Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Livets enda höjdpunkt - Regens!

38 svar till detta ämne

#21   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 28 October 2018 - 18:10 PM

Några egna produkter i mitt Palermo, har så kul med saven att FM 19 får väntaPostad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

#22   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 29 October 2018 - 15:46 PM

du och dina regents haha. Sjuka!

#23   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 475 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Juve Stabia

Postad 30 October 2018 - 13:56 PM

Man blir ju sugen på å starta en save med Palermo nu :P

#24   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:

Postad 30 October 2018 - 15:25 PM

Visa inläggsvennisforpresident skrev:

Man blir ju sugen på å starta en save med Palermo nu Postad bild

Gör det! En klubb med snygga färger, snyggt emblem, får upp ganska många fina ungdomar under spelets gång, en del fina spelare som spelat i klubben, att klubben är från Sicilien är bara det coolt! Ska bara vinna de där jävla champions nån jävla gång (inne på säsong 28-29 och inte vunnit än, värdelöst i know Postad bild) Sedan blir det att starta med Palermo på FM19!

#25   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:

Postad 18 December 2018 - 16:39 PM

Visa inläggPon-TuZz skrev:

Den där unge MB Ignazio Spinella kändes bara för jävla sexig om du ursäktar mitt språk

Ett halvår senare IRL och 12 år FM-år senare har Spinella passerat 30 strecket och vunnit precis allt med Palermo. SVIDER SÅ IN I HELSKOTTA att jag glömde skriva nytt kontrakt med honom och nu är han klar för Kina på bosman. Satans jävlar!!!
Postad bild

Postad bild

#26   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 18 December 2018 - 16:54 PM

Visa inläggDifDaniel skrev:

Ett halvår senare IRL och 12 år FM-år senare har Spinella passerat 30 strecket och vunnit precis allt med Palermo. SVIDER SÅ IN I HELSKOTTA att jag glömde skriva nytt kontrakt med honom och nu är han klar för Kina på bosman. Satans jävlar!!!
Postad bild

Postad bild

Sinnes! Du får låta honom göra 1-2 år i Kina, casha in rejält och sedan plocka hem honom för att avsluta karriären på hemmaplan. ;)

Kul att du lyckats behålla honom nästan hela karriären. Har han jagats utav många klubbar igenom sin karriär?

Detta inlägg har redigerats av jonatannk: 18 December 2018 - 16:59 PM

#27   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:

Postad 18 December 2018 - 19:07 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Sinnes! Du får låta honom göra 1-2 år i Kina, casha in rejält och sedan plocka hem honom för att avsluta karriären på hemmaplan. Postad bild

Kul att du lyckats behålla honom nästan hela karriären. Har han jagats utav många klubbar igenom sin karriär?

Ja, självklart planerar jag få honom tillbaka ganska snart! Riktig ikon i klubben Postad bild
Inte varit så många bud på honom vad jag kan minnas, visst varit ett antal, tror Man Utd och Bayern bland annat men inte velat sälja honom för de 500 miljonerna eller var de va buden legat på. Kan på nå vis unna honom lite kinapengar som tack för titlarna hehe.

#28   figliodeldios

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 315 Inlägg:

Postad 19 December 2018 - 10:39 AM

Ja, självklart planerar jag få honom tillbaka ganska snart! Riktig ikon i klubben [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/wink.png"]http://cdn.fmsweden....efault/wink.png[/url][/img]
Inte varit så många bud på honom vad jag kan minnas, visst varit ett antal, tror Man Utd och Bayern bland annat men inte velat sälja honom för de 500 miljonerna eller var de va buden legat på. Kan på nå vis unna honom lite kinapengar som tack för titlarna hehe.

Skönt o se att lönen inte sprungit iväg heller, tänkte den skulle ligga på mycket mer än 750k/v, bra jobbat! Är själv mitt uppe i en save med Union Berlin.

#29   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:

Postad 25 December 2018 - 18:20 PM

Förlåt om ni är trötta på min jädra Palermosave men vill bara visa några spelare från min akademi som dykt upp under åren.

Federico Ramos har varit världsspelare i några år nu och är inte ens 25 år fyllda än. Kanske min favoritnewgen någonsin på FM. Kan ensam styra tempot under match, gör lite vad han vill.
Postad bild

Marco Bianquin är min reserv om Ramos behöver vila eller är skadad. Fundera på låna ut honom, har stor potential iallafall.
Postad bild

Thomas Olivieri gör sin första säsong i a-truppen denna säsong (2032-2033) och har utvecklats enormt detta år. Spelar som offensiv spelfördelare till höger bakom Palermolegendaren 32 årige Felice D´Amico och har på 10 starter och 10 inhopp i ligan stått för 5 mål och 7 assist. Tanken är att Olivieri ska ta över D´Amico inom några år till höger i mitt 4-2-2-2 system.

Postad bild

Filippo Salerno är den senaste på raden av många Palermofostrade anfallare jag fått fram genom åren. Undrar om inte Salerno är på förhand den mest talangfyllda? Inte ens 18 fyllda och har under säsongen i ligan fått 5 starter och 3 inhopp och gjort 2 mål och 2 assist. RIKTIGT höga förhoppningar på honom. Har tagit flera kliv i sin utveckling senaste året.
Postad bild

Till sist min utlånade Brasilianfödde målvakt med det snygga namnet Paquito. Fick stå några matcher under hösten i a-laget då min ordinarie var skadad och gjorde de bra. Utlånad för att få a-lagsspel. Kan bli riktigt grym.
Postad bild

Kan visa min ordinarie målvakt också, Christian Di Dio. Enbart 25 år gammal och utvecklas fortfarande. Varit min startmålvakt i 5 säsonger nu. Vet ej hurPaquito ska ta över startplatsen de kommande åren, men vem vet. Möjligtvis får snyggast namn avgöra.

Postad bild

#30   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:

Postad 06 January 2019 - 09:30 AM

Sjukaste 15 åringen jag sett?!

Postad bild

#31   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1790 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 06 January 2019 - 09:47 AM

Sjukaste 15 åringen jag sett?!

[img][url="https://i.gyazo.com/347bde91936e7185f94a4d4dffcd8a7b.png"]https://i.gyazo.com/...d4dffcd8a7b.png[/url][/img]

DRA ÅT HELVETE VILKEN TALANG! Postad bild

#32   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:

Postad 13 January 2019 - 15:27 PM

Fick precis upp denne jävel i min Palermo-save. Sjuk Postad bild

Postad bild

#33   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1790 Inlägg:

Postad 13 January 2019 - 16:02 PM

Hahaha helt jävla sjuk regen! Han ser dock ut som att han ska till pridefestivalen mer än att lira fotboll!

#34   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:

Postad 16 January 2019 - 17:46 PM

Iom att jag är helt fast för min Palermo save kan jag lika gärna fortsätta lägga upp några av mina egenfostrade spelare. Har bland annat fått en egen Harry Kane Postad bild

Största mittbackslöftet i klubben, Spelat väldigt mycket under säsongen och utvecklats riktigt bra. Iom att min ena ordinarie mittback fyllt 34 så har Pantaleoni kommit in i precis rätt tillfälle att fasas in.
Postad bild

Boka har en riktig fin säsong bakom sig, spelar centralt som löpstark mitt eller central mitt understöd bredvid en spelfördelare. Han kan bli världsklass!
Postad bild

Ännu en mittfältstalang som jag kommer ha stor nytta av i många säsonger. Mitt ordinarie centrala mittfält Är båda snart över 30 vilket gör dessa nya mittfältare väldigt välkommet för min del.
Postad bild

Mario Constantini har jag redan visat upp här, han utvecklas stort och är bara 16 år fyllda. Kan bli enorm.
Postad bild

Pirone Har tagit en av 2 startplatser i anfallet, tycker han är lite ojämn och missar ganska mycket chanser men man ser riktigt fina egenskaper från honom, speciellt hur han kan dribbla kombinerat med hans längd.

Postad bild

Till slut Francesco Russo. Palermos egna Harry Kane! vann skytteligan hans första ordinarie säsong säsongen 36-37 med 26 mål (och hela 18 assist) och leder även skytteligan hittills denna säsong med 26 mål gjorda och 8 matcher kvar. En riktig, riktig målmaskin som även tillför med assister. Jag har personligt en riktig förkärlek till stora långa anfallare så denne Russo är redan fast i mitt hjärta.
Postad bild

#35   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1790 Inlägg:

Postad 16 January 2019 - 19:18 PM

Costantini är ju för fan helt galet bra och bara 16 bast!!!

#36   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:

Postad 16 January 2019 - 21:47 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Costantini är ju för fan helt galet bra och bara 16 bast!!!

Ja helt galen! Har knappt fått nå speltid i a-laget dock. Han tappas förutom med de två andra cm jag länkade ovanför även med de två ordinarie Fabio Bertini och Federico Ramos om endast två platser i mitt 4-2-2-2.

Tror ni att Constantini hade passat som mittback? Om han växer några cm? Ser ju ut att kunna bli en grym spelande mittback.

Postad bild

Postad bild

#37   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1287 Inlägg:

Postad 17 January 2019 - 08:00 AM

Ja helt galen! Har knappt fått nå speltid i a-laget dock. Han tappas förutom med de två andra cm jag länkade ovanför även med de två ordinarie Fabio Bertini och Federico Ramos om endast två platser i mitt 4-2-2-2.

Tror ni att Constantini hade passat som mittback? Om han växer några cm? Ser ju ut att kunna bli en grym spelande mittback.

[img][url="https://i.gyazo.com/b00f2971ba8b3bc5ad9520ef030c9459.png"]https://i.gyazo.com/...0ef030c9459.png[/url][/img]

[img][url="https://i.gyazo.com/4abc23f6b1dd2205e2d0794fade6a664.png"]https://i.gyazo.com/...94fade6a664.png[/url][/img]

Constantini skulle defintivt kunna passa som mittback.
Det här med längden tycker jag är mycket blaha blaha..
Titta bara på Fabio Cannavaro. 176 cm så blev han Världens bäste fotbollsspelare 2006.
Testa skola om honom till mittback och försök lira honom där så mycket du kan.
Han behöver ju höja markering och positionsspel en aning för att han ska bli riktigt bra.
Men huvudspelet tex har han ju redan.

#38   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:

Postad 02 February 2019 - 15:36 PM

Fick precis upp denne utomjording. Notera att han redan FYLLT 16 år. Galen.
Postad bild

#39   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:

Postad 13 July 2019 - 14:50 PM

Lär inte behöva oroa mig för målvaktskris de kommande åren, alla egna produkter!

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av DifDaniel: 13 July 2019 - 14:51 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar