Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

jonatannk

jonatannk
41 svar till detta ämne

#1   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 494 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 03 June 2018 - 17:59 PM

Hej!
Jag har glidit runt här på forumet I snart 2 år och jag tänkte att det skulle vara hög tid för mig att presentera mig. Få det lite mer personligt, liksom.

Jag heter Jonatan, jag är 25 år (fyller 26 på självaste midsommarafton), bosatt i Eskilstuna med sambo och är en stor fotbollsfantast. Mer idag än för fyra år sedan, till och med. Blir en jävla massa fotboll just nu faktiskt. Jag följer AIK och Chelsea närapå slaviskt, AIK tack vare att min far tog mig och brorsan på fotbollsmatcher i våra unga dagar, och Chelsea tack vare min fyra år äldre storebror. Jag har också ett gott öga för Atlético Madrid men följer dom inte alls lika mycket. Detta är dock tack vare min absoluta favoritspelare – Fernando Torres. Kommer ihåg när jag såg Torres springa runt som kapten som 19-åring. Där och då blev han min favorit, så förstå lyckan när han blev klar för Chelsea. Sejouren i blått var ju sådär, men ändå. Det var fett!

En utav mina nuvarande favoriter är också, ironiskt nog, Antoine Griezmann. Har faktiskt inte haft några favoritspelare förutom Torres utan har mer följt mina lag, men jag bör väl ändå påstå att David Beckham, Iker Casillas, Frank Lampard och Antoine Griezmann är några utav mina favoritspelare igenom tiderna. Mitt aktiva fotbollstittande kom ganska sent.

Jag jobbar till vardags i butik som säljare men har varit tjänstledig på grund utav studier på Komvux och därför har jag kunnat vara lite mer aktiv här under senaste veckorna. Sjunger även i ett pop/rock band som bland annat fått radiotid på Bandit Rock och P3, men även på utländska kanaler i bl.a USA och England. Vi har spelat lite gig utomlands och är inte speciellt stora - ännu. Hehe.

Jag lär uppdatera mer i denna framöver när någonting intressant händer, eller kanske inte alls. Har ni några frågor om mig som person så är det fritt fram att fråga!

Allt gott,
Jonatan

#2   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6455 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Manchester City & Malmö FF
  • Tränar:Arbetslös

Postad 03 June 2018 - 19:57 PM

Du får ju dela med dig av lite låtar Postad bild

#3   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 494 Inlägg:

Postad 04 June 2018 - 11:06 AM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Du får ju dela med dig av lite låtar [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/smoke.gif"]http://cdn.fmsweden....fault/smoke.gif[/url][/img]

Haha, här har du min vän! Bara att lyssna in Postad bild
https://open.spotify...rTzW83DtG_msY9w

#4   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6455 Inlägg:

Postad 04 June 2018 - 13:14 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Haha, här har du min vän! Bara att lyssna in Postad bild https://open.spotify...rTzW83DtG_msY9w

Du är ju inte bara grym på saverapporter, du är ju grym på musik också! Fett :D

#5   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 494 Inlägg:

Postad 04 June 2018 - 17:05 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Du är ju inte bara grym på saverapporter, du är ju grym på musik också! Fett :D

Haha tack snälla! Värmer att höra 😄😄

#6   SpeedFreak83

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 50 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg / Middlesbrough
  • Tränar:Styrka och kondition

Postad 04 June 2018 - 20:49 PM

Instämmer, de lät schysst! Lyssnar & spelar lite FM nu :)

#7   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 494 Inlägg:

Postad 08 June 2018 - 10:07 AM

MUSIKSMAK
Jag har en väldigt blandad musiksmak. Jag älskar musik, jag lever för det - lyssnar varje dag. När jag diskar, städar, spelar FM, är ute och går, åker och handlar. Lyssnar fan konstant på musik. Tänkte dela med mig utav de musiker/band jag fastnat för under senaste tiden.

LOGIC - En utav de enda rapparna jag lyssnar på. Började lyssna på Logic när jag stod på jobbet (jobbar i butik). Gillade hans låtar, slängde in dom på en spellista och utvecklade sedermera ett rejält tycke för personen bakom låtarna också. Såg honom live i Sthlm i höstas (2017) och skulle fan göra om det igen.

NOTHING BUT THIEVES - Sjukt bra band. Folk som rekommenderat att lyssna på dom har påstått att dom får Muse-vibbar. Kan själv inte relatera då jag aldrig givit Muse en direkt chans. Men kan varmt rekommendera Nothing But Thieves senaste skiva "Broken Machine" - exemplarisk rakt igenom.

YOU ME AT SIX - YMAS är ett sådant band som följt med mig igenom hela min uppväxt. Jag började lyssna på dom redan som 15-åring (tror jag?), flög över till England för att se dom på Wembley och har till och med tatuerat deras logo på min arm ("ingraverad" i en fackla jag har - snart komplett sleeve!). Häromdagen släppte dom två nya låtar som jag verkligen gillar. Kan varmt rekommendera deras gamla skivor Sinners Never Sleep och Cavalier Youth.

POST MALONE - Behöver man säga mer? Post Malone är en utav världens kändaste musiker för tillfället. Hans nya platta går varm i mina lurar och jag fullkomligt älskar Paranoid, Better Now och Rich & Sad. Grymt skiva på alla vis!

Utöver dessa kan jag nämna Deaf Havana (släppte nya låten Sinner IDAG - kolla upp den på spotify), Childish Gambino, Paramore, Imagine Dragons och OneRepublic (skapat ett rejält tycke för dessa två och deras senaste album), Slaves (det amerikanska - deras senaste skiva Beautiful Death har några sköna låtar), Architects (speciellt låten Doomsday).

Som ni ser. Rap, hip/hop, rock, pop/rock, metal, hardcore. Jag lyssnar på allt. Till och med Marshmello har jag lyssnat på en hel del.
Lär uppdatera när jag hittar ny, rolig musik som jag vill tipsa om.

#8   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 494 Inlägg:

Postad 22 June 2018 - 07:19 AM

Att fylla 26 år på midsommarafton är ju inte skit! Någonting som däremot är skit är ju vädret.

Glad midsommar alla FMSare! :)

#9   viking90

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool Elfsborg

Postad 22 June 2018 - 07:25 AM

Grattis!

Här är det strålande solsken! ;) (Nordöstra Halland)

#10   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6455 Inlägg:

Postad 22 June 2018 - 07:31 AM

Ha den äran! :)

#11   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 494 Inlägg:

Postad 29 June 2018 - 07:31 AM

Jag tänkte skriva en liten rant här nu. Mest för att jag till viss del, och för vissa utav er, kan vara anonym. Men även för att jag har starka åsikter och behöver ventilera några utav dom.

1. Jag är så trött på allt hat. På riktigt. Rasism, nazism, terrorism. ALLT. Det går åt två håll, allt hat. Man hatar homosexuella, svarta, vita. Jimmy Durmaz gör en halvdum tackling och får ett öppet hat som blir mer och mer accepterat - ett rasistiskt hat. Jag börjar tappa tron för vår värld, Trump styr USA och kör med utspel emot länder hit och länder tid. Kim Jong-Un styr Nordkorea med en järnhand och diktatur som sällan blivit skådad.

Min sambo är exempelvis ifrån Mellanöstern och hennes familj och släkt är mer accepterande och trevliga än många svenskar jag mött. Aldrig har jag sett sådan kärlek och uppskattning - jag intresserar mig för deras kultur och hennes släkt likaså för min. Det är en kul liten krock som vi gärna diskuterar och skrattar åt.

Jag hatar inte folk som tycker annorlunda. Jag hatar inte nazister eller terrorister - då vore jag en hycklare. Jag kan däremot tycka att deras syn på livet är en aning skev. Jag kan ta mig själv som ett exempel - som inbiten AIK-supporter hatar jag varken Djurgården eller Hammarby. Självklart blir jag skadeglad när dom blir av med stjärnspelare som säljs, men jag unnar alla klubbar lycka och vet hur mycket jag brinner för mitt lag. Jag uppskattar folk som finns i med och motgång. Jag bara önskar att vi kunde skapa en viss harmoni och en gemensam acceptans och förståelse för varandra. Homosexualitet är inte fel och ingen ska behöva känna sig ”annorlunda”. Alla har rätt till sin identitet eller att få må bra för att dom står för vem dom är.

2. Jag har under en längre tid mått ganska dåligt psykiskt. Trots att jag har jobb, vänner, en fantastisk sambo. Har varit väldigt stressad under en lång period, fått kraftig magkatarr, fått en hårsjukdom som heter alopecia areata (fläckvis håravfall, i mitt fall 3 stora fläckar i bakhuvudet) samt även börjat få eksem i ansiktet. Stress med jobbet, känner att jag står och trampar i livet och vill ha något nytt. Samtidigt har jag en väldigt splittrad familj där vi haft många intriger och idag har några utav mina familjemedlemmar ingen kontakt och har inte heller haft det på 3-4 år. Där har jag hamnat i kläm och också haft en dust med en utav mina familjemedlemmar (ursäktar att det blir personligt).

Jag önskar att jag ibland kunde uppskatta det jag har men har dessvärre haft det alldeles för tungt i typ en månad nu. Mått riktigt piss, inte kunnat sova, stressad och dränkt mig själv med negativa tankar. Nu har jag tagit beslutet att gå till en terapeut för att få ro och lite verktyg att jobba med. Men livet är tufft.

Mår du dåligt - tveka inte på att prata om det. Du har vänner eller familj som lyssnar. Det är viktigare att släppa ut det än att bära på det. Kontentan utav det jag skrivit nu är att det är viktig att hämta styrka - prata med någon om du mår dåligt. Återhämta dig med träning, mat, sömn eller om typ FM gör dig glad och chill - spela som aldrig förr.

Vet inte ens om de flesta utav er kommer att läsa detta men jag ville skriva av mig lite, så anonymt som det kan bli.
Rant over.

#12   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1090 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 29 June 2018 - 07:34 AM

Jag tänkte skriva en liten rant här nu. Mest för att jag till viss del, och för vissa utav er, kan vara anonym. Men även för att jag har starka åsikter och behöver ventilera några utav dom.

1. Jag är så trött på allt hat. På riktigt. Rasism, nazism, terrorism. ALLT. Det går åt två håll, allt hat. Man hatar homosexuella, svarta, vita. Jimmy Durmaz gör en halvdum tackling och får ett öppet hat som blir mer och mer accepterat - ett rasistiskt hat. Jag börjar tappa tron för vår värld, Trump styr USA och kör med utspel emot länder hit och länder tid. Kim Jong-Un styr Nordkorea med en järnhand och diktatur som sällan blivit skådad.

Min sambo är exempelvis ifrån Mellanöstern och hennes familj och släkt är mer accepterande och trevliga än många svenskar jag mött. Aldrig har jag sett sådan kärlek och uppskattning - jag intresserar mig för deras kultur och hennes släkt likaså för min. Det är en kul liten krock som vi gärna diskuterar och skrattar åt.

Jag hatar inte folk som tycker annorlunda. Jag hatar inte nazister eller terrorister - då vore jag en hycklare. Jag kan däremot tycka att deras syn på livet är en aning skev. Jag kan ta mig själv som ett exempel - som inbiten AIK-supporter hatar jag varken Djurgården eller Hammarby. Självklart blir jag skadeglad när dom blir av med stjärnspelare som säljs, men jag unnar alla klubbar lycka och vet hur mycket jag brinner för mitt lag. Jag uppskattar folk som finns i med och motgång. Jag bara önskar att vi kunde skapa en viss harmoni och en gemensam acceptans och förståelse för varandra. Homosexualitet är inte fel och ingen ska behöva känna sig ”annorlunda”. Alla har rätt till sin identitet eller att få må bra för att dom står för vem dom är.

2. Jag har under en längre tid mått ganska dåligt psykiskt. Trots att jag har jobb, vänner, en fantastisk sambo. Har varit väldigt stressad under en lång period, fått kraftig magkatarr, fått en hårsjukdom som heter alopecia areata (fläckvis håravfall, i mitt fall 3 stora fläckar i bakhuvudet) samt även börjat få eksem i ansiktet. Stress med jobbet, känner att jag står och trampar i livet och vill ha något nytt. Samtidigt har jag en väldigt splittrad familj där vi haft många intriger och idag har några utav mina familjemedlemmar ingen kontakt och har inte heller haft det på 3-4 år. Där har jag hamnat i kläm och också haft en dust med en utav mina familjemedlemmar (ursäktar att det blir personligt).

Jag önskar att jag ibland kunde uppskatta det jag har men har dessvärre haft det alldeles för tungt i typ en månad nu. Mått riktigt piss, inte kunnat sova, stressad och dränkt mig själv med negativa tankar. Nu har jag tagit beslutet att gå till en terapeut för att få ro och lite verktyg att jobba med. Men livet är tufft.

Mår du dåligt - tveka inte på att prata om det. Du har vänner eller familj som lyssnar. Det är viktigare att släppa ut det än att bära på det. Kontentan utav det jag skrivit nu är att det är viktig att hämta styrka - prata med någon om du mår dåligt. Återhämta dig med träning, mat, sömn eller om typ FM gör dig glad och chill - spela som aldrig förr.

Vet inte ens om de flesta utav er kommer att läsa detta men jag ville skriva av mig lite, så anonymt som det kan bli.
Rant over.

Att prata/skriva av sig är viktigt!

Jag kan själv i hektiska perioder tycka det är skönt att få kliva in i FM-världen en stund. Bara ägna mig åt det jag älskar mest - fotboll.

#13   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6455 Inlägg:

Postad 29 June 2018 - 07:59 AM

Det är skönt att skriva av sig ibland, även om det kanske inte är någon som förstår sig på hur man mår så behöver man få utlopp för sina känslor. Så jag tycker det är bra och viktigt att du skrev av dig.

1. Där kommer alltid att finnas en människa på hundra stycken som beter sig dumt och då dra alla över samma kant. Just Durmaz-incidenten är djupt tragiskt hur det ser ut i Sverige idag och det är så lätt att kläcka ur sig idioti på sociala medier men när man väl möter personen irl så har denne svårt att stå för vad han har skrivit. Patetiskt.

Likt dig håller jag också på ett lag som har en del rivaler, nämligen Malmö FF. Jag vill såklart att de ska nå all framgång men samtidigt så vill jag ha mina rivallag konkurrerande runt om; inte ha HIF i superettan och inte ha Göteborg på den nedre halvan av serien. Jag vet inte hur många som hurrade när HIF åkte ner men jag ställer samma fråga var gång; "vill du hellre möta ett lag uppåt i landet som vi inte har någon som helst anknytning till eller vill du möta ett lag som det alltid hettar till mot?".

2. Verkligen jättetråkigt att höra. Men bra att du tar tag i det nu. Jag har själv haft mycket problem med psykisk ohälsa och förra sommaren gick jag till en KBT-psykolog som jag tyckte jag fungerade bra ihop med. Har utbildat mig till Undersköterska och därmed lärt mig mycket om psykologi men även fått uppleva en hel del hemskheter med mitt jobb, speciellt när man jobbar med människor i livets slutskede och de inte alltid är redo för nästa steg, eller deras anhöriga. Som 20+ ska du finnas där för en hel familj när ens anhörig går bort och det tär på en jävligt mycket. Ovanpå det så har man möjligtvis egna problem att ta itu med också och så klart stressen.

Jag tror det största problemet är att med dagens snabba information så kräver man generellt sett allt mer och att allt ska gå i hyperfart. Man ska göra så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Att stanna upp och njuta av vardagen är något jag lärt mig nu när jag är hemma och är pappaledig; att ta var dag som den kommer och göra roliga saker med dina närmaste. Jag har umgåtts med min dotter, jag har kollat på fotboll på tv och jag har spelat FM. Men att se sin egen dotter ta sina första steg, säga sina första ord och förstå vad man själv säger; det är oslagbart. Tyvärr har jag tappat den sociala biten då jag inte direkt känner någon koppling till mina vänner längre och det gör ont i en del av mig. Men när det väl är dags för dem att skaffa barn, då finns jag där igen.

#14   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 494 Inlägg:

Postad 29 June 2018 - 17:24 PM

Så är det ju. Samtidigt föder hat nytt hat, vilket gör att det blir en enda lång kedja, ett kedjemönster, som aldrig bryts. Så trött på allt hat som går omkring. Internet och sociala medier har ju verkligen givit människor friheten att skapa en ny identitet, där man plötsligt kan säga, tycka och göra som man vill utan att man tänker på konsekvenserna. Folk blir IQ-befriade och spyr all typ utav skit ur sig bara för att skapa en reaktion. Det är tragiskt och se och jag är så trött på det.

Förstår att arbetet du jobbar med tar stor börda. Som du säger, bördan som kommer på arbetet kräver uppmärksamhet och att ta sig igenom medan dina privata problem får ta stryk. Men precis som du menar så är också sociala medier, internet och allting annat både krävande privat men även tidskrävande. Extremt tidskrävande. Jag brukar tycka (och säga) att sociala medier är det värsta som hänt oss. Vi lever i en liten bubbla som ska uppge någon sorts "perfect life", vi har mycket på jobbet, vi har mycket privat, vi ser glada ut på internet - denna känsla måste ju någonstans få oss att bortprioritera problemen, vi typ förtränger dom. Någonstans på vägen skapar ju det sedermera en ohälsa.

Förstår också vad du menar med dina vänner. De flesta vänner jag har är i den fasen där dom vill, ska eller har skaffat barn. Där är även jag själv inräknad - känner mig mer än redo att skaffa barn men min privata situation (bostad, jobb, boendeort och till viss del mående) gör att jag avvaktar. Vill ha barn men vill samtidigt kunna erbjuda barnet en fantastisk och på alla vis underbar uppväxt. Det kan jag inte i dagens läge.

#15   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6455 Inlägg:

Postad 29 June 2018 - 18:14 PM

Ja men så är det. Det här med att jag ska ha allt alla andra har plus lite till. Mobilen är ju som en extern kroppsdel eftersom beroendet är så stort. Sociala Medier umgås man över istället för att träffas irl, osv. Tänk den dagen all teknik skulle slutat att fungera, hur överlever man det? Dagens nya generationer kommer bli gravt handikappade i det verkliga livet. Men så ser det ut, helt enkelt.

Jag tror det viktigaste är att lära sig göra en sak i taget och inte fem saker i taget. Som jag tidigare skrev så är jag inne i en underbar period nu där jag kan "bara vara" och det är så otroligt skönt. Jag har sparat undan pengar för att verkligen kunna njuta av den här till synes lilla tiden jag inte behöver tänka på jobb och allt runt det. Jag, min dotter, min sambo som jag ska gifta mig med till hösten och våra två hundar. Det är en härlig bubbla. Sen börjar det. Både jag och min sambo jobbar kvällar och helger och för att krydda till det så är det sällan vi jobbar helg samtidigt. Hon jobbar till och med nätter. Ovanpå det har man barn och hundar. Pussla ihop det livet, haha.

Vi planerade egentligen inte att ha barn redan nu. Vi bor i en tvåa och har förvisso sparat en del men inte tillräckligt för att ha råd att flytta än. Men ibland blir det som det blir beroende på andra faktorer. Men jag skulle ALDRIG bytt min dotter mot något annat, inte ens en timmes sömn som jag alltid behöver. Allt händer av en orsak och jag lever efter två saker; att aldrig ångra något och att man alltid går starkare ur situationer, hur svår och jobbiga de än är. Med det sagt så förstår jag dig att det är svårt just nu och att det inte riktigt går ihop, alltsammans. Men ett tu tre så börjar det klarna på någon front och man får ta små steg hela tiden. Ett steg bak och två steg framåt!

#16   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 494 Inlägg:

Postad 19 July 2018 - 10:09 AM

Semester och ska nu iväg en weekend med sambon. Stockholm och hemorten Norrtälje står på agendan, först för att få en natt i Sthlm med ”hotellkänsla” i min fars flickväns uthyreslägenhet, hans present till mig, för att sedan fara vidare och träffa vänner och familj.

Jobbigt när man faktiskt blir lite ledsen över att inte kunna spela FM förrän på måndag. Nåväl.

#17   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5019 Inlägg:

Postad 19 July 2018 - 12:55 PM

Rant over.

Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild Postad bild
Kärlek till dig!
Du är stark som vågar berätta och du kommer med mycket goda råd. Jag tror verkligen att det är bra att ha någon att berätta saker och ting för. (Förlåt om jag själ uppmärksamheten ifrån dig nu) När jag och tjejen gjorde slut precis efter fem år så sa mina tjejkompisar typ: "nej vad tråkigt. "Hur mår du?", "Hur känns det?", "Kan jag göra någonting?" Kontrasten var ganska stor till mina killkompisar som sa typ: "Nej vad synd. Hoppas det blir bättre." och sen byter ämne typ, och snackar aldrig om det igen.

Det jag vill säga är att det är så bra att killar vågar öppna sig och prata och inte bara hålla inne med sina känslor!

#18   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 494 Inlägg:

Postad 23 July 2018 - 14:24 PM

Visa inläggfriggan skrev:

[img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/heart.png"]http://cdn.fmsweden....fault/heart.png[/url][/img] [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/heart.png"]http://cdn.fmsweden....fault/heart.png[/url][/img] [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/heart.png"]http://cdn.fmsweden....fault/heart.png[/url][/img] [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/heart.png"]http://cdn.fmsweden....fault/heart.png[/url][/img] [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/heart.png"]http://cdn.fmsweden....fault/heart.png[/url][/img] [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/heart.png"]http://cdn.fmsweden....fault/heart.png[/url][/img] [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/heart.png"]http://cdn.fmsweden....fault/heart.png[/url][/img] [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/heart.png"]http://cdn.fmsweden....fault/heart.png[/url][/img]
Kärlek till dig!
Du är stark som vågar berätta och du kommer med mycket goda råd. Jag tror verkligen att det är bra att ha någon att berätta saker och ting för. (Förlåt om jag själ uppmärksamheten ifrån dig nu) När jag och tjejen gjorde slut precis efter fem år så sa mina tjejkompisar typ: "nej vad tråkigt. "Hur mår du?", "Hur känns det?", "Kan jag göra någonting?" Kontrasten var ganska stor till mina killkompisar som sa typ: "Nej vad synd. Hoppas det blir bättre." och sen byter ämne typ, och snackar aldrig om det igen.

Det jag vill säga är att det är så bra att killar vågar öppna sig och prata och inte bara hålla inne med sina känslor!

Först och främst - tack! Postad bild
Jag är väldigt öppen som person, både om mitt mående och vad jag tycker. Jag tror att just mående-delen är viktig. Jag har varit hos en terapeut ett par gånger nu för att prata och mår faktiskt mycket bättre, somliga tankar man bär runt på är inte alls lika farliga som man kanske tror att dom är och skulle man radera den psykiska ohälsan helt bara för att må bra så balanseras ju inte glädjen upp. Då glider man runt i ett vakuum bara.

Du stjäl absolut inte uppmärksamhet så det är ingen fara! Det är sant, killkompisar är ganska mycket ryggdunk, "det löser sig", "nu går vi ut och super och hittar dig en brud!" etc. Jag har haft turen att min kära mor har varit en extremt stöttande och närvarande person. Hon har alltid funnits där, hon har uppfostrat mig till den bästa versionen utav mig själv jag kan vara och är en stor del i mitt liv. Men det är som du säger.
Samtidigt har jag ju även killkompisar som bryr sig, lyssnar och stöttar.

Jag håller helt med dig på det sista du säger också. Jag vet inte varför jag egentligen skrev hur jag mådde på forumet, men jag vill inte använda facebook, instagram eller sådant då för mycket vänner och familj hänger där. Det här kändes bättre, och ni här på forumet är ju fantastiska trots att vi inte känner varandra överhuvudtaget. :)

#19   jonatannk

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 494 Inlägg:

Postad 28 July 2018 - 08:25 AM

Kaffe. Har blivit en riktig kaffeälskare, ser inte det som någonting negativt. Jag brukade avsky kaffe, startade dricka det ganska sent. Började med mjölk och fyra (!!) sockerbitar när jag var typ 17-18. När jag var 18-19 och arbetslös samt boende hemma hos mamma brukade jag gå upp 6-7 på morgonen för att dricka kaffe med mamma och titta på Vakna med The Voice på TV innan hon drog till jobbet.

När jag så flyttade hemifrån vid 21 års ålder (jag vet, ganska sent) så fick jag med mig en vattenkokare utav brorsan och började dricka Nescafé. Därefter fick jag en kaffebryggare i försenad inflyttningspresent utav just nämnda brorsan. Det är i regel Arvid Nordquist’s ”Gran Dia” som jag alltid dricker.

Bästa kaffet jag druckit är nog fan det som vi har här hemma i Sverige. Arvid Nordquist är favoriten, körde Gevalia’s ”Colombia” en runda och den fungerar den med. Tycker även kaffet som serverades på hotellet vi bodde på i Kap Verde var förvånansvärt bra.

Sämsta kaffet är nog antingen det jag fick i Nice, New York eller London. Utlandet erbjuder inte så jättebra kaffe och måste jag ranka någon utav dom som sämst så blir det New York. Provade kaffe på två diners, iHOP och till och med Dunkin Donuts utan att bli riktigt nöjd - iHOP erbjöd väl bäst kaffe även om det var vattnigt. Dricker ju med en liten skvätt mjölk och deras jävla ”half and half” med hälften grädde/mjölk är ju vidrigt.
Därefter var Nice (och Monaco) näst sämst. Monaco var självklart dyrt, som det ju är, men kaffet var under all kritik. Åt frulle på något mysigt ställe precis vid Promenade de Anglais i Nice och både frullen och kaffet var dåligt. Kanske säger mer om restaurangen än Frankrikes kaffekultur, men men.

Två koppar kaffe på morgonen (helst med datorn uppslagen och FM igång) är en perfekt start på dagen.

#20   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4517 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 28 July 2018 - 10:32 AM

Kaffe. Har blivit en riktig kaffeälskare, ser inte det som någonting negativt. Jag brukade avsky kaffe, startade dricka det ganska sent. Började med mjölk och fyra (!!) sockerbitar när jag var typ 17-18. När jag var 18-19 och arbetslös samt boende hemma hos mamma brukade jag gå upp 6-7 på morgonen för att dricka kaffe med mamma och titta på Vakna med The Voice på TV innan hon drog till jobbet.

När jag så flyttade hemifrån vid 21 års ålder (jag vet, ganska sent) så fick jag med mig en vattenkokare utav brorsan och började dricka Nescafé. Därefter fick jag en kaffebryggare i försenad inflyttningspresent utav just nämnda brorsan. Det är i regel Arvid Nordquist’s ”Gran Dia” som jag alltid dricker.

Bästa kaffet jag druckit är nog fan det som vi har här hemma i Sverige. Arvid Nordquist är favoriten, körde Gevalia’s ”Colombia” en runda och den fungerar den med. Tycker även kaffet som serverades på hotellet vi bodde på i Kap Verde var förvånansvärt bra.

Sämsta kaffet är nog antingen det jag fick i Nice, New York eller London. Utlandet erbjuder inte så jättebra kaffe och måste jag ranka någon utav dom som sämst så blir det New York. Provade kaffe på två diners, iHOP och till och med Dunkin Donuts utan att bli riktigt nöjd - iHOP erbjöd väl bäst kaffe även om det var vattnigt. Dricker ju med en liten skvätt mjölk och deras jävla ”half and half” med hälften grädde/mjölk är ju vidrigt.
Därefter var Nice (och Monaco) näst sämst. Monaco var självklart dyrt, som det ju är, men kaffet var under all kritik. Åt frulle på något mysigt ställe precis vid Promenade de Anglais i Nice och både frullen och kaffet var dåligt. Kanske säger mer om restaurangen än Frankrikes kaffekultur, men men.

Två koppar kaffe på morgonen (helst med datorn uppslagen och FM igång) är en perfekt start på dagen.

Haha jag fyller snart 27 och dricker fortfarande inte kaffe. Flyttar in i nya kontorslokaler med egna bolaget om en vecka och där skryter dom om att dom ska ha väldigt bra kaffe så blir väl till att testa haha. Har försökt kanske 2-3 gånger i mitt liv där ja håller uppe i 3-4 månader men sen orkar ja inte då ja inte gillar smaker så mycket.

Whisky däremot började ja dricka när jag var 18 och är idag något jag fortfarande njuter mycket av. I mitt jobb behöver ja vara väldigt kreativ och det finns inget som gör mig mer kreativ än när sambon lagt sig, jag häller upp en whisky, drar på lite skön musik och sätter mig ner och börjar skriva. Jäklar vad det rullar på då.

Hur är Whiskyn för dig?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar