Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM18] Manchester City

12 svar till detta ämne

#1   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1601 Inlägg:

Postad 28 July 2018 - 20:25 PM

Postad bild

Nu är det dags igen. Efter ett litet uppehåll från FM är nu det dags att starta en sista rapport innan FM19 når ut till oss spelgalningar. Valet denna gång föll på lillebror Madrid. En stjärnspäckad trupp som på senare år blivit lite av en favorit hos mig. Dels för kämparglöden som samtliga spelare har på planen och Diego Simeone som är en riktigt duktig taktiker.

Jag har spelat en säsong där jag låtit min assisterande ta hand om varje match. Bara för att alla ska vara med på noterna. Vi tog hem La Liga riktigt enkelt med 99 poäng. Tvåan Real Madrid landade på 81 poäng. Costa, Lemar och Griezmann var lagets stjärnor framåt och stod tillsammans för 121 mål i ligan. Costa med 28 mål plus 12, Lemar med 14 mål och 22 assist och slutligen Griezmann med 26 mål och 19 assist.

Jag är inte duktig på att göra taktiker på FM så spelar med en taktik jag hämtat från FM Base. Den går under namnet LIFECHANGER om någon skulle vara sugen på att prova den. Har använt den taktiken under ett antal olika saves på FM och har alltid haft framgång med den, stora som små lag.

Inför kommande säsong har jag gjort ett riktigt grymt fönster i mina ögon och breddat laget ordentligt i både backlinjen och på mittfältet. Mer om detta lite längre fram.

La Liga | Champions League | Copa del Rey | Övergångar

Detta inlägg har redigerats av Jenkki: 07 August 2018 - 19:02 PM

#2   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1601 Inlägg:

Postad 28 July 2018 - 22:42 PM

Postad bild

Försäsong 2018/19

Postad bild Real Madrid - Övergångar

Här väljer Julen att ta in en potentiell ersättare för Modric som börjar bli till åren. Verratti är ett spelgeni och kommer säkerligen att få en del speltid redan denna säsong. Eller ja, det borde han med tanke på priset man plockar in honom för. Sedan breddar man med Pizzaro som tidigare spelat hos Sevilla och känner till ligan väl. Bayern väljer att använda sin klausul på James och det blir den egentliga stora förusten för storebror under detta fönster.

Postad bild FC Barcelona - Övergångar

Åh herregud vilka värvningar. Kanté som i mina ögon är världens bästa defensiva mittfältare för tillfället kommer verkligen att vara en nyttig för Barcelona. Framåt har man redan världsklass spelare men man tar in ytterligare en i dansken Eriksen. Frågan är om han kommer att tillhöra startelvan eller agera rotationsspelare. Ett antal spelare som försvinner från klubben men jag tror inte att det gör Barca så mycket svagare helt ärligt.

Postad bild Valencia - Överångar

Här gör man ett ganska bra fönster. Man tar in en gammal bekant i Murillo som hämtas in relativt billigt från Inter. Defrel och Gacinovic breddar förmodligen till det på deras offensiva mittfält då jag inte tror att någon av dem går in i startelvan. Inga särskilda förluster för Valencia och med rätt tränare så borde de kunna störa samtliga lag i ligan. Carlos Soler och José Gaya är två spelare som jag är intresserad av.

Postad bild Sevilla - Överångar

Inga storvärvningar för Sevillas del. Förra säsongen förlorade man N'Zonzi och ersatte honom med David López. Trodde man skulle hämta in en ny N'Zonzi denna säsong men så blev det icke.

Postad bild Villarreal - Övergångar

Jag gillar lånet av Fosu-Mensah och köpet av Podence som båda är intressanta spelare. Konstigt dock att man gör sig av med Semedo som är en fin spelare på FM. På slutet försvinner även Fornais som enligt mig är en spelare som i ett lag som Villarreal man bygger kring.

#3   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1601 Inlägg:

Postad 28 July 2018 - 23:46 PM

Postad bild

Övergångar världen 2018/19

Juni | Juli | Augusti

Atlético Madrid 2018/19

Övergångar

Målvakter

Postad bild 01. Gianluigi DONNARUMMA

Postad bild 13. Joel ROBLES

Försvarare

Postad bild 02. Diego GODÍN

Postad bild 03. Layvin KURZAWA

Postad bild 12. Aritz ELUSTONDO

Postad bild 17. Alberto MORENO

Postad bild 22. Rasmus Nissen KRISTENSEN

Postad bild 23. Domagoj VIDA

Postad bild 24. José GIMÉNEZ

Postad bild 25. Javi MANQUILLO

Mittfältare

Postad bild 04. Marcelo BROZOVIC

Postad bild 05. Thomas PARTEY

Postad bild 06. KOKE

Postad bild 07. Antoine GRIEZMANN

Postad bild 08. SAÚL

Postad bild 10. Thomas LEMAR

Postad bild 11. Ángel CORREA

Postad bild 16. Sergio ÁLVAREZ

Postad bild 19. Omar MASCARELL

Postad bild 20. Gelson MARTINS

Postad bild 21. Javi ONTIVEROS

Postad bild 77. Tomás LÓPEZ

Anfallare

Postad bild 09. Luciano VIETTO

Postad bild 18. Diego COSTA

Nu kanske jag är väldigt partisk men jag tycker detta är en otroligt bred trupp. Visst vi förlitar oss väldigt mycket på tre spelare, Lemar, Griezmann och Costa. Går någon av dem sönder under en längre tid så kan det bli väldigt jobbigt för oss. Griezmann är spelaren som jag verkligen håller hårt om och ser till att han alltid är fräsch och inte för utsliten, min lilla guldklimp. Denna säsong har vi plockat upp López som är en regen och som hämtades in första säsongen. Jag vet inte om alla vet detta men i början av varje save så dyker det upp 5-15 riktigt bra regens som samtliga kan bli riktiga bra. Främst från Frankrike. Så det är ett tips, ta 2-3 timmar i början av varje save till att söka igenom samtliga regens i början så kan man hitta 2-5 riktiga guldklimpar.

Oblak som i mina ögon är topp 5 i spelet gällande målvakter bråkade sig bort till PSG. Jag är riktigt sur för det men vi får in en 6 år yngre Donnarumma som fortfarande har utvecklingspotential i sig. I övrigt så är jag väldigt glad att få in både Moreno och Brozovic som enligt mig är startspelare i nästan varje lag, dessutom väldigt billigt.

#4   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1601 Inlägg:

Postad 03 August 2018 - 22:09 PM

Postad bild

Halvtid 2018/19

La Liga - TABELL | STATISTIK

Vi har nått 31 december och ligger för närvarande på en 2a plats i ligan efter Barcelona. Dock passerar vi varandra tätt som titt och Valencia ångar på precis bakom och ser väldigt starka ut detta år. Vi har väldiga skadeproblem på Lemar, Griezmann och Martins som alla är viktiga för vår tänkta framgång. I deras frånvaro så har Ontiveros klivit fram och gjort 6 mål 2 assist på sina 4 matcher. Slitvargen och hatobjektet för många, Diego Costa, har hittills gjort 20 mål och 7 assist på sina 16 matcher i ligan. Om vi fortsätter på inslagna vägen så kan vi mycket väl ta hem La Liga även detta år och förhoppningsvis slipper vi mer skador på avgörande pjäser.

Champions League - TABELL | STATISTIK

En relativt lätt grupp och allt annat än avancemang skulle vara förödande. Arsenal tog hem gruppsegern och Besiktas krigade sig vidare till Europa League. Det har varit mycket rotation och bänkspelare har fått chansen i denna turnering. En som verkligen visat framfötterna är Ontiveros som på sina 4 matcher gjorde 4 mål och 6 assists, helt makalöst bra. Vietto gjorde också han 4 matcher och mäktade med 7 mål och 1 assist. Den tredje bänkspelaren som visade framfötterna här var Correa som gjorde 3(2) matcher och hann med 4 mål och 5 assist på dessa matcher. Vi ställs mot Bayern München i nästa omgång och det blir onekligen en tuff nöt att knäcka för oss.

Utmärkelser

GULDBOLLEN

VÄRLDENS BÄSTA SPELARE (FEDERATION)

VÄRLDENS BÄSTA SPELARE (PRESS)

ÅRETS VÄRLDSLAG

Oj vilka fina utmärkelser som utdelas till spelare som tillhör oss. Lemar och Costa tar både hem utmärkelsen som världens bästa spelare vilket är en otrolig bedrift att ta hem. Costa som två år i rad vunnit både Guldbollen och Världens bästa spelare (Press) är en bedrift som få kan mäkta med under sin karriär som fotbollsspelare.

#5   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4846 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 04 August 2018 - 17:41 PM

Snyggt!

#6   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5040 Inlägg:

Postad 04 August 2018 - 18:30 PM

Fint!

#7   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1601 Inlägg:

Postad 06 August 2018 - 23:10 PM

Postad bild

Januari 2019

SPELARE IN:

Aleksandar Ilic - Radnicki, 6,75 Mkr

Ruud Koster - FC Groningen, 125 Mkr

Nélson Semedo - Barcelona, 400 Mkr

Francesco Dell'Oro - Basel, 95 Mkr

Olivier Giroud - Chelsea, 77,5 Mkr

Totalt: 704 Mkr

SPELARE UT:

Luan - Cruzeiro, 16 Mkr

Diego Costa - Manchester United, 650 (870 Mkr)

Diego Godín - Manchester United, 300 Mkr

Javi Manquillo - Valencia, 45 Mkr

Rasmus Nissen Kristensen - West Ham, 55 (82,5 Mkr)

Totalt: 1066 Mkr

Vi tjänar en hacka på försäljningar men det är jobbiga försäljningar. Kunde inte bara tacka nej till budet på Costa. Så otroligt mycket pengar inblandat. Godín försäljningen tog emot så otroligt mycket och jag ångrar redan att jag sålde honom. Synd att han inte var 4 år yngre dock. Koster är hans tilltänkta ersättare i framtiden. En otroligt stor talang som med tiden kommer bli en nyckelspelare för oss.

#8   Happy_Nilsson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 789 Inlägg:
  • Yrke:Industriarbetare / fotbollstränare ;)
  • Favoritlag:Hammarby
  • Tränar:Torsby IF

Postad 07 August 2018 - 06:26 AM

Härlig rapport!

Hur har konkurrenterna värvat detta fönster??

#9   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1601 Inlägg:

Postad 07 August 2018 - 08:55 AM

Postad bild

Fulltid 2018/2019

La Liga - TABELL | STATISTIK

En riktig rysare ända till sista omgången där vi ställdes mot Espanyol på bortaplan medan Barcelona skulle möta Real Madrid på bortaplan. Vi fick oväntad hjälp från storebror som under hela säsongen kämpat med resultaten. Barca fick endast med sig 2-2 medan vi vann med 2-0 och titeln kunde bärgas för andra året i rad. Försäljningen av Godín har onekligen satt sina spår i backlinjen och nu är det Giménez som måste dra det stora lasset då Koster fortfarande är ung och oerfaren. Framåt har som vanligt Griezmann och Lemar som är fixstjärnorna och med Costa borta har Vietto verkligen klivit fram som en fullgod ersättare. Vi kommer att försöka sälja en del spelare till nästa säsong och leta yngre förmågor med tiden framför sig. Jag spenderar otroligt mycket tid på att hitta regens som kan bli guldklimpar.

Champions League - SLUTSPELSTRÄD | STATISTIK

Aldrig har titeln tagits hem för A Madrid. Skulle detta bli året? Vi skulle som bekant ställas mot Bayern i första omgången efter gruppspelet. Vi fick med oss 5-2 i hemmatchen efter att Vietto gjort ett enastående hattrick. På bortaplan fick vi stryk med 0-2 men vi kunde ändå ta oss vidare. I kvarten så väntade Barcelona, min store nemesis. Första matchen på bortaplan slutade 1-5, PINSAMT VAR ORDET! Vi ryckte upp oss på hemmaplan, vår borg där även finalen skulle spelas. Hemmamatchen slutade 5-1 till oss och matchen gick tillslut till straffar där Messi, Parejo och Rakitic alla missade straffar för Barca. I semifinalen dammade vi av Shakhtar med totalt 9-2 innan PSG väntade i finalen. En motståndare som köpt in spelare för otroliga summor.

En match där Lemar skiner och står för 1+1 och blir stor matchhjälte. Matchen slutar 3-2 till oss och vi kan därmed ta hem den första Champions League titeln i klubbens historia, MAGI!

STATISTIK - A MADRID - 1

STATISTIK - A MADRID - 2

ÅRETS MÅLVAKT - LA LIGA

SÄSONGENS LAG - LA LIGA

ÅRETS SPELARE - LA LIGA

SÄSONGENS MÅLVAKT - CL

SÄSONGENS FÖRSVARARE - CL

SÄSONGENS MITTFÄLTARE - CL

SÄSONGENS ANFALLARE - CL

DRÖMELVAN - CL

#10   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1601 Inlägg:

Postad 07 August 2018 - 19:01 PM

Postad bild

Manchester City

Efter säsongsavslutningen med A Madrid där vi tog hem både ligan och Champions League så kände jag suget att röra på mig. Tog ett tag men tillslut beslöt jag mig för att lämna klubben och förhoppningsvis så skulle jag få jobb i ligan där alla vill jobba, Premier League. Fick ganska omgående erbjudande från Arsenal i och med att deras tränare gick till just A Madrid. Sedan kom förfrågningar från både Newcastle och Stoke men mitt sikte var inställt på antingen Chelsea, United eller City. Den sistnämnda klubben sparkade tillslut Conte och ligger för närvarande på en 6e plats med 55 inspelade poäng, 12 poäng bakom 1an United.

Nu kommer jag göra som jag brukar göra när jag tar över en klubb. Se över personalen och ekonomin. Saldot är för närvarande på -204 Mkr. Det är ju absolut inte bra och det kommer krävas en del försäljningar i slutet på året. Det är stjärnspäckad trupp som ni kan se på bilden nedanför. Nu börjar det nya kapitlet i denna rapport!

TRUPP DEL 1

TRUPP DEL 2

TABELL

EKONOMI

#11   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1601 Inlägg:

Postad 07 August 2018 - 21:04 PM

Postad bild

Avslutning 2019/20

Vi kniper en 6e plats och får spela Europa League nästa säsong vilket inte alls håller för ett lag som City. En ikon här, Agüero, har redan uttryckt sin vilja om att lämna klubben och jag kommer inte att så i vägen. Bravo, Roberts och Mertens är tre andra som sitter på utgående kontrakt och som inte spelar här nästa säsong. Andra som jag kan tänka mig att skeppa iväg är: Otamendi, Fejsa, Núñez, Luiz, Mahrez och Higuain. Kommer förhoppningsvis bli en rejäl rensning och få ner snittåldern i truppen till nästa säsong.

Blir en kort update och mer info kommer i nästa!

Detta inlägg har redigerats av Jenkki: 07 August 2018 - 21:04 PM

#12   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1601 Inlägg:

Postad 09 August 2018 - 18:34 PM

Postad bild

Försäsong 2020/21

TRÄNINGEN:

Postad bild

Jag bestämde mig för att investera i hjälptränare och sparka de som inte höll måttet. Steve Holland får fortsätta som assisterande i alla fall säsongen ut sedan får vi se hur vi gör. Det är min assisterande som håller i princip allt förutom att ta ut laget och använda avbytare. Resterande av hjälptränarna är antingen brassar eller argentinare då dom tenderar att vara riktigt bra på FM.

EKONOMIN:

Postad bild

Vi har nu en riktigt stark ekonomi och tanken är att den ska bli ännu bättre. Sälja dyrt och köpa billigt är målet framöver, förädla och sälja dyrt. Denna försäsong blev lite annorlunda då jag var tvungen att bygga en grund med spelare som håller i några år framöver. Det försvann mer än väntat då jag inte gillar spelare som vill dra så fort en annan klubb visar intresse för dom.

TRUPPEN:

ÖVERGÅNGAR

Målvakter

Postad bild 31. EDERSON

Postad bild 13. Arijanet MURIC

Försvarare

Postad bild 02. Kyle WALKER

Postad bild 03. MARQUINHOS

Postad bild 05. John STONES | (VK)

Postad bild 16. Benjamin MENDY

Postad bild 21. Ben DAVIES

Postad bild 26. Steffan HARRIS

Postad bild 28. Joel LATIBEAUDIERE

Postad bild 66. Trent ALEXANDER-ARNOLD

Mittfältare

Postad bild 06. Denis ZAKARIA

Postad bild 07. Raheem STERLING

Postad bild 08. Ilkay GÜNDOGAN

Postad bild 10. Leroy SANÉ

Postad bild 12. Danilo PEREIRA

Postad bild 14. Kevin DE BRUYNE

Postad bild 20. Bernardo SILVA | (K)

Postad bild 38. Aleix GARCÍA

Postad bild 47. Phil FODEN

Postad bild 55. Brahim DÍAZ

Anfallare

Postad bild 09. Moise KEAN

Postad bild 11. Patrik SCHICK

Postad bild 73. Josh HORTON

Vi kan börja med spelare som lämnat truppen. Higuain, Aguero, Fejsa, Luiz, Otamendi, Mahrez och Nunez var alla spelare som jag ville bli av med och det hände ju. Men några gick lite väl billigt men ville verkligen bli av med dom så det är en smäll jag får ta tyvärr. Tycker att det är ganska svårt att sälja spelare när man verkligen vill bli av med dom. Alaba ville lämna oss så snabbt Barcelona visade intresse och jag trissade onekligen upp priset, 900 Mkr får vi för österrikaren och ingen är mer glad än jag. Gabriel Jesus ville jag behålla med han var inne på sista året på kontraktet och vägrade signa ett nytt. Monaco fick honom till ett bra pris för oss. Laporte var även han flyttsugen och drog med sina grejer till Italien och Juventus.

Kean blev vår dyraste värvning men även den bästa och viktigaste för vårt lagbygge. En spelare som är 20 år och framtiden framför sig. Kan bli en spelare som går till historien i klubben om allt vill sig väl. En gammal bekanting kommer tillbaka i form av Mendy. En försäljning som jag inte alls förstår då han är en av spelets bästa vänsterbackar och vi är glada av att ha honom tillbaka. Zakaria är en allsidig spelare som kommer kriga med Pereira om den defensiva mittfältsplatsen. Schick ska avlasta Kean framåt och kommer få mycket speltid även han. Vi har hittat nästa Walker i form av TAA. En spelare som med tiden kan bli gigantisk. Vi får honom till ett mycket bra pris och han har mest harvat runt i reservlaget hos Liverpool, märkligt.

#13   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • 1601 Inlägg:

Postad 11 August 2018 - 18:09 PM

Postad bild

31 december 2020

Premier League - TABELL | STATISTIK | INTERN STATISTIK | INTERN STATISTIK 2

Då är vi halvvägs in i säsongen och det har varit en del upp och en del ner. Vi har spelat upp oss på slutet men inledde väldigt knackigt med förluster mot Chelsea, Watford, Tottenham och West Ham. Vi har inte förlorat en PL match sedan 17 oktober och jag hoppas att den formen håller i sig. Vi har varit väldigt förskonade med skador på viktiga spelare vilket har hjälpt oss otroligt mycket. Spelare som hittills imponerat på mig är Latibeaudiere och Foden som fått spela några matcher och Foden har hunnit med 5 starter och 8 inhopp och har gjort 6 mål och 1 assist, imponerande. Annars är det Sterling som prickat formen och är lagets bästa målskytt i PL med sina 12 mål. Nu hoppas vi på en stark höstsäsong och förhoppningsvis är vi med i racet ända till slutet.

Europa League - TABELL | STATISTIK

B-Turneringen för Europas klubbar och jag valde att starta med reserverna i nästan samtliga matcher. Våra två förluster kom båda mot Sociedad som verkligen spelade ut oss i båda matcherna vilket jag inte alls räknat med. Harris spelade 5 matcher och hade under gruppspelet ett snittbetyg på 7.24 vilket får ses anses mer än godkänt. Jag vet inte riktigt om jag kommer att ändra filosofi efter gruppspelet utan jag kommer nog låta reserverna spela denna turnering så vi kan fokusera på topp 4 i PL.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar