Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Manchester City 18/19

18 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6479 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Manchester City & Malmö FF
  • Tränar:Arbetslös

Postad 13 July 2018 - 06:54 AM

Postad bild

Goalkeepers
Postad bild 01. Claudio Bravo
Postad bild 31. Ederson
Postad bild 00. Joe Hart

Defenders
Postad bild 02. Kyle Walker
Postad bild 03. Danilo
Postad bild 04. Vincent Kompany
Postad bild 05. John Stones
Postad bild 14. Aymeric Laporte
Postad bild 22. Benjamin Mendy
Postad bild 30. Nicolás Otamendi
Postad bild 00. Elaquim Mangala
Postad bild 00. Jason Denayer

Midfielders
Postad bild 08. Ilkay Gündogan
Postad bild 17. Kevin De Bruyne
Postad bild 18. Fabian Delph
Postad bild 21. David Silva
Postad bild 25. Fernandinho
Postad bild 35. Oleksandr Zinchenko
Postad bild 47. Phil Foden

Forwards
Postad bild 07. Raheem Sterling
Postad bild 10. Sergio Agüero
Postad bild 19. Leroy Sané
Postad bild 20. Bernardo Silva
Postad bild 26. Riyad Mahrez
Postad bild 33. Gabriel Jesus

Manager
Postad bild Pep Guardiola

----------

Transfers Out
Postad bild 00. Angus Gunn :: Southampton :: 11,30
Postad bild 00. Pablo Maffeo :: VFB Stuttgart :: 9,00
Postad bild 42. Yaya Touré :: Free Transfer :: 0

Transfers In
Postad bild 26. Riyad Mahrez :: Leicester City :: 67,80

----------

Det händer en del på ungdomssidan. Flera av spelarna rör på sig, de säljs eller får inte förnyat kontrakt vilket talar för att man vill ge plats åt yngre talanger alternativt köpa in utifrån. Största förlusterna nämnde jag ovan, nämligen målvakten Angus Gunn som går till Southampton men även högerbacken Pablo Maffeo som går till VFB Stuttgart. Gunn var under förra säsongen utlånad till Norwich i Championship och gjorde det bra, Maffeo var utlånad till den spanska samarbetsklubben Girona FC och var en av La Ligas absolut bästa på sin position. Yaya Touré's kontrakt gick ut och ni vet hur relationen mellan honom och Pep Guardiola är.

Köpet av Riyad Mahrez har varit på gång redan sedan januari tidigare i år. Köpet är dessutom den högsta transfersumman Manchester City har betalat för en spelare. Min tanke är att han kommer att konkurrera på tre positioner; mittfältskanterna men egentligen primärt med David Silva centralt.

Man jagar en arvtagare till Fernandinho där Napoli's Jorginho och Shakhtar's Fred var huvudmålen men då den förstnämnda är på väg till Chelsea samtidigt som Fred har skrivit på för stadsrivalen Manchester United så får man vända blickarna mot andra håll. En spelare som nämnts en del de senaste dagarna är Real Madrid's Mateo Kovacic som öppet sagt att han vill lämna den spanska giganten för att få mer speltid.

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 17 July 2018 - 10:55 AM

#2   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6479 Inlägg:

Postad 17 July 2018 - 10:54 AM

Joe Hart är åter i träning med laget och enligt rykten så kommer han att få konkurrera med Claudio Bravo under försäsongen om vem som ska vara reservmålvakt till Ederson under den kommande säsongen. Personligen tycker jag det är bra om det nu stämmer att han får en ärlig chans att visa upp sig men jag är tveksam till om han håller den nivån längre sett till hans prestationer i både Torino och i synnerhet West Ham förra säsongen. Men som den ikon han är så är jag helnöjd.

Ryktena om Mateo Kovacic i Man City har börjat svalna då Real Madrid uppges kräva 80 miljoner för en spelare som ses som bänkspelare. Med det sagt så har man börjat se över Mario Leminas status i Southampton om det kan vara en värvning av mer ekonomisk klass utefter vad City är beredda att betala för en till synes rotationsspelare. Man har haft svårt att landa en värvning på innermittfältet då Fred gick till Man United och Jorginho gick till Chelsea samtidigt som Kovacic har ett för högt pris på sig.

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 17 July 2018 - 10:55 AM

#3   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1119 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 17 July 2018 - 16:34 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Joe Hart är åter i träning med laget och enligt rykten så kommer han att få konkurrera med Claudio Bravo under försäsongen om vem som ska vara reservmålvakt till Ederson under den kommande säsongen. Personligen tycker jag det är bra om det nu stämmer att han får en ärlig chans att visa upp sig men jag är tveksam till om han håller den nivån längre sett till hans prestationer i både Torino och i synnerhet West Ham förra säsongen. Men som den ikon han är så är jag helnöjd.

Ryktena om Mateo Kovacic i Man City har börjat svalna då Real Madrid uppges kräva 80 miljoner för en spelare som ses som bänkspelare. Med det sagt så har man börjat se över Mario Leminas status i Southampton om det kan vara en värvning av mer ekonomisk klass utefter vad City är beredda att betala för en till synes rotationsspelare. Man har haft svårt att landa en värvning på innermittfältet då Fred gick till Man United och Jorginho gick till Chelsea samtidigt som Kovacic har ett för högt pris på sig.

Gått rykten tidigare om Lemina till Spurs. Hur bra har han varit i Southampton egentligen? Har dålig koll.

#4   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6479 Inlägg:

Postad 17 July 2018 - 16:50 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Gått rykten tidigare om Lemina till Spurs. Hur bra har han varit i Southampton egentligen? Har dålig koll.
Vad jag har förstått så har han blandat och gett, så ingen superstjärna om vi säger så. Fungerar som både bollvinnande men även mer offensiv, problemet är att han inte gör någon av rollerna perfekt. Kanske har fel spelare runtom sig? Nu blir han 25 i år så han bör ju ha lite utvecklingsmöjligheter kvar men för tillfället tycker jag nog inte att han håller för en startelva i en av de bättre klubbarna, utan mer som backup. Definitivt ingen poängspelare.

#5   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6479 Inlägg:

Postad 19 July 2018 - 20:19 PM

International Champions Cup:
21/07 :: Dortmund
25/07 :: Liverpool
28/07 :: Bayern München

Tre intressanta matcher under juli månad när Manchester City medverkar i en försäsongsturnering. Även om det inte är blodigt allvar så tycker jag det ska bli riktigt intressant mot både Liverpool och Bayern där vi förhoppningsvis har stor revanschlusta mot förstnämnda Liverpool. Sen ska det naturligtvis bli intressant att se de yngre spelarna som följt med på turnén och hur de presterar samt om Joe Hart tar chansen nu när det är vinna eller försvinna för både honom och förmodligen Bravo(vinnaren stannar, förloraren lämnar).

#6   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6479 Inlägg:

Postad 05 August 2018 - 14:07 PM

Community Shield :: Chelsea - Man City :: 16.00

Laguppställning:
Bravo
Walker - Stones - Laporte - Mendy
Foden - Fernandinho - Bernardo
Mahrez - Agüero - Sané

Efter att ha blivit smått uppvärmd med Championship-matcher de två senaste dagarna så höjer vi tempot och slår på Community Shield på tvn där Chelsea och Manchester City drabbar samman. Känslan är positiv men eftersom jag inte har särskilt stor koll på Chelseas nye tränare Sarri så väljer jag att inte ha allt för stora förhoppningar inför matchen. Dock uppfattar jag det som att både Courtois och möjligtvis Hazard känner sig färdiga med klubben och vill röra på sig, till skillnad från Man City där spelarna säkerligen är hungriga på mer framgång, i synnerhet Leroy Sané av anledningar ni säkert kan föreställa er.

I övrigt så är Joe Hart på väg bort. Det blev till slut ändå Claudio Bravo som får platsen bakom Ederson i målvaktshierarkin och Hart ryktas till Burnley, som precis tappade sin förstemålvakt och landslagsspelare Nick Pope tack vare en skada han ådrog sig. Hart blir säkert ett bra komplement till målvakterna. En spelare som i mina ögon alltid kommer att värderas högt men jag har samtidigt full förståelse för varför han lämnar.

Avslutningsvis så händer det inte särskilt mycket; Guardiola har fått sig en bättre uppfattning om spelarna bakom A-laget under försäsongsturnén och mina förhoppningar är att spelare som Foden kommer att få mer speltid. Mittbacken Tosin Adarabioyo blev i dagarna klar för West Bromwich på lån över den kommande säsongen. Ett lån som förhoppningsvis ger honom bra med speltid så att han kan samla på sig mer erfarenhet.

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 05 August 2018 - 14:27 PM

#7   Iktinos

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 29 Inlägg:

Postad 05 August 2018 - 14:58 PM

Kommer Bravo att vara förstakeeper denna säsong eller kommer Ederson fortfarande att vara det?

#8   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6479 Inlägg:

Postad 05 August 2018 - 14:58 PM

Visa inläggIktinos skrev:

Kommer Bravo att vara förstakeeper denna säsong eller kommer Ederson fortfarande att vara det?
Ederson alla dagar i veckan, mano. Men jag förväntar mig att Bravo kommer att stå i de inhemska cuperna, likt idag.

#9   Iktinos

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 29 Inlägg:

Postad 05 August 2018 - 15:15 PM

Ederson alla dagar i veckan, mano. Men jag förväntar mig att Bravo kommer att stå i de inhemska cuperna, likt idag.

Vad tråkigt,Bravo borde tagga till ett annat lag.

#10   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6479 Inlägg:

Postad 05 August 2018 - 16:10 PM

Visa inläggIktinos skrev:

Vad tråkigt,Bravo borde tagga till ett annat lag.
Tror faktiskt han är rätt så nöjd med situationen trots allt. Den lön han sitter på idag kommer han med all förmodan inte kunna kräva någon annastans och han har faktiskt en realistisk chans att vinna flera titlar i klubben också där han som sagt får speltid i cuperna. Claudio är trots allt 35 år.

#11   figliodeldios

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 313 Inlägg:

Postad 05 August 2018 - 19:42 PM

Löjligt hur bra City är, och deras bredd... Bara hoppas på någon liknande utveckling för Chelsea under Sarri!

#12   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6479 Inlägg:

Postad 05 August 2018 - 21:26 PM

Chelsea - Man City :: 0-2 :: Sergio Agüero x2

Wow vilken seger! Styrkebesked minst sagt. Trots att spelare som De Bruyne, Sterling och David Silva inte spelade så genomförde man en riktigt imponerande insats, i synnerhet de första 30 minuterna som gav en intention om att de spelare som kommer underifrån helt förstår hur taktiken fungerar. Agüero har kvar sinnet för att göra mål och det var fruktansvärt roligt att se Phil Foden i ett större tävlingssammanhang.

Några misstag gjordes, exempelvis Stones felpassningar emellanåt, men i det stora hela så är det en bra insats. Nu längtar jag till premiären borta mot Arsenal som är en lika stor utmaning!

#13   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6479 Inlägg:

Postad 12 August 2018 - 12:02 PM

Säsongspremiär borta mot Arsenal idag, ruskigt laddad för den här matchen!

#14   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1119 Inlägg:

Postad 13 August 2018 - 19:21 PM

Säsongspremiär borta mot Arsenal idag, ruskigt laddad för den här matchen!

Missade matchen p.g.a spelning men av det jag hört så var City klart bättre?

#15   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5031 Inlägg:

Postad 13 August 2018 - 19:28 PM

Jaja verkligen!

#16   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 280 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 13 August 2018 - 19:40 PM

Som den amerikanske kommentatorn på den super lagliga streamen jag såg Arsenal - City på sa:
Guardiola kommer in med ett färdigt lag på 3e året, Emery med ett helt nytt projekt i sin första match.

Tror Emery kommer bli bra för oss, om han får med sig spelarna på sin vision!

Detta inlägg har redigerats av svennisforpresident: 13 August 2018 - 19:40 PM

#17   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1119 Inlägg:

Postad 13 August 2018 - 20:00 PM

Jag kan inte se vad som ska stoppa City ifrån att jogga hem guldet i år. Möjligtvis kan Liverpool hänga på men jag tror inte på dom i längden.

#18   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6479 Inlägg:

Postad 14 August 2018 - 09:53 AM

Ser en kamp mellan Man City och Liverpool där förstnämnda förhoppningsvis drar längsta strået.

Chelsea och Arsenal känns som att de behöver minst en säsong på sig för att sätta filosofi och hitta rätt med spelare och värvningar/försäljningar.

Manchester United kan överraska men tror att där är en massa skit inom klubben både bland spelare och högre upp som sätter käpparna i hjulet för att på allvar konkurrera om guldet.

Tottenham finns där men jag tror inte att de orkar med att kampera. Kommer att jaga platserna bakom City och Liverpool helt klart.

#19   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6479 Inlägg:

Postad 15 August 2018 - 18:03 PM

Kevin De Brööne borta upp till tre månader. Åt helvete

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar