Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

TOTALT UNDERBARA JÄVLA SPELFAN!!!

10 svar till detta ämne

#1   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 17 April 2018 - 20:50 PM

Precis som tråden lyder - dela med er utav all glädje ni får ta del utav i under spelets gång!

Jag inleder väl då... detta kommer att komma med i en rapport jag planerar att starta framöver, men måste få dela med mig.

Spelar som Lyon och möter ett extremt starkt och lurigt Nice på bortaplan. Ligger under med 3-1 i halvtid, ger laget en avhyvling och väljer att lägga kommentaren "Gå ut och vänd matchen, för det vet jag att du kan göra" till 4-5 underpresterande spelare. När klockan sedan tickar upp på 90+4 står det 4-3 till oss efter hattrick i assist utav Fekir och ett heeeelt annat spel i andra halvlek.
Ibland fucking ÄLSKAR jag FM!

#2   SpeedFreak83

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 38 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg / Middlesbrough
  • Tränar:Styrka och kondition

Postad 18 April 2018 - 07:59 AM

Hade ett sånt moment nyligen. Den matchen är nog den bästa jag upplevt på länge.

Mötte Dortmund hemma med mitt Karlsruhe. Tre matcher kvar på säsongen, låg på 6:e plats och jagade Europaplatserna. Dortmund klar ligatvåa. Behövde verkligen poäng men räknade inte med några poäng här...

Hade samma läge som dig, med 1-3 i halvtid. Hade innan dess tagit ledningen med 1-0 innan Dortmunds superduo tog tag i handlingen. På 8 minuter hade Brenner gjort 2 mål + 1 ass och Andone med 1 mål + 2 ass. 1-3 in i halvtid.

Försökte precis som du motivera mitt lag i halvtid genom att aggressivt skälla ut dem och kräva något annat i andra halvlek! Flyttade upp laget lite i ett sista desperat försök. Sancho kliver ut på plan och smäller dit 2-3 direkt. Nötar på, uppmuntrar, kräver mer! Sancho fullbordar sitt hattrick, 3-3 i 74:e. Ändrar inget utan låter laget fortsätta i samma anda, det får bära eller brista. Tre minuter kvar av matchen får vi hörna, trasslig situation som till slut når Córdova på bortre stolpen och knoppar in 4-3!

Var helt uppe i varv närmsta kvarten efter det :) helvete vad man älskar FM i såna lägen

Edit. Glömde infoga bilden jag har från matchen med

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av SpeedFreak83: 18 April 2018 - 08:37 AM

#3   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 18 April 2018 - 08:13 AM

Åh, lyckan alltså! Visst är det underbart?!
Precis samma för mig, jag tog ledningen 1-0 innan Nice vände till 3-1. Bytte in min inlånade striker Jon Bautista som gjorde två snabba mål i slutet som fullbordade reduceringen och sedermera även vändningen. Ibland känner man sig som Guardiola när man spelare haha Postad bild

#4   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 23 April 2018 - 20:22 PM

Postad bild

Fucking älskar honom. ÄLSKAR.

#5   SpeedFreak83

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 38 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg / Middlesbrough
  • Tränar:Styrka och kondition

Postad 24 April 2018 - 12:56 PM

Är han ytter? Tror det kan va han vars kontrakt gått ut nu, är inne i februari 2022. Ingen har erbjudit honom kontrakt och han är osäker om han vill joina mig. Hoppas han ändrar sig, ser bra ut!

#6   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 24 April 2018 - 13:26 PM

Visa inläggSpeedFreak83 skrev:

Är han ytter? Tror det kan va han vars kontrakt gått ut nu, är inne i februari 2022. Ingen har erbjudit honom kontrakt och han är osäker om han vill joina mig. Hoppas han ändrar sig, ser bra ut!

Han är högerytter. Får du möjligheten - plocka honom! Har jagats av Bayern på min save.

#7   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1189 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, IFK Göteborg, Brynäs

Postad 14 May 2018 - 07:15 AM

Vet inte om det är något speciellt egentligen, men personligen har jag aldrig tidigare på andra FM-upplagor haft en spelare som gjort så pass mycket mål, men heller aldrig det målsnittet!

Postad bild

#8   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 14 May 2018 - 07:48 AM

kikko skrev:

Vet inte om det är något speciellt egentligen, men personligen har jag aldrig tidigare på andra FM-upplagor haft en spelare som gjort så pass mycket mål, men heller aldrig det målsnittet!

Postad bild

Sjukt! Målmaskin deluxe.
En fråga lite off topic - hur har du placerat honom för att honom att göra så mycket mål? Upplever att mina anfallare gör sjukt lite mål jämfört med mina yttrar.

#9   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1189 Inlägg:

Postad 14 May 2018 - 19:25 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Sjukt! Målmaskin deluxe.
En fråga lite off topic - hur har du placerat honom för att honom att göra så mycket mål? Upplever att mina anfallare gör sjukt lite mål jämfört med mina yttrar.

Jag kör med tre centrala anfallare. Började med de två yttre som F9 och den i mitten som OF men de två senaste säsongerna så har jag kört alla tre som OF.
Kör två centrala mittar samt tre mittbackar.
Två offensiva yttrar med anfall på hemmaplan samt automatisk på bortaplan.
Jag utnyttjar ingen speciell yta på så sett, vinner i princip aldrig bollinnehavet.
Kommer ofta runt på kanterna och slår låga inlägg.
Det har fungerat riktigt bra.
Just Diatta var spelaren som spelade i mitten av de tre. De två andra var Lo Faso samt Penaranda. Dessa två har också varit helt jävla brutala!
Men i sak håller jag med dig då jag upplever att en ensam anfallare är klart sämre på FM18 än det någonsin varit tidigare samt att jag tröttnat på två backslinjer, så kör endast tre mittbackar nu!
Har även "tweakat" min original-taktik genom att ta de två yttre anfallarna till yttrar och kör med Lo Faso och Penaranda på de två positionerna då de är deras vanliga positioner. Dock har det inte fungerat alls lika bra!

#10   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 260 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 14 May 2018 - 21:39 PM

Visa inläggkikko skrev:

Postad bild

Vad är det för skin du kör med?

#11   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1189 Inlägg:

Postad 15 May 2018 - 07:37 AM

Visa inläggsvennisforpresident skrev:

Vad är det för skin du kör med?

Kör med Gunzo 1.8 11 Gold. (GzSkin 1.8 11 Gold).
Fick tag på det via forumet på fm-base tror jag.
Har letat efter det senaste skinet av dom men får ej tag på det då det brukar vara sjukt svårt att hitta lösenord osv till det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar