Administratör
  • 4264 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 29 March 2018 - 21:12 PM

Spännande att se om du kan få igång Renato ordentligt! :)

#5   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1589 Inlägg:

Postad 14 April 2018 - 14:29 PM

Postad bild

Säsongen 2018/19

Bundesliga 2017/18

Tabell | Statistik - Ligan | Statistik - RB Leipzig | Statistik (2) - RB Leipzig

Äntligen! En dominans av 6 år utav Bayern försvinner denna säsong när vi äntligen för första gången i klubbens historia får lyfta Bundesliga pokalen. Detta redan i den 29e omgången när vi slår Hannover med 3-1 på bortaplan. Yussuf Poulsen får göra 2 mål och är nu inte långt ifrån att ha gjort flest ligamatcher i klubbens historia. Annars så är det som vanligt Werner som är den spelaren som med ett stort S är stjärnan denna säsong. Tyvärr så tappar vi Forsberg under januari då han tvingar sig bort till Liverpool för 410 Mkr som i slutändan kan landa på 600 Mkr. In som ersättare kommer Rafinha från Barcelona för 115 Mkr.

Champions League

Tabell | Slutspelsträd | Statistik

Barcelona och Tottenham i samma grupp som oss, mardröm. Dock så visade det sig att vi var starkast i gruppen då vi slutar 1a med 14 poäng, 6 poäng före både Basel och Tottenham. Så både Tottenham och Barcelona blir utslagna redan under gruppspelet. En riktig skräll med andra ord. Vi blir inte långvariga i CL då A Madrid piskade oss med 3-0 i första mötet efter gruppspelet. Vi gör ett starkt försök på hemmaplan då vi vinner med 2-0 och är riktigt nära på slutet att kvittera men tyvärr så blir det respass redan i den första utslagsrundan. Vi måste stärka truppen rejält på vissa områden för att klara de tuffa kraven man har på sig i CL.

DFB-Pokal

Matcher | Statistik

Köln. Vår mardrömsmotståndare denna säsong. Vi har förlorat samtliga tre matcher mot dom denna säsong. Jhon Cordoba gjorde liver surt för oss i semifinalen då han fullbordade ett hattrick och vi får inte lyfta pokalen denna säsong. Det visade sig i slutändan att även Bayern åkte på Kölns vrede i finalen då dom förlorade med 1-0.

#6   Yayakolo

Manager

• Administratör
  • 4264 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 14 April 2018 - 15:57 PM

Snyggt!
Hur tänker du kring Salzburg, plockar du spelare därifrån? Haidara ska va rätt fin

#7   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1589 Inlägg:

Postad 15 April 2018 - 09:08 AM

Postad bild

FC Barcelona 2019/20

Övergångar

Som ni själva märker. Jag är numer manager för FC Barcelona. En klubb som kräver otroligt mycket av sina tränare och som under de två föregående åren inte vunnit La Liga. Då krävs förändringar i ledarstaben och förtroendet föll på mig. En uppgift som jag velade om väldigt länge innan jag tackade ja men kunde inte bara säga nej till erbjudandet.

Jag lämnar RB Leipzig efter att ha vunnit klubbens första ligatitel och jag var på väg att bygga något riktigt intressant för framtiden men som sagt. Barcelona är alldeles för stora att tacka nej till och jag förstår att vissa här inne tycker att valet är dumt av mig. Men det får ni leva med då jag egentligen aldrig har lett Barcelona under detta års FM.

Målvakter

Postad bild 01. Marc-André TER STEGEN

Postad bild 13. Lazar CAREVIC

Försvarare

Postad bild 03. Gerard PIQUÉ

Postad bild 04. Jorge MERÉ

Postad bild 15. Mario FERNANDES

Postad bild 17. Marc CUCURELLA

Postad bild 18. Jordi ALBA

Postad bild 19. Lucas DIGNE

Postad bild 20. Sergi ROBERTO

Postad bild 21. Lucas MARTÍNEZ QUARTA

Postad bild 23. Samuel UMTITI

Mittfältare

Postad bild 05. Sergio BUSQUETS

Postad bild 06. Denis SUÁREZ

Postad bild 07. Ousmane DEMBÉLÉ

Postad bild 08. Andrés INIESTA

Postad bild 10. Lionel MESSI

Postad bild 12. Sadio MANÉ

Postad bild 14. Philippe COUTINHO

Postad bild 16. Pablo FORNAIS

Postad bild 22. MUNIR

Postad bild 24. Oriol BUSQUETS

Postad bild 25. Carles ALEÑÁ

Anfallare

Postad bild 09. Paco ALCÁCER

Postad bild 11. Luis SUÁREZ

Jag kom till en klubb som hade -650 Mkr på kontot. Så jag bestämde mig för att göra en rejäl rensning bland spelarna. Vi värvar in tre spelare till a-laget och resten är spelare för framtiden. I försvaret så kommer det att vara från höger Roberto - Piqué - Umtiti - Alba och det är en väldigt stark backlinje. Talangen Cucurella har flyttats upp inför säsongen och tanken är att han få en del speltid. Om det inte blir som tänkt så kommer jag nog låna ut honom under januari. På det centrala mittfältet är tanken att Busquets - Coutinho - Suárez kommer starta med Aleñá som är närmast en startplats bakom sig. På kanterna är både Messi - Mané givna och längst fram hittar vi Suárez som nu under försäsongen skrev på ett nytt kontrakt som gör att han stannar här till 2023.

Detta inlägg har redigerats av Jenkki: 15 April 2018 - 09:09 AM

#8   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1589 Inlägg:

Postad 15 April 2018 - 09:19 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

Snyggt!
Hur tänker du kring Salzburg, plockar du spelare därifrån? Haidara ska va rätt fin

Tyckte aldrig han var riktigt bra för att ta en plats i truppen.
....Chuck Norris doesn't actually write books, the words assemble themselves out of fear.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar