Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Lagtips [FM18]

9 svar till detta ämne

#1   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4602 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 10 April 2018 - 17:40 PM

Frankfurt

Information
Frankfurt
Waldstadium, 51 500
Bundesliga
Mycket fin träningsanläggning
Väldigt bra ungdomsfaciliteter

"Frankfurt är tippade på en 11e plats i ligan vilket gör att man inte har superstor press på sig. Därför anser jag att man har en väldigt stark och spännande trupp att jobba långsiktigt med. I min mening behöver man kanske max få in antingen en ytter eller en anfallare men annars har man en trupp som kan prestera bra samt utvecklas bra den här säsongen. Det finns inte supermycket svagheter utan det är stabila namn som presenteras och en klubb som har förutsättningar att växa.

Trupp
Jan Zimmermann, 32
Lukas Hradecky, 27

"En rätt bra lagdel som man kan komma gansla långt med. Hradecky är en målvakt som håller hög klass i ligan och då han bara är 27 så har han säkert 4-5 bra år i sig. Zimmerman är desto äldre, men skulle troligen gå in i de flesta Bundesliga 2. lag vilket gör honom till en fullt godkänd andra keeper. Håller för 2 säsonger innan man behöver börja fundera på en ny målvakt där. Kanske det kommit fram någon talang ur egna leden tills dess?"

David Abraham, 30
Marco Russ, 31
Carlos Salcedo, 23 (lån)
Simon Falette, 24
Yanni Regäsel, 21
Danny Da Costa, 23
Makoto Hasebe, 33
Jetro Willems, 23
Taleb Tawatha, 25
Timothy Chandler, 27

"En väldigt stor lagdel med många alternativ. På ytterbacksplatserna finns det mängder av kvalité. Holländaren Jetro Willems på vänsterflanken kommer man få hålla hårt i samtidigt som spelare som Chandler och Hasebe alltid gör ett gott arbete. Kanske att man behöver kika lite på sin mittbacksuppsättning, men den håller defenitivt för första säsongen."

Gelson Fernandes, 30
Omar Mascarell, 24
Marius Wolf, 22
Jonathan De Guzman, 29
Kevin Prince Boateng, 30
Marijan Cavar, 19
Daichi Kamada, 20
Marc Stendera, 21
Aymen Barkok, 19

"En rolig lagdel där det del finns kvalité och erfarenhet i De Guzman, Fernandes och Boateng men också otroligt mycket talang i Cavar, Kamada, Stendera och Barkok. Spelar man sina kort rätt kan man ha en mäktig mittfältsuppställning inom 2 säsonger. Det finns utrymme att spela "safe" i tuffare matcher och det finns utrymme att chansa lite med ungdomlig hunger mot sämre lag. Här finns det dock väldigt många namn för de centrala positionerna så kanske behöver någon spelare lånas ut."

Branimir Hrgota, 24
Ante Rebic, 23 (lån)
Danny Blum, 26
Mijat Gacinovic, 22
Marco Fabian, 27

"Yttrar och offensiva mittfältare. Fabian har mycket kvalité, Hrgota står i ett skede där han antingen bör få sitt genombrott eller säljas. Rebic är inlånad för att ge kvalité och Gacinovic kan utvecklas till ett monster om man spelar sina kort rätt. Här kanske det behövs plockas in ett namn, men samtidigt är det en spännande uppsättning av spelare som har mycket kvalité i sig."

Alexander Meier, 34
Luka Jovic, 19 (lån)
Sebastian Haller, 23

"Alexander Meier är tyvärr skadad från början men jäklar vilken målskytt han är. Annars finns unga Luka Jovic på lån och boxspelaren Sebastian Haller. Vill man spela med två anfallare kan man antingen använda Blum eller Hrgota för att få fler alternativ eller så får man försöka värva in en ny anfallare. Men med en skadefri Meier, en Jovic i form och en potentiell målmaskin i Haller så kan den här uppsättningen bära fram laget."

Talanger
Sahverdi Cetin, MC, 16
Renat Dadachov, A, 18
David Siebert, HB, 16

"Här finns det gott om talang. Cetin är bara 16 år men har fina värden för en central mittfältare. Ge honom 2 säsonger i ungdomslaget och låna antingen ut honom eller upp till A-laget. Dadachov är redo för att göra inhopp readn i år, men kanske borde han lånas ut och följas intensivt. Boxsspelare som borde kunna lira i Bundesliga.2, men viktigt där att han hamnar i rätt klubb. Seibert har en bra bit kvar, men samtidigt är han bara 16 år. Ge honom en bra mentor så kan han utvecklas snabbt."

#2   aikmaster

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 23 April 2018 - 17:29 PM

Vill ha ett svenskt lag. Helst med en sida som är yttrar till höger sedan kommer jag värva Eddahri och Morbeck på free transfer (Brasse) som är inre anfallare (anfall) Funderar på Kalmar, Örebro, Ev Djurgården, Sundsvall, Östersund. BP är en bubblare

#3   jonatannk

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 515 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 23 April 2018 - 18:35 PM

Visa inläggaikmaster skrev:

Vill ha ett svenskt lag. Helst med en sida som är yttrar till höger sedan kommer jag värva Eddahri och Morbeck på free transfer (Brasse) som är inre anfallare (anfall) Funderar på Kalmar, Örebro, Ev Djurgården, Sundsvall, Östersund. BP är en bubblare

Du kan fan inte heta aikmaster och fundera på att vara Djurgården! Skämt åsido.

Jag tycker Häckens bygge är intressant. Finns många bra spelare och potential att bygga upp något intressant. IFK Norrköping skulle annars kunna vara roliga. Eller som du nämnt, BP? Fin akademi och riktiga jävlar på att producera spelare. :)

#4   aikmaster

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 49 Inlägg:

Postad 24 April 2018 - 03:05 AM

Visa inläggjonatannk skrev:

Du kan fan inte heta aikmaster och fundera på att vara Djurgården! Skämt åsido.

Jag tycker Häckens bygge är intressant. Finns många bra spelare och potential att bygga upp något intressant. IFK Norrköping skulle annars kunna vara roliga. Eller som du nämnt, BP? Fin akademi och riktiga jävlar på att producera spelare. :)
kan vara AIK oxå... Men gillar ej ytterbackar som har offensiv ytterback men försvar. Norrköping har inre anfallare till höger. Fine om man kör 4-1-2-2-1

#5   Iktinos

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 29 Inlägg:

Postad 01 May 2018 - 14:30 PM

Ett lag som kan få mitt FM-motivation till liv igen. Helst ett lag i La liga eller Serie A.

#6   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4602 Inlägg:

Postad 01 May 2018 - 14:49 PM

Lazio, Udinese och Crotone tycker jag är roliga lag i Italien av olika anledningar.

I la liga är Villarreal en favorit att spela med, men annars har jag själv funderat på att spela med Levante eller Getafe :)

#7   Iktinos

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 29 Inlägg:

Postad 01 May 2018 - 15:27 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Lazio, Udinese och Crotone tycker jag är roliga lag i Italien av olika anledningar.

I la liga är Villarreal en favorit att spela med, men annars har jag själv funderat på att spela med Levante eller Getafe Postad bild

Det blev Chievo till slut! Tack ändå för tipsen.

#8   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4602 Inlägg:

Postad 18 August 2018 - 13:07 PM

Sampdoria

Målvakter
Emil Audero, 21
Vid Belec, 28
Rafael, 28

"En helt okej målvaktsuppsättning där det finns saker att ta av. Audero är inlånad från Juventus samtidigt som Belec och Rafael finns som mer rutinerade alternativ. Den fungerar absolut att hålla intakt första säsongen för att ha lite tid på sig att scouta en ny. Ingen av målvakterna är absoluta toppnivå men alla håller för utmana om platsera 6-10 vilket är relevant under den första säsongen."

Försvarare
Lorenzo Tonelli, 29
Omar Colley, 25
Vasco Regini, 27
Joachim Andersen, 22
Alex Ferrari, 24
Maxime Leverbe, 21
Nicola Murru, 23
Junior Tavares, 22
Jacobo Sala, 26
Gabriele Rolande, 23
Bartosz Bereszynski, 26

"Här finns material för att både spela tre centrala mittbackar med wingbacks och att spela fyrbackslinje. En mix av rutin och potential spelare som Murru sticker ut. Även Bereszynski är en riktigt duktig spelare. Liksom målvaktsuppsättningen kommer den här lagdelen behöva förstärkas med tiden, men det finns väldigt mycket spännande kvalitéer att jobba med under första säsongen där man kan utvärdera vilka man bör satsa vidare på."

Mittfältare
Dennis Praet, 24
Jakub Jankto, 22
Karol Linetty, 23
Albin Ekdal, 29
Ronaldo Vieira, 20
Edgar Barreto, 34
Ognjen Sijepovic, 18
Gaston Ramirez, 27
Riccardo Saponaro, 26

"Sampdorias bästa lagdel utan tvekan. Här finns det så otroligt mycket material. Nackdelen är att yttrar saknas, fördelen är att de centrala fältet är så otroligt starkt. Här finns trion Praet-Jankto-Linetty som med rätt kärlek kan bli en av seriens vassaste centrala mittfält inom några år med Ekdal som reserv. Offensivt hittar vi bland annat Saponara som också besitter otroligt mycket kvaliteer med Gaston Ramirez som en liten joker. Utöver detta dryper det av material om Vieira och rutin om Baretto. Jag skulle nästan påstå att mittfältet kan fightas om en topp-2 plats i ligan inom 3 år även utan nyförvärv. Klassisk julgransfot-taktik för det här mittfältet."

Anfallare
Gianlica Caprari, 25
Gregoire Defrel, 27
Dawid Kownacki, 21
Fabio Quagliarella, 35

"En väldigt spännande anfallsuppsättning, men samtidigt är det en chansning. Det kan bli väldigt bra med Quagliarella som stor målskytt och Kownacki på tillväxt, men det kan även bli fyra anfallare som inte hittar nätet regelbundet. Här kommer det behövas förstärkas i framtiden och det rejält. Under första säsongen kan det vara intressant att se hur mycket man kan få ut av spelare som Caprari och Defrel. Kownacki tycker jag personligen är en intressant spelare om man tränar honom rätt.

#9   Frasbulle

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 73 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF, West Brom, AS Roma

Postad 10 September 2018 - 14:40 PM

Hej, av en anledning så gick jag igenom samtliga sicilianska lags wikipediasidor. Hittade framför allt en intressant pärla (om man nu vågar tro på Wikipedia).

A.S.D. Licata 1931.

Förutom att vara ett av 6 sicilianska lag att nå Serie B så står det så här:

"The club was founded in 1931 as Associazione Calcio Licata by a few local students who discovered the game of association football thanks to some Swedish sailors who worked in the area; the official team colours, in fact, refer to the flag of Sweden."

​Letar man efter lag med Sverigekoppling kan detta vara ett alternativ.
Trevlig dag!

#10   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4602 Inlägg:

Postad 13 September 2018 - 12:46 PM

Riktigt bra förslag. Kan va kul att göra en svensksatsning i!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar