Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Ska jag köpa/sälja?

10 svar till detta ämne

#1   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 28 July 2018 - 07:33 AM

Denna tråd, eller liknande, har funnits på de andra upplagorna. Ni förstår kanske vad den är till för: be om råd eller hjälp kring era transfers!

Jag spelar en karriär med Dortmund och är under sommarfönstret inför säsong 3. Jag vann Bundesliga föregående säsong men har inte kunnat slåss om Europa-titlar ännu. Det vill jag göra nu.

I min backlinje har jag just nu Ömer Toprak (30 år), Sokratis (31 år, tillbaka från lån), Wesley Hoedt (25 år), Manuel Akanji (23 år) och Abdou Diallo (23 år). Har dessutom Dan-Axel Zagadou som precis gått på lån för tredje säsongen i rad då jag inte riktigt har plats för honom.
Toprak jagas av Inter och Atlético Madrid, Hoedt jagas av Real Madrid samt Manchester City (han har en utköpsklausul på 425 mkr, betydligt högre än hans marknadsvärde) och Sokratis jagas utav Quanjin.

Nu till frågan: Ska jag försöka sälja Sokratis och Toprak?
Mina scouter hittade en viss César Montes i Monterrey, en mexikansk 22-årig mittback som enligt dom skulle kliva in som bästa backen i klubben, han har över 7,20 i snittbetyg två säsonger i rad och värderas för drygt 45 mkr, mina scouter tror att vi kan få honom för strax över 100mkr.
Toprak är bra men lär ha Hoedt och just Sokratis framför sig kommande säsong och han blir ju inte yngre. Dessutom är Akanji tillräckligt bra för att konkurrera och förtjänar mer speltid än vad han får.
Sokratis ville ju bort, har varit på lån en säsong men skrev under ett nytt 4-års kontrakt i januari. Ville inte släppa en spelare utav hans kaliber gratis och agerade när Villareal gav ett kontraktserbjudande, nu jagas han somsagt utav Quanjin i Kina. Även Diallo har fått lite speltid och jag funderar på att släppa honom med, trots hans 23 år.

Ytterligare ett dilemma jag grubblar över: på mitten sitter Kagawa på utgående kontrakt, det går ut nästa sommar - han är missnöjd över bristen på speltid och vill således inte diskutera ett nytt kontrakt just nu. Han är fyller 31 år kommande säsong och jag ser inte att han skulle få mer speltid denna säsong jämfört med föregående då Götze är ordinarie, men även då Dahoud huserar på samma position och då även han är missnöjd med speltid erbjuder jag hellre han en större plats i a-laget. Där bakom finns ju även Sergio Gómez som är redo att steppa upp. Ska jag försöka sälja Kagawa nu, så jag kan ”casha in”?

Kagawa, Toprak och Sokratis räknas ju som stora ledargestalter i omklädningsrummet så det lär bli en del sura miner ifall dom lämnar.

Ber om ursäkt för långt utlägg men behöver hjälp här 😂

#2   Jocke77

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 65 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 28 July 2018 - 12:27 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Denna tråd, eller liknande, har funnits på de andra upplagorna. Ni förstår kanske vad den är till för: be om råd eller hjälp kring era transfers!

Jag spelar en karriär med Dortmund och är under sommarfönstret inför säsong 3. Jag vann Bundesliga föregående säsong men har inte kunnat slåss om Europa-titlar ännu. Det vill jag göra nu.

I min backlinje har jag just nu Ömer Toprak (30 år), Sokratis (31 år, tillbaka från lån), Wesley Hoedt (25 år), Manuel Akanji (23 år) och Abdou Diallo (23 år). Har dessutom Dan-Axel Zagadou som precis gått på lån för tredje säsongen i rad då jag inte riktigt har plats för honom.
Toprak jagas av Inter och Atlético Madrid, Hoedt jagas av Real Madrid samt Manchester City (han har en utköpsklausul på 425 mkr, betydligt högre än hans marknadsvärde) och Sokratis jagas utav Quanjin.

Nu till frågan: Ska jag försöka sälja Sokratis och Toprak?
Mina scouter hittade en viss César Montes i Monterrey, en mexikansk 22-årig mittback som enligt dom skulle kliva in som bästa backen i klubben, han har över 7,20 i snittbetyg två säsonger i rad och värderas för drygt 45 mkr, mina scouter tror att vi kan få honom för strax över 100mkr.
Toprak är bra men lär ha Hoedt och just Sokratis framför sig kommande säsong och han blir ju inte yngre. Dessutom är Akanji tillräckligt bra för att konkurrera och förtjänar mer speltid än vad han får.
Sokratis ville ju bort, har varit på lån en säsong men skrev under ett nytt 4-års kontrakt i januari. Ville inte släppa en spelare utav hans kaliber gratis och agerade när Villareal gav ett kontraktserbjudande, nu jagas han somsagt utav Quanjin i Kina. Även Diallo har fått lite speltid och jag funderar på att släppa honom med, trots hans 23 år.

Ytterligare ett dilemma jag grubblar över: på mitten sitter Kagawa på utgående kontrakt, det går ut nästa sommar - han är missnöjd över bristen på speltid och vill således inte diskutera ett nytt kontrakt just nu. Han är fyller 31 år kommande säsong och jag ser inte att han skulle få mer speltid denna säsong jämfört med föregående då Götze är ordinarie, men även då Dahoud huserar på samma position och då även han är missnöjd med speltid erbjuder jag hellre han en större plats i a-laget. Där bakom finns ju även Sergio Gómez som är redo att steppa upp. Ska jag försöka sälja Kagawa nu, så jag kan ”casha in”?

Kagawa, Toprak och Sokratis räknas ju som stora ledargestalter i omklädningsrummet så det lär bli en del sura miner ifall dom lämnar.

Ber om ursäkt för långt utlägg men behöver hjälp här

Hmm, det där är svårt, men jag är alltid en som typ som gillar att ha en låg snittålder. Skeppa iväg dem som börjar bli till åren, men tillbaka till ämnet, känner du att du har spelare som täcker dem spelare som lämnar skulle jag köra på det. Det kryllar ju av unga duktiga talanger i Dortmund, så skulle försöka bli av med dem satsa på något yngre och för att göra en del utrymme i både budget och lönen.

Jag brukar endast ha spelare kvar om dem typ är legender i klubben eller varit länge i klubben, så att de ska få avsluta karriären där om dem inte blir riktigt dåliga snabbt.

#3   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:

Postad 28 July 2018 - 13:07 PM

Visa inläggJocke77 skrev:

Hmm, det där är svårt, men jag är alltid en som typ som gillar att ha en låg snittålder. Skeppa iväg dem som börjar bli till åren, men tillbaka till ämnet, känner du att du har spelare som täcker dem spelare som lämnar skulle jag köra på det. Det kryllar ju av unga duktiga talanger i Dortmund, så skulle försöka bli av med dem satsa på något yngre och för att göra en del utrymme i både budget och lönen.

Jag brukar endast ha spelare kvar om dem typ är legender i klubben eller varit länge i klubben, så att de ska få avsluta karriären där om dem inte blir riktigt dåliga snabbt.

Lite så jag brukar tänka också. Vill ju behålla Götze, Reus, Schmelzer och sådana för att sedan satsa på de yngre som Passlack, Isak, Pulisic, Weigl, Dahoud, Burnic och det gardet.

Toprak och Sokratis har varit lite för kort för att räknas som ”legender”, Kagawa är väl dock lite utav en sådan. Det är ju där skon klämmer... :/ samtidigt vill han ju inte signa nytt och jag vill ju inte släppa honom gratis.

#4   Iktinos

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 28 July 2018 - 15:37 PM

Om inte kagawa vill signa nytt kontrakt så tycker jag att du säljer. Det är inte mycket du kan göra och han vill gå från klubben.

#5   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:

Postad 28 July 2018 - 15:56 PM

Visa inläggIktinos skrev:

Om inte kagawa vill signa nytt kontrakt så tycker jag att du säljer. Det är inte mycket du kan göra och han vill gå från klubben.

Det är ju speltiden han är missnöjd med. Får han mer speltid vill han ju stanna, men jag har nog svårt att ge honom det. Så blir ju onödigt att behålla då...

#6   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:
  • Tränar:Fotboll

Postad 28 July 2018 - 17:20 PM

Jag skulle släppa honom på free transfer men ge honom liiiite mer speltid innan så det blir som en avtackning. Sen snabbt som fan leta efter en ny japan, helst från den japanska ligan. Alternativt Minamoto i Salzburg!

#7   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:

Postad 28 July 2018 - 19:21 PM

Tack för tipsen! Vi får helt enkelt se vad som händer med den gode Shinji. 😂

#8   daonjel

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 80 Inlägg:

Postad 02 August 2018 - 20:50 PM

Nu behöver jag fm-intelligentians råd här. Jag har lämnat mina gamla hjulspår i form av MFF för att prova mina vingar i den europeiska toppfotbollen, tyvärr är jag numera lite vilsen på den här spelarmarknaden och inte helt hundra på vad som är ett kap eller ett rån. Jag rattar Tottenham och har tagit mig fram till januari 2019, truppen är jag rätt nöjd med egentligen men ni vet hur det är, pengarna brinner i fickan. Jag har identifierat tre spelare som jag av olika anledningar tycker är intressanta:

Virgil van Dijk
Transferlistad på egen begäran för 425 miljoner efter att Liverpool missat europaspel.
Skulle kliva in i min trebackslinje och cementera Eric Dier på mittfältet som i sin tur skulle göra en av Dembele och Wanyama överflödig. Inte allt för blodiga lönekrav om inte mina scouter är helt ute och cyklar.

Ross Barkley
Transferlistad för 215 miljoner. Skulle fungera som reserv/rotation på två positioner och är engelsk. Användbar men inte särskilt kul värvning kanske.

Jordan Pickford
Transferlistad på egen begäran för 205 miljoner efter att Everton degraderats. Hugo Lloris håller bra klass och 32 är ingen ålder för en målvakt men samtidigt känns det som en bra möjlighet att plocka Englands landslagskeeper.

Vad säger ni? Värt eller ovärt? Har ni tips på någon stor talang man inte får missa så tar jag gärna emot det, har som sagt inte järnkoll längre.
MALMÖ FF

#9   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 860 Inlägg:

Postad 02 August 2018 - 21:52 PM

van Dijk - prova förhandla budet. Jag brukar lägga en låg direkt summa för att sedan lägga prestationsbaserade summor samt även, ibland, en summa som inbetalas var tolfte månad eller så.

Angående Barkley eller Pickford skulle jag säga såhär: skulle dom få spela? Eller är det köpa för att köpa? Har du kvar Lloris? Pickford ser jag som backup till Lloris så tråkigt att ha en så pass bra målis på bänken, dock är han ju billig. :)

#10   johnnyboy89

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 37 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK. Liverpool FC. Atletico Mineiro.
  • Tränar:Wolves

Postad 03 August 2018 - 12:47 PM

Van Dijk - Om han går in i startelvan samt bidrar med spetsegenskaper du saknar så tycker jag absolut du ska köpa. Pengarna får du igen då han är relativt ung och kommer garanterat locka intresse från t.ex. köpgalna PSG.

Barkley - Medioker spelare som stagnerar snabbt. Undvik. Patrick Roberts är ett mer spännande alternativ.

Pickford - Tycker det är viktigt att ha en HG reservmålvakt och att ha Englands nr1 är en lyx. Utvecklas ofta till en högsta klassens keeper som kan ersätta Lloris och vara given fram tills någon snuskigt bra regen dyker upp och kan då återgå till att spela andrafiol (eller när ekonomin finns för att köpa Donnarumma FMs bästa målvakt IMO)
YNWA

#11   daonjel

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 80 Inlägg:

Postad 03 August 2018 - 18:02 PM

Tack för svaren. Dembele drog på sig en långtidsskada så helt plötsligt fanns det en lucka för Van Dijk, Liverpool vägrade vika sig en tum i förhandlingarna så det blev 425 miljoner på ett bräde. Det priset kombinerat med en lön på 5.5 miljoner i månaden istället för 8.5 som han hade i Liverpool känns som en bra affär.

Pickford kunde jag inte motstå helt enkelt.
MALMÖ FF

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar