Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Wenger's avgång

Wenger
10 svar till detta ämne

#1   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 330 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 21 April 2018 - 19:28 PM

Ja den brisera ju ner som en bomb i fredags.

Som Arsenal supporter har han ju varit som ett plåster de sista åren, vi vet att det ska av, och ju saktare vi drar av det ju ondare gör det.

Blandade känslor så klart!

Älskar ju vad han gjort för klubben.
Han revolutionera fotbollen på samma sätt Guardiola gör nu.

Har velat att han skulle lämnat innan, men det känns ändå så vemodigt när det nu blir av.

Vad har du för tankar kring att england blir av med en av världens mest influensrika managers?

#2   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1221 Inlägg:

Postad 22 April 2018 - 10:09 AM

Visa inläggsvennisforpresident skrev:

Som Arsenal supporter har han ju varit som ett plåster de sista åren, vi vet att det ska av, och ju saktare vi drar av det ju ondare gör det.

Har velat att han skulle lämnat innan, men det känns ändå så vemodigt när det nu blir av.

Vad har du för tankar kring att england blir av med en av världens mest influensrika managers?

Som Arsenal-supporter är det med både lite sorg i hjärtat och delvis en glädje man nu ser att Wenger avgår.
Tyvärr i mina ögon någon/några säsonger för sent då Arsenal trots allt de senaste åren gått ordentligt bakåt istället för framåt.

Det enda just nu och det är det viktigaste av allt - vi måste ha in rätt person vid rodret.
Tex har jag hört rykten om Brendan Rodgers. Då spyr jag hellre.

Vi måste ha in en dokumenterat duktig tränare/coach.

För mig om nu tex Tuchel går till PSG så har jag nog endast tre coacher som är väldigt mycket önsketänkande.

Jardim i Monaco. Nagelmann i Hoffenheim samt Simeone i Atletico.
Dessa tre är jag helt övertygad om att de skulle lyfta Arsenal samt att de visat i sina klubbar att de har en helt klart högre nivå som coacher/managers än tex Rodgers.

#3   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4969 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 22 April 2018 - 10:10 AM

Ta Eddie Howe!

#4   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1221 Inlägg:

Postad 22 April 2018 - 10:37 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

Ta Eddie Howe!

Haha, nej fy fan.
Som jag skrev tidigare. Vi måste ha in en coach som omedelbart ger oss resultat.
Vi kommer aldrig ha en coach igen som sitter så pass länge som Wenger.
Nu behöver vi någon som sätter ett bättre försvarsspel, bättre grundspel och ger oss tillbaka CL-platsen.
Eddie Howe samt Brendan Rodgers är två managers som jag nog faktiskt skulle skratta åt ganska ordentligt om det blev.

#5   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4969 Inlägg:

Postad 22 April 2018 - 10:39 AM

Aa förstår haha. Nej men Nagelsmann ligger väl okej till. Annars har ju Marcelino gjort underverk med Valencia i år och väldigt bra i Villarreal innan dess också.

#6   Hansell

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 73 Inlägg:
  • Favoritlag:FC St. Pauli och Arsenal

Postad 22 April 2018 - 10:50 AM

Jag hoppas på Allegri, men tror Jardim eller Nagelsmann är mer troliga. Men får jag drömma som supporter så hade jag valt Allegri.

#7   aikmaster

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 79 Inlägg:

Postad 22 April 2018 - 10:51 AM

Någon tränare som gillar 3-5-2 tror jag skulle funka med Arsenal.. De måste få in 1-2 mittbackar,1-2 wb, Ny målvakt

#8   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4969 Inlägg:

Postad 22 April 2018 - 10:57 AM

Emery då? Är det en omöjlighet om han får gå från PSG?

#9   roniii

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4403 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollsproffs i Sverige...

Postad 22 April 2018 - 11:42 AM

Visa inläggsvennisforpresident skrev:

Utveckla :P
FCBarcelona - Abidal y TITO
"Cristiano will be worshipped because Eder scored & Messi will be criticized because Higuain didn't"

#10   Tikwave

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 178 Inlägg:
  • Yrke:Lastbilschaufför, Fotbollstränare
  • Favoritlag:AFC Eskilstuna, Manchester United
  • Tränar:AC Cesena, AFC Eskilstuna

Postad 22 April 2018 - 11:45 AM

United Fan ä här men överlag fotbolls fanatiker, bäst att göra för Arsenal skulle vara att anställa Domenico Tedesco ifrån Schalke. Han är bekväm med två helt olika speltaktiker och spelsätt. Tror att han eller Nagelsmann är bäst ämnade för jobbet och kan bli början på en storhetstid för Arsenal om dem får rätt pengar för jobbet.

Detta inlägg har redigerats av Tikwave: 22 April 2018 - 11:45 AM

#11   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 330 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 22 April 2018 - 20:48 PM

Visa inläggroniii skrev:

Utveckla Postad bild

Om jag måste förklara så känns det lite som du missat Wengers storhet, men okay:

Innan Wenger kom in i engelsk fotboll, var det mycket lånbollar o inlägg.
Han kom in med en annan filosofi, taktiskt var det helt annorlunda mot vad som den ligan sett.
Det var en kombo av den stenhårda stilen han ärvde av Graham, med 4 råa bjässar i försvarslinje, samt med terriers som Viera, Petit, blandat med flärd (läs Overmars, Berkamp, Pires).
Samt hur han såg på kost och återhämtning som också var helt nytt.

Sen var han en pionjär i att våga satsa på unga talanger (hur mycket det var pga Emirates eller ej låter jag vara osagt).

Men jag anser att han fastna lite i sitt eget tänk runt 2005/2006 och kom aldrig ur det.

Sir Alex storhet berodde mycket på att han tog in nya Ass. Coacher och hjälptränare, och fick på så vis in nya influenser hela tiden, och blev aldrig "stel" i sitt sätt att se på fotboll.

Så anser att Guardiola på lite samma sätt revolutionera den Engelska ligan (titta hur de springer hem den, rekordsnabbt) så som Wenger gjort för ca 20 år sedan - dvs en framåt anda, en vision som passar den "moderna fotbollen".

Visa inläggkikko skrev:

Som Arsenal-supporter är det med både lite sorg i hjärtat och delvis en glädje man nu ser att Wenger avgår.
Tyvärr i mina ögon någon/några säsonger för sent då Arsenal trots allt de senaste åren gått ordentligt bakåt istället för framåt.

Det enda just nu och det är det viktigaste av allt - vi måste ha in rätt person vid rodret.
Tex har jag hört rykten om Brendan Rodgers. Då spyr jag hellre.

Vi måste ha in en dokumenterat duktig tränare/coach.

För mig om nu tex Tuchel går till PSG så har jag nog endast tre coacher som är väldigt mycket önsketänkande.

Jardim i Monaco. Nagelmann i Hoffenheim samt Simeone i Atletico.
Dessa tre är jag helt övertygad om att de skulle lyfta Arsenal samt att de visat i sina klubbar att de har en helt klart högre nivå som coacher/managers än tex Rodgers.

Är helt enig i varje rad du skriver Kikko!

Drömmen hade vart Simeone nu. Men de andra två är med mina favoriter, medans Allegri & Sarri är 4e & 5e val i min bok :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar