Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Liverpool F.C 2018/2019

17 svar till detta ämne

#1   viking90

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool Elfsborg

Postad 17 July 2018 - 18:40 PM

Postad bild

Goalkeepers

#1 Lorius Karius
#13 Alisson Becker
#22 Simon Mignolet
#52 Danny Ward

Defenders

#2 Nathaniel Clyne
#4 Virgil Van Dijk
#6 Dejan Lovren
#12 Joe Gomez
#17 Ragnar Klavan
#18 Alberto Moreno

#26 Andy Robertson
#32 Joel Matip
#56 Connor Randall
#66 Trent Alexander-Arnold

Midfielders

#3 Fabinho
#5 Georginio Wijnaldum
#7 James Milner
#8 Naby Keita
#14 Jordan Henderson
#16 Marko Grujic
#20 Adam Lallana
#21 Alex-Oxlade Chamberlain
#23 Xherdan Shaqiri
#50 Lazar Markovic
#54 Sheyi Ojo
#68 Pedro Chirivella

Forwards

#9 Roberto Firmino
#11 Mohamed Salah
#15 Daniel Sturridge

#19 Sadio Mané
#24 Rhian Brewster
#27 Divock Origi
#28 Danny Ings
#29 Dominic Solanke
#58 Ben Woodburn

Nyförvärv:

Fabinho - Monaco
Naby Keita - RB Leipzig
Sherdan Shaqiri - Stoke

Förluster:
Jon Flanagan - Kontraktslös (Glasgow Rangers)
Emre Can - Kontraktslös (Juventus)

Utlånade:
Danny Ings - Southampton (Köp nästa säsong)
Adam Bogdan -. Hibernian
Ryan Kent - Rangers FC
Ovie Ejaria - Rangers FC
Ben Woodburn - Sheffield United
Harry Wilson - Derby County
Allan - Eintracht Frankfurt
Taiwo Awoniyi - KAA Gent

Detta inlägg har redigerats av viking90: 12 August 2018 - 11:25 AM

#2   MasterOfFlow

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:
  • Yrke:Idrottskonsulent
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 18 July 2018 - 05:17 AM

Make us believe! Stora förhoppningar på denna trupp. Känns som tre smarta och starka värvningar (det har man ju sagt förr men skam den som ger sig). Hoppas Fabinho kan och får jobba mycket i det tysta likt spelare som Kanté och Fernandinho också, då kommer offensiven, om möjligt, kunna bli ännu bättre.

Jag hoppas även få se mer av Woodburn i år, eller är tanken utlåning på honom månne? Och sen är ju frågan vad som händer med Grujic och Markovic... Grujic verkar ju stå högre i kurs hos Klopp men utan speltid blir det ingen utveckling...
"It's not a case of finding the best 11 players, but rather the 11 that are most likely to win"

#3   viking90

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Inlägg:

Postad 18 July 2018 - 08:01 AM

De känns som väldigt bra nyförvärv helt klart, mittfältet känns starkare trots att Can är borta (helt ärligt har jag inte sett mycket av Keita och Fabinho personligen men läst mig till en del bra saker).
Shaqiri är en utmärkt reserv till Mane/Salah i sina bästa stunder är han en klasspelare.

Ja, Woodburn fick inte lika mycket speltid som jag förväntade mig förra året.
Blev nästan förvånad när Markovic stod med i truppen trodde på något vis han hade lämnat men de har väl bara varit återkommande utlåningar, svårt att se han tillhöra Liverpools trupp denna säsongen. Grujic lutar väl åt utlåning med.

Hoppas verkligen Robertson håller hela säsongen annars krävs det förstärkning där, Moreno är alldeles för svag defensivt enligt mig.

Ryktas om Alisson Becker ganska mycket nu, målvakten från Roma.

#4   MasterOfFlow

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:

Postad 18 July 2018 - 08:57 AM

Håller helt med gällande vänsterbacksplatsen, vår eviga jakt på en vettig spelare där tycks ju vara över men uppbackningen är verkligen osäker. Gomez/Clyne kanske kan vikariera där i värsta fall? Min gissning är att den uppbackningen inte är prio för Liverpools transferjakt i dagsläget.

Alisson Becker är ju ett mycket spännande rykte, har också läst en del kring det.

Edit: Liverpool ECHO skriver nu att Liverpool och Roma är överens om en prislapp för Alisson och att Liverpool har grönt ljus för kontraktsförhandlingar Postad bild Postad bild

Detta inlägg har redigerats av MasterOfFlow: 18 July 2018 - 11:23 AM

"It's not a case of finding the best 11 players, but rather the 11 that are most likely to win"

#5   viking90

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Inlägg:

Postad 19 July 2018 - 20:03 PM

Slö tittade lite på träningsmatchen mot Blackburn nu ikväll. Vinst 2-0

Ingen tvekan om att jag kommer förälska mig i Naby Keitas fotbollslirande, vinner boll och verkar ha en bra passnings fot/hjärna som resulterade i en assist till Sturridge och ytterligare en passning till Sturridge som väl kunnat bli assist.

Markovic såg oväntat pigg ut, ett mål till o med.

#6   MasterOfFlow

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:

Postad 20 July 2018 - 05:33 AM

Härlig läsning! Kul att Keita tycks ha hittat rätt tidigt. Men wow också gällande Markovic, roligt. Vet inte vart, om eller hur han ska kunna ta en plats i truppen men klarar han av att vara breddspelare och tålmodigt vänta på sin chans så är det ju bara bra att han levererar (och självfallet ska han få chansen att starta om han överglänser alla andra, men det tvivlar jag på).

Bra att Alisson är klar nu också, hörde något om dryga 110 miljoner för Ward till Leicester nu. Ska vi alltså sitta och trycka med Mignolet och Karius på bänken när de båda vill vara startspelare?

#7   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4996 Inlägg:

Postad 28 July 2018 - 14:48 PM

Någon av Migs och Karius kommer såklart att lämna, jag själv är lite kluven där då jag håller Karius högre rent spelmässigt och fortfarande ser potential i honom men risken är ju att han är väldigt påverkad av CL-finalen och frågan är om han kan hämta sig och om han kan göra det utan att byta miljö?

Dessutom känns ju Mignolet som en väldigt uppskattad person inom klubben och tycks ju vara en riktigt bra backup i hur han stöttar laget och håller sig positiv i en tuff situation som petad.

#8   viking90

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Inlägg:

Postad 04 August 2018 - 08:32 AM

Bara Alisson är såpass bra som prislappen säger så känns valet av Migs eller Karius inte som världens viktigaste.
Förstå mig rätt klart viktigt med en bra backup men skillnaden mellan de två är inte jätte stor enligt mig, både två
har riktigt bra i sina bästa stunder dessvärre har ju både två även djupa dalar.
Håller med dig om att Simon verkar vara en skön gubbe trots att han blir petad.

Känns nästan som att tävlingssäsongen tjuvstartar ikväll, lördag kväll 18.00, Napoli - Liverpool.
Hoppas man får se många positiva intryck.

#9   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4996 Inlägg:

Postad 04 August 2018 - 13:30 PM

Jo, det är sant. Personligen så hade jag nog hellre sett Ward som andramålis och sålt både Migs och Karius. Kvällens match blir intressant, det börjar ju varva upp, de flesta spelarna är tillbaka, debut för Alisson, kul motstånd!

Detta inlägg har redigerats av El Payaso: 04 August 2018 - 13:46 PM

#10   viking90

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Inlägg:

Postad 05 August 2018 - 09:37 AM

De blev inte riktigt den match jag hade hoppats på, vi är väl inte såpass mycket bättre än Napoli?
Rivstartade matchen med sedvanlig hög press o skapade chanser direkt.

Positivt var ju givetvis att vi höll nollan, Sturridge gjorde mål och dessutom några fler avslut utan att skada sig?!
Men iaf 5-0 ska man väl inte behöva klaga på även om jag hade velat ha en lite tuffare match men de var ju trots allt bara en träningsmatch och Napoli verkar precis ha avslutat ett hårt försäsongsläger.

#11   viking90

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Inlägg:

Postad 12 August 2018 - 11:25 AM

2 timmar kvart till premiären, laddad! Postad bild Postad bild

#12   MasterOfFlow

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:

Postad 21 August 2018 - 14:19 PM

Två omgångar in då... två omgångar med två matcher som varit totalt olika varandra. West Ham var jag lite orolig inför men så fort matchen var igång så var det som bortblåst, det kändes liksom tryggt hela tiden och offensiven var som ett rinnande vatten. Och tryggt är ju inte ett ord man som Liverpoolsupporter överanvänt i positiv bemärkelse genom alla år.

Nog om den matchen och mer om gårdagens drabbning med Palace då. Om jag var nervös inför West Ham hemma, ett West Ham som uppenbarligen tycks ha gått bet på lagbygget igen, så var jag galet nervös inför Crystal Palace borta en måndagkväll. Jag vet inte om det stämmer rent historiskt men jag har aldrig en bra känsla inför sena PL-matcher på vardagar... dom är obehagliga. Och just Crystal Palace med några "Släkten-är-värst"-lirare i Benteke, Sakho och Kelly kan ju vilken dag som helst gå och knoppa in ett par hörnor och vinna matchen, och snacka om att de har publiken med sig där på Sellhurst Park.

Men ta mig fan, vi löste det. En match där bollinnehav, tålamod, tålamod och tålamod var nycklarna så mäktade vi fan i mig med att hålla ut hela 90 och spela ganska stabilt bakåt, en och annan onödig hörna men vad gör det när VVD och Joe "när-kom-han-på-att-han-är-bäst" Gomez städar allt i mittlåset? Det var ju inte världens roligaste match, det kändes som att det inte klaffade 100% i alla passningar och löpningar men intentionerna finns där offensivt men det som imponerar mest är att försvarsspelet är så solitt att jag vet inte vad, och det gäller då alla 11, alla pressar samtidigt och vad som verkar vara enligt plan, alla faller ihop när det behövs, alla är överallt precis på rätt tid och det är helt underbart att se.

Känslan så här efter dessa två matcher är att hela laget är med på tåget på riktigt, oavsett om det leder hela vägen eller inte (för det är som Klopp säger inte en fråga som ska besvaras nu, det är 36 omgångar kvar dit) så är känslan att Liverpool är med igen, det var länge sen jag satt och tittade på Liverpool och inte var orolig eftersom vi inte hade en 3-4-måls ledning med 20 min kvar (om ens det räckt alltid). Igår mot Palace var det förvisso jämnt rent målmässigt men känslan var på något vis att Trent hade Zaha i bakfickan och Benteke var kallare än kallast, Townsend stängdes ner efter sitt ribbskott, och då hade Palace sina hörnor att leva på men där klarade vi oss undan. Jag summerar matchen med ett ord: Kontroll

#13   viking90

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Inlägg:

Postad 26 August 2018 - 09:12 AM

Tyvärr missade jag matchen igår igen... Sett höjdpunkter nu verkar ju ha skapat väldigt mycket i första halvlek och Salah med ett klassavslut efter Milners typiska återvinning av bollen högt upp.

Återigen en nolla i bagaget åtminstone en bra räddning av Alisson.
Wolves tar poäng av City gillar vi, skönt att inte ge CIty försprång direkt iaf.

#14   MasterOfFlow

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:

Postad 27 August 2018 - 07:38 AM

Ja det skapades väl en del ändå, det sköna med matchen tycker jag var att det återigen kändes ganska lugnt... nåväl - så lugnt som det kan kännas med en 1-0 ledning. Och utöver det fortsatt positiva försvarsspelet så fanns det liksom ingen panik i anfallet. Mané var väl inte bästis med bollen men han har ju sånna dagar. Och Wijnaldum imponerade stort på mig! Inte säsongens match men 3 poäng likväl!

Fotboll är kul nu!

#15   viking90

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Inlägg:

Postad 15 September 2018 - 20:35 PM

Äntligen hade jag möjlighet att se en match, endast sett premiären tidigare.

Nu är väl inte Spurs i toppform men det kändes otroligt stabilt och säkert fram till minut 93 när dom reducerade.

Gomes var riktigt bra , som han varit de tidigare matcherna om jag förstått de rätt.

#16   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 16 September 2018 - 13:56 PM

Visa inläggviking90 skrev:

Äntligen hade jag möjlighet att se en match, endast sett premiären tidigare.

Nu är väl inte Spurs i toppform men det kändes otroligt stabilt och säkert fram till minut 93 när dom reducerade.

Gomes var riktigt bra , som han varit de tidigare matcherna om jag förstått de rätt.

Tyckte Gomez slarvade stundtals som när Lucas Moura sköt i stolpen, men i övrigt var han stabil. Synd att man bränner så mkt lägen bara!

#17   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1754 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 18 September 2018 - 10:13 AM

Välförtjänt vinst för Liverpool även om Spurs skulle ha straff på stopptid när Mané klumpigt sparkar ner Son.

#18   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 18 September 2018 - 15:02 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Välförtjänt vinst för Liverpool även om Spurs skulle ha straff på stopptid när Mané klumpigt sparkar ner Son.

Håller med om det!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar