Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM18-SR] Olympique Lyonnais

26 svar till detta ämne

#1   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 20 April 2018 - 09:14 AM

Postad bild
EST. 1899

Kapitel 1.
Inledning.

Målsättning
Startar här med upp min save med Olympique Lyonnais, men som i folkmun oftast bara benämns som Lyon. Målet är självklart – vi ska ta oss upp och slåss med de stora. PSG och Monaco är ligans bossar, med Marseille m.fl. där bakom som sitter på stor potential. Vi ska ta oss upp och ligga där, jämsides med de stora och inom 3 år vinna ligan.

Producera egna talanger
Under de senaste åren har Lyon spottat ut talanger i Europa som sedermera blivit eller är på väg att bli tongivande i sina respektive klubbar. Vad sägs om till exempel Karim Benzema, Alexandre Lacazette, Corentin Tolisso, Hugo Lloris och Maxime Gonalons? Listan kan göras lång. Nu finns den självklara stjärnan i Nabil Fekir men där finns även en förhoppning i att Memphis Depay verkligen ska blomma ut. Vi ska hur som helst dra nytta utav de goda ungdomsfaciliteterna och fortsätta producera talanger. Förhoppningen är självklart att behålla dem i truppen, men vill de lämna får de lämna. Mer om det här nedan.

Värvnings- och försäljningsfilosofi
Vi kommer att sälja om budet är rätt – vi kommer däremot försöka hålla oss ifrån att sälja under pågående säsong. Det beror såklart till stor del på om spelaren är tongivande i laget. En bänkspelare som vill bort i januari är absolut inte ett problem.
Vi vill såklart behålla de mest tongivande spelare men vi kommer inte låta någonting rubba en god stämning. Bråkar någon sig bort så ska de få lämna om budet vi får är rätt. När det kommer till värvningsfilosofi så värvar vi spelare som hamnat på transferlistan, så vi kan få ner ett pris, eller värvar talanger. Vi kommer såklart försöka locka över de bästa spelarna, om någon presterar bra i ett lag längre ner i antingen Ligue 2 eller i en sämre klubb i Ligue 1, så är de såklart på vår radar.

Nej, introduktionen får hållas kort. Nu kör vi!

#2   Yayakolo

Manager

• Administratör
  • 4320 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 20 April 2018 - 09:45 AM

Såja!

#3   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 21 April 2018 - 15:18 PM

Postad bild

Kapitel 2.
Truppen.

MÅLVAKTER
Postad bild 1. Anthony Lopes (Ass. C), 26 år
Postad bild 30. Mathieu Gorgelin, 26 år
"Lopes är den självklara ettan och även ny assisterande kapten, Gorgelin kommer att få stå till sidan och sikta in sig på inhemska cupmatcher. Däremot tycker jag längden på de båda (Lopes med sina 184 cm och Gorgelin med sina 187 cm) är något kort, hade gärna sett att min målvakt är över 1,90. Får vänta och se vad ungdomsintaget ger oss. Men Lopes håller hög klass och är somsagt förstavalet."

BACKAR
Postad bild 2. Mapou Yanga-Mbiwa, 28 år
Postad bild 5. Mouctar Diakhaby, 20 år
Postad bild 6. Marcelo, 30 år
Postad bild 15. Jérémy Morel, 33 år
Postad bild 23. Kenny Tete, 21 år
Postad bild 4. Rafael, 27
Postad bild 20. Marçal, 28 år
Postad bild 22. Ferland Mendy, 22 år
"Trots att jag har satt fyra spelare som ordinarie så kommer det roteras. Diakhaby kommer få en hel del speltid och ytterbackarna kommer roteras friskt. Inte riktigt nöjd med centerbackssituationen men för den här säsongen så får de spelare som finns där duga."

MITTFÄLTARE
Postad bild 12. Jordan Ferri, 25 år
Postad bild 28. Tanguy Ndombele, 20 år - Lån ifrån Amiens
Postad bild 31. Elisha Owusu, 20 år
Postad bild 29. Lucas Tousart, 20 år
Postad bild 24. Pape Cheikh, 19 år
Postad bild 10. Bertrand Traoré, 21 år
Postad bild 27. Maxwel Cornet, 20 år
Postad bild 11. Memphis Depay, 23 år
Postad bild 17. Myziane Maolida, 18 år
Postad bild 18. Nabil Fekir ©, 24 år
Postad bild 8. Houssem Aouar, 19 år
"Kan inte påstå att mittfältet är åldersstiget. Ferri är äldst på sina 25 år och det finns extremt mycket talang och potential. Kommer bli en del rotation på det centrala mittfältet, Owusu får möjligtvis chansen till en utlåning under vinterfönstret om ingenting oförutsett sker. Även yttrarna lär roteras, Maxwel Cornet ser riktigt intressant ut och får fightas med Traoré på högerkanten. 15-årige Willem Geubels är en del utav a-laget men kommer inte att få några matcher för denna säsong bortsett ifrån cupen, därav så räknas han inte med. Kapten Fekir och Memphis blir extremt viktiga för att denna säsong överhuvudtaget ska bli lyckad. Finns även en köpoption på Ndombele på runt 70 miljoner ifall vi vill behålla honom framöver."

ANFALLARE
Postad bild 9. Mariano, 23 år
Postad bild 21. Jon Bautista, 22 år NY! - Lån ifrån Real Sociedad
Postad bild 19. Amine Gouiri, 17 år
"Anfallet såg rejält tunnt ut inför säsongen. Även fast många utav de mittfältarna (Fekir, Cornet, Traoré) jag har också skulle kunna vikariera på anfallet ville jag istället ha in en renodlad anfallare med kapacitet att spela som komplett forward - där föll valet på Bautista, som lånas in utan option ifrån Sociedad. Mariano ska axla Lacazette's mantel, vilket ska bli intressant. Gouiri kommer få stå till sidan och se och lära men har en extrem potential. Lär få ett par inhopp under säsongen."

Fotnot: Spelare i fet stil är tänkta att ingå i startelvan.
Stort tack till @AlexGrecco för bannern!

#4   Yayakolo

Manager

• Administratör
  • 4320 Inlägg:

Postad 22 April 2018 - 10:04 AM

Älskar att spela i Frankrike. Hade en karriär med Toulouse på FM17 där jag dammsög serien på grymma spelare. Brukade oftast köpa dom med bra snittbetyg från sämre klubbar. Det är något som är väldigt charmigt med franska ligan!

#5   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 22 April 2018 - 10:09 AM

Yayakolo skrev:

Älskar att spela i Frankrike. Hade en karriär med Toulouse på FM17 där jag dammsög serien på grymma spelare. Brukade oftast köpa dom med bra snittbetyg från sämre klubbar. Det är något som är väldigt charmigt med franska ligan!

Lite så jag planerar att jobba också! Scouta intensivt i Ligue 2, men även bland de klubbar som är tippade långt ner men kanske överpresterar.
Vill inte värva storspelare, vill värva spelare som så småningom ska bli storspelare och utveckla dom i mitt system.

#6   Jocke77

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 23 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Real Madrid

Postad 22 April 2018 - 19:24 PM

Gillar den! Inspirerade mig till att starta en med Monaco, funderade faktiskt på Lyon först. Kommer säkert värva nån storspelare om möjlighet ges, men annars ska jag försöka hitta grymma talanger som jag sedan kan göra till storspelare.

#7   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 22 April 2018 - 20:08 PM

Jocke77 skrev:

Gillar den! Inspirerade mig till att starta en med Monaco, funderade faktiskt på Lyon först. Kommer säkert värva nån storspelare om möjlighet ges, men annars ska jag försöka hitta grymma talanger som jag sedan kan göra till storspelare.

Kul! Finns många klubbar i Frankrike som har potential att bli stora. Extremt mycket bra spelare i nästan alla klubbar har jag märkt i mitt spelande (snart klar med första säsongen). Pluggar Komvux samtidigt som jag spelar och skriver rapporter, därav kommer mina rapporteringar dröja lite emellan varandra.

Kör gärna en rapport du med! Skulle vara kul att läsa. :)

#8   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 23 April 2018 - 07:37 AM

Postad bild

Kapitel 3.
Försäsong.
1 augusti, 2017.

Postad bild

En helt okej försäsong. Ingenting som ger oss direkta svar, men det kan ju till viss del bero på att vi inte ställde några riktiga frågor inför den heller.
Spelsystemet vi främst kommer att använda oss utav är en ren 4-2-3-1, alltså med en ensam anfallare men som får stort stöd utav de tre offensiva mittfältarna som ständigt fyller på. Skönt att se att Mariano direkt i sin nya klubb står för 5 mål under försäsongen. Ett starkt facit och lovar gott inför Ligue 1.

Girona var väl enda klubben som erbjöd lite kamp under försäsongen men svårare än så får vi det inte. Luftar ganska mycket bland spelarna, en hel del byten från match till match främst för att se vilka som presterar kontinuerligt. Nä, ska vi dra igång den här säsongen nu?

Postad bild

#9   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 24 April 2018 - 07:53 AM

Postad bild

Kapitel 4.
Halvvägs.
1 januari, 2018.

Postad bild SPELADE MATCHER – TABELL – SPELARSTATISTIK
Vi har haft en väldigt bra säsong i Ligue 1hittils. PSG har som prenumererat på första platsen men inte dragit ifrån, vi ligger trots allt endast tre poäng bakom på plats nummer två. Monaco hakar på i toppen, men efter dom är det ett litet gap ner till Nantes som faktiskt huserar på fjärdeplatsen. Marseille, Saint Etienne och Nice ligger ner vid mittenskiktet och Bordeaux slåss för tillfället om nedflyttningsplats. Men vi ska ha i åtanke att det är en halv säsong kvar och allting kan hända.

Memphis må leda interna skytteligan men Nabil Fekir har varit utomordentligt bra och har varit en vital del i vårt spel. Inte så konstigt att han jagas utav Manchester United, Manchester City, Dortmund, Tottenham och Liverpool. Han påpekade att han ville lämna för Man Utd men kunde tänka sig stanna om vi tog oss till CL, vilket vi är på god väg att göra än så länge. Även Bertrand Traoré har dragit till sig intresse, men det ifrån Bayern München. Han har däremot också varit villig att stanna så länge vi tar oss till CL.

Vi har plockat vinster emot Monaco och Marseille men lyckades, trots ledning, förlora emot svårslagna PSG som inte förlorat en match än så länge. Vi blev även slagna utav Nantes som gör en fantastiskt fin säsong.

Postad bild SPELADE MATCHERTRÄD SPELARSTATISTIK
Vi har varit fullkomligt briljanta i Europa League och gått igenom gruppen helt obesegrade. Ynglingar som Maolida, Aouar och Gouiri har fått friskt med speltid och Gorgelin har fått agera startmålvakt. Vi gör fyra mål i 6 utav 8 matcher och släpper endast in 4 mål överhuvudtaget. Jag är extremt nöjd med det.
I första utslagsrundan möter vi ett Real Sociedad som underpresterar rejält i ligan men ändå spelade relativt okej i Europa League så vi får se till att inte underskatta deras potential.

Noterbart är att självaste Barcelona uppenbarligen inte tog sig vidare ifrån gruppspelet i CL och får nöja sig med EL istället. De får ta sig an Feyenoord – stor match för holländarna.

Postad bildPostad bild SPELADE MATCHER
Inleder franska cupen exemplariskt med en 3-0 vinst emot FC Geugnon. Två mål för Maxwel Cornet och ett mål för talangen Myziane Maolida och vi går vidare för att få tuffaste möjliga motstånd i form utav Monaco.

I den andra cupen, ligacupen (eller Coupe de la Ligue), går vi vidare emot Angers efter 2-2 och ett straffdrama som slutade 6-5 i vår favör. Där ska vi nu ta oss an Bordeaux.

Postad bild

Fotnot: Missade tyvärr att printa ligatabellen och har spelat vidare en hel del. Men PSG låg etta, vi låg tre poäng bakom som tvåa och Monaco låg en poäng bakom oss som trea. Det var ett litet tapp på typ 10 poäng ner till Nantes, som huserade på fjärde platsen. Prints kommer kommer på allting vid nästa rapport!

Detta inlägg har redigerats av jonatannk: 24 April 2018 - 08:20 AM

#10   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 25 April 2018 - 09:34 AM

Postad bild

Kapitel 5.
Vinterfönstret.
1 februari, 2018.

Brukar vara sådär lagom rörelse under vinterfönstret men ett par affärer gjordes ändå i vårt läger.

Postad bild14. Yerry Mina, 23, mittback
ifrån: FC Barcelona – 55mkr(+12mkr)
”Jag påstod under min truppgenomgång att mittbacken var någonting jag ville förstärka. Här kommer det in en extremt stor talang som förhoppningsvis kan utvecklas och bli någonting stort framöver. Yerry Mina har inte alls fått förtroende i Barcelona, spenderade sin höst i Barcelona B och kommer nu till Frankrike (förhoppningsvis) pumpad med adrenalin och vilja att visa vad de spanska giganterna gått miste om. Här får han lite lugn och ro ifrån det stora rampljuset och kan växa i sin egna takt.”

Postad bild 26. Enock Kwateng, 21, högerback
ifrån: Nantes – lån
”Tanken var ju att Gédéon Kalulu skulle vikariera på högerbacken under vårperioden men har under sina chanser varit katastrofal. När vi nu ska matchas hårt då vi fortfarande är med i flertalet cuper och Léo Dubois inte anländer förrän efter säsongen hittade vi Enock på lånelistan och han anländer för att fylla ut en bänkplats under vårperioden. Han kommer få sina starter och jag tror att han kommer kunna göra ett respektabelt arbete på högerbacken under våren.”

Postad bild Rafael, 27, högerback
till: Shanghai Shanggang – 60mkr(+37,5mkr)
”Rafael var förpassad till bänken inledningsvis till förmån för Kenny Tete. De två fick sedermera konkurrera om positionen, och även fast Rafael gjorde det mycket väl så har vi Léo Dubois som redan skrivit förtidskontrakt (upptäckte jag) och som kommer in under nästa säsong – där av kändes denna transfer väldigt läglig. Rafael var inte det största fanet utav mig heller på grund utav sin tidigare nämnda bänkplats och cashar nu in i Kina istället, trots sina unga 27 år. 60 millar plus ytterligare 37,5mkr på prestationsbaserat får ses som ok.”

Postad bild Elisha Owusu, 21, mittfältare
till: IK Sirius – lån
”Precis som förutspått så var konkurrensen på mittfältet (och även i backlinjen) alldeles för svår. När så Yerry Mina anlände så ansågs Elisha må bäst utav en utlåning. Ny destination blev Sverige och Uppsala och Elisha kommer spendera hela säsongen 2018 i Allsvenskan. Där kan han förhoppningsvis få visa framfötterna och komma tillbaka för att slåss om en startplats. Kommer hålla ett intensivt öga på hans utveckling.”

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av jonatannk: 25 April 2018 - 09:40 AM

#11   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 26 April 2018 - 08:35 AM

Postad bild

Kapitel 6.
Framtiden.
5 april 2018.

Ungdomsintaget som sker varje år väcker stort intresse hos mig. Spelare som förhoppningsvis kan bli en viktig stomme i det lag man så småningom vill bygga upp. När man så får dessa spelare framför sig blir det ju dags att utvärdera dem och se vilka som håller måttet. Jag tänkte redovisa de spelare som för den här säsongen fick ett kontrakt hos oss för er här och nu.

Alexandre Laporte, 14, målvakt
Född: Lyon, Frankrike
”Alexandre är, trots efternamnet, inte släkt med Man City's mittbacksklippa. Den gode Alexandre skulle dock behöva växa till sig lite. Står just nu på stadiga 1,82 cm men är trots allt bara 14 år gammal. Kanske inte har potentialen att bli en värdsklassmålvakt men kan mycket väl ta upp kampen om förstaspaden i a-laget så småningom. Född och uppvuxen i Lyon vilket är extra kittlande, en riktig local boy.”

Thomas Guerineau, 14, vänsterback
Född: Grenoble, Frankrike
”Liksom Alexandre här ovan så har Thomas fina kvaliteter. En bra grundkondition och smidighet, kan behöva öva på sin snabbhet som behövs på ytterbackspositionen men ser intressant ut.”

Jean-Philippe Millet, 14, vänsterytter
Född: Ecully, Frankrike
”Jean-Philippe ser trevlig ut. Extremt fin arbetskapacitet och bra beslutsfattande för sitt unga spel. Behöver främst öva på inläggen som är viktiga för våra yttrar, och möjligtvis även avsluten. Får inspireras utav Memphis Depay.”

Mohamed Torrejón, 14, anfallare
Född: El Ejido, Spanien
”Här kan vi mycket väl ha hittat ett extremt guldkorn. Visserligen är han rätt driftig i sitt temperament, men kan han få ordning på det så har han kvaliteter för att bli en utav Frankrikes bästa anfallare. 19 (!) i beslutsamhet, bra avslut och en extrem snabbhet. Med rätt träning kan Mohamed bli fullkomligt briljant.”

Postad bild

#12   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 27 April 2018 - 08:03 AM

Postad bild

Kapitel 7.
Säsongsavslutning.
1 juni, 2018.

Postad bildSPELADE MATCHERTABELLSPELARSTATISTIK
Vem hade kunnat förutspå detta inför säsongen? Vi gör en riktigt, riktigt fin säsong. Vi hamnade i något utav en dipp sent in på säsongen men lyckas avsluta briljant med bland annat 5-1 emot Strasbourg och vinner tämligen komfortabelt emot Nice i sista omgången.

Det blev tidigt ett tre lags-race i slutet där Nantes sågades av och vi, i sällskap med PSG och Monaco, stack iväg. PSG visar sig sedermera vara en storlek för stora (dom torskar ju för fan aldrig!). Dom åker på två förluster under hela säsongen, varav den ena kom i en 1-0 förlust emot oss. Vi hade ett hektiskt matchande emot Monaco i både cuper och liga, och tyvärr fick Monaco ett litet övertag i ligan när dom fullkomligt körde över oss på hemmaplan. Men tack vare att dom både kryssade och förlorade i sluttampen så lyckades vi rycka förbi och hamnar tillslut på en komfortabel andra plats. Inte fy skam för vår första säsong! Champions League väntar inför kommande säsong och vi behöver rusta truppen utefter de utmaningar vi kommer att stå inför. En budget på över 300 miljoner har vi fått, men det gäller att handla smart och lägga pengar på det vi faktiskt behöver.

Också extremt nöjd över att Fekir kommit över sina tankar på en flytt och istället valt att skriva på ett nytt kontrakt hos oss. Vi förlitar oss extremt på hans kvaliteter och han är oersättlig i dagsläget.

Postad bildSPELADE MATCHERTRÄDSPELARSTATISTIK
Jag vet att det är fult att skylla ifrån sig på skador men fan alltså… alla skador, bror. Vi bockade av Sociedad och nästa motståndare i form utav Sporting ganska så enkelt, även fast matchen emot Sporting blev nervigare än nödvändigt. I kvarten blir vi lottade emot Galatasaray – egentligen det enklaste av motstånd vi potentiellt kunde få sett till de klubbar som tagit sig så långt. Då kom dom. Skadorna.

Efter ett hårt matchande så går Tousart, Memphis, Maolida, Aouar, Cornet och Traoré (som kom in i sitt livs form) sönder samtidigt. Vi blir av med 4 startspelare och får ändra rejält i truppen i och med trötta ben. 4-2-2-2 i första matchen blir 4-3-1-2 i den andra och ja.. ni ser ju hur det gick. Galatasaray mosar oss totalt och vi får vända hem till Frankrike igen med svansen emellan benen. Barcelona vann sedermera Europa League.

Postad bildPostad bildSPELADE MATCHER

Cuperna, ja. I ligacupen (Coupe de la Ligue) slår vi ut Bordeaux och blir även där lottade emot Monaco. En enkel 2-0 vinst tar oss till final emot rivalerna Marseille. Rudi Garcia ville bygga upp någon sorts hatmöte i media och påstod att Lyons framgång enbart berodde på tur och ifrågasatte min kompetens som tränare. Vi vinner finalen med 2-0, jag plockar min första titel med Lyon och Garcia får sparken.

I franska cupen (Coupe de France), däremot, så slår vi ut Monaco (vart ett intensivt matchande emot Monaco, tre matcher på fyra omgångar). Därefter slår vi även ut Rennes och Lorient innan Troyes blir för tuffa i semifinalen. Mycket skador, hektiskt spelschema och trötta ben ser till att vi underpresterar och åker på däng. PSG vann sedermera finalen emot Troyes.

Postad bild

#13   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 28 April 2018 - 19:55 PM

Nästa uppdatering kommer dröja till tisdag eller onsdag då jag är bortrest över Valborg och har en del plugg att ta ikapp när jag väl är hemma!
Önskar ni någonting mer i mina rapporter så får ni jättegärna ge feedback.

#14   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 577 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 29 April 2018 - 14:49 PM

ruggigt clean rapport! big up!

#15   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 02 May 2018 - 09:29 AM

Postad bild

Kapitel 8.
Truppen inför säsong 2.

MÅLVAKTER
Postad bild 1. Anthony Lopes (Ass. C), 27 år
Postad bild 30. Mathieu Gorgelin, 27 år
"Ingen förändring på målvaktsfronten. Gorgelin fick sina matcher, mestadels i cuperna, och gjorde det bra men är inte nöjd med bänkplats och vill lämna klubben. Anthony Lopes var fullkomligt briljant och har vuxit ut under sin roll som assisterande kapten."

BACKAR
Postad bild 2. Mapou Yanga-Mbiwa, 29 år
Postad bild 5. Mouctar Diakhaby, 21 år
Postad bild 4. Yerry Mina, 23 år
Postad bild 6. Marcelo, 31 år
Postad bild 15. Jérémy Morel, 34 år
Postad bild 23. Kenny Tete, 22 år
Postad bild 21. Leo Dubóis, 23 NY! - Gratis ifrån Nantes
Postad bild 20. Marçal, 29 år
Postad bild 3. Ferland Mendy, 23 år
"Inga större ändringar. Dubóis var redan klar när jag tog över klubben. Det kommer roteras en hel del, Diakhaby är mycket nära en förstaplats istället för Marcelo och lär under säsongens gång bli ordinarie men är inte riktigt där ännu. Detsamma gäller Mendy - stor potential, hade en väldigt fin säsong föregående år och lär ta nästa steg i år. Mina jagades utav Hamburg men vi är inte alls intresserade av en försäljning i dagsläget."

MITTFÄLTARE
Postad bild 12. Jordan Ferri, 26 år
Postad bild 28. Tanguy Ndombele, 21 år NY! - 75mkr ifrån Amiens
Postad bild 29. Lucas Tousart, 21 år
Postad bild 24. Pape Cheikh, 20 år
Postad bild 14. Sergi Darder, 24 år - Tillbaka från lån
Postad bild 10. Bertrand Traoré, 22 år
Postad bild 27. Maxwel Cornet, 21 år
Postad bild 11. Memphis Depay, 24 år
Postad bild 17. Myziane Maolida, 19 år
Postad bild 25. Romain Del Castillo, 22 år - Tillbaka från lån
Postad bild 18. Nabil Fekir ©, 25 år
Postad bild 8. Houssem Aouar, 20 år
"Vi har blivit rejält befolkade på mitten. Vi utnyttjade klausulen i Ndombeles kontrakt och gjorde transfern permanent, han blir ett viktigt tillskott i vår trupp. Sergi Darder är liksom Del Castillo tillbaka ifrån väldigt lyckade lånesejourer. Darder lär få en hel del speltid på ett konkurrenskraftigt mittfält medan Del Castillo lär få sitta en hel del vid sidan då både Memphis och Maolida är före i rangordningen till vänster. Traoré var skadad under våren med en avsliten knäsena, får se om han kan komma upp i samma kvalitet som han var i innan skadan - då var han en utav de bästa i ligan."

ANFALLARE
Postad bild 9. Mariano, 24 år
Postad bild 22. Sébastien Haller, 24 - NY! 95mkr ifrån Frankfurt
Postad bild 19. Amine Gouiri, 18 år
Postad bild 13. Willem Geubbels, 16 år - Upplockad
"Frankfurt åkte ur Bundesliga och Haller ville bort. Vi plockar hem honom till Frankrike igen - förhoppningen är att Auxerre-produktens karriär kan ta fart på hemmaplan. Mariano är forsatt etta, han vann interna skytteligan förra året. Gouiri får fortsatt förtroende i a-laget och lär få än mer speltid i år. Utöver honom så ska Geubbels få lite speltid - han har verkligen presterat på toppnivå i reservlaget och ska nu få visa sina kvaliteter."

Fotnot: Spelare i fet stil ingår i startelvan.
Vill ni ha prints på spelarna eller vissa spelare, hojta till så redigerar jag in länkar på dom.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av jonatannk: 02 May 2018 - 09:51 AM

#16   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 03 May 2018 - 07:04 AM

Postad bild

Kapitel 9.
Försäsong.
1 augusti 2018.

Postad bild

Precis som föregående säsong så spelar vi endast fem matcher, detta på grund utav att vi också har supercupmatchen emot PSG.

Inför denna försäsong ställde vi faktiskt lite frågor. Hur är statusen på de spelare som varit skadade under en längre tid, och hur är statusen på de spelare som kommit tillbaka från lån eller hämtats in? Är de redo att slåss om en startplats?

Då är det ju faktiskt glädjande att se att till exempel 15-årige supertalangen Mohamed Torrejón tar chansen när han får den. Han får spela två matcher under försäsongen och gör mål i båda. Även glädjande att se att Sébastien Haller mäktar med ett äkta hattrick (!) i sin debut i 8-0 vinsten emot Deinze (där Traoré också gör hattrick) för att sedan göra ytterligare två mål två matcher senare emot Moreirense. Maxwel Cornet har visat att han vill slåss om en plats i startelvan och lär bjuda upp till rejäl kamp emot Bertrand Traoré. Lägg också till att Romain Del Castillo och Sergi Darder, som båda återvänt från lån, varit riktigt bra. Memphis Depay behöver däremot höja sig betydligt, kanske hämmas han fortfarande utav sin skada från föregående säsong.

Dessvärre, när det var dags för det "riktiga testet", hade vår viktigaste spelare Nabil Fekir plockat upp en skada. Vi mötte ett PSG som fyllt på sin redan kvalitetsfyllda trupp med namn som Kylian Mbappé (permanent transfer), Nacho Fernández, Iván Marcone, Sídnei, Fred och amerikanska regen-talangen David Rocha ifrån MLS. Det blev åka av. Vi blir totalt överkörda, 3-0 redan i halvtid via två mål av Draxler och ett mål av Mbappé. Därefter gör Mbappé sitt andra och det är ridå.
Nej, nu lägger vi fokus på Ligue 1!

Postad bild

#17   Yayakolo

Manager

• Administratör
  • 4320 Inlägg:

Postad 04 May 2018 - 17:49 PM

Riktigt fin trupp du har!

#18   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 05 May 2018 - 07:40 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

Riktigt fin trupp du har!

Tack! För att mäta mig med de större klubbarna (PSG och andra i Europa) kommer vi behöva bygga på den lite så småningom. Men är nöjd med det jag har att tillgå atm! :) unga talangen Torrejón i U-19 har för övrigt gjort 34 mål på 19 matcher och ska bli kul att prova i a-laget så fort han blir 16 år. Han har redan debuterat i Spaniens U-21 landslag, bland annat!

#19   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 06 May 2018 - 08:38 AM

Postad bild

Kapitel 10.
Halvvägs.
1 januari, 2019.

Postad bildSPELADE MATCHERTABELLSPELARSTATISTIK
Inför säsongen blev jag erbjuden tränarjobbet i Monaco, Jardims tredjeplats och uttåg ur Champions League hade skapat osämja i truppen och han fick lämna skatteparadiset. Jag tackade däremot nej och jobbet gick istället till Patrick Vieira. Vieira har haft en tuff första halva på sin sejour, vi vann med 3-0 (hade kunnat bli betydligt mer) och Monaco har gått kräftgång.

Trots att vi stundtals underpresterat, spelat riktigt dåligt och haft det kämpigt så ligger vi trots allt på en första plats. Det hade kunnat vara med betydligt större marginal, vi avslutar första halvan knackigt och hade möjligheten att dra ifrån PSG rejält i sluttampen, men istället knappar dom in på oss och ligger endast en poäng bakom.

Nabil Fekir lyftes upp som falsk nia istället för som offensiv mittfältare och fick inledningsvis utdelning, men efter en skada som höll honom borta i två veckor så var han inte alls samma spelare därefter. Återstår att se om uppehållet gör honom gott. Han står just nu på 10 mål (flest utav alla i laget) efter 18 matcher.

Vår fina höstsäsong har gjort att flera spelare har dragit till sig intresse ifrån Premier League. Lopes jagas utav Man Utd, Diakhaby utav West Ham och Fekir utav Tottenham. Mendy jagades intensivt men skrev på ett nytt kontrakt hos oss istället.

Postad bild SPELADE MATCHERTRÄDSPELARSTATISTIK
Att kalla denna grupp för Dödens Grupp är väl inte helt fel? Vi får alltså resa till England och Etihad för att möta de regerande mästarna Manchester City, till Spanien och Santiago Bernabeu och möta Real Madrid och tillslut Skottland och Celtic Park för att möta Celtic. Egentligen inte en enda enkel lottning, de enda vi på förhand bör ta poäng utav är Celtic.

Då är det extremt glädjande att se att vi inleder med att slå ett tafatt Real Madrid på hemmaplan för att sedan klart slå Celtic borta. Vi plockar poäng av City borta, men åker på en förlust i returmötet hemma. Emot Real Madrid är vi påväg emot ytterligare en skalp, men familjen är värst och i 90+3 gör Karim Benzema det avgörande målet.

Inför sista omgången så måste alltså vi slå Celtic medan City ska slå Real Madrid för att vi ska ha chans att gå vidare till slutspel. City vinner med 2-0 och vi fullkomligt demolerar Celtic med klara 6-0. I första utslagsrundan så ska vi nu ta oss an Juventus.

Postad bildPostad bild SPELADE MATCHER

Vi tar emot Monaco i första matchen i Coupe de la Ligue och spelar 3-3 efter att ha haft ledningen tre gånger om. På straffar lyckas Monaco sedermera ta sig vidare och vi åker ur cupen vi förra året vann.

Vi får istället blicka vidare emot Coupe de France, där vi ska emot Nantes, som ju är påväg att trilla ur Ligue 1 med sin 19:e plats. Borde rimligtvis kunna ta oss vidare, men vi får inte underskatta ett lag som antagligen har allt att vinna.

Fotnot: Har försökt klistra in länk på Spelade matcher i Ligue 1 men det vill verkligen inte fungera, hur jag än gör. Försöker redigera in det så småningom.

Postad bild

#20   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 302 Inlägg:

Postad 06 May 2018 - 10:31 AM

Postad bild

Då det inte verkar vilja fungera gör vi helt enkelt såhär. Spelade matcher under hösten 2018, andra säsongen.

Postad bild

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar