Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Eget namn på arenan?

4 svar till detta ämne

#1   daknettis

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 28 May 2018 - 14:25 PM

En fråga bara, ungefär hur många säsonger i samma klubb brukar det behövas för att få sitt eget namn på arenan? Har något fått det på senaste spelet?
Mvh

#2   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4602 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 28 May 2018 - 16:31 PM

Nope, fick det på FM17, men tyvärr ej på senaste versionen!

#3   daknettis

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 28 May 2018 - 17:06 PM

Ok, tackar för svaret.

#4   Miguel

Ungdom

• Administratör
  • 6 Inlägg:

Postad 31 May 2018 - 12:44 PM

Det beror helt på hur det går för dig i klubben. Du behöver först bli legender i klubben sedan beror det helt på efter hur många säsonger klubben i säg du spelar med är behöver bygga en ny arena.

#5   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6477 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Manchester City & Malmö FF
  • Tränar:Arbetslös

Postad 01 June 2018 - 20:46 PM

Finns lite olika faktorer som spelar in, av egen erfarenhet. Först vill jag ge lite grund till vad det kan finnas för anledningar till varför man INTE bygger en ny arena. Där finns säkert fler faktorer men jag väljer att nämna en handfull ca.

Finns behovet av en nya arena?
- Dvs, är den fylld till max match efter match eller där är några hundra/tusen under?

Har klubben de ekonomiska förutsättningarna?
- Den här tycker jag är lite diffus. Har varit med många gånger där man sålt spelare för miljarder säsong efter säsong och näst intill har oändligt med pengar på kontot, men styrelsen säger att det fortfarande saknas pengar. Översättningsbugg måntro?

Går kommunen med på det?
- Också en faktor som kan sätta käppar i hjulet. Mig veterligen kan det ha med antalet människor i staden att göra men även om det är lönsamt för staden. Det är vad jag kan tänka mig i var fall.

När byggdes den senaste arenan?
Också en faktor som är viktig. Byggdes en för kanske tio år sedan är det inte riktigt läge med ett nytt miljard(?)-projekt.

Vi går över till eget namn på arenan.

För att en ny arena ska döpas efter en person krävs det att denne har på ett eller annat sätt gjort ett enormt avtryck i klubben antingen som spelare eller ledare genom att vinna titlar, göra många mål, etc, etc. Du behöver ha ett väldigt högt rykte i klubben, legendarisk. Mig veterligen så är det väldigt sällan en ikon får sitt namn uppkallat efter sig på en arena. Det är svårt att uppnå den statusen trots framgångar utan dess like men har du tur och såklart skicklighet så dyker ditt namn upp där bland legendarerna. Men inte för inte som det är just DU som kommer att få sitt namn på arenan, det kan såklart vara någon utav de andra legendarerna.

Med det sagt så hoppas jag du fått lite mer hud på näsan och fortsätter kämpa för att uppnå ditt mål. Lycka till!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar