Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM18] Paris FC - Une Ambition Capitale

7 svar till detta ämne

#1   11Adii21

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1814 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Juventus

Postad 09 August 2018 - 16:27 PM

Postad bild

Generellt | Faciliteter | Historia | Ekonomi

Då var det dags att starta en saverapport efter ett par års "uppehåll" från denna del av forumet. Rapporten kommer hållas väldigt simpel med inte allt för mycket text. Saven kommer att vara en utmaning för mig då det var väldigt länge sen jag spelade med ett lag i en lägre liga. Har dock vart oerhört taggad på att starta en save med Paris FC under ett par veckor så så är det bara att köra. Ovan ser ni lite screens som blir lite av en introduktion till klubben och hur den ser ut just nu.

Som ni kan se har klubben i princip aldrig vunnit några titlar så är det självklart målet med saven. Förutom att bli bättra än rika storebrorsan PSG. Man kan också se att klubben just nu går back när det gäller spelarnas löner mot vad vi har att spendera på löner. Utan någon större inblick så är det ett av målen att lösa under försäsongen. Tillsammans med att hitta en assisterande tränare då klubben står utan det. För att göra saven roligare så har jag satt upp några regler att försöka hålla mig till. Nämligen att aldrig värva eller sälja från/till PSG. Fler regler kan tillkomma. I nästa uppdatering går vi igenom laget och den tänkta taktiken inför försäsongen

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av 11Adii21: 09 August 2018 - 16:59 PM

#2   11Adii21

Favorit

• Medlem
  • 1814 Inlägg:

Postad 09 August 2018 - 16:59 PM

Så där. Nu var första inlägget uppdaterat med det som skulle vara där Postad bild

#3   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3921 Inlägg:

Postad 09 August 2018 - 19:24 PM

Okej, detta vill jag följa. Hata PSG.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#4   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • 1801 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 09 August 2018 - 20:19 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

#hataoljepengar

Detta blir intressant, lycka till!

#5   11Adii21

Favorit

• Medlem
  • 1814 Inlägg:

Postad 09 August 2018 - 21:11 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Visa inläggAlex Grecco skrev:

#hataoljepengar

Detta blir intressant, lycka till!
Helt klart intressant. Ska bli spännande och se om det ens går att närma sig PSG inom de närmsta 100 åren :)

#6   11Adii21

Favorit

• Medlem
  • 1814 Inlägg:

Postad 09 August 2018 - 21:31 PM

Postad bild

Lagrapport | Träningsmatcher | Taktik | Truppen

Inför säsongen som kommer så är vi förväntade att hamna på en 15:e plats. Alltså vara ett bottenlag som med lite tur kan nå en mittenplacering. Jag vet inte om dessa förväntningar kan stämma men efter att ha presenterat mig för truppen var vi överens om att vi ska gå för en mittenplacering. Om man tar en titt på lagrapporten så ser man att vi har en del kvalitéer att ta vara på. Framförallt individuella sådana. De negativa delar är mer inriktade på hela laget och klubben vilket gör att det blir viktigt att försöka fixa till våra svagheter. Det första jag behöver fixa under försäsongen är lönebudgeten. Just nu överstiger den med 700kr p/v. Jag kommer behöva göra mig av med en del spelare som sitter på för höga löner samtidigt som det kanske kan behöva förstärkas. Det är också MÅNGA spelare som har utgående kontrakt så om jag vill ha lite extra pengar för dessa är det denna sommar de behöver säljas och spelare tenderar att alltid begära högre lön vid nytt kontrakt. Konstigt. Utöver det kommer klubbens coachgrupp och scoutgrupp att försöka förbättras direkt. Truppen kommer jag att gå igenom mer när försäsongen är över och vi vet vilka som blir kvar eller inte.

Angående taktiken så kommer jag att träna in tre nedladdade taktiker då jag har svårt att hålla motivationen uppe om jag ska hålla på att skapa en taktik från grunden. Dock så kommer taktikerna att ändras lite efterhand beroende på spelarmaterial och hur vi mäter oss med de andra lagen i ligan. Därför så är taktiken ni ser en grundtaktik jag utgår från och inte tar någon cred för. I våra träningsmatcher kommer vi ställas mot blandat motstånd. Jag räknar med vinst i de två första och att vi jobbar hårt i de två andra för att lära oss vår taktik och få matchträning.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av 11Adii21: 10 August 2018 - 18:56 PM

#7   11Adii21

Favorit

• Medlem
  • 1814 Inlägg:

Postad 10 August 2018 - 19:12 PM

Postad bild

Övergångar | Träningsmatcher | Taktik | Truppen

Som jag skrivit innan var ett av mina första mål att rensa lite i truppen för att få ner lönekostnaderna. Något jag märkte ganska fort var lättare sagt än gjort. Inga spelare ville lämna och inga klubbar var intresserade. Jag lyckades så småningom få sålt en spelare, skicka iväg några på lån där lånade klubben betalar en del av lönen men också avsluta ett par lån med spelare som inte skulle få spela mer än någon annan och som satt inne på onödiga lönekostnader. När det kommer till spelare in så kan man ju säga att det var oerhört svårt att hitta spelare. Allt mellan himmel och jord har vart och provtränat i klubben. Allt ifrån gamla stjärnor som Jermaine Pennant till okända spelare från alla världens hörn. De spelare som dock fick chansen att stanna kvar efter sina provspel var målvakten Vincensini som går rätt in i startelvan och samtidigt sänker åldern på vår förstemålvakt. Även Saré och Gandi fick vara kvar och båda tar plats på mittfältet. När detta inlägg skrivs har redan en del matcher i ligan spelats. Där märkte jag tidigt att vi inte hade någon som kunde göra mål. Ingen. Därför lånades tillslut Pinamonti in från Inter och vi behöver inte betala någonting för att ha honom i klubben. Utan några som helst kunskaper om spelare att värva så känner jag mig ändå nöjd med mitt första transferfönster.

Taktiken har ändrats lite och det har nu blivit en 4-2-3-1 som jag har modifierat lite. Detta då vi hade väldigt svårt att få till ett bra spel i inledningen av säsongen med vår 4-3-3. Taktiken vi har nu är grundtaktiken för de flesta lag i serien och gör att vi blir jämna i antalet på nästan alla positioner i matcherna. Ändringarna jag gjort gör också att jag kan få ut mer av mina bästa spelare som till exempel Gandi och Kerrouche. I truppgenomgången kan ni se min tänkta startelva. Bjuder även på tre screens på spelare. Två av mina största talanger samt min bästa spelare.

Damien Lambert | Axel Bamba | Redouane Kerrouche

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av 11Adii21: 10 August 2018 - 19:13 PM

#8   11Adii21

Favorit

• Medlem
  • 1814 Inlägg:

Postad 11 August 2018 - 10:23 AM

Postad bild

Tabell | Matcher | Lagstatistik | Spelarstatistik

Varenda poäng är viktig. Vi vinner vissa matcher för att i nästa vara helt bedrövliga. Vi förlorar matcher som vi borde vinna. Det är väldigt tufft just nu i Paris FC. Dålig dynamik bland spelarna. Dåliga resultat. Dålig ekonomi även om jag håller mig inom min tilldelade budget. Vi har nio matcher utan någon vinst. Det är kämpigt. Väldigt kämpigt!

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av 11Adii21: 11 August 2018 - 10:23 AM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar