Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM18] Bergkamps resa

11 svar till detta ämne

#1   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1820 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 31 March 2018 - 13:38 PM

Postad bild

OFFICIELLT : Dennis Bergkamp tar över Roda JR

Postad bild

För en vecka sedan meddelade Ajax att Dennis Bergkamp avskedats från sin roll som assisterande manager. Ryktena har florerat den senaste veckan och Bergkamp har flitigt ryktats till Arsenal. Därför slår det ner som en bomb, Dennis Bergkamp tar över Roda JR, bekräftar klubben på sin hemsida.

Förra veckan gick Ajax ut och bekräftade att Dennis Bergkamp avskedats från sin roll som assisterande manager. Det är ännu oklart varför.
- Jag tror Dennis vill coacha ett lag på egen hand, alla skulle älska att se honom i Arsenal igen, säger Fredrik Ljungberg i en livesändning på Viasat.

Ryktena har florerat de senaste dagarna och mycket pekade mot att Bergkamp skulle komma att bli Wengers efterträdare, men så blir det inte. Dennis Bergkamp har tagit över Roda JR, detta bekräftar klubben på sin officiella hemsida.
- Vi är mycket nöjda över att få presentera Dennis som klubbens nya manager, skriver Roda JR på sin hemsida.

I en intervju berättar Dennis Bergkamp följande. "Jag är mycket glad, jag ser fram emot att vara en del av klubbens framtidsplaner."

Aleksei Korotaev, klubbens nya delägare har stora planer för klubben, berättar han i ett holländskt TV-program. Den ryske Swiss investeraren vill långsiktigt bygga upp klubben för att i framtiden kunna utmana Ajax och PSV.
- Jag tror Dennis är rätt man för denna uppgift, jag kan knappt bärga mig inför denna säsongen, jag är överlycklig, skriver Aleksei på Twitter.

Dennis Bergkamp tar över efter Robert Molenaar. Kontraktet sträcker sig över denna säsongen.

Ted Ivarsson
ted.ivarsson@fotbollskanalen.se

Detta inlägg har redigerats av Alex Grecco: 04 April 2018 - 18:05 PM

#2   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4078 Inlägg:

Postad 31 March 2018 - 13:40 PM

Min grek. Vilken grej!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#3   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 31 March 2018 - 13:43 PM

Awesome! Riktigt kul ska det bli att följa!!

#4   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1759 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 31 March 2018 - 14:30 PM

Magiskt! Följer med spänning :)

#5   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • 1820 Inlägg:

Postad 31 March 2018 - 20:26 PM

Postad bild

Mackan möter Swiss investeraren Aleksei Korotaev
Tjenare! Det var ett tag sedan sist jag gjorde en intervju här på bloggen. Jag fick i veckan möjligheten att intervjua den nya delägaren i Roda JC och såklart som alltid, så tänker jag dela med mig av denna fantastiskt intressanta intervju.

Tjena! Lite kortfattat, vem är Aleksei Korotaev?
Jag jobbar som banksektor på Swiss och har internationella finanser. Jag startade nyligen ett företag där jag investerar i mina intressen och har en del projekt i olika länder. Jag har en stor passion för fotboll och i mina unga dar var jag en sportkille som utövade många olika sporter, som fotboll och dykning. Efter flera år av erfarenhet vet jag idag vad som krävs för att prestera på bästa sätt. En av mina stora passioner är fotboll och nu är tanken att jag ska använda mina möjligheter och det nätverk jag byggt upp under mina år som businessman.

Du har valt att investera i Roda JC av alla klubbar, varför?
Min rådgivare är faktiskt från Kerkrade (klubbens hemmastad) och när han hörde att jag var intresserad av att investera i en fotbollsklubb nämnde han Roda JC. Efter massvis med research och diskussioner kände jag att denna holländska klubb är rätt klubb att bygga någonting med. Holländska ligan är tuff, Ajax och PSV dominerar och jag anser att det är dags att försöka bryta på den trenden. Roda är lite av en jojo-klubb och har hoppat väldigt mycket mellan topp fem och botten placeringarna. Jag vill bygga upp en stabil klubb som i framtiden ska kunna utmana Ajax och PSV på allvar men det kommer att ta tid.

Vad är din plan för att lyckas med ditt mål?
Jag har lagt upp en långsiktig plan tillsammans med Stijn Verhoef (ägaren) och Dennis och jag tror att det kommer att bli väldigt bra. Jag kommer att investera och låta Dennis sköta övergångar men samtidigt finns ett fokus på att utveckla klubbens egna akademi. Det är viktigt med en bra akademi, det är en viktigt "livlina" för klubben. Om vi skulle få ett bakslag kan vi alltid vända oss tillbaka till vår akademi för att snabbt bygga oss tillbaka. Utan en bra akademi och vi skulle få ett bakslag och pengarna tar slut så står vi där, utan spelare och vi kommer istället åka ur högsta ligan och börja om från början. Det viktigaste anser jag är att behålla en stark relation lokalt. Tillsammans med fansen, sponsorer och hela regionen vill jag utveckla framtidens Roda JC. Det ingår i mitt jobb att bli kritiserad, jag vill bara förklara innan ni dömer mig. Jag är inte ute efter att köpa framgång likt PSG och Manchester City gjort. Jag vill bygga långsiktigt och bibehålla den starka relationen med fansen och den ursprungliga klubben. Därför har Stijn Verhoef fortsatt sin roll som delägare och på detta sätt har vi en stark kontakt lokalt och ett globalt business nätverk.

Hur tror du samarbetet med Dennis Bergkamp kommer att fungera?
Dennis är fantastisk som person och som fotbollstränare. Han har tidigare inte varit huvudtränare för en fotbollsklubb men efter sina år som assisterande tränare i Ajax så har han allt som krävs för att lyckas. Jag tror detta är perfekt klubb för Bergkamp, ett långsiktigt uppdrag där han får tid på sig att utvecklas som tränare. Han är extremt omtyckt i Holland och spelarna ser honom som en förebild och kommer lyssna och njuta av varenda ögonblick med Dennis.

Har ni något motto ni strävar efter?
Ja, faktiskt. Teamwork. Tillsammans med Stijn Verhoef och Dennis Bergkamp kommer vi att utveckla denna underbara klubb. Med ett globalt nätverk och ett lokalt nätverk kommer vi att ha ett perfekt samarbete, teamwork. Med teamwork kommer vi uppnå våra mål och nå framgång.

Vi tackar Aleksei Korotaev för att han ställde upp på denna fantastiska intervju! Jag vill också passa på att hälsa er en trevlig helg!

//Mackan

Detta inlägg har redigerats av Alex Grecco: 11 April 2018 - 18:39 PM

#6   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:
  • Tränar:Fotboll

Postad 01 April 2018 - 12:40 PM

Kul perspektiv på rapporten!

#7   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 466 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Juve Stabia

Postad 01 April 2018 - 17:52 PM

Fräscht o fint skrivet! Ska bli kul o se rapporten o hur den fortlöper!

#8   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 02 April 2018 - 13:48 PM

Wooo! Följer med stort intresse. Mycket bra början!

#9   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • 1820 Inlägg:

Postad 11 April 2018 - 18:39 PM

Postad bild

Jag, Dennis Bergkamp har nu tagit över rodret i Roda JC. Först och främst innan vi drar igång har jag valt att sätta upp lite mål jag ska jobba utifrån. Jag kommer att bygga en 4-3-3 med tre forwards inför den här säsongen enbart på grund av min förkärlek till forwards, sen tror jag att denna taktik kommer att lyckas bra defensivt som offensivt. Ett snabbt omställningsspel där de tre anfallarna kommer att bredda lite och slå inlägg till varandra och tanken är att ett inspel från kanten kommer att komma in i straffområdet där våra mål ska göras. Men taktiken kan ändras från säsong till säsong beroende på spelarutbud och vilka ungdomsspelare som kommer upp ur akademin. Trots att klubben förväntas ligga i botten vill jag att vi ska våga att bygga spelet bakifrån då jag har en del krav på mina mittbackar främst. Men vi kommer att anpassa oss utifrån motstånd, det är en stor skillnad på att möta ett lag som Ajax än ett Sparta.

Utstickande egenskaper jag söker hos en mittback
- Bra passningsfot
Utstickande egenskaper jag söker hos en innermittfältare
- Arbetskapacitet och aggressivitet
Egenskaper jag söker för mitt lag
- Passningsskicklig
- Lagarbete
- Arbetskapacitet
- Aggressivitet

​Värvningspolicy
- Tänka långsiktigt
- Ta in billigt för att sälja för mer
- Gratis spelare är välkomna oavsett ålder
- Kräver den nya spelaren högre lön än klubbens bäst betalda spelare ska han vara betydligt bättre än klubbens nuvarande spelare

Klubbens mål
- Flytta upp minst två spelare varje säsong från egna ungdomsleden
- Vill en spelare lämna ska han inte hindras
- Klarar en spelare inte av konkurrens har han inget i klubben att göra
- Alltid sälja för mer än vad man köper för
- Ha koll på ekonomin
- Långsiktigt nå framgång
Säsong 1 undvika nedflyttning
Säsong 2 Etablera sig i mitten
Säsong 3 Utmana om Europa platserna
Säsong 4 Utmana om förstaplatsen
Säsong 5 Vinna Eredivisie

Personliga mål
- Vinna Eredivisie med Roda JC
- Träna Arsenal
- Vinna Champions League
- Bli förbundskapten för Holland
- Vinna EM
- Vinna VM
- Träna Ajax
- Få fram en spelare från akademin som säljs för 500 miljoner kronor
- Få fram en spelare från akademin som utnämns till världens bästa fotbollsspelare

Ber om ursäkt för att jag varit frånvarande, har legat sjuk och har inte haft någon ork att uppdatera.

Detta inlägg har redigerats av Alex Grecco: 11 April 2018 - 18:40 PM

#10   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • 1820 Inlägg:

Postad 12 April 2018 - 09:21 AM

Postad bild

Sommar transferfönstret 2017
Det har varit en minst sagt spännande sommar. Med en budget på sju miljoner kronor behövdes förstärkningar för att klara av det mål som satts. Vi tippas inför säsongen att komma på en 14 plats utav 18 och med det sagt ligger vårt mål inför denna säsongen att undvika nedflyttning för att till nästa säsong börja forma laget på riktigt. Vi hade en svag backlinje och för få anfallare för att kunna spela med tre forwards som är min tanke. Spelare som inte höll måttet fick därför säljas för att lämna utrymme åt lite nyförvärv.

Försäljningar
Henk Dijkhuizen, 25, utlånad till SC Cambuur
- Högerback som inte höll måttet, intresset var lågt och ett lån var det som var aktuellt.
Christian Kum, 31, 5,75 milj till FC Midtjylland
- Ingen direkt dålig mittback, börjar komma upp i åren och inte tillräckligt duktig passningsspelare varav jag valde att sälja han.
Adil Auassar, 30, utlånad till Millwall (frivillig framtida avgift 9,74 milj)
- Ingen dålig mittfältare, den sämsta av mina tre tänka startspelare på mitten och ett lån på 220 tusen i månaden plus att Millwall står för lönen tyckte jag var bra betalt. En framtida möjlighet för Millwall att köpa honom för 9,74 miljoner är inte så illa pinkat heller.
Mitchell Paulissen, 24, free transfer
- Fel position, håller inte måttet, inget intresse varav han fick gå.
Gyliano Van Velzen, 23, 3,25 milj till Norrköping
- Jag vill spela med tre forwards och Velzen är ytter och får därför inte plats.
Mikhael Rosheuvel, 26, 11 milj till Preston
- Besitter kvalité, även han en kantspringare. I behov av pengar var 11 miljoner för bra för att tacka nej till.
Maecky Ngombo, 22, 2,5 milj till Djurgården
- Var en tänkt startspelare på anfallet som jag hoppades på, men efter att han blivit besviken/orolig över att jag förhandlade med andra anfallare valde jag att göra mig av med denna killen. Han hade inte psyket till att slåss om en plats och han får därför pröva lyckan i en annan klubb.

Nyförvärv
Holländsk, målvakt, Piet Velthuizen, 30, gratis
- Jag valde att skicka tillbaka PSV målvakten Jurjus och istället ta in Piet som kommer vakta målet framöver, förhoppningsvis kan vi trots ålder tjäna pengar på holländaren.
Holländsk, högerback, Fabian Sporsklede, 24, 3,75 milj från NAC
- Ska jag vara ärlig missbedömde jag Fabian lite, går inte in i startelvan den här säsongen men kommer få sina chanser att visa upp sig.
Holländsk, mittback, Kees Luijckx, 31, 1,6 milj från SonderjyskE
- Efter att Kom lämnade behövdes en ersättare, därför tar vi ganska billigt in en stabil mittback med fötter. Kees har tidigare representerad klubben i en säsong och gör därför comeback.
Svensk, mittback, Douglas Bergqvist, 24, 3 milj från Östersund
- Inte mitt förstaval, håller kanske inte måttet riktigt men har dugliga fötter och kan förhoppningsvis utvecklas till en stabil mittback i Holland.
Amerikan, central mittfältare, Jermaine Jones, 35, gratis
- Oerhört slitstark, Jermaine gör alltid sitt jobb och kommer driva på övriga spelare. Bidrar med rutin.
Fransk, anfallare, Jeremie Aliadiere, 34, gratis
- Brist på pengar och utbud på tillräckligt bra anfallare på marknaden gjorde att Jeremie skrev på för oss. Har passerat sitt bäst före datum men förhoppningsvis kan vi ta ut det sista från fransmannen. Är fostrad i Arsenal och har bland annat representerat Middlesbrough.
Nigerian, anfallare, Victor Obinna, 30, gratis
- Förhoppningsvis kan Victor ge oss ett lyft. Besitter en dyr lön och höga krav kommer att ställas. Har tidigare representerat Inter, Chievo men har senaste säsongerna främst tillbringat sin tid i Ryssland, närmare bestämt Lokomotiv Moskva.
Holländsk, anfallare, Giovanni Korte, 24, 5,75 milj från NAC
- Ingen stjärna på något sätt men jag tror detta kommer bli klubbens bästa målskytt den här säsongen. Han besitter extrem snabbhet och är bra på spel utan boll vilket kommer innebära att han kommer komma till många chansen och frilägen.

Detta inlägg har redigerats av Alex Grecco: 13 April 2018 - 14:24 PM

#11   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • 1820 Inlägg:

Postad 12 April 2018 - 11:31 AM

Postad bild

Truppen inför säsong 17/18
En del nya spelare dök upp inför den här säsongen, en del håller måttet och andra inte och så blir det första säsongen innan man kan bygga laget som man vill. En budget på sju miljoner gjorde det svårt och det var väldigt dåligt utbud på marknaden för billiga kvalité spelare som vill till oss. Men en botten klubb som Roda JC förväntas inget annat för tillfället. Trots detta anser jag att vi har en tillräckligt stark trupp för att hålla oss kvar i Eredivisie. En svag försäsong sett till resultat men svårt att få till det innan man fått ihop sitt lag, så vi lägger ingen större fokus på det.

Piet Velthuizen, 30, ny
Filip Kurto, 26, 2017

Vi skickade tillbaka Jurjus till PSV, ingen dålig målvakt i säg men Piet är vår egna och det är lättare att förlita sig på en spelare som tillhör klubben. En riktigt bra målvakt för klubben och en Filip Kurto som är en användbar reserv.

Fabian Sporsklede, 24, ny
Ashton Götz, 23, 2017
Holländsk, Danyl Werker, 23, egen produkt
Holländsk, Kees Luijckx, 31, ny
Svensk, Douglas Bergqvist, 24, ny
Holländsk, Ian Schmitz, 16, uppflyttad
Holländsk, Ard Van Peppen, 32, 2013

Detta var på pappret lagets svagaste del på förhand och är fortfarande ett frågetecken. Klarar Bergqvist av den holländska fotbollen? Är Luijckx tillräckligt bra den här gången eller kommer han släppas efter säsongen likt förra gången? Lagets kapten, Van Peppen kommer bidra mycket på vänsterkanten och känns stabil. Götz är för dåligt offensivt och besitter en för dålig högerfot för att ha mitt fulla förtroende. Sporsklede kommer få sina matcher för att bevisa att han ska ta första platsen. Werker är egen produkt varav han fick stanna, håller inte måttet. Schmitz flyttas upp på grund av pengabrist och förhoppningsvis kommer han utvecklas och inte göra bort sig när chansen ges.

Bosnisk, Ognjen Gnjatic, 25, 2016
Amerikan, Jermaine Jones, 35, ny
Holländsk, Mohammed El Makrini, 30, 2016
Holländsk, Nicky Souren, 17, Egen produkt
Svensk, Simon Gustavsson, 22, inlånad Feynoord
Tysk, Mario Engels, 23, 2017

Ett ganska bra mittfält med Makrini och Gnjatic som främst kommer agera som defensiva, närmare bestämt som bollvinnare. En av lagets stjärnor är Gustavsson som kommer agera som spelfördelare och på bänken ser vi den hungriga talangen Souren som kommer få mycket speltid. Jermaine kommer bidra med rutin och jag höja laget då han är driftig. Det fanns inget intresse på Engels och han kommer försöka säljas till jul då han är ytter.

Holländsk, Giovanni Korte, 24, ny
Tysk, Dani Schahin, 28, 2016
Kosovan, Donis Avdijaj, 20, inlånad Schalke
Fransk, Jeremie Aliadiere, 34, gratis
Nigerian, Victor Obinna, 30, ny
Holländsk, Ibou Cherif, 17, uppflyttad

Lagets bästa spelare är anfallare. Jag förväntar mig att Avdijaj lyfter laget och gör en del viktiga poäng som kommer att behövas. Är för tillfället skadad och missar ungefär två månader. Istället hoppas jag på att Korte kliver fram och gör sina mål med sin snabbhet. Egentligen ingen duktig fotbollsspelare mer än att han är snabb och löper rätt. Obinna och Aliadiere hoppas jag kan bidra med hot framåt. Sen har vi lagets bollmotagare, Schalin som kommer slåss om en plats. Stark i luftrummet. Ett coolt namn i Cherif, en joker måste jag erkänna, bidrar med bredd och är ung.

- Har endast länkat klubben talanger för det kan vara kul att följa deras utveckling och se klubbens standard när det gäller att få fram talanger
- Vill ni se screen på övriga spelare är det bara att posta ett inlägg

Detta inlägg har redigerats av Alex Grecco: 10 August 2018 - 00:00 AM

#12   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 12 April 2018 - 12:05 PM

Kul att du faktiskt värvar, i mitt tycke, realistiskt, med att exempelvis reka allsvenskan och plocka free transfers. Ska bli kul att se vilket avtryck Douglas Bergqvist kan göra i en liga med lite större press och svårare motstånd. Peppad att se din fortsättning!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar