Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Manchester United 18/19

13 svar till detta ämne

#1   Augustine16

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 420 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 11 July 2018 - 09:00 AM

Postad bild

TRUPPEN JUST NU:

MÅLVAKTER:
#1. David De Gea
#20. Sergio Romero
#40. Joel Pereira
#. Lee Grant (Ny från Stoke)

BACKAR:
#2. Victor Lindelöf
#3. Eric Bailly
#4. Phil Jones
#5. Marcos Rojo
#12. Chris Smalling
#17. Daley Blind
#18. Ashley Young
#23. Luke Shaw
#24. Timothy Fosu-Mensah
#25. Antonio Valencia
#36. Matteo Darmian
#. Diogo Dalot (Ny från Porto)

MITTFÄLTARE:
#6. Paul Pogba
#8. Juan Mata
#14. Jesse Lingard
#15. Andreas Pereira
#21. Ander Herrera
#27. Marouane Fellaini
#31. Nemanja Matic
#39. Scott McTominay
#. Fred (Ny från Shaktar)

ANFALLARE:
#7. Alexis Sanchez
#9. Romelu Lukaku
#11. Anthony Martial
#19. Marcus Rashford

MANAGER: José Mourinho

KLARA ÖVERGÅNGAR IN:

- Diogo Dalot | £ 19m | FC Porto
- Fred | £ 52m | Shaktar Donetsk
- Lee Grant | £ 1.5 m | Stoke City

KLARA ÖVERGÅNGAR UT:
- Michael Carrick | Retired
"Take me Home, United Road, To the place, I belong, To Old Trafford, to see United,Take me Home, United Road."

#2   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Manchester City & Malmö FF
  • Tränar:Southampton FC

Postad 11 July 2018 - 10:12 AM

Bra värvning i Fred speciellt med tanke på att Carrick gick i pension. Ryktas det om några andra spelare både in och ut? Hur tänker en United-supporter; tror man på guld?

#3   Augustine16

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 420 Inlägg:

Postad 11 July 2018 - 18:11 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Bra värvning i Fred speciellt med tanke på att Carrick gick i pension. Ryktas det om några andra spelare både in och ut? Hur tänker en United-supporter; tror man på guld?

Ut ryktas det just nu mest om Darmian till Juventus och Blind till Ajax vilka inte ses som några större tapp. Sen lär man släppa Pereira på lån efter värvningen i Grant. Lite lösare rykte finns i att både Martial och Shaw men där varken tror eller hoppas jag någon lämnar.

På g in verkar Willian komma allt närmare och skulle man lyckas landa honom ser det riktigt vasst ut framåt. Alex Sandro från Juve verkar ha accepterat dom personliga villkoren och där ska det enligt både brittisk och italiensk media bara återstå att klubbarna ska komma överens. Sista ryktet in är en mittback där flera alternativ listas men inget känns än så länge värt att ta på allvar.

Lyckas man få in en till två spelare i backlinjen samtidigt som man hittar en kontinuitet där finns absolut tron på en kamp om bucklan. Då Mourinho har tagit kliv med laget varje säsong känns det inte längre omöjligt att man ska orka slåss längre i både CL och Premier League.
"Take me Home, United Road, To the place, I belong, To Old Trafford, to see United,Take me Home, United Road."

#4   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1281 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 11 July 2018 - 18:21 PM

Att United vill ha Alderweireld är ju en dåligt bevarad hemlighet.

#5   Augustine16

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 420 Inlägg:

Postad 11 July 2018 - 19:24 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Att United vill ha Alderweireld är ju en dåligt bevarad hemlighet.
Såklart. Är väl den mittback som det ryktats om mest. Frågan är väl dock hur rimlig en affär är här?

#6   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4948 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 12 July 2018 - 07:10 AM

Det är väl tredje säsongen Mourinho brukar tappa humöret o laget går under? Blir intressant att se hur han klarar det.

#7   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1281 Inlägg:

Postad 12 July 2018 - 07:15 AM

Visa inläggAugustine16 skrev:

Såklart. Är väl den mittback som det ryktats om mest. Frågan är väl dock hur rimlig en affär är här?

Fullt rimligt. Han har en klausul i sitt kontrakt som gör att han får lämna nästa sommar för £25m.

Fullt rimligt. Han har en klausul i sitt kontrakt som gör att han får lämna nästa sommar för £25m.

#8   jonatannk

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 560 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 12 July 2018 - 07:21 AM

Hur ser situationen med Pogba ut? Han och Mourinho hamnade ju (enligt medier, i vilket fall) på kant förra säsongen.

#9   Augustine16

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 420 Inlägg:

Postad 12 July 2018 - 13:32 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Hur ser situationen med Pogba ut? Han och Mourinho hamnade ju (enligt medier, i vilket fall) på kant förra säsongen.

Ser man till hans prestationer i VM och framförallt mot Belgien där han tog extremt mycket ansvar defensivt blir det återigen spännande att se vilken roll han får till en början kommande säsong. Första säsongen spelade han allt för långt ner i banan sett till vad han var redo att arbeta för. När man sedan flyttade fram honom vissa matcher förra säsongen såg det lite annorlunda ut. Situationen är ju dock tydlig och ett citat av Zlatan efter tiden i Barcelona passar nog in även här. "Du köpte en Ferrari men kör den som en Fiat."

Personligen hade jag, och flera med mig, gärna sett att man släpper lös honom lite mer offensivt i banan såklart där han har sin absolut främsta kvalitéer. Obegripligt att det stundtals kan se så statiskt ut med Pogba, Sanchez, Lukaku och en Martial, Lingard eller Rashford. Visst släppte man bara in 28 mål, ett mindre än City, men rörligheten i anfallsspelet är något jag absolut hoppas se lite skillnad på till kommande säsong.

#10   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15268 Inlägg:
  • Yrke:Rosteri

Postad 12 July 2018 - 13:40 PM

Ser man till hans prestationer i VM och framförallt mot Belgien där han tog extremt mycket ansvar defensivt blir det återigen spännande att se vilken roll han får till en början kommande säsong. Första säsongen spelade han allt för långt ner i banan sett till vad han var redo att arbeta för. När man sedan flyttade fram honom vissa matcher förra säsongen såg det lite annorlunda ut. Situationen är ju dock tydlig och ett citat av Zlatan efter tiden i Barcelona passar nog in även här. "Du köpte en Ferrari men kör den som en Fiat."

Personligen hade jag, och flera med mig, gärna sett att man släpper lös honom lite mer offensivt i banan såklart där han har sin absolut främsta kvalitéer. Obegripligt att det stundtals kan se så statiskt ut med Pogba, Sanchez, Lukaku och en Martial, Lingard eller Rashford. Visst släppte man bara in 28 mål, ett mindre än City, men rörligheten i anfallsspelet är något jag absolut hoppas se lite skillnad på till kommande säsong.

Jag tror bristande anfallet beror på vår svaga defensiv. Stärker vi defensiven och mittfältet tror jag Mourinho kanske vågar utveckla spelat och låta Pogba vara en kreativ kraft framåt även mot skitlagen. Att vi spelar skittråkigt mot top6 rör mig inte i ryggen så länge det blir bra resultat. Men att förlora mot typ WBA är ett hån.

Personligen är jag spänd på Lee Grant. Vilken jävla värvning!

.dret

#11   Jocke77

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 45 Inlägg:

Postad 27 July 2018 - 10:59 AM

Tycker det ser lite frustrerande ut, hade gärna sett att man satsar på Martial, Rashford och Shaw lite mera. Innan Shaw ådrog sig skadan tycker jag att det inte var många som kanske var bättre än han i ligan, det säger lite om kvalitén / potentialen som han besitter.

Tycker vi slänger ut för mycket pengar på kortsiktiga lösningar som Perisic eller William om dem skulle komma. Hade gärna sett SMS som ett komplement till Pogba och Fred, tror dock bara SMS kommer om sprickan mellan Mou och Pogba är tillräckligt stor och han lämnar.

Gillar inte Liverpool, men måste erkänna att de har gjort ruggigt bra värvningar till rimliga priser, hämtat in spelare som dem tror på i sin ide´och tror de kommer springa om oss i år.

Detta inlägg har redigerats av Jocke77: 28 July 2018 - 12:04 PM

#12   aikmaster

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Inlägg:

Postad 27 July 2018 - 19:33 PM

United borde spela 3-5-2 ! De Gea-VNL,Bailly,Rojo-Valencia,Pogba,Matic,Sanchez,Shaw-Martial,Lukaku

#13   Jocke77

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 45 Inlägg:

Postad 19 August 2018 - 17:47 PM

Tappat tron på det här laget under Mou´s styre. Vet inte vad man ska tro om ryktet om Zidane, men just nu vill jag ha in någon som släpper mer på friheten hos spelarna och låter de göra det som dem är bra på.

Tycker det blir så jäkla låst när vi ska säkerhets minimera. Riktigt frustrerande se detta United

#14   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1281 Inlägg:

Postad 19 August 2018 - 19:46 PM

Visa inläggJocke77 skrev:

Tappat tron på det här laget under Mou´s styre. Vet inte vad man ska tro om ryktet om Zidane, men just nu vill jag ha in någon som släpper mer på friheten hos spelarna och låter de göra det som dem är bra på.

Tycker det blir så jäkla låst när vi ska säkerhets minimera. Riktigt frustrerande se detta United

Förstår dig till fullo. Detta är inte det United man växte upp med som spelade fantastisk anfallsfotboll!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar