Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM18] Örgryte IS - Klassikerns återkomst

saverapport rapport örgryte
2 svar till detta ämne

#1   HugoMansson

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 16 Inlägg:
  • Yrke:Studerande/Butik
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 04 August 2018 - 22:19 PM

Postad bild

Örgryte IS - Klassikerns återkomst

Min första rapport på forumet, och någonsin. Bättre förr än aldrig, och vilken save är då bäst att rapportera om, om inte den mest underhållande. Ursäkta den usla bannern, förhoppningsvis lär jag mig med tiden. Startade saven för ett bra tag sedan och hade egentligen aldrig några ambitioner om att skriva om saven. Tänkte beskriva min resa hittills och önskan är att vi en dag är ikapp spelets datum, som är på år 2028 för tillfället. Jag kommer att rapportera säsongsvis, på grund av just nämnda anledning.

Efter snart ett års Football Manager spelande på en och samma save så var inspirationen och motivationen slut och jag bestämde mig för att testa någonting nytt. Såg ett inlägg av Yayakolo, tror jag, där en utmaning var att ta över ett lag i högst Superettan (eller motsvarande liga) och skapa samt avsluta en karriär tillsammans med sin assisterande tränare och sportchef. Jag blev därför lockad och startade en save med Örgryte IS eftersom de har en spännande trupp och egentligen hör hemma i Allsvenskan men jag kunde inte fullfölja utmaningen då varken sportchef eller assisterande tränare ville följa med mig när jag valde att ta nästa steg men jag fortsatte spela.

Säsong 1:

Postad bild

Kommentar: Första halvan av säsongen ledde vi serien med 2 poäng men formen vände och om man räknar serietabellen endast under andra halvan så slutade vi på en 10:e plats. Denna tragiska förvandling berodde troligtvis på att sporchef Matías Concha sålde av två nyckelspelare till först huvudkonkurrent Halmstad men sedan även till Djurgården. Men efter hårt slit knep vi tillslut tredjeplatsen redan efter första säsongen, vilket då innebar kvalspel mot Sundsvall. Sundsvall hade en betydligt bättre trupp rent kvalitativt men de hade även usel moral vilket resulterade i 1-0 hemma och 2-1 borta och därmed var avancemanget klart. Utmärkande spelare offensivt William Atashkadeh och Diego Montiel.

Oteknisk som jag är så vet jag inte hur man hyperlänkar, ex. skriver Superettan och läsare kan klicka på texten för att få upp en bild. Hur gör jag detta? För övrigt blir jag smått illamående av bannern så om någon har tid och lust får den gärna snickra ihop en enkel men stilren sådan.

Övrig kritik uppskattas givetvis, framför allt konstruktiv kritik.

#2   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 154 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 05 August 2018 - 09:20 AM

Följer! / ÖISare

#3   HugoMansson

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 16 Inlägg:
  • Yrke:Studerande/Butik
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 07 August 2018 - 16:18 PM

Postad bild

Örgryte IS - Hemma

Säsong nummer två, vi lyckades med målet att omedelbart avancera till Allsvenskan. Nu börjar den tuffa uppgiften med att etablera klubben i Allsvenskan, stabilisera den svaga ekonomin genom att sälja mediokra spelare till överpris men samtidigt hitta kvalitativa och billiga ersättare och dessutom locka fler åskådare till våra matcher.

Ambitioner:
Klara oss kvar i Allsvenskan.
Göra plusresultat ekonomiskt.

Övergångar:
Petar Petrovic (MV, OMV) - Lån (Brommapojkarna)
Gustav Kjeldsen (BV) - Lån (Midtjylland)
Michael Haukås (MC) - Gratis
Yaêl Eisden (OMC) - Gratis
Simon Strandberg (BC, BH) - Lån (Hammarby)
Björnar Holmvik (MV, MC) - Gratis
Fredrik Torsteinbö (MV, OMV, MH, OMH) - Lån (Viking)
Jonathan Lundberg (ANF) - 97,5t kr (Mjällby)
Alireza Haghighi (MÅL) - Gratis

Kommentar:
Vi behövde verkligen få in mer bredd och allsvensk rutin i truppen, vilket vi fick. De två centrala mittfältarna från Norge (Holmvik & Haukås) var bägge viktiga pusselbitar. Vi lyckades tyvärr inte sälja någon ur truppen utan fick nöja oss med att låna ut flera ungdomar.

Första halvan av Allsvenskan:
Vi låg på en imponerande 6:e plats efter drygt 15 omgångar och vi vann främst på bortaplan och mot topplag då den kontringsbaserade 4-4-2 verkade utmärkt. Mitt imponerande arbete med Örgryte hade inte gått obemärkt förbi utan Malmö FF erbjöd en arbetsintervju men MFF valde Bosko Orovic i stället. Kort därefter så erbjöd däremot IF Elfsborg en arbetsintervju efter att de sparkat Jimmy Thelin på grund av en 15:e plats. En vecka senare erbjöds jag jobbet, som jag också accepterade.

Släpper ett ytterligare, separat, fortsättningsavsnitt om fortsättningen i Elfsborg senare ikväll.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar