Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

TOTALT VÄRDELÖSA JÄVLA SPELFAN!!!

24 svar till detta ämne

#1   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5282 Inlägg:

Postad 27 June 2018 - 13:26 PM

En klassisk tråd som inte skapats till FM18 tidigare.

Vad stör ni er på i FM18?

Jag HATAR när det kommer upp newgens som är duktiga och som är födda 2000-2001. Det får mig att vilja gå in i editorn och sänka deras PA kraftigt. Känns så jävla onödigt att det ska finnas hur många spelare som helst, och så är det någon overklig gubbe som ska ta en plats i startelvan i u21-landslaget? nejtack.

#2   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5282 Inlägg:

Postad 30 June 2018 - 06:34 AM

Två dagar innan U21-landslagstruppen ska tas ut så väljer Jonathan Levi, som spelat hela kvalet att han vill spela fotboll i italienska landslaget istället. Lycka till att någonsin bli uttagen...

Postad bild

#3   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 30 June 2018 - 08:38 AM

Visa inläggfriggan skrev:

Två dagar innan U21-landslagstruppen ska tas ut så väljer Jonathan Levi, som spelat hela kvalet att han vill spela fotboll i italienska landslaget istället. Lycka till att någonsin bli uttagen...

Postad bild

Skönt självförtroende ändå!

#4   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5282 Inlägg:

Postad 30 June 2018 - 08:48 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

Skönt självförtroende ändå!

Glömde skriva att det var truppen till U21-EM. Så himla bra självförtroende verkligen. Han blir ju ändå inte knuten till Sverige bara för att han spelar det mästerskapet...

#5   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 02 July 2018 - 19:56 PM

Alltsåååååå seriöööööööööööst. Jag har tagit över Stuttgart och jag är så jävla less på att vi alltid tappar ledningar till förluster. Vi dras med extremt mycket skador där alla 3 anfallare (Goméz, Ginczek och Donis) är skadade samtidigt och vi ligger på 13e plats efter 14 omgångar (3-5-6 i ligan).

Jag vet att Stuttgart inte är ett storlag men bättre än såhär bör vi fan kunna spela. Hjälp mig snälla med det taktiska innan jag går ut och sätter eld på buskarna.

#6   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 18 July 2018 - 20:41 PM

Köpte Englands mest lovande ytterback som 16-åring för 157mj kronor. Två år senare är han ordinarie i startelvan och har dessutom debuterat i landslaget. Då börjar han plötsligt uppföra sig som en barnunge. Sjunde gången nu som han missat träning. Tråkigt att det händer en så pass bra spelare.

Postad bild

#7   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:

Postad 26 July 2018 - 20:20 PM

Någon som upplever att man kan spela FM en hel dag, ALLT går åt ens håll, stänger sedan av för att sova, sätter sig och spelar dagen efter och då bannemej går ALLTING emot en?

Helt sjukt! Känns som att spelarna känner av det. Dom jävlarna.

#8   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 475 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Juve Stabia

Postad 26 July 2018 - 22:43 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Någon som upplever att man kan spela FM en hel dag, ALLT går åt ens håll, stänger sedan av för att sova, sätter sig och spelar dagen efter och då bannemej går ALLTING emot en?

Helt sjukt! Känns som att spelarna känner av det. Dom jävlarna.

HAhaha känner igen det så starkt! undrar om de är en slant som singlas när man laddar saven, vinst/förlust-slanten!...

#9   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 29 July 2018 - 15:27 PM

Va med om en "kul" grej nyligen; en spelare som hade statusen rotationspelare, ca 20år, hade spelat kontinuerligt (hade bara 2 på den pos), tätt mellan matcherna, hade faktiskt 3e eller 4e flest matcher i A-truppen. Var uttagen till matchen dagen efter, men kräver endå ett möte och mer speltid...

#10   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:

Postad 05 August 2018 - 08:47 AM

Blir så förbannat less ibland. Delvis på spelet, delvis på min dator.

Datorn: jag försöker spara så ofta som möjligt men ibland glöms det av. Ibland så väljer även mitt spel att ”Sluta svara”, så jag måste starta om. Detta hände igår - och det är väl lite tur ändå.

Spelet: Jag har inte spelat på ett par dagar och slog mig ner igår för att bränna igenom slutet av säsongen. Mötte Man Utd i åttondelen i CL tror jag. Spelade 1-1 emot dom borta - helt plötsligt så är dom dominanta och vi totalt klappkassa. 0-4 i röven efter 20 min hemma, Reus, Pulisic och en av mina mittfältare hade 5,6 i betyg i typ minut 60 samtidigt som båda mina ytterbackar slutar matchen på 6,1 i betyg. Vi förlorar med 1-5 tillslut men ändå - hur i helvete kan det ens gå till så, när vi är i världens flow och vann matchen innan i ligan med 4-0?!? Nu måste jag spela om flera matcher vilket vi ens får se när jag orkar.
Blir bara så förundrad över FM ibland.

#11   Gabrielaas97

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 05 August 2018 - 23:50 PM

[img][url="http://oi63.tinypic.com/4r6w07.jpg"]http://oi63.tinypic.com/4r6w07.jpg[/url][/img]
Satan vad snyggt Facepack!! Skulle du möjligtvis kunna länka det? :)

#12   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4092 Inlägg:

Postad 08 August 2018 - 21:12 PM

Visa inläggPhoenix skrev:

Köpte Englands mest lovande ytterback som 16-åring för 157mj kronor. Två år senare är han ordinarie i startelvan och har dessutom debuterat i landslaget. Då börjar han plötsligt uppföra sig som en barnunge. Sjunde gången nu som han missat träning. Tråkigt att det händer en så pass bra spelare.

[img][url="https://i.imgur.com/e51sp9c.png"]https://i.imgur.com/e51sp9c.png[/url][/img]
Helvete vad bra nött. Snart inne på ett nytt århundrade ju!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#13   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5282 Inlägg:

Postad 15 August 2018 - 21:00 PM

En spelare för mig har truppstatus rotationssystem. Han var skadad 5 matcher men har sedan spelat två matcher från start, en inhopp och en ej använd avbytare. Och så klagar han på brist på speltid. Jag hatar att det inte finns ett alternativ som är typ: Jo, du får tillräckligt med speltid, idiot.

#14   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:

Postad 17 August 2018 - 10:31 AM

Tänkte göra ett japanskt skifte i mitt Dortmund som Yayakolo rekommenderade mig att göra när jag skrev ut i en tråd här för ett tag sedan. Shinji Kagawa har lämnat och mina scouter fann en 18-årig högerback som är regen vid namn Makoto Nakata ifrån Urawa Red Diamonds.

Onekligen en talangfull spelare som fått bud ifrån Manchester City, Mönchengladbach, Hoffenheim, Hamburg och Augsburg men även dragit till sig intresse ifrån Schalke, Wolfsburg och Porto.

Men hur i HELVETE kommer det sig att klubbarna som lagt bud lagt som mest 30 mkr + klausuler så summan slutar på som mest typ 87 mkr (kom upp i flödet iom att jag lagt till spelaren på önskelistan) men när jag lägger bud kräver klubben helt sanslösa 350mkr till att börja med?! När jag sedan förhandlar ner till en fast summa, en till summa på avbetalning, en summa efter 30 matcher och även 15% i en vidareförsäljning så att vi uppkommer till 95 mkr så är det ”oacceptabelt” och dom vill inte längre göra affärer med mig?

Jag älskar FM men ibland kan det här spelet verkligen pippa en i baken.

Detta inlägg har redigerats av jonatannk: 17 August 2018 - 10:32 AM

#15   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 18 August 2018 - 03:12 AM

Visa inläggjonatannk skrev:

Tänkte göra ett japanskt skifte i mitt Dortmund som Yayakolo rekommenderade mig att göra när jag skrev ut i en tråd här för ett tag sedan. Shinji Kagawa har lämnat och mina scouter fann en 18-årig högerback som är regen vid namn Makoto Nakata ifrån Urawa Red Diamonds.

Onekligen en talangfull spelare som fått bud ifrån Manchester City, Mönchengladbach, Hoffenheim, Hamburg och Augsburg men även dragit till sig intresse ifrån Schalke, Wolfsburg och Porto.

Men hur i HELVETE kommer det sig att klubbarna som lagt bud lagt som mest 30 mkr + klausuler så summan slutar på som mest typ 87 mkr (kom upp i flödet iom att jag lagt till spelaren på önskelistan) men när jag lägger bud kräver klubben helt sanslösa 350mkr till att börja med?! När jag sedan förhandlar ner till en fast summa, en till summa på avbetalning, en summa efter 30 matcher och även 15% i en vidareförsäljning så att vi uppkommer till 95 mkr så är det ”oacceptabelt” och dom vill inte längre göra affärer med mig?

Jag älskar FM men ibland kan det här spelet verkligen pippa en i baken.

Men eller hur... vafan handlar de där om egentligen. De hade varit en sak om du varit en ligakonkurent eller om dom hade kunnat tänkas ha något emot dig personligen. Men ja skulle gissa på att de där är din första interaktion med det laget eller någon i deras organisation. Och även om du säkert presterat resultat på senare år så är du juh knappast en mycket "större" klubb än ett par av de där så att de ska hålla på och mjölka dig medan de andra fått sina bud okejade är bara drygt. Antog att de fått buden godkända även om du inte skrev det rakt ut inser jag nu när jag läste de igen

#16   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:

Postad 18 August 2018 - 09:14 AM

Visa inläggPon-TuZz skrev:

Men eller hur... vafan handlar de där om egentligen. De hade varit en sak om du varit en ligakonkurent eller om dom hade kunnat tänkas ha något emot dig personligen. Men ja skulle gissa på att de där är din första interaktion med det laget eller någon i deras organisation. Och även om du säkert presterat resultat på senare år så är du juh knappast en mycket "större" klubb än ett par av de där så att de ska hålla på och mjölka dig medan de andra fått sina bud okejade är bara drygt. Antog att de fått buden godkända även om du inte skrev det rakt ut inser jag nu när jag läste de igen

De andra lagen fick sina bud accepterade ja. Han gick tillslut till Schalke för 45 miljoner + klausuler. Det är bara så sjukt...

#17   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5282 Inlägg:

Postad 18 August 2018 - 12:21 PM

Helt ärligt, när ska spelet sluta göra en grej av att matcher direktsänds på TV?

#18   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:
  • Tränar:Fotboll

Postad 18 August 2018 - 12:26 PM

Helt ärligt, när ska spelet sluta göra en grej av att matcher direktsänds på TV?

Fett coolt ju ;)

#19   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5282 Inlägg:

Postad 21 August 2018 - 16:30 PM

Detta händer hela tiden:
Spelare klagar på speltid, jag säger att de kan förvänta sig mer speltid.
När de fått speltid och är nöjda så kräver de nytt kontrakt för att de nu är en viktig spelare i laget.
Moment 22.

#20   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:

Postad 03 October 2018 - 13:26 PM

Återigen fått upp peppen.
Startat en ny save som jag känner mig riktigt taggad på och funderade på en Rapport, spelat hela morgonen (utan att spara såklart) för att sedan få min dator att klappa ihop och avsluta då ”Programmet slutat svara”.

Lär nog inte öppna FM på ett tag igen. Skitspel.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar